Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

meganecoupe02

Zasłużeni dla forum
  • Zawartość

    9322
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

140 Super

1 obserwujący

Kontakt

  • Strona www
    http://www.spectek.pl

Samochód

  • Auto
    scenic I phII & megane GT III phII & Espace IV phII
  • Silnik
    2.0 F4R 140KM & 2.0T F4RT 220KM & 3,5 V6 V4Y 245KM
  • Przebieg (tys.km)
    230/42/170

Ostatnio na profilu byli

4623 wyświetleń profilu
  1. Oczywiście, że się da. Z tego co pamiętam to jest na wcisk, wystarczy podważyć i pociągnąć do siebie.
  2. Tu masz wszystko o Twoim aucie. Jak masz chromowane logo Renault na karcie tzn, że masz HF.
  3. W scenicu II przed liftem 2.0 turbo jest dwumasa, miałem okazję wymieniać w nim sprzęgło.
  4. Po co będziesz ruszać rozrząd, który wytrzymuje 350-400tys km? Tam jest łańcuch.
  5. Jeżeli mnie pamięć nie myli, to w megane/ Scenic II 1,6 i 2.0 mogą mieć dwumasy, ale to nic bo te silniki nie mają specjalnie dużych momentów obrotowych i dwumasy są praktycznie niezniszczalne. Ktoś musiałby mocno katować auto, żeby uszkodzić koło dwumasowe. Ja bym brał 2.0, zawsze lepiej jest mieć czym przycisnąć, niż narzekać na brak mocy. 2.0 nie mają tendencji do brania oleju, ale wycieki to już norma (np poci się często uszczelka miski olejowej). Przy wymianie rozrządu zrób od razu uszczelniacze wałków rozrządu i na wale korbowym. Rozrząd ustawia się na blokadach i należy prawidłowo ustawić koło zmiennych faz rozrządu (wymień, za 3 stówy kupisz oryginał). Poduszka przy rozrządzie to koszt do 300zl, ale wytrzymuje dość długo. Silnik jest prosty w obsłudze, dzięki czemu eksploatacja jest tania i bezproblemowa. Gaz znoszą bardzo dobrze, Scenic mojej mamy (2.0) jak na razie przejechał ok 190 tys km na gazie i jeździ idealnie. 1,6 po lifcie ma już 6 biegów.
  6. Tomik u Ciebie jest skrzynia aj0 i mało który warsztat robi wymianę dynamiczną w tych skrzyniach. Statyczna powinna spokojnie wystarczyć. Dbaj o regularną wymianę a problemów nie będzie.
  7. To jak jesteśmy w temacie tablic, to jeszcze jedna sprawa, którą podpatrzyłem na Węgrzech - samochody hybrydowe i elektryczne. Tego typu auta mają tablice lekko zielone (nie wiem co to za kolor, turkusowy?). Z daleka widać, z czym mamy do czynienia, takie auto chyba ma tam więcej praw na drodze (np korzystanie z bus pasów). U nas auta elektryczne też są znakowane - uwaga, małą naklejką obok naklejki z numerem rejestracyjnym na szybie. Zdecydowana większość ludzi o tym nie wie, co prowadzi do takich sytuacji, że takie pojazdy często są zatrzymywane lub ich kierowcy karani mandatami ( w Polsce elektryki parkują za darmo i mogą korzysta z bus pasów).
  8. Często jest tak, że koło pasowe działa prawidłowo"na zimno" a dopiero po rozgrzaniu zaczyna wariować. Sprawdź czy załączenie klimatyzacji ma jakiś wpływ na dźwięk. Ogólnie rzecz biorąc to ja bym tego nie olewał, bo może się skończyć źle.
  9. Odpływ jest pod autem mniej więcej pod nogami kierowcy, bliżej środkowego tunelu. Z podłogi wystaje kawałek gumowej rurki.
  10. Jak masz zwykły ręczny, to kup sobie drugi zacisk i wtedy próbuj odkręcać swój odpowietrznik. Nałóż dobrą nasadkę i próbuj go rozruszać lewo prawo. Jak się odkręci to ok, jeżeli nie, to wymieniasz zacisk i nie uziemiasz auta. Czasami też miałem takie obawy, ale przy użyciu odpowiedniej przedłużki udawało się odkręcić takie odpowietrzniki.
  11. Ja bym zdjął pasek akcesoriów, sprawdził też koło pasowe wału korbowego. Jeżeli to nie osprzęt to trzeba zajrzeć do rozrządu. Jeżeli tam też jest wszystko w porządku, to chyba pozostaje zajrzeć do silnika.
  12. Jeszcze nie spotkałem się z obróconą panewką w tym silniku, a biorąc pod uwagę fakt, że niedawno wymieniłeś rozrząd, to może on przeskoczył i zawór klepie o tłok?
  13. Z tego co pamiętam, to musisz zdjąć plastiki od wewnętrznej strony klapy, zaczynając od plastiku przy lampie 3 stopu. Pod tym dużym plastikiem znajdziesz śruby do odkręcenia.
  14. Kilka postów wyżej tłumaczyłem dlaczego nie wystarczy wyjąć zębatki. Jeszcze raz. Mamy 3 zębatki: 1. Silnik 2. Środkowa zębatka która jest napędzana zębatką z silnika, a sama napędza zębatkę numer 3 3. Zębatka, do której podpięty jest czujnik położenia zaworu EGR. Gdy wyjmiemy środkową zębatkę i sterownik silnika daje napięcie na silnik zaworu EGR (bo chce zmienić położenie klapki zaworu) to sterownik nie uzyska informacji o zmianie położenia zaworu, bo nie ma środkowej zębatki i w związku z tym, nie obróci się trzecia zębatka, do której podłączony jest czujnik położenia zaworu EGR. Silnik zaworu będzie się obracać w nieskończoność, a jak nie przyniesie to efektu w postaci informacji z czujnika (położenia zaworu EGR) to wtedy wywali błąd. Dlatego po raz kolejny piszę, albo tniemy oś zaworu, albo dajemy grubą zaślepkę z podtoczeniem na klapkę.
×
×
  • Utwórz nowe...