Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Manik

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phII
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    160

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Niestety czasu brak w tej chwili, moduł jeździ w aucie i działa. Mam listę bugów do poprawy, ale niestety ani wolnego dnia żeby je poprawić. Błędy są związane główne z obsługą CAN, a co za tym idzie z wyświetlaczem - moduł działa, ale czasami nie wyświetla utworu ;). Może kiedyś skuszę się dodać obsługę telefonu i mikrofonu, ale na pewno nie w najbliższym czasie :). REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  2. Cześć wszystkim, chciałem pochwalić się modułem bluetooth do radia Renault UpdateList nad którym pracowałem od dłuższego czasu. Na powyższym zdjęciu można zobaczyć wykonany przeze mnie moduł wraz z podłączoną przelotową wiązką radia. Poniżej film prezentujący działanie: Urządzenie wykorzystuje interfejs zmieniarki (CDC) w radiu UpdateList, dzięki czemu można sterować telefonem/tabletem bezpośrednio z przycisków na panelu przednim radia jak i z pilota przy kierownicy. Wykorzystany moduł BT to RN52, moduł ten ma możliwość odczytania z urządzenia źródłowego informacji o utworze. Urządzenie podpięte jest do szyny CAN pomiędzy radiem a wyświetlaczem i w miarę możliwości podmienia tekst na tytuł oraz wykonawcę utworu. Audio przesyłane jest interfejsem S/PDIF. Konieczne było rozpracowanie zarówno protokołu CDC jak i protokołu pomiędzy radiem i wyświetlaczem. Trochę wieczorów to zajęło, ale działa. Całość kontroluje mikrokontroler STM32F042K6T6. Inspiracją dla rozpoczęcia projektu był post innego użytkownika tego forum: https://megane.com.pl/topic/47797-wyświetlacz-radia-update-list-protokół/ oraz: http://tlcdcemu.sourceforge.net/ Przy okazji milyges, autor oryginalnego posta, bardzo pomógł mi na początku, za co serdecznie dziękuję. Fotorelacja: Zaczęło się oczywiście od dużo mniej skomplikowanego projektu: audio miało być z AUX miał być najprostszy chiński moduł BT, w ramach rozrywki napis "AUX" miał zostać podmieniony na "Bluetooth". Ponieważ pilot przy kierownicy podpięty jest do CAN wyświetlacza chciałem przechwytywać wciskanie przycisków i tak sterować modułem BT. Na stole skompletowałem kopię instalacji radia: Zaprojektowałem pierwszą wersję opartą o chiński moduł BT XS3868, który dodatkowo wyposażony był w moduł transivera CAN. Uruchomienie poszło gładko, natomiast były gigantyczne problemy z samymi modułami BT. Najmniejsze wyładowanie elektrostatyczne (dotknięcie palcem czegokolwiek) powodowało natychmiastowo uszkodzenie modułu BT. Spaliłem tak chyba 4 sztuki. Dlatego zdecydowałem się wykorzystać inny moduł BT, wyższej jakości. Wybór padł na RN52, w tym miejscu projekt się skomplikował. RN52 oferuje wyjście S/PDIF oraz możliwość odczytywania z telefonu informacji o utworze. Dlatego zdecydowałem po pierwsze, że zamiast wejścia liniowego w radiu wykorzystam cyfrowe wejście S/PDIF, a do tego konieczna była emulacja zmieniarki. Dodatkowa przewaga nad wcześniejszym rozwiązaniem to możliwość przechwytywania akcji przycisków nie tylko z pilota ale także panela przedniego radia. Po drugie podmiana nazwy źródła na wyświetlaczu rozrosła się do wyświetlania informacji o utworze. Powstała druga wersja modułu. Bardzo pomocna okazała się strona dot. emulacji CDC, głównie program w pythonie: http://tlcdcemu.sourceforge.net/ Niestety program był chyba przygotowany dla TunerList, dlatego do stanowiska testowego dołączyła oryginalna zmieniarka za złotych 35. Teraz miałem możliwość podsłuchania i rozpracowania protokołu CDC. Dodatkowo konieczne było podpięcie głośnika, w przypadku AUX wystarczyły słuchawki do sprawdzania muzyki, teraz musiałem korzystać z dekodera S/PDIF w radiu. Od tego miejsca poszło już w miarę gładko. Na dzień dzisiejszy mam moduł, który za chwilę trafi na testy do samochodu. Nadal jest trochę bugów w oprogramowaniu, głownie w temacie wyświetlania informacji o utworze. Czasami ta część programu się wykrzacza i muszę to jeszcze dopracować. Poza tym samo odtwarzanie i kontrola odtwarzania działa całkiem sprawnie. Po podpięciu do radia wygląda to następująco: Dodatkowe informacje: Jeżeli kogoś to interesuje źródła programu jak i dodatkowe informacje zamieściłem na git-hubie: https://github.com/Tomasz-Mankowski/MeganeBT Schematy układu w linku poniżej. Same schematy zawierają parę dodatkowych elementów, których ostatecznie nie przylutowałem. Np. wzmacniacz audio, który dołożyłem w razie problemów z S/PDIF i konieczności powrotu do pomysłu z wejściem liniowym. Czy wejście mikrofonu - to jest kwestia otwarta, można dołożyć funkcjonalność zestawu głośnomówiącego, ale to może na kiedy indziej :): https://github.com/Tomasz-Mankowski/MeganeBT/blob/master/PCBSch/MeganeBT_PCBSch.pdf Pozdrowienia, dajcie znać co myślicie o projekcie: - Manik
  3. Ok, dzięki! , to poczekamy na cieplejsze dni na naprawę i zobaczymy czy wróci do stanu pierwotnego.
  4. Mam bardzo podobną przypadłość w Megance którą niedawno nabyłem, auto wyposażone w system HF. Niestety nie doszedłem do tego skąd bierze się takie zachowanie. Faktem jest że system HF jest w totalnej rozsypce i dopiero będę wymieniał przełączniki. Najczęściej takie zachowanie (stuka zamek bez powodu i natychmiast odbija) pojawia się przy otwarciu drzwi pasażera, tylko wtedy gdy wcześniej auto było uruchomione, czym więcej pokombinuję w czasie postoju: wyjmowanie karty, zablokowanie drzwi itp., tym większe prawdopodobieństwo że wystąpi takie zachowanie. Nie zauważyłem jak na razie żadnego konkretnego powiązania pomiędzy tymi czynnościami, a zachowaniem zamka. Czasami potrafi strzelić zamkiem parę razy pod rząd, czasami w ogóle to nie występuje. Co ciekawe aktualnie używam karty BEZ hands-free i nawet wtedy występuje ten problem. Podobnie zachowuje się auto z pierwotną kartą z HF. Jeżeli ktoś miał podobny problem dajcie znać! Nie jest to jakoś mocno uciążliwe, ale denerwujący chochlik.
  5. Cześć, rzeczywiście strasznie ciężko znaleźć ten element. Mi ostatecznie udało się znaleźć rozwiązanie problemu, właśnie jestem 10 minut po wymianie i wszytko śmiga. Widziałem na forum parę pytań w tej samej tematyce, ale bez konkretnej odpowiedzi, więc może opiszę jak udało mi się "kostkę" zdobyć. Obdzwoniłem wiele szrotów i mechaników, niestety nikt nie chce sprzedać takiej kostki oddzielnie. Najczęściej zaoferują Wam kupienie całej kolumny kierowniczej (!), kwota od 250 zł do 350 zł. Jedną opcją jest szukanie kolumny kierowniczej z zepsutym wspomaganiem, koszt około 150 zł, można wtedy pokusić się o negocjacje i sprzedaż samej kostki, mi się niestety nie udało. Drugi pomysł na który wpadłem, tym razem bardziej skuteczny, to szukanie rączki regulacji kierownicy i wypytywanie o rzeczoną kostkę. Na allegro i olx jest parę ofert. Ostatecznie odp. uzyskałem od ok. 3 osób, ale tylko jedna osoba miała to co potrzebowałem. Okazuje się że tych kostek jest parę typów. Nie wiem do końca czy inni oferowali mi kostkę od Megane I, czy ta kostka zmieniła się pomiędzy Megane II ph I a ph II, różnica prezentuje się następująco (przepraszam za rozdzielczość, innych zdjęć nie posiadam): Ta kostka pasuje do Megane II ph II: Ta jest albo od ph I albo od Megane I: Udało się wynegocjować 30zł plus koszt wysyłki. Niestety Pan handlarz, jak sam stwierdził, nie czyta co się do niego pisze więc wysłał mi zarówno rączkę i kostkę za co musiałem zapłacić 105,50 zł...interes życia. Ponieważ nigdzie indziej tego elementu nie mogłem dostać, paczkę musiałem odebrać..., a szanowny Pan "nie będzie się bawił w oddawanie pieniędzy"... Wymiana jest w sumie banalnie prosta. Zdejmujemy pokrywę bezpieczników. Wyjmujemy panel maskujący znajdujący się po lewej stronie deski rozdzielczej (pomiędzy deską a drzwiami). Odkręcamy parę torxów trzymających plastik nad kolanami kierowcy. Dla wygody zdejmujemy dolną część maskownicy pod kolumną kierowniczą (2 torxy i 4 zatrzaski). Sam mechanizm demontuje się odkręcając nakrętkę w rozmiarze 13. Polecam przy wymianie nałożyć smar na wszystkie elementy mechanizmu. Dokręcając nakrętkę po wymianie kostki próbujemy czy nie dokręciliśmy za luźno (blokada nie będzie trzymać), lub za mocno (doprowadzi to do ponownego pęknięcia kostki). Musi chodzić bez większych oporów, ale pewnie blokować się w obu skrajnych pozycjach. Na koniec zdjęcie winowajcy:
  6. Hej, Mam pytanie dotyczące elementu blokady regulacji kolumny kierowniczej. Od jakiegoś czasu zaczęły się problemy z blokadą regulacji kolumny kierownicy. Kierownica nie da się regulować w płaszczyźnie pionowej(jest zawsze zablokowana), natomiast "na głębokość" przesuwa się zawsze bez względu na pozycję rączki blokady. Udało mi się rozebrać plastiki pod kolumną kierownicy i dostać się do mechanizmu blokady. Okazało się że element dociskający blokadę kierownicy pękł na pół. Niestety nie wiem jak nazywa się ten element, brakuje mi pomysłu jak znaleźć zastępczy. Na zdjęciu zaznaczyłem o który fragment się rozchodzi: Czy ktoś z was wie jak znaleźć tę "kostkę" na wymianę? Jak nazywa się ten element? Co wpisać w allegro? Samochód to Megane II Grandtour 2006. Z góry dzięki!
×
×
  • Utwórz nowe...