Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rafcio_100

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    44
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph I
  • Silnik
    1.9 120KM (F9Q 800)
  • Przebieg (tys.km)
    290

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Stwierdziłem, że nie odpuszczę tego tak łatwo... dzisiaj ma wpłynąć od ubezpieczyciela zarządu dróg przelew na 650zł za felgę ;)
  2. Renówka sama stwierdziła że to już czas wczoraj padł mi wysprzęglik, więc już trzeba zrobić wszystko naraz.
  3. Spieszyłem się do pracy, jeszcze był znak A-11 i odpuściłem... Rozważam przejście na felgi 16".
  4. Już drugi raz na dziurze skrzywiłem oryginalną alufelgę w swojej Megance i musiałem zmieniać koło na drodze. Czy one są aż tak miękkie, czy z 17' trzeba się obchodzić jak z niemowlęciem, czy może ja przeceniam ich wytrzymałość? W ostatniej chwili zobaczyłem dziurę, zdążyłem trochę odbić ale i tak zaliczyłem dół, jednak nie pomyślałbym, że przy takim uderzeniu mogę ugiąć felgę.
  5. Czy jestem w stanie odczytać przez standardowe serwisy PID położenie pedału przyspieszenia Megane II 1.9 dCi 2003 rok? PID 0111 nieobsługiwane, 0149, 014A, 014B niestety też nie.
  6. Jeżdżę nadal z wystawionym wężem od odmy, w puszce były ślady oleju, ale od tej pory go znacznie mniej ubywa. Za remont wezmę się pewnie dopiero na przełomie sierpnia/września, wtedy dam znać co wyszło.
  7. Ciężko jednoznacznie stwierdzić, zdarza się i spokojna i cięższa noga.
  8. Jeżeli końcówka ma luzy, jest zużyta lub jest uszkodzona guma to wymieniaj. Jak jest wszystko w porządku to nie ma sensu, jeszcze może wyjść na gorzej.
  9. No i problem nie został rozwiązany, olej znika nadal w takim samym tempie. Zauważyłem w gnieździe zaworu EGR niepokojące ilości oleju (czyli znajduje się w dolocie). Podsumowując sytuację z braniem oleju przed moją renatę: -odma sprawdzona na drożność (przemyta jedynie benzyną, nie było żadnych zastrzeżeń, żadnego nagaru itp., była czysta i drożna), wymieniony oring na odmie -wymieniony zawór odmy na nowy, oryginalny -wszystkie przewody powietrzne, olejowe związane z turbosprężarką również były sprawdzone -ciśnienie oleju wzorcowe Po tych operacjach olej znikał nadal w takim samym tempie, jak przed wymianą turbosprężarki. "Turbiniarz" zalecił pojeździć jakieś 300-400km ze zdjętym wężem od odmy (zaślepić część idącą do zasilania turbo, żeby nie ciągnęła lewego powietrza, część idąca od odmy wyprowadzona jest pod spodem gdzieś do połowy samochodu, żeby się nie zagazować w kabinie ), jeżeli sytuacja się uspokoi, to najprawdopodobniej siedzą uszczelniacze zaworowe. Po zaleceniu mechanika zajmującego się turbosprężarkami od którego zresztą była brana na wymianę regenerowana (zaufany człowiek) sprawdzam dzisiaj stan oleju (przejechane nieco ponad 400km) i oleju nie ubyło ani grama, gdzie wcześniej przy takim przebiegu byłby to ubytek widoczny na bagnecie. Zostaje więc jedynie głowica w górę i się okaże, ale tak czy siak będę robił i pierścienie i uszczelniacze zaworowe. Wrzucę post, jak już głowica będzie ściągnięta i okaże się, w jakim stanie są uszczelniacze, pierścienie i cała reszta z tym związana.
  10. Mam nadzieję że problem rozwiązany, zawór odmy do wymiany. Nowy jest już w drodze
  11. Musisz namierzyć kogoś kto się tym zajmuje, sam nie jesteś w stanie wyłączyć EGR. Ja płaciłem za taką usługę coś około 300zł, ale spokój na lata. Dodatkowo jak pisał kolega Andrzej-2010 warto zdjąć kolektor ssący i wyczyścić, podejrzewam że zdążyły się osadzić duże ilości nagaru.
  12. Powiem tak: -filtr powietrza w porządku (sumiennie wymieniany, jak zresztą wszystkie filtry, co max 15kkm, nigdy nie przeciągam terminu wymiany) -nie do końca rozumiem, co się kryje pod tajemniczym pojęciem magistrali olejowej turbosprężarki, ale rurka od powrotu jest nowa, natomiast zasilająca szczelna, ciśnienie oleju bez turbiny było sprawdzone, bez zarzutów, na turbinie "zawór" w który wkręca się zasilanie jest nowy -na gorącym silniku ciśnienie również wzorowe -egr wyprogramowany -tydzień temu wymieniałem oring uszczelniający wlew oleju -> żadnych wycieków nie stwierdzono oprócz spoconego dość mocno olejem mocowania owego wlewu (trzy śruby) Stąd moje pytanie o odme gdyż: -przez co najmniej 80kkm nie była czyszczona -odma/wlew oleju ubrudzony w oleju -zawaliłem sprawę, gdy zakładałem opaskę skręcaną na ten wąż od odmy do bloku silnika i nie sprawdziłem wtedy drożności tego węża + drożności pozostałych połączeń odmy i samej odmy. Wyczytałem, że najczęściej własnie ten najcieńszy przewód jest powodem ubytku oleju, gdy jest zatkany, stąd właśnie pytanie, jak najszybciej go sprawdzić (ponieważ dokładnie mogę to zrobić dopiero w kolejny weekend :( ) EDIT: Przy około 240/250kkm wymieniałem panewki, stan starych wskazywał, że silnik jest zadbany i nie ma mowy o przekręceniu licznika czy też skatowanym silniku, wszystko w jak najlepszym porządku.
  13. Jak najszybciej, bez zdejmowania tego cienkiego węża idącego od odmy do silnika sprawdzić jego drożność?
  14. Olej zaczął ubywać przed awarią, jechałem aby wymienić turbo i po drodze padło, dokładnie tak napisałem w pierwszym poście :) a że syfu mi nie wsadzili to ręczę za to...
  15. Jak nigdy moja Meganka nie brała oleju, od wymiany do wymiany był stan tak jakoś w listopadzie/grudniu zaczęło mi oleju ubywać (komunikat TOP-UP OIL LEVEL). Wtedy przypuszczenia poszły na turbinę, bo siedzi jeszcze oryginalna (a przebieg 280kkm), zaraz przed świętami zjeżdżałem do domu z myślą wymiany turbiny i niestety wróciłem już na lawecie, na autostradzie turbo padło. Wymiana na regenerowaną (z zaufanego "źródła"), przy okazji wymieniony rozrząd z simeringiem na wałku i wymieniona rurka od powrotu oleju od turbiny (pękła przy zakładaniu). Wycieki wyeliminowane, jeżdżę szczęśliwy a tutaj nagle początkiem lutego znowu TOP--UP OIL LEVEL. Zrobiłem jakieś 1.5kkm od wymiany turbiny, dolałem 0.5 litra oleju, po jakimś tysiącu sytuacja się powtórzyła. Samochód puszcza normalny czarny dymek przy mocnym przyspieszaniu, podczas normalnej jazdy nie kopci, zbiera się dobrze, chociaż rano przy zimnym silniku mam wrażenie, że kopci jakby bardziej i jakby nieco inaczej czuć spaliny. I moje pytanie, czy to objawy pierścieni tłokowych?
×
×
  • Utwórz nowe...