Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


dr_StrangeLove

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    2.0 dci
  • Przebieg (tys.km)
    115000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. dr_StrangeLove

    Megane II phII Dym przy odpalaniu

    Czyli zacząć od: 1) Świece żarowe - wykręcić spiąć na krótko z akumulatorem, jak grzeje to sprawna. Przesmarować pastą ceramiczną i wkręcić. 2) Szczelność paliwa - jeśli nie widać powietrza w przewodzie (za gruszką) można założyć, że szczelne? Jeśli nie to jak diagnozować? 3) Kompresja - tylko i wyłącznie w warsztacie. 4) Kąt wyprzedzenia zapłonu - CLIP. Jeśli CLIP nic nie pokaże, rozrząd odpada, tak? 4) Jak diagnozować łańcuch? Nigdy nie był zmieniany tzn. nie ruszane od nowości. Autem 90% jeżdzę po mieście, krótkie trasy, w sezonie zimowym. Latem tylko trasa, 2 razy w miesiącu.
  2. dr_StrangeLove

    Megane II phII Dym przy odpalaniu

    Racja, a więc świece żarowe sprawdzone (bez wyciągania) badając oporności i iskrzenie. Problem powietrza ponoć wyeliminowany nową gruszką do pompowania. Patrząc nie widziałem tam żadnych pęcherzy powietrza ale ponoć były. Temat uszczelniaczy nie podjęty, ze względu, iż dym zmienił kolor, jest biały. Dodam, co ciekawe problem momentalnie znika gdy doda się lekko gazu i przytrzyma przez 3-4 sekundy, silnik zaczyna inaczej pracować i zero dymu (problemu).
  3. dr_StrangeLove

    Megane II phII Dym przy odpalaniu

    Po krótkiej przerwie wracam do tematu, mechanik u którego stało auto stwierdził awarię wtryskiwaczy. Z tego co się orientuję nie wykonał żadnego szczególnego testu, lecz drogą dedukcji. By potwierdzić, że to wtryski powiedział, że trzeba je rozebrać i przetestować na specjalnej maszynie, co wiąże się z kosztem 600 zł. Dodatkowo jeśli to wtryski to w moim aucie zainstalowane są wtryski piezoelektryczne Bosch, które ponoć nie podlegają regeneracji a koszt nowego to 1,500 zł sztuka. Stąd moje pytanie, czy ktoś z Was przerabiał podobny temat, czy polecacie jakiś warsztat w Warszawie, który za bardziej rozsądne pieniądze, jest w stanie zdiagnozować wtryski i ewentualnie jakoś naprawić, czy może lepiej używane. Dodam, że koszt 6,600 zł za diagnozę i wymianę nawet nie jest brany pod uwagę.
  4. dr_StrangeLove

    Megane II phII Dym przy odpalaniu

    Jestem po pierwszej wizycie w warsztacie, mechanik stwierdził powietrze w układzie paliwowym. Nie do końca tylko rozumiem co powietrze może mieć wspólnego z dymem? Rozumiem ciężkie odpalanie itp. ale dym?
  5. dr_StrangeLove

    Megane II phII Dym przy odpalaniu

    Cenna uwaga, może wymieniając świece, zmieniłem na 7V, na pewno nie zmieniłem żadnego oprogramowania więc mógł je szlag trafić. Czyli sugerujesz, że olej w dolocie (tzn. w komorze) to nie dramat i przy odpowiednim rozruchu (temperatura, ciśnienie itp.) nie powinien robić problemu.
  6. dr_StrangeLove

    Megane II phII Dym przy odpalaniu

    To 2.0 DCI 150KM z DPF z 2008 roku. Myślisz, że świece po roku mógł szlag trafić? W sumie to prostę do sprawdzenia więc na pewno zrobię tylko co z tym dymem. Co sprawdzać, jak to pierścienie to jak diagnozować?
  7. dr_StrangeLove

    Megane II phII Dym przy odpalaniu

    Andrzej-2010 dzięki za rady, staram się ich przestrzegać. Auta nie mam od nowościa ale poprzedni właściciel serwisował w ASO ze względu na gwarancję, więc przebiegi, części, oleje itp. obstawiam za prawdziwe/wysokiej jakości. Sam serwisuje nie w ASO ale części kupuje drogie tzn. albo oryginał albo dobrej firmy zamiennik. Świece żarowe wymieniane w zeszłym roku (bosch), rozrusznik nowy, akumulatory tylko 6 letni. W temacie usterki, kompresja kompresją ale co to ma wspólnego z dymieniem. W przypadku braku kompresji auto słabo pali, gorzej pracuje ale nie dymi.
  8. dr_StrangeLove

    Megane II phII Dym przy odpalaniu

    Nie było żadnej diagnostyki z tego co mi wiadomo. Co masz ma myśli mówiąc pierścienie można łatwo sprawdzić? Nie wymaga to rozbierania głowicy?
  9. Panowie, Mam następujący problem, od pewnego momentu w moim Megane 2 2.0 DCI pojawił się problem niebieskiego dymu przy rozruchu. Auto po nocy podczas pierwszego rozruchu, bardzo ciężko pali i przez kilkanaście sekund po odpaleniu dymi na niebiesko, także obroty bardzo lekko skaczą. Problem ustępuje po kilkunastu sekundach. Auto ma 130 tysięcy przebiegu. Podczas pierwszej wizyty w warsztacie mechanik stwierdził wycieki oleju w okolicy turbo i jako winowajcę wskazał odmę. Po wymianie nic się nie zmieniło więc zasugerował usterkę turbosprężaki. Wykonaliśmy regenerację turbi włącznie z czyszczeniem dolotu, EGR, wymiana filtrów itp. Auto odebrałem wczoraj i podczas odbierania dalej dymiło. Mechanik stwierdził, że olej jest jeszcze w układzie i powinien się wypalić po dłuższej trasie. Zrobiłem od razy 450km i odpalając rano okazuje się, że wszystko jest tak jak było żadnej poprawy. Proszę doradźcie co robić dalej? Gdzie szukać?
  10. Panowie, W ostatnim czasie wymieniałem w serwisie płyn hamulcowy; został urwany odpowietrznik; serwis zregenerował zacisk i mogło by się wydawać, że wszystko ok. Jednakże, zauważyłem, że gdy wciska się pedał hamulca (na włączonym silniku!) pedał w 1/4 długości jest luźny, po czym od 1/4 zaczyna stawiać opór; dochodzi do pewnego momentu i gdy i staje. Po czym gdy się mocniej przyciśnie zaczyna znowu opadać (stawiając lekki opór) i zatrzymuje się mniej więcej 1/4 od końca. \ Mam wrażenie, że wcześniej zatrzymywał się w połowie swojej długości i nie było możliwości go ruszenia. W serwisie pokazano mi zregenerowany zacisk; nie ma żadnych wycieków i ponownie przy mnie, maszynowo odpowietrzyli układ. Czy w Waszych autach jest podobnie, czy to normalne? A jak nie to gdzie szukać usterki?
  11. dr_StrangeLove

    Megane II phII Czujnik Parkowania - Tył

    Obstawiałbym tezę z napięciem jako prawdopodobną - akumulator jest w fatalnym stanie, kręci wprawdzie dobrze ale na postoju ruszając lekko kierownicą przygasają światła mijania. Tak czy siak nie jestem niczego teraz w stanie sprawdzić, temperatury poszły w górę i wszystko działa poprawnie.
  12. Panowie, Od kilku tygodni mam problem z tylnym czujnikiem parkowania, a mianowicie, po włączeniu wstecznego biegu słychać pojedynczy sygnał dźwiękowy, następnie czujniki działają poprawnie (milczą jak nie ma przeszkody oraz piszczą jak jest) przez 2 sekundy, po czym słychać ciągły sygnał dźwiękowy przez kolejne 2 sekundy i cisza. Z innych wątków wyczytałem, że takie objawy mogą być powodem uszkodzenia jednego z czujników. I tutaj kilka moich pytań: 1) Czy ktoś miał podobny problem? A jeśli tak to czy na pewno to był czujnik? 2) Czy macie pomysł jak zdiagnozować, który czujnik uległ uszkodzeniu? Nie mam CLIP - więc proszę o inne pomysły. 3) Czy kojarzycie, czy da się wymienić tylko jeden czujnik? Dzwoniłem dzisiaj do ASO i stwierdzili, że zmienia się całą listwę, że moim modelu Megane 2 CC z 2008 czujniki są w kolorze nadwozia i pojedyncze są niedostępne. Całość z robocizną to koszt PLN 1,500!!! Dajcie znać, jeśli macie jakieś pomysły.
  13. maciekjunak czyli to jest normalne? Ja tak mam, że jest lekko pod tą strzałką i nic więcej - czyli wymieniać termostat czy nie?
  14. Witam, Mam stosunkowo nietypowe pytanie do posiadaczy Megane II 2.0 DCI a mianowicie, jak twarde jest Wasze zawieszenie? W moim egzemplarzu najazd na nawet lekką dziurę w nawierzchni powoduje spory wstrząs karoserii oraz huk (mocne uderzenie). Dodam, że auto rewelacyjnie trzyma się drogi a że kupiłem je w takim stanie to ciężko mi określić czy po prostu Megane 2.0 DCI tak mają czy to usterki. Na badaniach diagnostycznych nic nie wychodzi, amortyzatory sprawne w ok. 70% i z tego co wiem to od nowości nic nie było naprawiane i części są fabryczne. Dajcie znać jak to jest? Jeśli to usterka to od czego zaczynać - amortyzatory? Znalazłem film z podobnym dźwiękiem - mniej więcej tak to wygląda:
  15. dr_StrangeLove

    Megane II phII Termostat

    Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, do wymiany nie muszę ściągać koła? Można od góry wszystko wymienić? I nie do końca rozumiem po po co 4 litry płynu?
×