Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

marek789

Użytkownik
  • Zawartość

    280
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

6 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phI 2004 rok
  • Silnik
    1.9 dCi 120 KM
  • Przebieg (tys.km)
    205

Ostatnio na profilu byli

737 wyświetleń profilu
  1. marek789

    Scenic II phI Ciężko odpala i nie przyśpiesza

    Problem rozwiązany. Wymieniliśmy EGR na 100% sprawny. Auto odzyskało pełni sił. Wielkie dzięki ;)
  2. marek789

    Scenic II phI Ciężko odpala i nie przyśpiesza

    Okej, to muszę wykombinować miernik do kompresji -> Sprawdzimy Czyli wszystko wskazuje jak dla mnie na zawór EGR. Postaram się przetłumaczyć znajomemu że to jednak prawdopodobnie EGR. Rozumiem, że katalizator w takim przypadku jednak odpada @Andrzej-2010 Bardzo dziękuje za rozbudowaną informację ;) Jak rozwiążemy problem to dam znać co było przyczyną ;)
  3. Witam, z miesiąc temu w końcu zrobiłem chip tuning w swojej Megance. Kurczę jestem zachwycony jak to autko teraz daje rade. Te dodatkowe KM i Nm robią robotę ;) Choć wiadomo że przydało by się więcej ale to może z czasem, jak wymienię wtryski na sprawniejsze oraz intercooler Jak oceniacie wykres jak i wynik? Nie sugerować się firmą na wykresie bo to nie ona go robiła. A myślę że wyszło całkiem okej 120HP -> 154HP i 270 Nm -> 340 Nm. Być może kiedyś pomyślę nad 400nm? Pewnie się da ;)
  4. Witam, od jakiegoś czasu mamy problem z dojściem problemu w Scenicu II phI 1.9 dCi 120KM 2004r. Scenic na zimnym jak i na ciepłym ma problemy z odpaleniem. Długo kręci zanim złapie, paliwo jest, powietrza w przewodach brak. Korekty wtryskiwaczy mam na chwilę obecną 0,3, 1,6, 1,6, 0,6. W tym kierunku została wymieniona pompa wtryskowa dawała ~270 bar (wg. danych technicznym powinna mieć ~320bar), jednak nic się nie poprawiło, listwa wtryskowa z czujnikiem. Czyżby to były wtryskiwacze? Co do drugiej sprawy to auto nie ma mocy, chyba że odepnę przepływkę. A mianowicie turbosprężarka zaczyna pracować dopiero od 3k obr/min, lecz nie jest to raczej na 100% jej możliwości, kiedyś było dużo lepiej. Po odpięciu przepływomierza mogę bez problemu nawet gwałtownie startować spod świateł. Przy podpiętej przepływce auto nie ma siły jechać, nabranie 3k obr zajmuję mu chwilę czasu. Na postoju silnik bez problemu wkręca się na obroty, wystarczy ruszyć aby dostał obciążenia i koniec. 1) W tym kierunku był wyczyszczony jak i zaślepiony blaszką EGR pomiędzy część elektryczną a mechaniczną. Mam egr m.in. z chłodniczką sadzy itd. Podmieniliśmy bo mieliśmy taki na stanie ale nie pewnego pochodzenia i nie wiemy czy sprawny do końca Nic sie nie zmieniło po jego wymianie. 2) Podmieniona przepływka ze sprawnego auta -> efekt ten sam 3) sprawdzone węże dolotu, IC. 4) Wymienione wężę podciśnienia 5) Podmieniony czujnik ze sprawnego auta co idą do niego podciśnienia 6) Podmieniony elektrozawór ze sprawnego auta 7) Podmieniony map sensor również ze sprawnego auta 8) Podmieniony zestaw startowy głównie dla podmiany sterownika silnika 9) Sprawdzony rozrząd -> Wszystko okej Sztanga turbosprężarki na postoju pracuje w jakimś stopniu. Komputer nie wyświetla żadnych błędów. Problemy zaczęły się odkąd został zrobiony "remont" po zerwaniu paska rozrządu Skłaniam się jeszcze do zaworu EGR oraz zatkanego katalizatora. Czy EGR ma aż taką prace na wpływ silnika mimo że jest zaślepiony? Może jest ktoś w stanie pomóc, może miał podobne problemu i wie co może mu dolegać. Z góry dziękuje. Pozdrawiam
  5. Witam, od pewnego czasu zaczynają mnie denerwować trzeszczące plastiki z tyłu w Megane II 3D. Nie jestem w stanie zlokalizować tego gdzie dokładnie. Zna ktoś może newralgiczne punkty gdzie powinienem zajrzeć? Co poprawić? Co podłożyć itp? Planuje zakup nowych spinek do tylnych boczków. Myślę, że przyczyną tych dźwięków może być subwoofer oraz do tej pory "niskoprofilowa" opona 205/40 r18. Jutro zakładam opony zimowe 205/55 r16, mam nadzieję że choć trochę opona przejmie dodatkowej amortyzacji. Na początku nie było żadnych dźwięków, było przyjemnie. Od jakiegoś miesiąca trzeszczące plastiki się nasilają. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuje. Pozdrawiam
  6. marek789

    Megane III phI Urwany Bagnet

    Ja mimo wszystko bym nie ryzykował, raczej bym odpuścił jazdę mając świadomość że jest ciało obce w misce
  7. Wtyczki taśmy w wersji z tempomatem bądź bez różnią się tylko dodatkowym obłożeniem dwóch pinów i wyjściem wtyczki pod przyciski. Jednak można to połączyć również tak że: Wtyczka taśmy bez tempomatu - Wtyczka taśmy z tempomatem. Wszystko będzie działać prawidłowo pod warunkiem prawidłowego połączenia taśmy z samymi wtyczkami. Wiadomo tempomat wówczas odpada
  8. @Kuzynpit Tak, możesz wykorzystać tą taśme. Nic się nie dzieje jak wtyczka do tempomatu nie zostanie wykorzystana. Spokojnie montuj
  9. marek789

    Ogólne Opis lampek kontrolnych

    Oznacza to check engine. Zalecam wizytę u mechanika w celu wyeliminowania usterki
  10. marek789

    Megane II phI Świszczenie turbosprężarki

    Tego niestety ale raczej nie mam jak sprawdzić. Zakupiłem przed chwilą turbo oraz właśnie te magistrale doprowadzającą i odprowadzającą olej. Także wpadnie i nowa magistrala. Wiadomo olej i filtry przy okazji również ;) Zdecydowałem się na Valvoline Synpower 5W40, filtr powietrza i oleju dalej pozostaje przy purfluxie
  11. marek789

    Megane II phI Świszczenie turbosprężarki

    Aż tak aby stosować 0W40? Myśle że dobrym rozwiązaniem już będzie ten 5W Valvoline.
  12. marek789

    Megane II phI Świszczenie turbosprężarki

    Sprawdziliśmy przed chwilą smarowanie. Temperatura wody około 90'C, auto dobrze dogrzane generalnie. Na wolnych obrotach mam około 3,5 bar, na wysokich tzn około 3500 7bar Olej zmienić tzn na jaki? W tej chwili był lany 10W40 Elfa. Zmienić na 5W40? Jakiego producenta najlepiej olej w stosunku jakość/cena? Fajnie gdyby był w podobnej cenie do elfa ;) Zawór EGR jest zaślepiony, układ dolotowy jest szczelny. Filtr oleju i powietrza był stosowany purflux. W chwili obecnej auto dalej ciągnie dobrze tylko ten dźwięk a przynajmniej mam takie wrażenie.
  13. Witam, od początku lipca jestem dalej szczęśliwym posiadaczem kolejnej Megane II z 1.9 dCi. Jednak po niedzielnej trasie około 30km, turbosprężarka zaczęła świstać, lecz dopiero po ponownym odpaleniu po chwili postoju. Silnik czekał na zgaszenie około 5-6 minut. Z niepokoju o nowy dźwięk następnego dnia dostałem się do strony zimnej i ciepłej turbosprężarki. Strona zimna wygląda jak na foto, brak jakichkolwiek luzów ani poprzecznego ani wzdłużnego. Łopatki od strony ciepłej wyglądają okej. Co może być przyczyną takich łopatek? Dodam że trochę pogoniłem auto przez te 30km ale było oczywiście wcześniej dobrze nagrzane, przez jakieś 120km. Przez dwa dni rano pilnie sprawdzany olej i nie widać ubytków na bagnecie, komputer również pokazuje "Oil OK" i wszystkie kreski. Dodam że w silniku znajduje się pompa oleju z wersji 130KM, filtr purfluxa zmieniony 5k km temu, przepływomierz nie ma dziur na siatce oraz posiada oba całe pręciki. Zawór odmy jak i sama odma jest nowa oryginalna, ma około 10k km przebiegu. Olej ELF 10W40. W sterowniku silnika jest zrobiony chip na 155KM i 340Nm ale to chyba nie ma większego znaczenia w tym przypadku. Dźwięk nie pojawia się za każdym razem, jedynie w przypadku gwałtownego wciśnięcia gazu w podłogę, oraz mam wrażenie że wtedy gdy zmienia się zmienna geometria. Jest ktoś w stanie cokolwiek podpowiedzieć dlaczego takie coś wystąpiło? Coś poszło z filtra? Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam
  14. Tylko Ci się wydaje ze zdjęcia. Przyjrzałem się im dokładnie, bo mnie zaniepokoiłeś. Są takie same. Dużo zeszło faktycznie po paście tempo jednak nie wszystko i nie wiem na jak długo się to utrzyma
×