Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

kunstPS

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1.6 16v 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    120

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam, Po długiej przerwie oraz przechowywaniu zacisków w garażu udało mi się przełożyć wszystko. Jarzma, zaciski i tarczę z megane 2.0 dci pasują bez problemu przy felgach 16". Zostaje jeszcze delikatny luz do przyklejenia ciężarków. Hamulce stały się dużo delikatniejsze, szybciej reagują na nacisk. Jeśli komuś kończą się tarcze 280 to polecam wymienić 296. Koszty w stosunku do efektu zadowalające. Istnieje też możliwość wyboru producenta tarcz i klocków.
  2. Witam. Ja przerobiłem oświetlenie wnętrza w MIII. Założyłem najpierw diody za około 1 zł. I działały prawie dobrze, jednak po zamknięciu oraz podczas jazdy żarzyły się led-y w drzwiach. Po mierzył napięcie i okazało się, że po zamknięciu jest kilka volt napięcia. Po tych problemach kupiłem led-y z canbus 5 diod 5050 zamiennik dla w5w. Zmieniłem wszystkie wewnątrz oraz w bagażniku. Do oświetlenia tablicy rejestracyjnej zastosowałem diody bez canbus. Wszystko działa bez zarzutu, brak żarzenia, napięcie po zamknięciu w mV. Różnica w cenie to około 20 zł dla 9 led-ów.
  3. Witaj. Szkoda że dopiero teraz dałeś informacje. Przy moim megane są tarcze 280 i założyłem temat na temat zamiany tarcz z 280 na 296, jednak nikt nie potrafił mi pomóc. W ciemno kupiłem zaciski i jarzna od MIII 2.0 dci. Rozstaw śrub mocujących jarzma na pewno pasuje. Jednak z powodu braku czasu oraz zapieczenych tarcz nie jestem w stanie teraz udzielić więcej informacji na temat przeszczepu. Może w lipcu będę miał więcej czasu na dokończenie prac.
  4. Witam, Ja zamontowałem czujniki z wyświetlaczem oraz buzerem. Kupiłem na znanej wszystkim stronie internetowej. Cena bardzo rozsądna. Przewody do czujników różniej długości. Zamontowane są już ponad rok i działają bez zarzutu. Wyświetlacz zamontowałem z tyłu. Dźwięk słychać, wskazania nie zawsze(pasażer zasłania). Dla porówniania jeździłem kilkoma samochodami różnej klasy z oryginalnymi czujnikami, czujniki które zakupiłem ocenia pozytywnie. Dobry stosunek ceny do jakości(działania, bo produkt mocno chiński) W ramach pomocy technicznej w MIII wersji HB od wewnątrz zderzaka zaznaczone są miejsca do montażu czujników(X). W tych miejscach nic nie przeszkadza. Zamontowałem w tych miejscach oraz dokonałem pomiaru zgodnie z zaleceniami producenta, mniej więcej wszystko się zgadza. Największy problem miałem ze znalezieniem zasilania. W HB światło cofania jest w klapie bagażnika. Dowiedziałem się który przewód odpowiada za zasilanie. Dołączyłem się do wiązki pod plastikami w progu po lewej stronie obok tylnej kanapy. Centralkę ukryłem po lewej stronie w bagażniku.
  5. "podobne nie oznacza takie same. to prawda" Tak samo działa i działa. Reasumując po zastosowaniu can bus działa trochę lepiej (nic się nie żarzy). Różnica w cenie to około 15 zł do oświetlenia całego wnętrza MIII. "Czy mierzyłeś napięcie po zamknięciu samochodu? nie" A ja zmierzyłem i znalazłem niezgodność. Na LED bez can bus napięcie około 2,5V, z can bus od 2mV do 15mV w zależności od gniazda. Każdy robi tak jak uważa. Dzięki mojej i kolegi mrarek opinii kolejni którzy będą zmieniali żarówki na LED-y będą mogli wybrać opcję którą uważają za słuszną.
  6. mrarek cytując Ciebie "SCIII jest podobne elektrycznie jak MIII." podobne nie oznacza takie same. Czy w Twoim samochodzie występuje oświetlenie w drzwiach? Czy mierzyłeś napięcie po zamknięciu samochodu? W większości MIII występuje żarzenie (słabe świecenie) ze względu na inna rezystancję żarówek a diodami LED i jeszcze inne natężenie.
  7. Dzisiaj pogrzebałem z miernikiem i część mi się udało doprowadzić do użytku jednak sam tył. W drzwiach z tyłu zostały led-y za zeta. Do lampki w podsufitce z tyłu włożyłem led-a z can bus. Jednak występuje jeszcze jedno dziwne zjawisko: W podsufitce przełącznik ustawiony na 0 - w drzwiach napięcie 2,5V W podsufitce przełącznik ustawiony na auto (włączone gdy drzwi są otwarte)- w drzwiach napięcie 43mV (takie napięcie uważam że może zostać) lub 12V po otworzeniu drzwi. W podsufitce przełącznik ustawiony na włącz - w drzwiach napięcie około 12V (przy zamkniętych drzwiach i prawidłowo wyłączonym zasilaniu napięcie 2,5V) ale tak może zostać bo i tak nie zostawiam samochodu z oświetleniem. Ledy z tyłu w drzwiach już się nie żarzą (słabo świecą) po zamknięciu samochodu jeśli przełącznik w podsufitce ustawiony jest na auto, jeśli jednak w podsufitce ustawione jest 0 to napięcie po zamknięciu samochodu wynosi 2,5V i w tedy się żarzą (słabo świecą). Nie wiem jak poradzić sobie z przodem, dlatego zamówiłem diody z can bus. Jak odbiorę i zamontuje dam znać czy wszystko działa. Dodano: 23 maj 2016 - 18:37 Witam, Do oświetlenia wnętrza potrzebne są LED-y z canbus W5W T10 9 sztuk + 2 do oświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz C5W do schowka. Po zamontowaniu LED-ów zwykłych (bez CANBUS) następuje żarzenie (słabe świecenie) oświetlenia w drzwiach po zamknięciu samochodu. Problem rozwiązały LED-y z CANBUS. U siebie zamontowałem LED-y 5 x 5050 SMD barwy zimnej. Fajny efekt. Żadnych problemów. Nie duży koszt.
  8. Tak jak kolega mrarek kupiłem do swojego megane III ledy zamieniki dla W5W z 5 diodami 5050 skierowanymi w 5 ston z wiadomo jakiej strony, cena kilkanaście groszy ponad 1 zł z przesyłką. Na początek kupiłem 3 w celu sprawdzenia czy ledy pasują, jak świecą i czy działają. Wydawało mi się wszystko ok. Dokupiłem do wszystkich lampek w samochodzie 4 do drzwi, 1 bagażnik, 2 przód i tył oświetlenie oraz 2 do przedniego oświetlenia z 4 diodami 5050 skierowanymi w jedną stronę. W nocy efekt fajny :). Uważam że zimne światło lepiej wygląda. Jednak pojawił się problem!!! Zobaczyłem podczas nocnej jazdy, że ledy w drzwiach (wszystkich 4) nie gasną (świecą się jednak słabiej niż przy otwartych drzwiach). Po dojechaniu sprawdziłem czy wyłączają się po zamknięciu samochodu z karty przy zgaszonym silnikiem. Jednak nie zgasły, tylko jak podczas jazdy świeciły się delikatnie. Zmierzyłem napięcie w lampkach drzwi okazało się że przy otwartych drzwiach jest około 12V, jednak jak mierzyłem w środku przy zamkniętych drzwiach z przycisku w środku napięcie wynosi około 2,5V. Po pomiarach doprowadziłem chyba do jakiegoś zwarcia. W przednich drzwiach jest jak było świecą ok i świecą słabiej zamknięciu. Z tyłu w drzwiach świecą cały czas słabo i mają napięcie 2,5V bez znaczenia czy drzwi są zamknięte czy otwarte, natomiast tylna lampka w podsufitce przy pozycji 0 nie świeci się, w pozycji otwartych drzwi tylko i wyłącznie słabo świeci tak jak reszta na 2.5V niezależnie od tego czy drzwi są otwarte czy zamknięte, przy pozycji włączonej świeci normalnie. Czy ktoś ma pomysł jak to rozwiązać i dlaczego podawane jest napięcie 2.5V po zamknięciu samochodu??? Dzisiaj zamienię wszystkie ledy na standardowe W5W. Może założenie zwykłych pomoże. bartlomiej.wasilewski czy rozwiązałeś problem??
  9. karllo dzięki za odpowiedz. Bardzo przydatna stronka. Dzięki tej stronie narodziło się kolejne pytanie: Jakie wymiary ma jarzmo 410150001r?? od 2.0 dci Czy będzie pasowało do zwrotnicy 400147163r lub 400154705r?? od 1.6 16v 110KM Czy ktoś ma wymiary w/w części?? Najłatwiej będzie zostawić zwrotnicę przymocować jarzmo, zacisk, tarczę, klocki od 2.0 dci i po zabiegu. :)
  10. Dzięki za odpowiedzi. Do tarcz 296 raczej 15" nie wejdzie ale ja nie mam z tym problemu. Wole większe koło :D. Tarcze 296 występują w modelach: RENAULT MEGANE III coupe (DZ0/1_) 2.0 TCe (DZ0K) (2008.11 - ???); 1998.00 ccm - 180.00 KM/132.00 kW; Silnik: F4R 870 2.0 dCi (DZ0L) (2009.04 - ???); 1995.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: M9R 610 2.0 dCi (DZ0G) (2009.04 - ???); 1995.00 ccm - 150.00 KM/110.00 kW; Silnik: M9R 615 RENAULT MEGANE III hatchback (BZ0_) 2.0 TCe (BZ0K) (2008.11 - ???); 1998.00 ccm - 180.00 KM/132.00 kW; Silnik: F4R 870 2.0 dCi (2009.04 - ???); 1995.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: M9R 610 RENAULT MEGANE III kombi (KZ0/1) 1.9 dCi (KZ0N) (2009.05 - ???); 1870.00 ccm - 131.00 KM/96.00 kW; Silnik: F9Q 870; F9Q 872 2.0 dCi (KZ0L) (2009.04 - ???); 1995.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: M9R 610 2.0 TCe (KZ0K) (2008.11 - ???); 1998.00 ccm - 180.00 KM/132.00 kW; Silnik: F4R 870 Czy ktoś posiadający w/w modele może mi podać numery fabryczne: 1. Zwrotnicy 2. Zacisku 3. Pompy hamulcowej Numery fabryczne pomogą mi porównać to co jest w modelach i będę wiedział co przygotować do wymiany.
  11. Witam, Do megane III występują tarczę hamulcowe w zależności od silnika: RENAULT 402060010R Strona pasowania: oś przednia Średnica [mm]: 280 Grubość tarczy [mm]: 24,0 Minimalna grubość [mm]: 21,8 Typ tarczy: wentylowana Obróbka materiału: wysoko nawęglany Powierzchnia: pokryty dodatkową warstwą Ilość otworów: 5 Średnica otworu [mm]: 114,3 Wysokość [mm]: 44 Średnica otworu centrujacego [mm]: 68 Średnica wewnetrzna [mm]: 140 otwór o sr [mm]: 15,8 RENAULT 402066813R Strona pasowania: oś przednia Średnica [mm]: 296 Grubość tarczy [mm]: 26 Minimalna grubość [mm]: 23,4 Typ tarczy: wentylowana wewnętrznie Średnica piasty kola [mm]: 68 Ilość otworów: 5 W moim megane przyszedł czas na wymianę tarcz i klocków, założone są 280 które chciałbym wymienić na 296. W związku z tym pytanie; czy ktoś dokonał takiej modyfikacji?? Jakie podzespoły trzeba wymienić żeby zamontować większe tarczę?? (zaciski, zwrotnicę, jarzma) Czy nie będzie problemu z ABS-em?? Czy pompa będzie ok?? Znalazłem podobny temat z megane I oraz http://megane.com.pl/topic/61377-wieksze-hamulce-na-przod/page__p__422876__hl__wi%C4%99ksze+hamulce__fromsearch__1#entry422876 ale nie ma nic na temat megane III. Czekam na podpowiedzi.
×
×
  • Utwórz nowe...