Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

meganecoupe02

Zasłużeni dla forum
  • Zawartość

    9274
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

132 Super

1 obserwujący

O meganecoupe02

Kontakt

  • Strona www
    http://www.spectek.pl

Samochód

  • Auto
    scenic I phII & megane GT III phII & Espace IV phII
  • Silnik
    2.0 F4R 140KM & 2.0T F4RT 220KM & 3,5 V6 V4Y 245KM
  • Przebieg (tys.km)
    230/42/170

Ostatnio na profilu byli

4368 wyświetleń profilu
  1. Tak jak pisałem, aktualnych map nie ma (niektórzy kombinują z mapami opla i BMW). Żeby mieć Tomtoma musisz wymienić nawigację (elementy zestawu) czyli ekran, radio, dołożyć joystick itp. Jest to opisane na forum. U kol. @Cinas możesz kupić cały zestaw.
  2. To jest nawigacja Carminat Bluetooth CD. Była stosowana w Megane III chyba do 2010 roku, równolegle z nawigacją Carminat DVD. Później zastąpił je Tomtom, później w 2011 Tomtom live a od 2013 były Tomtomy i Rlink. Zwróć uwagę, że przy ekranie nawigacji nie ma miejsca na kartę pamięci oraz w tunelu środkowym nie ma joysticka.
  3. Ogólnie ładna. Do tej nawigacji nie ma aktualnych map, ale na zachodzie to nie problem, poza tym można przerzucić tomtoma. Jak jesteś pewien przebiegu to warto się zainteresować, jak sprzęgło jest ok to jeszcze długo pojeździ.
  4. To są jedne z najtrwalszych silników Renault. Ogłoszenie mi nie działa, ale jeśli to prawdziwy przebieg to spokojnie można brać.
  5. meganecoupe02

    Renault MEgane III Grandtour GT

    Sprowadziłeś ją sam czy kupiłeś w Polsce w takim stanie? Znajomy szuka GT, stąd te pytania.
  6. Z 3,5 to jest ciekawa sprawa. To jest silnik nissana, stosowany w murano, quest, 350z, Maximie, Infinity I tylko renowka wpadła na genialny pomysł, żeby olej wymieniać co 30tys km. Producent silnika zaleca wymianę co 5-8 tys w zależności od stylu jazdy. W 350z ludzie wyciskają z niego na spokojnie 400-500KM i jeżdżą, a w renowkach obracają się panewki
  7. Z takim budżetem to można mieć 2 wypasione Vel Satisy I jeszcze zostanie na ich dopieszczenie.
  8. Zawieszenie jest na sprężynach, nie było pneumatyki. Ceny tych aut nie były niskie. Ten zestaw DVD kosztował dodatkowe 3500-4000 euro, a to nie jest mało. A to tylko akcesorium. Co do usterek to zdarzają się w każdym aucie, ale powiązanie z Laguną i Espace pozwala na szybkie i tanie zdiagnozowanie i naprawę. Warto pomyśleć o aucie po lifcie, powinno być mniej problemowe. Ostatni Vel Satis wyjechał w 2009 roku, więc najmłodsze auto będzie 10-letnie.
  9. Podam Ci na swoim przykładzie. Mam 190cm wzrostu. Fotele przednie są wygodne w jednym i drugim aucie, ale w Vel Satisie jest regulowana wysokość siedziska pod kolanami, dzięki czemu siedzisz opierając cały ciężar na udach i tyłku. W Espace fotel jeździ tylko góra dół, więc jak chcesz oprzeć ciężar całego ciała na udach i tyłku to musisz podnieść cały fotel. Jak jesteś niższy to może nie będzie to miało znaczenia. Z tyłu sytuacja jest inna i tak: Dla podróżujących 4 osób wziąłbym Vel Satisa, bo kanapa jest duża i szeroka. Do tego szeroki podłokietnik z dwoma uchwytami na napoje. Nie wiem jak się będzie tam podróżować 3 osobom - jeszcze tylu nie wiozłem. Spójrz na film, może coś tu wypatrzysz (to akurat mój egzemplarz, nie każdy ma z tyłu DVD): W Espace sytuacja jest inna bo są niezależne fotele. Jest to rozwiązanie lepsze, ale nie do końca. Lepsze dlatego, że każdy ma swój fotel i może robić z nim co chce, nawet jechać tyłem do kierunku jazdy. Można też regulować kąt oparcia. Możesz postawić 2 fotele w środkowym rzędzie, a jeden wstawić do bagażnika. Problem pojawia się w momencie, gdy na tylnych fotelach siadają osoby wysokie. Ja przy swoim wzroście na tylnym fotelu Espace wyglądam jakbym siedział na nocniku. To wszystko "zasluga" płaskiej podłogi i niskich siedzisk foteli (podłoga przed przednimi fotelami jest niżej niż za nimi). Jeżeli Espace jadą 4 osoby i w środkowym rzędzie postawisz 2 fotele bliżej środka, to wtedy można je cofnąć i robi się miejsce na wyciągnięcie nóg i pochylenie oparcia. W takim ustawieniu jedziesz prawie jak szejk Dla pełnego wypasu można dokupić podłokietniki do tylnych foteli. Nie chcę, żeby ten opis zabrzmiał tak, że odradzam Espace, wręcz przeciwnie, dla mnie to jest jedna z lepszych Renowek jakie miałem. Mam Espace w wersji krótkiej i bez problemu wiozłem nim 7 osób. Sam się spokojnie mieszczę w 3 rzędzie. Jak potrzebujesz wieźć 7 osób i bagaż to szukaj Grand Espace. Dla 5 osób powinien wystarczyć krótki. Komfortem wygrywa Vel Satis, praktycznością Espace. Którego wybrać - ciężko się zdecydować, ja od października mam Vel Satisa, ale Espace jakoś nie chcę sprzedać bo też mi się nim dobrze jeździ. Znajdź jakieś auta w okolicy i przymierz się po swojemu. Jak masz niedaleko do Płocka to zapraszam do siebie, będziesz miał oba auta obok siebie Vel Satis jest bardziej miękki i ma z tyłu zupełnie inne zawieszenie. Niestety ale z tą klasą premium to renowka chciała nabrać dzieci w przedszkolu. Każdy, kto spędził chociaż 2 minuty w lagunie II i Espace IV od razu pozna z czym ma do czynienia w Vel Satisie. To jest to samo, tylko trochę inne plastiki. Elektryka ta sama, bolączki te same. Jak dla mnie, olbrzymim plusem Wersalki jest to, że można ją kupić za śmieszne pieniądze i to często na wypasie. Mój egzemplarz ma np. wszystko oprócz radaru ACC i szyberdachu (którego bym nawet nie chciał). Poza tym ma wszystko co mogło być w Espace plus podwójne, klejone szyby boczne. Części pasują z laguny i Espace, niektóre graty są praktycznie za darmo bo to nie jest popularny sprzęt. Nie będę jednak się podniecać jakością wykonania, bo nie oszukujmy się, to jest renowka i do klasy premium to im sporo zabrakło. Nie dziwię się, że auto nie odniosło sukcesu, jak wszystko w środku przypomina lagunę a miało konkurować z BMW 7 czy Audi A8. Tak czy inaczej, dla mnie to plus, bo można fajną furę kupić za grosze.
  10. Skoro tu jest gówno, to czemu ta super fejsbukowa grupa nie potrafi sobie poradzić z takim problemem? Jestem tu prawie 11 lat, tylu pieniaczy co się tu przewaliło przez forum to się nie da policzyć. Zawsze koniec był taki sam: obrażali się, zakładali swoje fora, wiedzę ciągnęli z "naszego forum" udając, że to ich robota (sam swoje manuale znajdowałem na innych grupach), a na koniec znikali bo nie byli w stanie opanować pewnych spraw. Wielu z nich nadal ma tu nowe konta, tylko cicho siedzą, bo wiedzą, że nawywijali i po cichu czerpią wiedzę.
  11. Mam jedno i drugie. Chcę się przesiąść z Espace na Vel Satisa ale oba auta mi pasują i ciężko się zdecydować. Zbieram się do napisania porównania, ale ciągle brak czasu. Jeśli chodzi o praktyczność to Espace, natomiast komfort na trasach to zdecydowanie Vel Satis. Żeby nie zabrzmiało, że Espace nie jest komfortowy - jest i to bardzo, ale fotele w Vel Satisach są wygodniejsze, mają więcej możliwości ustawień. Tylna kanapa jest bardzo wygodna, jest dużo miejsca. Espace jest super praktyczny, bo możesz zabrać albo 7 osób, albo wywalić wszystkie fotele i masz ogromną przestrzeń ładunkową. W Espace mam silnik 3,5 v6 - super to jeździ, dźwięk silnika jest rewelacyjny, przyspieszenie jest w porządku (ok 8s do setki w prawie 2-tonowym kontenerze). Minusem dla mnie jest skrzynia 5 biegowa - spokojnie bujniesz go do 220-230km/h, ale spalanie na autostradzie jest duże. Vel Satisa mam z silnikiem 2.0 dCi 175KM oraz 3.0 dCi v6. Komfort jest taki sam w obu autach, 2.0 dCi wg mnie mało pali bo ok 6 litrów na trasie, a to kawał ciężkiego kloca. 3.0 jeszcze nie przetestowałem. Vel Satis jest trudniejszy w manewrowaniu na parkingach, jest duży, ma malutkie lusterka, a jak są fotochromatyczne to jeszcze mniejsze. Espace pod względem manewrowania jest o wiele lepsze. Jak masz jakieś pytania to śmiało
  12. Uważam, że gdyby arkamys miał subwoofer Bose to byłby całkiem znośny układ.
  13. meganecoupe02

    Ogólne Korozja pod maską

    Widziałem mnóstwo krajowych i zagranicznych i w tych krajowych problem korozji śrub występował znacznie częściej. Moja meganka używana była codziennie, w sezonie zimowym nie jeździ.
  14. meganecoupe02

    Ogólne Korozja pod maską

    Niby te śruby to nie problem, ale korozją zaczyna się pojawiać także na punktach masowych, co za 2-3-4 lata będzie powodować duże problemy z elektryką.
  15. meganecoupe02

    Ogólne Korozja pod maską

    No to by się zgadzało. Miałem dwie meganki zza granicy, z francuskiego rynku i tam wszystko było jak nowe nawet po przebiegu 85tys km. W obecnej Megane, z 2013 roku i z polskiego salonu, przy przebiegu 52tys km już widać skorodowane śruby, te same co u Ciebie.
×