Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

meganecoupe02

Zasłużeni dla forum
  • Zawartość

    9329
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

143 Super

1 obserwujący

Kontakt

  • Strona www
    http://www.spectek.pl

Samochód

  • Auto
    scenic I phII & megane GT III phII & Espace IV phII
  • Silnik
    2.0 F4R 140KM & 2.0T F4RT 220KM & 3,5 V6 V4Y 245KM
  • Przebieg (tys.km)
    230/42/170

Ostatnio na profilu byli

4708 wyświetleń profilu
  1. Na długie trasy wziąłbym raczej lagunę II, vel satisa lub ostatecznie Espace. To są auta do połykania kilometrów, meganka będzie bardziej męcząca - fotele, zawieszenie, ilość miejsca w środku zdecydowanie na plus aut, które wymieniłem. Skrzynia 6 biegów w lagunie II będzie z silnikiem 2.0 turbo.
  2. @dreq02 poważnie nie masz nakładek na pedały w GT line?
  3. To mogło być wskazanie czujnika temperatury paliwa. Jeżeli fabrycznie go nie ma to w parametrach silnika jest temperatura -40stC.
  4. Kataryniarz ma rację. W Megane III phI było tak jak napisałem. Po lifcie wnętrza się trochę zmieniły, były czerwone wstawki, trochę inne liczniki, tłoczone kierownice itp.
  5. Kierownica ze zdjęcia powyżej jest z wersji GT, bo ma jeszcze tłoczenia pod kciuki. GT line w tym roczniku nie miała tłoczenia. Jeżeli przebieg jest prawidłowy (w co wątpię) to musiał nim jeździć co najmniej 150 kilogramowy listonosz i co chwilę wsiadał i wysiadał. Jeszcze w Megane nigdy nie widziałem tak zniszczonego fotela.
  6. Możesz wymienić same nakładki lakierowane, niekoniecznie całe lusterka. Jeżeli nie znajdziesz nakładek to lakierowanie dwóch sztuk to ok 150-200zl.
  7. TED69 to typowy renówkowy srebrny kolor. Wg mnie na pewno nie jest to kolor, którego szukasz. Możesz wziąć klamkę do mieszalni lakierów i Ci dobiorą prawidłowy, ewentualnie poszukaj nakładek na lusterka z wersji GT/GTLine bo one występowały w takim kolorze.
  8. Oczywiście, że się da. Z tego co pamiętam to jest na wcisk, wystarczy podważyć i pociągnąć do siebie.
  9. Tu masz wszystko o Twoim aucie. Jak masz chromowane logo Renault na karcie tzn, że masz HF.
  10. W scenicu II przed liftem 2.0 turbo jest dwumasa, miałem okazję wymieniać w nim sprzęgło.
  11. Po co będziesz ruszać rozrząd, który wytrzymuje 350-400tys km? Tam jest łańcuch.
  12. Jeżeli mnie pamięć nie myli, to w megane/ Scenic II 1,6 i 2.0 mogą mieć dwumasy, ale to nic bo te silniki nie mają specjalnie dużych momentów obrotowych i dwumasy są praktycznie niezniszczalne. Ktoś musiałby mocno katować auto, żeby uszkodzić koło dwumasowe. Ja bym brał 2.0, zawsze lepiej jest mieć czym przycisnąć, niż narzekać na brak mocy. 2.0 nie mają tendencji do brania oleju, ale wycieki to już norma (np poci się często uszczelka miski olejowej). Przy wymianie rozrządu zrób od razu uszczelniacze wałków rozrządu i na wale korbowym. Rozrząd ustawia się na blokadach i należy prawidłowo ustawić koło zmiennych faz rozrządu (wymień, za 3 stówy kupisz oryginał). Poduszka przy rozrządzie to koszt do 300zl, ale wytrzymuje dość długo. Silnik jest prosty w obsłudze, dzięki czemu eksploatacja jest tania i bezproblemowa. Gaz znoszą bardzo dobrze, Scenic mojej mamy (2.0) jak na razie przejechał ok 190 tys km na gazie i jeździ idealnie. 1,6 po lifcie ma już 6 biegów.
  13. Tomik u Ciebie jest skrzynia aj0 i mało który warsztat robi wymianę dynamiczną w tych skrzyniach. Statyczna powinna spokojnie wystarczyć. Dbaj o regularną wymianę a problemów nie będzie.
  14. To jak jesteśmy w temacie tablic, to jeszcze jedna sprawa, którą podpatrzyłem na Węgrzech - samochody hybrydowe i elektryczne. Tego typu auta mają tablice lekko zielone (nie wiem co to za kolor, turkusowy?). Z daleka widać, z czym mamy do czynienia, takie auto chyba ma tam więcej praw na drodze (np korzystanie z bus pasów). U nas auta elektryczne też są znakowane - uwaga, małą naklejką obok naklejki z numerem rejestracyjnym na szybie. Zdecydowana większość ludzi o tym nie wie, co prowadzi do takich sytuacji, że takie pojazdy często są zatrzymywane lub ich kierowcy karani mandatami ( w Polsce elektryki parkują za darmo i mogą korzysta z bus pasów).
  15. Często jest tak, że koło pasowe działa prawidłowo"na zimno" a dopiero po rozgrzaniu zaczyna wariować. Sprawdź czy załączenie klimatyzacji ma jakiś wpływ na dźwięk. Ogólnie rzecz biorąc to ja bym tego nie olewał, bo może się skończyć źle.
×
×
  • Utwórz nowe...