Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

dr_StrangeLove

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    2.0 dci
  • Przebieg (tys.km)
    115000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Panowie, W ostatnim czasie wymieniałem w serwisie płyn hamulcowy; został urwany odpowietrznik; serwis zregenerował zacisk i mogło by się wydawać, że wszystko ok. Jednakże, zauważyłem, że gdy wciska się pedał hamulca (na włączonym silniku!) pedał w 1/4 długości jest luźny, po czym od 1/4 zaczyna stawiać opór; dochodzi do pewnego momentu i gdy i staje. Po czym gdy się mocniej przyciśnie zaczyna znowu opadać (stawiając lekki opór) i zatrzymuje się mniej więcej 1/4 od końca. \ Mam wrażenie, że wcześniej zatrzymywał się w połowie swojej długości i nie było możliwości go ruszenia. W serwisie pokazano mi zregenerowany zacisk; nie ma żadnych wycieków i ponownie przy mnie, maszynowo odpowietrzyli układ. Czy w Waszych autach jest podobnie, czy to normalne? A jak nie to gdzie szukać usterki?
  2. dr_StrangeLove

    Megane II phII Czujnik Parkowania - Tył

    Obstawiałbym tezę z napięciem jako prawdopodobną - akumulator jest w fatalnym stanie, kręci wprawdzie dobrze ale na postoju ruszając lekko kierownicą przygasają światła mijania. Tak czy siak nie jestem niczego teraz w stanie sprawdzić, temperatury poszły w górę i wszystko działa poprawnie.
  3. Panowie, Od kilku tygodni mam problem z tylnym czujnikiem parkowania, a mianowicie, po włączeniu wstecznego biegu słychać pojedynczy sygnał dźwiękowy, następnie czujniki działają poprawnie (milczą jak nie ma przeszkody oraz piszczą jak jest) przez 2 sekundy, po czym słychać ciągły sygnał dźwiękowy przez kolejne 2 sekundy i cisza. Z innych wątków wyczytałem, że takie objawy mogą być powodem uszkodzenia jednego z czujników. I tutaj kilka moich pytań: 1) Czy ktoś miał podobny problem? A jeśli tak to czy na pewno to był czujnik? 2) Czy macie pomysł jak zdiagnozować, który czujnik uległ uszkodzeniu? Nie mam CLIP - więc proszę o inne pomysły. 3) Czy kojarzycie, czy da się wymienić tylko jeden czujnik? Dzwoniłem dzisiaj do ASO i stwierdzili, że zmienia się całą listwę, że moim modelu Megane 2 CC z 2008 czujniki są w kolorze nadwozia i pojedyncze są niedostępne. Całość z robocizną to koszt PLN 1,500!!! Dajcie znać, jeśli macie jakieś pomysły.
  4. maciekjunak czyli to jest normalne? Ja tak mam, że jest lekko pod tą strzałką i nic więcej - czyli wymieniać termostat czy nie?
  5. Witam, Mam stosunkowo nietypowe pytanie do posiadaczy Megane II 2.0 DCI a mianowicie, jak twarde jest Wasze zawieszenie? W moim egzemplarzu najazd na nawet lekką dziurę w nawierzchni powoduje spory wstrząs karoserii oraz huk (mocne uderzenie). Dodam, że auto rewelacyjnie trzyma się drogi a że kupiłem je w takim stanie to ciężko mi określić czy po prostu Megane 2.0 DCI tak mają czy to usterki. Na badaniach diagnostycznych nic nie wychodzi, amortyzatory sprawne w ok. 70% i z tego co wiem to od nowości nic nie było naprawiane i części są fabryczne. Dajcie znać jak to jest? Jeśli to usterka to od czego zaczynać - amortyzatory? Znalazłem film z podobnym dźwiękiem - mniej więcej tak to wygląda:
  6. dr_StrangeLove

    Megane II phII Termostat

    Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, do wymiany nie muszę ściągać koła? Można od góry wszystko wymienić? I nie do końca rozumiem po po co 4 litry płynu?
  7. Kilka miesięcy temu wymieniałem płyn chłodniczy. Jako że temperatury zaczynają spadać do kilku stopni zaobserwowałem dziwne objawy a mianowicie silnik niedogrzewa się do 90st. Strzałka temperatury wystaje lekko ponad jedną kreskę. Jak wspomniałem problem pojawił się dopiero teraz (latem nie było problemu). Stąd moje pytanie czy problem jest tylko i wyłącznie w termostacie? Czy może mieć to związek z niewłaściwym odpowietrzeniem ukłądu? Jak diagnozować termostat? I co najważniejsze gdzie jest termostat w silniku M9R700 - przejrzałem chyba wszystkie instrukcje serwisowe i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi.
  8. woda nie stoi a gąbek tam nie ma, generalnie wygląda to tak: Po sciągnięciu boczka widać głośnik audio, jakieś białe stożki (jak na foto) i piankę izolującą. Tę piankę (nie gąbki) musiałem porwać by dostać się do sterownika i owy sterownik, wraz z silniczkiem są całe mokre. Chyba szukam dziury w całym bo po opuszczeniu szyby, widzę ją tam obok sterownika. Idąc tą logiką nie ma szans by tam nie było wody! Jeśli lejesz wodę z zewnątrz zawsze coś spłynie pomięszy szybę a karoserię.
  9. Nie udało mi się wymontować, nie mam klucza ale jak na ironie poodpinałem styki, popryskałem i szyba działa! Więc problem chyba był w stykach. Dodatkowo polałem szybę z zewnątrz i jak się okazuje tam jest pełno wody, generalnie silniczek oraz sterownik są całe mokre, czy to normalne?
  10. Szybkie pytanie, jaką śrubą jest przymocowany sterownik do silniczka? Mam na myśli tę srebrną śrubę, próbuje T10 ale chyba nie pasuje a nie mam mniejszego.
  11. Ta jedna szyba nie reaguje na żaden przycisk, w tym także centralny. Inne szyby działają bez problemu z wszystkich przycisków. Jeśli dobrze zrozumiałem to w pierwszej kolejności podpiąć sterownik (od niedziałającej szyby) do innej szyby, jeśli zadziała to przyczyny szukać w połączeniach silnika?
  12. Mam Megane II CC 2.0 DCi (2008) i nie mam takich naklejek. XXX Co do samego modelu przed zakupem to skupiałbym się w pierwszej kolejności na: XXX 1) bez wypadkowości - każda poważniejsza stłuczka powoduje uszkodzenia dachu (pasowania dachu z nadwoziem). Dach później trzeszczy, przecieka, słychać szum podczas jazdy a poprawne wyregulowanie tego elementu jest niemożliwe. Mierząc miernikiem pamiętaj, że błotniki są z plastiku. A i nie panikuj mierząc szczeliny w przednim zderzaku (ten silnik jest tak upchnięty, że naprawdę wymiana żarówki to ściąganie zderzaka). XXX 2) stan techniczny silnika - silnik akurat jest największym atutem tego auta bo nie jest od renault (znikome spalanie, dynamiczny) ale jak to silnik ma też kilka wad. Zacznij od wycieków oleju, sprawdzaj wszędzie! tzn. turbina; EGR; odma, owszem tam może być olej ale suchy zaschnięty, jeśli przejedziesz chwile i później poczujesz świeży płynny olej - to może być sygnał poważnych usterek. XXX 3) sprawdź ogólną pracę silnika - fajnie było by umówić się z kimś na odpalenie zimnego silnika, u mnie pierwszy poranny rozruch to jakiś dramat, kręci 2-4 sekundy, złapie lekko temperaturę i odpala jak należy. Następnie oceń pracę silnika tzn. Czy nie słychać metalicznego dźwięku na jałowym biegu; świstów z intercoolera itd. XXX 4) stan techniczny sprzęgła/dwumasy - podczas jazdy wkręć go na wyższe obroty, ujmij gazy i wciśnij normalnie sprzęgło; gdy słychać huk może oznaczać to usterki dwumasy. XXX XXX Jak wspomniano wyżej, jest mały wybór także na pewno będziesz musiał iść na jakiś kompromis ale myślę, że jeśli zerkniesz na rzeczy wypunktowane to na pewno oszczędzisz kilka złotych. XXX Życzę powodzenia! XXX XXX XXX XXX XXX Regulamin pkt.5.9 - Enter - mireczek01
  13. Witam, Temat wałkowany 100 razy ale mam następujące objawy. Przypadkowo uderzając klapą schowka w drzwiach od strony kierowcy zauważyłem, że zgasła dioda podświetlająca przycisk otwierania tylnej szyby pasażera (Megane II Ph II CC) - naciskając przycisk zaobserwowałem, że szyba nie reaguje na żaden przycisk (wersja CC ma osoby przycisk pod hamulcem ręcznym do składania wszystkich szyb oraz szyby składają się same podczas rozkładania dachu), reasumując nie odpowiada na żaden przycisk. Prześledziłem kilka wątków i stąd pytanie: 1) Czy od razu zabierać się za sterownik? 2) Czy jest jakaś metoda na diagnostykę sterownika tzn. miernik? Jak? 3) Czy może jakiś bezpiecznik (nie działa tylko jedna szyba)? Proszę poradźcie.
  14. dr_StrangeLove

    Megane II phII Podświetlenie kokpitu

    Znalazłem usterkę, jako że kończyło się badanie techniczne a zauważyłem, że nie działały jeszcze lewe pozycyjne światła, musiałem szybko naprawić usterkę ale do rzeczy. Problemem był bezpiecznik w 10A w silniku. Sprawdzając bezpieczniki miernikim za pierwszym razem, nie wyciągałem ich a jedynie sprawdzałem obwód stykając w rowkach na grzbiecie bezpiecznika, wszystko było ok. Po wyciągnięciu okazało się, że jednak nie jest ok. Poruszę jeszczę tylko kwestje anteny. Antenę kupiłę nową i po zamontowaniu, lekko cieknie woda do wnętrza klapy bagażnika. Czy to normalne, czy lepiej uszczelnić?
  15. dr_StrangeLove

    Megane II phII Podświetlenie kokpitu

    Niestety, żeby dostać się do tego bezpiecznika musiałem wyjąć komputer i akumulator. Myślisz, żeby wyjąć skrzynkę bezpieczników, podłączyć komputer, akumulator i sprawdzić?
×