Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Sylwek54

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph 1
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    236000

Ostatnio na profilu byli

254 wyświetleń profilu
  1. Jak sprawdzam ładowanie na akumulatorze to jest zawsze około 14,2 V i lekko się zmienia w zależności co włączę choć czasem zauważyłem większy spadek napięcia w granicach 13,8-13,7 ale zawsze wiązałem to z dobrze naładowanym akumulatorem.Jeżeli chodzi o regulator napięcia to jest już trzeci dwa używane i jeden nowy oryginał valeo używane też valeo i na wszystkich regulatorach ten sam problem podejrzewam uszkodzenie alternatora zresztą pisał wcześniej o tym "jabrze" i postanowiłem pójść tą drogą czyli wyremontowany używany alternator.Po wymianie alternatora napiszę czy nastąpiły zmiany.
  2. Tak pamiętam o Cipie ale co zrobić jak program diagnostyczny nie ma do alternatora dostępu w samochodzie kolegi prawie takim samym czyli megane II 1.6 nie ma z tym problemu ten sam program diagnostyczny oryginał Maxiecu. Uważam że Clip pokaże to samo.
  3. Regulator napięcia nowy oryginał valeo. Samochód posiadam od dwóch lat.Wtyczka z alternatora była wyjęta zawsze nawet nie wiedziałem a cyrki z alternatorem zaczęły się dziać jak to odkryłem i ją włączyłem dlatego wymieniłem regulator napięcia który nic nie zmienił.Jazda bez włączonej wtyczki wywala błąd 2502 z włączoną wtyczką błąd 920F. Kupiłem już alternator używkę z myślą podmiany ale najpierw chcę wymienić łożyska żeby za chwilę znowu go nie wyciągać.Alternator to TG11C011 a program diagnostyczny uparcie ustawia albo i nie ustawia tylko tak widzi SG15. Po wpięciu wtyczki do alternatora zaczynają się cyrki z wolnymi obrotami są za wysokie średnio około 1000 i po paru sekundach powoli spadają na około 900.
  4. Witam.Mam problem z alternatorem a ściślej z regulacją mocy alternatora.Program diagnostyczny wywala błąd 920F przy włączonej wtyczce do regulatora napięcia co oznacza "nieprawidłowe napięcie wyjściowe alternatora - brak sygnału".Alternator ładuje dobrze średnio 14,2 V nie rozładowuje się akumulator z tym że na co dzień ma wyłączoną wtyczkę z regulatora napięcia przez którą powinno być sterowane obciążenie alternatora z UPC.Włączona wtyczka do alternatora powoduje jakiś opór jak by pracą alternatora i wzrastają wolne obroty.Gimnastykuje się z tym od dłuższego czasu wymieniłem moduł UPC ale żadnych zmian.Chciałbym to jakoś ogarnąć ale skończyły mi się pomysły a od tego zależy włączenie grzałek elektrycznych przy niskich temperaturach w nagrzewnicy.Programem diagnostycznym nie mogę ustawić alternatora w jaki jest wyposażona megi TG11C011 ,jak by nie był widoczny a program pokazuje z uporem jakiś SG15 którego nie ma megi. Już sam nie wiem czy to wina UPC czy samego alternatora.Proszę o podpowiedź co to może być może już ktoś spotkał się z takim problemem.
  5. Witam. Temat poruszany już dawno ale ja nie mogę wybrać typu alternatora. Wybieram w programie diagnostycznym typ alternatora który posiadam TG11 110 VALEO a zawsze ustawiony jest SG VALEO12 i nie wiem czy to wina alternatora czy uszkodzenie upc. Był uszkodzony przewód od alternatora do upc ale naprawiłem a i tak nie mogę wybrać tego który posiadam. Po naprawie jak podłączyłem do alternatora wtyczkę zaczęły wariować obroty po wymianie regulatora napięcia trochę się zmieniło ale nie do końca a program diagnostyczny pokazuje Poziom UPC Wartość nieprawidłowa.W niedzielę robię podmiankę na inny upc i zobaczę co wyjdzie.Ciekawostką jest to że z odpiętą wtyczką od alternatora wszystko gra jest ładowanie 14.2 samochód jeździ normalnie nic się nie dzieje.
  6. Na prawym słupku drzwi pasażera jest nalepka na której podano poziom wyposażenia wystarczy odczytać.
  7. Masz rację zaraz to zrobię odpinałem akumulator do wymiany regulatora napięcia. Właśnie bawiłem się z programem diagnostycznym i ustawiłem co potrzeba.Muszę jednak trochę pokonać kilometrów by dojść do jakiejś prawdy bo zauważyłem jednak różnicę między wskazaniami licznika a programu diagnostycznego prąd ładowania program wskazuje 14.5-14.7 a mierzony miernikiem 13.7 -14.1 a obroty na liczniku różnią się między programem diagnostycznym nawet i około 70-100 np.licznik około 770 a program 695 włączenie sprężarki klimatyzacji powoduje podniesienie obrotów około 50. Obciążenie alternatora to około 50% i każde wciśnięcie pedału gazu powoduje zmniejszenie odciążenia alternatora. Wydaje się że jest dobrze ale zobaczę co będzie jak trochę pojeżdżę choć jedna sprawa nie daje mi spokoju dotycząca obrotów, nie spadają natychmiast po puszczeniu pedału gazu tylko natychmiast spadają do poziomu około 900 a potem powoli do wymaganych i trwa to kilka sekund. Może tak ma być nie wiem przedtem mi spadały natychmiast do żądanych ale wtyczka z alternatora była wyłączona.
  8. Cyrk z obrotami zaczyna się dziać jak wepnę wtyczkę z dwoma pinami do alternatora z wypiętą wtyczką jest raczej wszystko w porządku.
  9. Czy w programach diagnostycznych został wybrany odpowiedni sterownik od tego auta, są różne i jak się wybierze niewłaściwy to wychodzą cuda.
  10. Witam użytkowników.Przeszukałem forum ale nie znalazłem opisu i sposobu naprawy problemu z jakim się borykam w swojej Megane II.Kilka miesięcy temu kupiłem program diagnostyczny jednej z polskich firm.Po podłączeniu do samochodu program wykrył usterkę która mniej więcej brzmiała tak "brak sterowania pracą alternatora" więc obejrzałem alternator nie wiedząc o co chodzi i odkryłem że z boku wisi wtyczka z dwoma pinami pasująca do alternatora więc ją włożyłem w puste miejsce.Program diagnostyczny w dalszym ciągu sygnalizował usterkę.Na schemacie instalacji elektrycznej odkryłem że przewody z wtyczki alternatora idą do skrzynki bezpieczników w komorze silnika na jedną z wtyczek sprawdziłem ciągłość przewodów i się okazało że przewód biały nie ma przejścia więc go wyciąłem i wlutowałem nowy bo starego nie mogłem wyciągnąć z wiązki.Włożyłem wtyczkę do alternatora myśląc że problem załatwiony ale nic z tego tylko tyle że wyszedł inny problem z obrotami biegu jałowego t/z wzrosły z 750 na 900 a przy dojeździe do skrzyżowania i wrzuceniu na luz obroty zatrzymywały się na 1000 po chwili wzrastały do 1200 a następnie było wyczuwalne odpuszczenie jakiegoś oporu i obroty stabilizowały się na około 900.Po wyjęciu wtyczki z alternatora wszystko wracało do normy czyli wolne obroty 750 i wszystko by się wydawało że jest w porządku. Ładowanie akumulatora z alternatora na poziomie 14,3 i niby jest dobrze. Na jakimś forum wyczytałem że za taki stan odpowiada regulator napięcia więc go wymieniłem na nowy ale obroty wzrosły z wyjętą wtyczką z alternatora na 830 (regulator orginał valeo) po włączeniu wtyczki znowu ten jakiś opór który za chwilę odpuszcza by obroty mogły spaść na niższe. Ręce opadają nie wiem co może być tego powodem alternator niby pracuje dobrze ładowanie jest z włączoną wtyczką czy bez na dobrym poziomie tylko ten nieznany jakby opór który po chwili odpuszcza by obroty obniżyć ale nie na 750 tylko na powyżej 800-900.Czy ktoś spotkał się z takim problemem i jak tak jak sobie z nim poradził.
  11. Sylwek54

    Megane II phI 1.6 110,112,115KM skąd róznice?

    Jest jeszcze 113 kM.
  12. Sylwek54

    Megane II phI Kłopot z obrotami na biegu jałowym

    Witam.Dzisiaj ciąg dalszy już mi opadają ręce.Dzisiaj odniosłem wrażenie jak by przepustnica się przycinała ale nie jestem pewien bo w pewnym momencie obroty na biegu jałowym wzrastają z 1000 na 1200 i jakby coś puściło takie wrażenie i obroty zaczynają spadać do prawidłowych .Tak to wygląda jak by się przepustnica nie domykała , coś po chwili powoduje że zaczyna się w końcu domykać ale co czy może jakiś czujnik nie mam pojęcia. Witam.Znalazłem przyczynę nieprawidłowych wolnych obrotów i sam jestem zaskoczony powodem tego nieszczęścia. Podłączyłem program diagnostyczny i pokazał błędy 920F czyli w megance odpowiednik DF013 błąd napięcia regulacji oraz DF007 klimatyzacja czujnik temperatury w kabinie obwód otwarty lub zwarcie do +12V . Błędy bez związku z wolnymi obrotami.Czujnik temperatury warczał więc go wyczyściłem ale warkot nie ustał miałem wymienić na inny. Przy różnych kombinacjach problem nie ustał.W pracy w czasie dyżuru przyszedł mi do głowy taki pomysł a mianowicie wszystkie problemy zaczęły się właściwie od momentu naprawy nie przewodzącego przewodu do alternatora bo program diagnostyczny pokazał brak regulacji napięcia.Poszedłem do samochodu wyjąłem wtyczkę z alternatora i uruchomiłem samochód i moje zdziwienie obroty normalne nic się nie dzieje wskazówka się nie zawiesza jest wszystko OK.Czujnik temperatury w kabinie nie warczy jest cisza.Wnioski jakie mi się nasunęły to takie że przewód do regulacji napięcia alternatora nie był upalony w wiązce bez przyczyny czyli regulator napięcia uszkodzony przynajmniej część która służyła do regulacji napięcia bo ładowanie jest normalne.Pewnie program diagnostyczny pokaże brak regulacji napięcia ale już wiem że trzeba zająć się alternatorem a ściślej regulatorem napięcia bo to jego wina niestabilnych wolnych obrotów i szczęście że nie uszkodziło elektroniki bo czujnik temperatury już warczał a przepustnica jak by stawiała opór.Dziękuję wszystkim za pomoc i próbę rozwiązania ze mną problemu.
  13. Sylwek54

    Megane II phI Kłopot z obrotami na biegu jałowym

    Witam. Masz rację teraz muszę sprawdzić wszystko by dojść do przyczyny tych nieszczęsnych obrotów biegu jałowego choć już sprawdziłem przejścia do wszystkich czujników i nic nie wskazywało na uszkodzony przewód któregoś z nich.
  14. Sylwek54

    Megane II phI Kłopot z obrotami na biegu jałowym

    Witam ponownie. Jeżeli chodzi o przewód od czy do alternatora to w programie diagnostycznym pokazywał błąd już nie pamiętam jaki ale mniej więcej brzmiał uszkodzony obwód sterowania napięciem alternatora.Na alternatorze mała wtyczka z dwoma żyłami.Sprawdziłem przejście to się nazywa chyba BSM brązowa wtyczka a alternatorem i na jednym z nich była przerwa.W wiązce przewodów dokąd mogłem sprawdzić przejście uciąłem niedrożny przewód również uciąłem przy wtyczce i przylutowałem nowy.Błąd zniknął.Pojawił się za to problem z obrotami biegu jałowego.Myślałem że dzisiaj problem opanowałem ale okazało się że nic z tego dalej muszę szukać przyczyny.
  15. Sylwek54

    Megane II phI Kłopot z obrotami na biegu jałowym

    Witam ponownie.Jestem już po kolejnych "adaptacjach" przepustnicy to co się udało to na rozgrzanym silniku obroty na biegu jałowym schodzą do około 900-950 i potrzebują od 8-12 sekund żeby zejść do prawidłowych czyli 750-780. W sumie nie jest aż tak strasznie ale wcześniej obroty biegu jałowego spadały natychmiast do poziomu 750-780 czyli coś się zawieszają.Powodu będę szukał jeszcze jak proponuje Andrzej-2010 czyli sprawdzę ciśnienie kolektora ssącego. Jeszcze wymiana filtra powietrza.Wszystkie pozostałe rzeczy są w należytym porządku.
×