Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

piottro1

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    40
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Grandtour kombi
  • Silnik
    1.9 dci
  • Przebieg (tys.km)
    222

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dzięki za link do naklejki - na razie musi mi to wystarczyć, ponieważ drugi link prowadzi do aukcji kapsla, ale nie do mojej skrzyni.
  2. Nie znalazłem podobnego tematu na forum, więc opiszę co mnie spotkało. Może inni koledzy unikną błędu, który ja popełniłem podczas jednego z mroźnych dni. Po obfitych opadach (chyba śniegu z deszczem), przymarzły dość mocno szyby (samochód nieużywany trzy dni, garażowany pod chmurką). Niefortunnie próbowałem otworzyć szybę w drzwiach kierowcy. Usłyszałem tylko trzask a szyba oczywiście pozostała w bezruchu. Po dwóch dniach okno samo się otworzyło - szyba opadła i nie mogłem już jej podnieść (było słychać tylko silnik podnośnika). Zdemontowałem boczek drzwi i okazało się, że są uszkodzone ślizgi podnośnika szyb. Nie róbcie tego na dworze, kiedy jest mróz - ja byłem zmuszony, bo potrzebowałem zamknąć okno samochodu zaparkowanego na ulicy. Demontaż boczka robiłem przy temperaturze -5st - złamałem zaślepkę śruby mocowania klamki, jeden kołek trójkąta lusterka i urwałem klapkę schowka drzwi. Właśnie jestem po wymianie uszkodzonych części (ślizgi). Może komuś przyda się mój opis. Potrzebne narzędzia: torx 15, torx 20, imbus 5, nasadowy 10, łyżka do podważania (najlepiej plastikowa), cienki wkrętak (najlepiej elektryczny, czyli izolowany na całej długości). 1. Demontaż osłony głośnika i trójkątnej osłony przy lusterku - wystarczy podważyć i pociągnąć, powinny się łatwo uwolnić plastikowe kołki. 2. Demontaż klamki - jedna śruba ukryta pod plastikową zaślepką, po jej wykręceniu klamka dość łatwo daje się wyciągnąć z obudowy boczka drzwi. 3. Demontaż schowka - trzeba podważyć po obu bokach i wyciągnąć do góry. Tu miałem problem (urwałem klapkę). Na zdjęciu widać zaczepy, które podważyłem cienkim wkrętakiem, wyginając do środka ścianki boczne schowka. 4. Demontaż panelu otwierania okien - wystarczy podważyć i wyciągnąć do góry oraz odpiąć trzy wtyczki. 5. Demontaż uchwytu zamykania drzwi (osłona) - najpierw dżojstik ustawiania lusterek (wystarczy podważyć, wyjąć, odpiąć wtyczkę). Osłonę należy podważyć z jednego boku, jest kilka zatrzasków, które dość łatwo dają się uwolnić. Po jej zdjęciu pojawi się dostęp do dwóch śrub, które trzeba odkręcić. 6. Demontaż głośnika – dwa wkręty i odpięcie wtyczki. 7. Wykręcenie jednego wkrętu z lewej strony drzwi 8. Odchylenie połowy boczka drzwi – należy podważyć i wypiąć z zatrzasków. Teraz można wycofać wtyczki i klamkę. 9. Odkręcenie śruby (po odchyleniu połowy boczka). 10. Demontaż lampki i wypięcie wtyczki – wystarczy podważyć i sama wyskoczy. Wtyczkę można wepchnąć w otwór, żeby nie przeszkadzała podczas demontażu boczka. 11. Odkręcenie dwóch śrub u dołu boczka (są długie). 12. Demontaż boczka. Należy unieść go lekko do góry (około 1 centymetr) i wycofać wszystkie zaczepy z otworów drzwi. 13. Wymiana ślizgów (z lewej uszkodzony, z prawej nowy): Należy opuścić szybę do momentu aż pokażą się ślizgi w otworach rewizyjnych drzwi. Przy demontażu ślizgu warto sobie zablokować szybę, np. podpierając ją na wkrętaku. Sama wymiana jest prosta. Wystarczy odchylić (przekręcić w poziomie) ślizg na jego bieżni i powinien się zsunąć. W ślizgu są umieszczone końcówki linek – przekręciłem ślizg w pionie i je wyjąłem. Miałem przygotowany nowy ślizg, przełożyłem linki w te same miejsca i „zapiąłem” na bieżni (patrz zdjęcia). Po wymianie ślizgów warto przesmarować prowadnice. Teraz wystarczy wszystko poskładać w odwrotnej kolejności i wymiana zakończona.
  3. Może jest ktoś, kto robił wymianę tylnych lamp w Megane 1.9 kombi z 2005 roku i doradzi czy będą pasowały te o których pisałem wyżej?
  4. Trzecią zimę jeżdżę dieslem (zrobiłem ponad 30 tysięcy km) i się nie zawiodłem. Nie wiem ile lat ma mój akumulator, czekam aż się skończy ;) Pali zawsze po pierwszym wciśnięciu guzika (odpukać), więc mogę polecić - 1.9 dci kombi 2005 rok. Moja wersja ma kompletne osłony komory. Ta na silniku nie jest srebrna tylko szara i faktycznie, tak jak napisał wcześniej kolega @Colt1255, jedno jej mocowanie mam uszkodzone. Polecam szukać wersji z podgrzewanymi siedzeniami. Teraz to już chyba taki standard jak klima. Samochód kupiłem tylko z jedną kartą, która mi się z czasem uszkodziła. Naprawiłem i dorobiłem drugą. Na forum jest mój temat, w którym opisałem naprawę i koszt zakupu drugiej karty. Dla czteroosobowej rodziny idealny, sporo przestrzeni z przodu i z tyłu, do bagażnika zapakujesz wszystko co potrzebne na dłuższe wyjazdy. W czasie remontu łazienki przewoziłem na spokojnie to co było potrzebne (kafelki, meble, kabinę prysznicową). Kombi ma wiele zalet :)
  5. Proszę o odpowiedź, czy takie lampy będą pasowały do Megane II kombi z 2005 roku? Jestem ciekaw, czy wymiana jest jeden do jednego, czy jednak trzeba coś przerabiać, czy podłączenie elektryki jest takie samo i wtyczki będą pasowały. Aktualnie mam takie lampy: Z góry dziękuję za odpowiedź. Połączyłem z istniejącym tematem - mireczek01
  6. Temat prawie przez rok nie poruszany, ale wydaje mi się, że problem zdobycia kapsla lub całej gałki nadal aktualny. Udało się może komuś pozyskać do 6 biegowej skrzyni ze wstecznym wrzucanym na szóstkę? Spędziłem dzisiaj kilka godzin (polskie i zagraniczne portale aukcyjne) i bez powodzenia - nic nie znalazłem a moja gałka w Megane 2 całkowicie wytarta :(
  7. Kartę kupiłem na znanym portalu aukcyjnym (nie wiem czy link mogę podać) za cenę jak wyżej. W Chinach można jeszcze taniej, od 12 do 20$. Mechanik w moim mieście bierze 120 za kodowanie ale dał mi zniżkę (miło) dla stałego klienta Kilka lat minęło, więc jak widziesz kosztowała mnie w sumie 227,19.
  8. Mała aktualizacja. Nowa obudowa kupiona i wymianiona. Nowa karta kupiona i dzisiaj zakodowana. Podam koszty jakie poniosłem, może ktoś jest zainteresowany: 1. Naprawa karty - 20 2. Zakup nowej obudowy (18 +8,60 wysyłka) - 26,60 3. Zakup nowej karty (119,99 + 7,20 wysyłka) - 127,19 4. Kodowanie nowej karty (120 - 20 zniżka) - 100 Koszt całkowity: 273,79
  9. Dzisiaj to zauważyłem pierwszy raz (-17). Wczoraj przy temperaturze -15 licznik się nie wyzerował. Rozmawiałem z elektronikiem, który powiedział że przy tak niskich temperaturach elektronika potrafi robić takie psikusy. Teraz jest u mnie -12, zobaczę co się dzieje z licznikiem, gdy będę wracał z pracy po południu oraz jutro rano.
  10. Nie, tylko radio odłączałem podczas demontażu panela (do wymiany czytnika karty). Czyli spadek temperatury, jak u kolegi MechanikAmator, tak działa na licznik? Mamy ten sam model Megi (moja 2005r.).
  11. Akurat dzisiaj rano też mi się to przytrafiło. Pierwszy raz - wsiadam i 0 na liczniku. U mnie było dzisiaj -17. Wczoraj wieczorem wpisywałem pin do radia, które byłem zmuszony odłączyć dzień wcześniej (nie zwracałem uwagi na licznik). Ma to jakiś związek?
  12. Czyli mam zapasowy - zbędny. Tanio sprzedam Dziękuję za info. Mam zaufanego elektronika, który dzisiaj mi naprawił kartę. Diagnoza trafiona w 10, dziękuję pięknie! Dzisiaj zabrałem się za naprawę karty. Filmiki na youtube pokazują jak łatwo otworzyć obudowę. Nie było łatwo, połamałem ją, bo była sklejona wewnątrz, okrojenie rantu nie pomogło Warto przygotować sobie na taką okoliczność nową obudowę. Nie mogę powiedzieć, że byłem dobrze przygotowany ;). Zrobiłem fotki i zaznaczyłem miejsca klejenia: Nie poradziłem sobie ze sklejeniem, które jest w miejcu, gdzie znajduje się kluczyk i tutaj pękła mi jedna z połówek obudowy. Dodatkowo, już po demontażu pękniętej części obudowy, zauważyłem że nie mogę wyjąć elektroniki, ponieważ styki baterii są zamocowane/zalane w plastiku obudowy. Zaznaczyłem te miejsca na kolejnym zdjęciu: Musiałem to jakoś wyciąć: Oddałem elektronikę do naprawy. Zaznaczam miejsca gdzie zostały poprawione luty. Trzecia nóżka rezonatora nie jest lutowana, opiera się tylko na płytce. Elektronik polecił mi przykleić ją na kropelkę. Zrobię to, gdy będę miał już nową obudowę: Karta wygląda tragicznie, ale działa jak nowa Nowa (druga) karta kupiona, kodowanie załatwione u mojego mechanika. Dziś jeszcze kupię obudowę do tej naprawianej elektroniki i będę zabezpieczony Dziękuję za pomoc koledzy!
×
×
  • Utwórz nowe...