Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Sylwek54

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph 1
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    236000

Ostatnio na profilu byli

381 wyświetleń profilu
  1. Odepnij wtyczkę od zaworu zmiennych faz rozrządu może to on powoduje cykanie potem podepnij z powrotem zobacz czy jest różnica czy cyka z odpiętą wtyczką..Tak miałem w swojej Megance , po wymianie zaworu cisza.
  2. Witam.Z tym problemem walczę od pół roku.Zaczęło się od tego że odkryłem wtyczkę która nie była podłączona do alternatora i okazało się że jeden z przewodów z UPC do wtyczki był nie drożny ale po naprawie i włączeniu wtyczki zaczęły się cyrki z obrotami.Wymiana alternatora czy regulatora napięcia nic nie dały ciągle to samo.Poszukiwanie przyczyn tego stanu rzeczy bez efektu doszło nawet do spalenia wirnika w alternatorze.Miałem jeszcze stary alternator remont i wymiana znowu nic nie dały ciągle to samo wolne obroty po zdjęciu nogi z gazu raz około 1200 lub 1000 chwilowa praca jak by pod obciążeniem i wyraźnie czuć jak by coś odpuściło i zaczynają spadać na prawidłowe.Wydaje mi się że już doszedłem do tego co może być powodem tego stanu a mianowicie, posiadam program diagnostyczny Maxiecu (orginał) który pokazuje że alternator który widzi to jest SG12 a u mnie jest TG11C011 oba się różnią między sobą bo jeden daje prąd 125A a drugi ten prawidłowy 110A a w programie który posiadam nie ma możliwości ustawienia prawidłowego.Wybieram się do kogoś kto posiada CLIP i w tym programie ustawić parametry alternatora a oprócz tego UPC w moim samochodzie jest od innego samochodu trzeba zmienić VIN i wprowadzić odpowiedni poziom wyposażenia u mnie N3 który Maxiecu podaje jako nieprawidłowy.Podejrzewam przy tym stanie rzeczy nieprawidłową pracę przepustnicy.
  3. Alternator wymieniony i nic się nie zmieniło dalej to samo błąd 2502 tylko teraz jeszcze opis "błąd połączenia CAN" .Teraz pójdę tą drogą sprawdzam wszystkie połączenia CAN. W programie diagnostycznym prawidłowo pokazuje obciążenie alternatora w % choć w dalszym ciągu nie mogę ustawić typu alternatora.
  4. Witam.Napisano wiele ale nic na temat błędu 2502 co go powoduje.U mnie też doszło do wymiany alternatora wcześniej regulatora napięcia a błąd 2502 występuje nadal.W programie diagnostycznym niemożliwość ustawienia właściwego alternatora i może tutaj leży problem bo wraz z błędem 2502 opis błędu "brak połączenia CAN" i może połączenia CAN trzeba sprawdzić.
  5. Jak sprawdzam ładowanie na akumulatorze to jest zawsze około 14,2 V i lekko się zmienia w zależności co włączę choć czasem zauważyłem większy spadek napięcia w granicach 13,8-13,7 ale zawsze wiązałem to z dobrze naładowanym akumulatorem.Jeżeli chodzi o regulator napięcia to jest już trzeci dwa używane i jeden nowy oryginał valeo używane też valeo i na wszystkich regulatorach ten sam problem podejrzewam uszkodzenie alternatora zresztą pisał wcześniej o tym "jabrze" i postanowiłem pójść tą drogą czyli wyremontowany używany alternator.Po wymianie alternatora napiszę czy nastąpiły zmiany.
  6. Tak pamiętam o Cipie ale co zrobić jak program diagnostyczny nie ma do alternatora dostępu w samochodzie kolegi prawie takim samym czyli megane II 1.6 nie ma z tym problemu ten sam program diagnostyczny oryginał Maxiecu. Uważam że Clip pokaże to samo.
  7. Regulator napięcia nowy oryginał valeo. Samochód posiadam od dwóch lat.Wtyczka z alternatora była wyjęta zawsze nawet nie wiedziałem a cyrki z alternatorem zaczęły się dziać jak to odkryłem i ją włączyłem dlatego wymieniłem regulator napięcia który nic nie zmienił.Jazda bez włączonej wtyczki wywala błąd 2502 z włączoną wtyczką błąd 920F. Kupiłem już alternator używkę z myślą podmiany ale najpierw chcę wymienić łożyska żeby za chwilę znowu go nie wyciągać.Alternator to TG11C011 a program diagnostyczny uparcie ustawia albo i nie ustawia tylko tak widzi SG15. Po wpięciu wtyczki do alternatora zaczynają się cyrki z wolnymi obrotami są za wysokie średnio około 1000 i po paru sekundach powoli spadają na około 900.
  8. Witam.Mam problem z alternatorem a ściślej z regulacją mocy alternatora.Program diagnostyczny wywala błąd 920F przy włączonej wtyczce do regulatora napięcia co oznacza "nieprawidłowe napięcie wyjściowe alternatora - brak sygnału".Alternator ładuje dobrze średnio 14,2 V nie rozładowuje się akumulator z tym że na co dzień ma wyłączoną wtyczkę z regulatora napięcia przez którą powinno być sterowane obciążenie alternatora z UPC.Włączona wtyczka do alternatora powoduje jakiś opór jak by pracą alternatora i wzrastają wolne obroty.Gimnastykuje się z tym od dłuższego czasu wymieniłem moduł UPC ale żadnych zmian.Chciałbym to jakoś ogarnąć ale skończyły mi się pomysły a od tego zależy włączenie grzałek elektrycznych przy niskich temperaturach w nagrzewnicy.Programem diagnostycznym nie mogę ustawić alternatora w jaki jest wyposażona megi TG11C011 ,jak by nie był widoczny a program pokazuje z uporem jakiś SG15 którego nie ma megi. Już sam nie wiem czy to wina UPC czy samego alternatora.Proszę o podpowiedź co to może być może już ktoś spotkał się z takim problemem.
  9. Witam. Temat poruszany już dawno ale ja nie mogę wybrać typu alternatora. Wybieram w programie diagnostycznym typ alternatora który posiadam TG11 110 VALEO a zawsze ustawiony jest SG VALEO12 i nie wiem czy to wina alternatora czy uszkodzenie upc. Był uszkodzony przewód od alternatora do upc ale naprawiłem a i tak nie mogę wybrać tego który posiadam. Po naprawie jak podłączyłem do alternatora wtyczkę zaczęły wariować obroty po wymianie regulatora napięcia trochę się zmieniło ale nie do końca a program diagnostyczny pokazuje Poziom UPC Wartość nieprawidłowa.W niedzielę robię podmiankę na inny upc i zobaczę co wyjdzie.Ciekawostką jest to że z odpiętą wtyczką od alternatora wszystko gra jest ładowanie 14.2 samochód jeździ normalnie nic się nie dzieje.
  10. Na prawym słupku drzwi pasażera jest nalepka na której podano poziom wyposażenia wystarczy odczytać.
  11. Masz rację zaraz to zrobię odpinałem akumulator do wymiany regulatora napięcia. Właśnie bawiłem się z programem diagnostycznym i ustawiłem co potrzeba.Muszę jednak trochę pokonać kilometrów by dojść do jakiejś prawdy bo zauważyłem jednak różnicę między wskazaniami licznika a programu diagnostycznego prąd ładowania program wskazuje 14.5-14.7 a mierzony miernikiem 13.7 -14.1 a obroty na liczniku różnią się między programem diagnostycznym nawet i około 70-100 np.licznik około 770 a program 695 włączenie sprężarki klimatyzacji powoduje podniesienie obrotów około 50. Obciążenie alternatora to około 50% i każde wciśnięcie pedału gazu powoduje zmniejszenie odciążenia alternatora. Wydaje się że jest dobrze ale zobaczę co będzie jak trochę pojeżdżę choć jedna sprawa nie daje mi spokoju dotycząca obrotów, nie spadają natychmiast po puszczeniu pedału gazu tylko natychmiast spadają do poziomu około 900 a potem powoli do wymaganych i trwa to kilka sekund. Może tak ma być nie wiem przedtem mi spadały natychmiast do żądanych ale wtyczka z alternatora była wyłączona.
  12. Cyrk z obrotami zaczyna się dziać jak wepnę wtyczkę z dwoma pinami do alternatora z wypiętą wtyczką jest raczej wszystko w porządku.
  13. Czy w programach diagnostycznych został wybrany odpowiedni sterownik od tego auta, są różne i jak się wybierze niewłaściwy to wychodzą cuda.
  14. Witam użytkowników.Przeszukałem forum ale nie znalazłem opisu i sposobu naprawy problemu z jakim się borykam w swojej Megane II.Kilka miesięcy temu kupiłem program diagnostyczny jednej z polskich firm.Po podłączeniu do samochodu program wykrył usterkę która mniej więcej brzmiała tak "brak sterowania pracą alternatora" więc obejrzałem alternator nie wiedząc o co chodzi i odkryłem że z boku wisi wtyczka z dwoma pinami pasująca do alternatora więc ją włożyłem w puste miejsce.Program diagnostyczny w dalszym ciągu sygnalizował usterkę.Na schemacie instalacji elektrycznej odkryłem że przewody z wtyczki alternatora idą do skrzynki bezpieczników w komorze silnika na jedną z wtyczek sprawdziłem ciągłość przewodów i się okazało że przewód biały nie ma przejścia więc go wyciąłem i wlutowałem nowy bo starego nie mogłem wyciągnąć z wiązki.Włożyłem wtyczkę do alternatora myśląc że problem załatwiony ale nic z tego tylko tyle że wyszedł inny problem z obrotami biegu jałowego t/z wzrosły z 750 na 900 a przy dojeździe do skrzyżowania i wrzuceniu na luz obroty zatrzymywały się na 1000 po chwili wzrastały do 1200 a następnie było wyczuwalne odpuszczenie jakiegoś oporu i obroty stabilizowały się na około 900.Po wyjęciu wtyczki z alternatora wszystko wracało do normy czyli wolne obroty 750 i wszystko by się wydawało że jest w porządku. Ładowanie akumulatora z alternatora na poziomie 14,3 i niby jest dobrze. Na jakimś forum wyczytałem że za taki stan odpowiada regulator napięcia więc go wymieniłem na nowy ale obroty wzrosły z wyjętą wtyczką z alternatora na 830 (regulator orginał valeo) po włączeniu wtyczki znowu ten jakiś opór który za chwilę odpuszcza by obroty mogły spaść na niższe. Ręce opadają nie wiem co może być tego powodem alternator niby pracuje dobrze ładowanie jest z włączoną wtyczką czy bez na dobrym poziomie tylko ten nieznany jakby opór który po chwili odpuszcza by obroty obniżyć ale nie na 750 tylko na powyżej 800-900.Czy ktoś spotkał się z takim problemem i jak tak jak sobie z nim poradził.
  15. Sylwek54

    Megane II phI 1.6 110,112,115KM skąd róznice?

    Jest jeszcze 113 kM.
×