Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meganecoupe02

Zasłużeni dla forum
  • Zawartość

    9509
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

169 Super

1 obserwujący

Kontakt

  • Strona www
    http://www.spectek.pl

Samochód

  • Auto
    scenic I phII & megane GT III phII & Espace IV phII
  • Silnik
    2.0 F4R 140KM & 2.0T F4RT 220KM & 3,5 V6 V4Y 245KM
  • Przebieg (tys.km)
    230/42/170

Ostatnio na profilu byli

5858 wyświetleń profilu
  1. No no w Espace IV pękające sprężyny z przodu to jest standard W megane III raczej się to nie zdarza.
  2. Joystick kupisz już od 30zl, warto go najpierw podmienić bo to może być jedyny problem.
  3. Omega to odpowiedź do mnie? Ja doskonale wiem, że renówka nie produkuje części. Chodzi mi tylko o to, że część oryginalna, dobrana po numerze nadwozia będzie pasować bez najmniejszego problemu, nie będzie niespodzianek przy montażu, a po montażu będzie się dobrze sprawować. Przy sprężynach oprócz numeru części ważne są też oznaczenia kolorami na samym drucie sprężyny, dobierane po Vin lub z natury, czyli trzeba zajrzeć w nadkole i zobaczyć co jest w aucie. Jako ciekawostkę dodam, bo jestem na bieżąco. Do Espace IV jest kilkanaście numerów sprężyn, a do tego każda sprężyna może mieć różne kolory. Różnicę robi już to, czy auto jest z panoramą czy bez. I dlatego właśnie warto wziąć oryginał, bo dla takiej Kayaby to nie ma żadnego znaczenia. Sklep mogę polecić na pw.
  4. Łożyska kół? Przecież one są drogie i łatwo je uszkodzić przy montażu. Ja na pewno bym nie kupił już kayaby. Do Espace kupowałem wszystko z oryginału i zapłaciłem albo tyle samo, albo minimalnie więcej niż lipne zamienniki. Są sklepy internetowe specjalizujące się w Renówkach, zamawiają tam duże ilości, więc mają duże rabaty. Przy oryginałach masz pewność, że auto będzie jeździć prawidłowo i nie będzie stać 10cm wyżej niż na fabrycznych.
  5. @aniewa tak jest w scenicu, w Megane III zbiorniczek jest standardowo na pompie hamulcowej. Może coś z czujnikiem? Odepnij wtyczkę od poziomu płynu hamulcowego i obserwuj czy problem się pojawi.
  6. To dopiszę tylko, że w Espace blaszane są tylko błotniki tył, progi no i rama nad drzwiami. Maska jest z aluminium, poszycie drzwi też (standardem niestety są purchle wokół klamek), błotniki przednie plastikowe, a tylna klapa jest z tworzywa Też bym wymienił na coś nowszego, ale dla mnie era renówki się skończyła. Zostaję na razie przy swoim EIV v6. Z młodszych to może jakieś Berlingo multispace?
  7. Zamiast m4r wolałbym już f4r, który też był w lagunie, ale przynajmniej miał hydrauliczną regulację zaworów tak jak i k4m (1.6) co sprawia, że silnik jest jeszcze mniej problematyczny bo nie trzeba regulować zaworów. Warto popatrzeć na ogłoszenia sprzedaży tych aut na zachodzie, można spotkać sceniki II (to ten sam silnik) z przebiegami 450-500 tys km. 300-350 to jest standard i nie robi to na nikim wrażenia. Dla mnie najlepszy w megane III jest 2.0 turbo z gt220, ale to już temat na inną okazję.
  8. Co do M3 1.6 benzyny to rzeczywiście jest tani i prosty wóz. Cena kompletu filtrów, świec i oleju do tego silnika to jakiś żart. Obsługa bezproblemowa, dostęp pod maską dobry. W sumie o niezawodności mogą świadczyć ceny części używanych - silnik kosztuje od 600zl (słupek) do 1200zl za kompletny. Skrzynie biegów od 150zl, to prawie tyle co olej do niej Fakt, nie jest to szybkie, ale do normalnej jazdy w zupełności wystarcza i raczej nie ma obaw o niespodziewane usterki. To chyba jeden z ostatnich bezproblemowych samochodów Renault.
  9. 2.0 dCi na takie dystanse się nie opłaci bo wciągnie więcej paliwa niż benzyna i to jest potwierdzone. My za Krzycha nie zdecydujemy, ale podpowiedzieć możemy.
  10. Jak kupisz pompę taką samą to elektronikę można przełożyć, a wymienić tylko blok pompy. Jeszcze jest też opcja jakiegoś wycieku, albo nieszczelności i dlatego układ się zapowietrza. Jak masz ręczny elektryczny to sprawdź tylne zaciski bo zdarza się, że one się rozszczelniają.
  11. Espace to już inna liga podróżowania niż Kangoo czy Berlingo. Espace IV jest mega praktyczny, po wyjęciu foteli z tyłu bez problemu wchodzi skrzyniopaleta (na długość). Z tyłu możesz mieć max 5 foteli, wszystkie są jednakowe i można je dowolnie ustawiać, nawet tyłem do kierunku jazdy. W tym budżecie bez problemu znajdziesz 2.0 dCi (najlepiej 150 lub 173KM), jak się postarasz to też benzynę 2.0 turbo 170KM. Silnik dobry, ale ma swoje wady, które prędzej czy później się pojawią, jak w każdym silniku. Zazwyczaj wszyscy szukają Grand Espace, ale osobiście mi się nie podoba i sobie kupiłem zwykłego. Miałem też granda i mimo że jest 30cm dłuższy, to parkowanie w mieście czy na parkingach podziemnych już bywało kłopotliwe. Zawsze ta dupa wystaje. W związku z mniejszym zainteresowaniem zwykłym Espace, większa jest szansa na zakup. Auto jest bardzo wygodne z przodu, z tyłu jak są niscy pasażerowie to też spoko. Wszystkie fotele z tyłu mają ISOFIX. Z wad 2.0T bym wymienił: - alternatory chłodzone cieczą (po ostatnim lifcie już chłodzone powietrzem), często padają, wystarczy go wymienić na chłodzony powietrzem - cewki (ok 100-120zl sztuka oryginał), są 4 sztuki - wtyczki cewek - robią się kruche i konektory tracą styk. Nowa wtyczka ok 15zl - wtryskiwacze benzynowe - ok 120zl magneti Marelli - zapiekające się pierścienie tłokowe - brak wymian oleju, przegrzanie - silnik wtedy wciąga olej jak głupi. Oryginalne pierścienie są 3- częściowe, ale można je wymienić na zwykłe i po sprawie. Niestety to już jest remont silnika i najgorsze co może się przytrafić - standardowo w tych silnikach normalne jest zapocenie olejem - głównie spod pokrywy zaworów, miski olejowej i przy zasilaniu turbiny - pękający przewód od turbo, koszt kilkanaście złotych bo trzeba zamontować porządny łącznik. - Rozpadające się koła pasowe - należy je wymienić raz na 150-170 tys km i jest spokój, ale zazwyczaj mało kto to robi i później pasek akcesoriów wpada w rozrząd przestawiając go i uszkadzając silnik. To chyba najpoważniejsze usterki. Z innych kosztów: Rozrząd z pompą wody ok 350-400zl Świece platynowe ok 35zl sztuka Filtry są tanie. Turbiny są trwałe, raczej rzadko padają. Zawieszenie takie same jak w lagunie II i vel satisie, hamulce też. Ceny umiarkowane. Krzychu znajdź w okolicy wybrane auta i zrób jazdę próbną - wtedy będzie Ci najłatwiej podjąć decyzję.
  12. Tak, diagnozuję Clipem ale w Płocku. Na początku napisałeś, że wypada tylko na 3 cylindrze, a problem jest na wszystkich. W takiej sytuacji ja bym sprawdził, czy katalizator jest na swoim miejscu, bo jak ktoś robił program to może go wymienił na decat, albo jest zapchany/przegrzany. Sonda lambda jak najbardziej do sprawdzenia, można podejrzeć jej parametry Clipem.
  13. Zamień miejscami cewkę i świecę z 3 cylindra z np 1 lub 4 i odczytaj błędy. Jeżeli nadal będzie wypadał zapłon na 3 to zamień miejscami też wtryskiwacz benzyny. Jeżeli błąd nadal będzie na 3 cylindrze to pomiar kompresji i sprawdzenie instalacji elektrycznej do sterownika silnika, na koniec sam sterownik. Jeżeli błąd "pójdzie" za świecą, cewką lub wtryskiwaczem to problemu bym szukał w którymś z tych elementów. W starszych 2.0T ze starości i od temperatury rozpadały się wtyczki cewek i na pierwszy rzut oka są ładne, a w środku się kruszą. To też bym sprawdził. Nowa wtyczka kosztuje 15zl i można ją kupić bez problemu na allegro. Pasuje od wszystkich 16 zaworowych silników Renault, czyli k4m, k4j, f4r i f4p.
×
×
  • Utwórz nowe...