Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

marek789

Użytkownik
  • Zawartość

    316
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

10 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane II phI 2004 rok
  • Silnik
    1.9 dCi 155 KM
  • Przebieg (tys.km)
    214

Ostatnio na profilu byli

861 wyświetleń profilu
  1. Witam, jakie zadanie ma spełniać ta część rury IC która idzie do turbo? Chodzi mi o ten element zaznaczony na żółto
  2. marek789

    Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?

    Jasne, przyjmuje twoje uwagi. Odnośnie: Od jednego z pracowników którzy zajmują się detailingiem dowiedziałem się, że powinienem opłukać zasadniczym właśnie z największego syfu to auto. Następnie piana aktywna, działać z rękawicą gdyż już pozbyłem się dużej ilości tego brudu co był. Następnie mogę lecieć ze spłukaniem, no chyba że chciałbym przelecieć ponownie zasadniczym myciem to nie ma przeszkód Tak robię. Piana aktywna od dołu, a spłukanie od góry ;) Jest to na ich stronie Fb, m.in. w opisie mają napisane że piany są z neutralnym pH. Na miejscu kilka razy również to usłyszałem. Więc chyba wiedzą co robią Blue Czeladź - Fb Fakt, trafna uwaga ;)
  3. marek789

    Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?

    Nie wiem czy jest nabłyszczanie osmozą czy nie. Ja potrzebuje użyć właśnie wody zdemineralizowanej aby nie było plamek na lakierze. A potem i tak lecę prawie zawsze z quick detailerem ;) Auto mam zabezpieczone Soft99 Dark & Black wax
  4. marek789

    Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?

    U nas jest do raczej dopuszczalne pod warunkiem, że nie ma kolejki. Sam za każdym razem lecę z rękawicą ;) Ale najczęściej się pojawiam jak nie ma właśnie kolejek. Najpierw mycie programem zasadniczym, piana aktywna i rękawica, wosk na gorąco oraz na koniec woda zdemineralizowana i tyle ;) Właściciele bardzo często przyglądają się osobiście jak kto myje, a nawet dostałem kiedyś podpowiedzi co i jak poprawić w moim myciu aby nie szkodzić lakierowi a mycie było bardziej efektywne EDIT: @pbet Tutaj na tej myjni ta piana ma neutralne pH ;)
  5. marek789

    Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?

    Myjnia bezdotykowa Blue Czeladź. Tak, mają specjalny program piany aktywnej z osobną lancą.
  6. Witam, jest tutaj ktoś kto przerabiał wyłączenie czujnika wody w filtrze paliwa Clipem i jest w stanie napisać gdzie tego szukać? Jutro ugadałem się ze znajomym na wyłączenie tego ustrojstwa, ale on nigdy tego nie przerabiał, a ja również nie wiele miałem z Clipem do czynienia. Powód wyłączenia jest prosty, a mianowicie przepalił się przewód przy samym czujniku. Temat do zamknięcia. Udało mi się wyłączyć ten czujnik, chociaż trochę szukania było aby to zrobić.
  7. Przyjrzyj się wiązce silnika
  8. Bez sensu bym tematu nie zakładał. Już mam prawie wszystko do założenia turbo ze 130KM do silnika 120KM. Mam magistrale wodne z przodu silnika, te co idą za termostatem trójniki, oba kolektory itp czyli prawie wszystko. EGRu całkowicie się pozbywam. Na następny miesiąc zostało mi turbo do szukania i jakieś pierdoły typu nowe uszczelki. Czyli bezpośrednio z pompki ten długi przewód idzie w turbo A przynajmniej tak rozumiem ;)
  9. Przyjrzyj się pracy zaworu EGR ;) Niesprawny egr może ; - wyłączyć turbinę , - nie pozwolić na odpalenie silnika, - silnik będzie miał słabą reakcje na gaz, - powodować zwiększone zużycia paliwa, - nierówną pracę silnika, - kopcenie, - straci na mocy, jadąc sprawiał wrażenie jakby brakło paliwa
  10. Jeszcze dla potwierdzenia się dopytam. Czy pompa w seryjnym 1.9 dCi 130 z fabryczną taką pompą pracuje wraz z silnikiem? Aa może włącza się zaraz po wyłączeniu silnika, jeśli tak to jak długo pracuje? P.S. Pompa posiada dwa wyjścia, jedno idzie z magistrali wodnej z silnika do wejścia pompy, a wyjście gdzie ma prowadzić? Gdzie się z nim mam wpiąć?
  11. A płytka 299 jest pod modułem czy gdzie? Faktycznie pomyliłem nazewnictwo ale miałem na myśli ten moduł pod maską ;) Czy to jest ta płytka z przekaźnikami co na foto zaznaczone na żółto? Pod modułem UPC kojarzę tylko te przekaźniki Znalazłem jeszcze takie zdjęcie co jest pod skrzynką UPC ale akurat nie mojego auta ale pewnie wygląda tam wszystko tak samo Która to będzie ta płytka 299?
  12. @jabrze Czyli ta pompa ma pracować tylko na wyłączonym silniku rozumiem? Resztę przepływu wytworzy sobie silnik? Przede wszystkim chciałbym aby pracowała po zgaszeniu silnika, aby ta turbosprężarka miała jeszcze chwilę jakiekolwiek chłodzenie. Zapłon w tym momencie odpada bo po zgaszeniu silnika się wyłącza ale + akcesorii zostaje uruchomiony dalej do momentu otwarcia drzwi, więc dlatego to był mój kierunek. Znalazłem schemat elektryczny do podłączenia jak to wygląda w silniku F9Q 803, jest okej. Spróbuje ogarnąć to może tak jak tam jest seryjnie. (Schemat w załączniku, pompa to numer 369, płytka sterująca to 299, 120 ECU i 1337 to UPC z tego co rozumiem) P.S. Orientuje się ktoś jak i gdzie poprowadzony jest wąż właśnie od pompy wody? Mam całą magistrale od 130 i od silnika idzie do pompy, a od pompy gdzie ma się kierować? Termostat wersja 130KM ma taki sam jak 120KM? ciecz.PDF EDIT: Czy płytka o numerze 299 znajduję się w module UCH? Czy jest to zintegrowany układ w module?
  13. Jutro bądź przez weekend sprawdzę. Gdzieś jeszcze mógłbym znaleźć podobny +? Ewentualnie w coś się wpiąć, tylko w co? Potrzebne mi zasilanie jak z pompki spryskiwacza, że bez zapłonu może działać
  14. Witam, szukam przewodu + 12v aby podłączyć elektryczną pompkę cieczy. Będę szukać pod maską 1.9 dCi 120KM, może ktoś podpowie z czego takiego + wziąć? Po akcesoriach tzn po pierwszym naciśnięciu przycisku "start/stop", nie chodzi mi o zapłon. Akcesoria są jeszcze włączone po wyłączeniu silnika i zapłonu czyli gniazdo 12V w kabinie itp
×