Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

chudson

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault R4
  • Silnik
    1,1
  • Przebieg (tys.km)
    100000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam Posiadam megane 1,4 z holenderskim eurogasem Ostatnio padł i zacząłem grzebać w wiązce elektrycznej gdzie znalazłem ,że gazownicy odwrotnie podłączyli masę silnika z masą czujnika temperatury ( brak oddzielnego czujnika, zmostkowane z czujnikiem silnika ) . Instalka padła a sam czujnik temperatury w silniku zaczął zakłamywać w dół o 20 stopni nawet po odłączeniu wiązki od gazu . Odkryłem ,że padła masa tego czujnika w ecu. Podłączyłem trzeci oddzielny pin w czujniku który nie wymaga masy bo bierze ją z obudowy i temperatura odczytywana jest prawidłowo. Do sterownika wgrałem na nowo oprogramopowie i zaskoczył , wszystko działa. Podczas dwóch dni grzebania zauważyłem natomiast kilka innych nietypowych rozwiązań. 1. Nie znalazłem filtra fazy lotnej ( możliwe ,że gdzieś tam siedzi ale nawet z kanału nie widzę go. 2. Czujnik od mapsensora (czerwono żółty ) jest niepodłączony - powinienem to tak zostawić czy lepiej podpiąć ?? 3. Mam wtryski keihin natomiast w sofcie ustawione są matrix ( przy keihin pin 14 w sterowniku powinien być zwarty do masy a u mnie jest odłączony ) Oczywiście w sofcie nie mogę przestawić na keihin bez zwarcia pinu 14 bo instalacja przestaje działać .Czy warto to przerobić tak jak powinno być?
  2. Rezaw Plast. Najlepsze, idealnie dopasowane, nie śmierdzą gumą polecam.
  3. Sprawdzałeś ceny myjek ultradźwiękowych mogących pomieścić blok silnika ? Jak bym Ci polecił kupić starą używaną zmywarkę , używać najgorętszego programu do garów a wcześniej spryskiwać elementy preparatem do mycia silników.
  4. Ten element wchodzi w ząbki szyny swoim spodem. Jeśli jest tam wytarty na okrągło to z wierzchu i tak tego nie zauważysz. Kto wie jak to cudo zdemontować ? przypuszczam ,że potraktowanie go pilnikiem może rozwiązać problem. I ewidentnie to powinno działać bo fotel pasażera ma tak samo i u mnie działa poprawnie.
  5. W szynie jest blokada ,która powinna nie pozwalać fotelowi ( przy składaniu oparcia jak już kogoś wpuścisz ) pojechać aż do końca i zatrzymać go w takim ustawieniu jakie było przed wpuszczeniem pasażera ale coś tam się wyrabia i fotel leci do końca. U mnie jak przytrzymam siedzisko ręką żeby nie odjeżdzało i złoże oparcie to wtedy fotel wraca na "zaprogramowane" miejsce a nie na sam koniec ale to niwygodne. sam zastanawiam sie czy ta zapadka wędrująca w srodku szyny jest wymienna
  6. Wkładasz wszystkich do jednego wora i generalizujesz. Nie każdy jest tak nieuczciwy. Poza tym jeśli trafimy na takiego "dusigrosza" to napełnienie klimatyzacji propanem może być jednym z najmniejszych problemów w aucie
  7. Czy ubezpieczyciele się czepiają hmmm przypuszczam ,ze tak ale raczej w granicach rozsądku- wątpię by próbowali przekrętów typu "auto miało wydłużoną drogę hamowania i walnęło w inne auto z powodu nabicia klimatyzacji propan-butanem więc umywamy ręce" CO innego jeśli ktoś w nas wjedzie w tył bo mieliśmy niehomologowane żarówki stopów świecące zbyt słabo to rozumiem aby ubezpieczyciel dbał o swoje. Jeśli auto stanie w płomieniach i ktoś zginie to pewnie też prześwietlą je aby wiedzieć co spowodowało pożar. Problem z tymi regulacjami wszystkimi jest taki ,ze na gołe oko widać jak nas robią w balona. Część świata jeździ na propanie i im wolno,sporo sprzętu agd jest na propan ,butan czy inne tanie gazy i spoko a nam kierowcom UE mydli oczy jak to wszystko inne się nie nadaje i ,że musimy dbać o ziemię i nas samych . Wciskają nam obecnie w nowych autach r1234yf który ma podobne GWP do propanu czy butanu, również jest (choć może troszkę mniej ) palny i do tego silnie trujący ( bardzo trujący nie to co papierosy ) . Gdyby tego było mało to produkują go tylko 2 firmy na świecie ( i chyba chińczycy na lewo ) - przypadek ? Co ciekawe r1234yf reaguje z aluminium. Mercedes robił własne testy i stwierdził ,że nie będą go używać bo jest niebezpieczny i rozwijają technologię co2. ( choć fiat i Francuzi uważają ,że nowy czynnik jest spoko ) Jak dla mnie to dopóki toś to robi wyłącznie na własny użytek a przy ewentualnej sprzedaży opróżnia układ lub informuje nabywcę to powodzenia. A ewentualne konsekwencje trzeba brać na klatę tak samo jak się przekracza prędkość czy jeździ na letnich zimą.
  8. 25 lat temu podobne były dywagacje na temat zasilania aut gazem. że niebezpieczne- bomba na kółkach, że silnik nie wytrzyma więcej niż 50kkm , ,że udusić się można w środku i nie wolno na parkingi podziemne. A w końcu się przyjęło i choć auta z fabryki były homologowane na zasilanie benzyną to nie był to argument dla ubezpieczycieli. Tym co chcą bawić polecił bym czysty propan ponieważ butan nie miesza się tak dobrze ( ale miesza się ) z olejem PAG stosowanym w renówkach i wypadało by go wymienić na bardziej kompatybilny PAO. Niestety R290 nie jest tak tani jak R600 i opłacalność maleje. Jak dla mnie to nabijanie takie ma sens gdy chcemy w warunkach domowych samemu przetestować i naprawić klimę a gdy już upewnimy się ,że sprężarka i czujnik ciśnienia sprawne, nie ma wycieków to opróżnić całość i jechać na porządne nabicie.
  9. Nie robi się tak , troche druciarstwo a czy będzie trzymać to się okaże. Mogą się przesunąć ukośnie i puszczać.
  10. Witam Zmiana silnika to sporo zachodu i w aucie wartym poniżej 10 tyś złoty moim zdaniem gra nie warta świeczki ( poza osobami "nawiedzonymi" w pozytywnym tego słowa znaczeniu,którzy zrobią to sobie samodzielnie ) Natomiast 16 koni tylko z oprogramowania to ciekawa propozycja i myślę ,że zmiana będzie zauważalna. Sam był bym zainteresowany taką przeróbką u siebie. Ktoś ma pomysł jak to zrobić, czy CLIP w tym pomoże lub gdzie i za ile ?
  11. Rezaw plast robi gumowe dywaniki z rantem dedykowane do poszczególnych modeli. Nie żadne uniwersalne do 10 aut tylko typówka do meganki. Koszt na ich stronie 130 a na allegro około 100. Polecam . Mam je w każdym aucie, nie śmierdzą gumą i są w 3 kolorach nawet . Mają też maty do bagaźnika.
  12. Witam Czyli potwierdzasz ,że najzwyklejszym chińskim clipem odpalę program consulta dla nissana ? Nie muszę celować w te urządzenia 2w1 ? Mam obie te marki w domu i zależy mi na uniwersalności. Którego clipa warto wybrać bo skośnoocy przyjaciele mają je w kilku wersjach PCB ?
  13. Jak sprawdzić czy mam TPMS jeśli auto mam bez czujników w kołach ? Podejrzewam ,że ktoś kiedyś sprzedał mojemu bratu renówkę bez alusów z czujnikami ( w komputerze czujniki są dezaktywowane ale komputer wyłapuje jakieś błędy od nich - podłączałem się niestety tylko kompem delphi ds150 ) teraz renówka przeszła na własność moją i szukam dziury w całym I jakie czujniki powinienem zakupić aby to uruchomić ?
×
×
  • Utwórz nowe...