Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

Colt1255

Użytkownik
  • Zawartość

    66
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutralny

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Strzelce Kraj.
  • Województwo
    lubuskie

Samochód

  • Auto
    Megane II phI Grandtour
  • Silnik
    1,6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    104.000
  1. Wrzuć fotkę to ocenimy. Miałem podobne wrażenie jak wymieniłem z przodu sprężyny. Z czasem się ubiły.
  2. Megane II phI Zakup poduszek silnika

    Witam, mam pytanko. Wczoraj czekając na parkingu z włączonym silnikiem na biegu jałowym, ewidentnie od strony kierowcy, okolice skrzyni biegów czuć ( i słychać) drgania. Są one nieregularne. Drgania przenoszą się jakby na karoserie przez to słychać je z wewnątrz i zewnątrz.. Czy to oznaka zużytej poduchy? Jak dodam delikatnie gaz to ustaje, odejmę drga. W trasie tego nie słychać, występuje też nieregularnie. Silnik chodzi cichutko, równo.
  3. Ja ze swojego doświadczenia wiem, że NOWE (oryginalne, bo innych nie ma) koło potrafi odezwać się nawet po 5k km i wcześniej... dlatego nie warto wymieniać czegoś co jest sprawne. Zawsze to 300 zł w kieszeni, a jak przyjdzie potrzeba to się wymieni. KZFR to nie jest jakaś cześć która unieruchamia samochód w razie awarii. Oczywiście kwestia podejścia do "problemu" jest indywidualna ;)
  4. Jak nie sprawia problemów to bym je zostawił. Wymienić dopiero jak jak się odezwie już tak porządnie.
  5. W upały gwizdów nie uświadczyłem :P
  6. -15 rano i u mnie też jest świst, tylko gdy wrzucam wyższy bieg. Po 15-20 minutach do momentu rozgrzania silnika wszystko ustaje.
  7. Dopóki nie ma mrozów po -30 to nie ma co się martwić. Wcześniej w Scenicu II, nigdy mi się nie zdażyło, żeby zamarzł mi "ręczny".
  8. Megane III phI KZFR czy elektrozawór zmiennych faz?

    Tyszor. To na pewno KZFR. Innej opcji nie ma. Jeżeli za każdym razem gaśnie Ci po 2-3 razy to znaczy, że jest rozwalone.
  9. Fluence I phI 1.6 16V KZFR

    U mnie to samo, KZFR jak nic.
  10. Fluence I phI 1.6 16V KZFR

    Główny objaw to takie coś na jak filmiku. Ale to pewnie już znacie. Filmik akurat z MII, ale objawia się tak samo w MIII itp. Dziwne, że producent nie poprawił tego w nowej generacji czyli Megane III, ale mniejsza o to. https://www.youtube.com/watch?v=AJBsRci94ts XXX Ja z tak padniętym kołem kilka dni jeździłem i oprócz trudnego odpalania auta ranem to w sumie jeździło całkiem normalnie. Tak się zastanawiałem nawet po co ten KZFR jest, skoro nic nie zmienia. Ale to już pytanie do francuzów ;) XXX Dopiero padnięty elektrozawór może się odbić na osiągach.
  11. Fluence I phI 1.6 16V KZFR

    Będzie tak "chrobotać" aż w końcu samo padnie. Można z tym jeździć, można zrobić. Od Ciebie zależy. Najgorszy objaw to gaśnięcie kilka razy po odpaleniu. Też można tak jeździć, ale po co się rano denerwować ;)
  12. Megane III phI KZFR czy elektrozawór zmiennych faz?

    Dzisiaj temperatura na plusie, rano odpalam auto i koła nie słychać. Dziwne to wszystko ;D
  13. Megane III phI KZFR czy elektrozawór zmiennych faz?

    Wymieniany co 10 tys zapobiegawczo, 5W30. Ostatnio wymieniłem tydzien temu. Sam je kupowałem, nówka z plombami. Mechanik to mój dobry kumpel, więc jakieś kombinacje tu nie wchodzą w grę. Mówisz o czujniku położenia wałka rozrządu? Sprawdzę, ale jego błąd powinien być wyświetlony jako "service". No i pytanie, czy faktycznie wymiana tego czujnika coś zmieni. Elektrozawór działa poprawnie, bo jakiś czas temu go wyciągałem i sprawdziłem. Ogólnie auto jeździ normalnie, przyspiesza jak na ten silnik bardzo dobrze.
  14. Megane III phI KZFR czy elektrozawór zmiennych faz?

    U mnie też pojawiło się to chrobotanie.. co najlepsze koło jest nowe i ma zrobione niecałe 15k km... koło oczywiście oryginalne, bo innego nie ma. Jak lubię swoją Megane to KZFR w tym silniku powoli mnie denerwuje. Jako ciekawostka, to fakt, że KZFR odzywa się tylko po dłuższym postoju, na zimnym silniku. Latem nie odzywało się w ogóle. Jak zaczeły się przymrozki to przypomniało o sobie. Nie wiem czy to ma jakiś związek.
  15. Niesprawny zawór KZFR nie sygnalizuje błędu w postaci "check engine". A już na pewno nie powoduje on gaśnięcia silnika.
×