Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Filip899

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane II
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    180
  1. Renia już po zabiegu i powiem szczerze, że sam, nigdy bym się nie domyślił czemu rozrusznik rzęził. A owego zjawiska przyczyną był... sam rozrusznik, a konkretniej jakiś gamoń co go "regenerował" na marginesie nie pozdrawiam sklepu z rozrusznikami i alternatorami znajdującego się w Białymstoku przy ulicy gajowej Zdjęcie przykładowe ale już tłumacze o co chodzi. Pierścień oznaczony 2 był za duży ( z jakiegoś innego auta) i to on cały czas ocierał i rzęził o zęby koła zamachowego. Na razie Renia naprawiona, wszystko działa cacy, lecz nie wiem skąd był problem, że rozrusznik po dotknięciu do klemy + sam kręcił. Może to był problem w poprzednim rozruszniku, że cewkę szlag trafił. Zamykam temat i dzięki wszystkim za aktywność, Pozdrawiam
  2. Już złożyłem do kupy. Ale wyciągnąłem wtyczkę w której jest przewód sygnałowy do cewki i podpiąłem go na krótko do akumulatora i kręci a jak złożyłem wszystko do kupy to na sygnałowym nie było napięcia. Napięce było tylko na tym głównym co idzie do rozrusznika. Elektryk podpowiedział zrobić taki eksperyment: wyjąłem bezpiecznik 25A, włożyłem kabelek, żeby szybko wyjąć. Odpaliłem auto i wyjąłem kabelek a rozrusznik dalej się kręcił. Żeby to normalnie działało to po odpaleniu i wyciągnięciu tego kabelka/bezpiecznika powinno nie być prądu na cewce i powinien się rozrusznik odłączyć od koła zamachowego a się nie rozłącza. Przed tym eksperymentem wyjąłem bezpiecznik 25A i rozrusznik nie kręcił.
  3. Zdemontowałem rozrusznik, podpiąłem go na krótko i jak zdejmowałem zasilanie z cewki to zębatka wprawiająca w ruch koło zamachowe cofała się. Myślę że z karty albo z przycisku idzie sygnał do przekaźnika rozrusznika i wydaje mi się, że ten sygnał nie puszcza. Sam już nie wiem gdzie problemu szukać...
  4. Tak mi przyszło jeszcze na myśl, że może na cewkę przekaźnika działa cały czas napięcie i jest dawany cały czas sygnał na elektrozawór rozrusznika i temu może nie chce się cofnąć po uruchomieniu silnika. W przenośni, ja by cały czas kluczyk był przekręcony na rozruch.
  5. Elektronik sprawdził moduł. Mówi, że jest wszystko w porządku i nic wymieniać nie trzeba. Będę składał do kupy i patrzył kabelki w aucie a konkretnie to ten co idzie do cewki w rozruszniku. Ma ktoś może jakiś schemat elektryczny Podłączenia rozrusznika ? Przejrzałem książki w pdfie "megane napraw to sam." i nic nie znalazłem :/ Dobra, a więc sprawa wygląda tak: moduł sprawdzony i sprawny, każdy przekaźnik jest rozłączony i po podaniu napięcia "cyka", nowy rozrusznik, sprawdziłem przewód, który bezpośrednio idzie do rozrusznika, pojawiło się 12,V. Na krótko podłączyłem kabel sygnałowy do elektromagnesu rozrusznika, rozrusznik kręci. A więc wszystko do kupy złożone, odpalam odpalił ale rozrusznik cały czas się kręcił, wyłączyłem silnik i reakcja była ok. Rozrusznik nie kręcił jak to było zauważalne wcześniej. Moim zdaniem po wysłaniu sygnału przez przekaźnik do cewki sygnał trwa cały czas. Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny tego, że bendix się nie cofa po odpaleniu auta ?
  6. W poniedziałek dam dla speca, żeby przekaźnik nowy wlutował w moduł, jeżeli będzie dostępny w sklepie bo na mój rozum po drodze raczej innych przekaźników, sterowników nie ma (oprócz tego jednego przekaźnika rozrusznika). Z tego co mówisz, to rozumiem, że jak się wciska start to rozrusznik kręci przez 5 sekund i odpuszcza ? Bo właśnie zastanawia mnie jak to jest jeżeli używa się karty ? Na zwykłym kluczyku odpuszczasz po prostu kluczyk się cofa i przestaje płynąć prąd do rozrusznika co cofa bendiks.
  7. Witam. W mojej megi 2 2002r. Pojawił się problem, że cały czas rozrusznik się kręci po odpaleniu. A wyglądało to tak: Wkładam kartę, sprzęgło + start odpalił i od razu zaczął rzęzić i obroty były 1200. Wyłączyłem silnik włącznikiem i dalej się kręcił. Dopiero po odłączeniu przewodu "+" z akumulatora rozrusznik przestał kręcić. Lecz gdy go przyłożyłem do klemy "+" znowu zaczął kręcić. Zostawiłem go na noc i problem jak to w renault sam się rozwiązał na "chwilę" i wrócił ponownie, wymieniłem rozrusznik na nowy. Wymiana rozrusznika nie przyniosła żadnego rezultatu. Proszę o pomoc albo gdzie zacząć zaglądać ? Z tego co rozumiem z zasady działania rozrusznika. Kabel + jest na stałe podłączony do rozrusznika, masa jest z obudowy skrzyni biegów, drugi przewód na rozruszniku daje sygnał do zakręcenia, dobrze rozumiem ?
  8. Już działa w tej skrzynce bezpieczników brązowa wtyczka ta mniejsza nie stykała z pinami
  9. Witam. U mnie jest sytuacja taka. Wracam ze sklepu, do tej pory było cacy. Sprzęgło, start - odblokowanie kierownicy i wszystkie kontrolki się zapaliły a silnik nie kręci. Nie było innej możliwości, odpaliłem go na pych, dojechałem do domu, zgasiłem go guzikiem, wyciągam kartę, kierowca się zablokowała. Bezpieczniki wszystkie pod maską sprawne. Jest taki motywy że jak wrzucę bieg, nacisnę hamulec i nie pokazuje się komunikat "wrzuć neutralny" tylko włączają się kontrolki, kierowca się odblokowuje itd. I przestał nagle odpalać, dosłownie wyszedłem do sklepu wracam i takie buty.
  10. no to chyba tylko aso zostało, bo wypiąłem wszystkie wtyczki w lusterku i dalej to samo :/
  11. Wycieraczki są ustawione na 0, wyłączone, szyba jest sucha jak pieprz. Kupiłem auto które wcześniej było bite, więc może coś z tym czujnikiem jest coś nie halo. Pytanie np gdzie jest ten czujnik deszczu ? Może gdybym go odpiął to by nie zachodziło te niechciane zjawisko. Jeszcze tylko mam zagadkę jeżeli chodzi o tryb wycieraczek jak są wyłączone to o jeden w dół. Ten tryb przerywacz wycieraczek, jakkolwiek bym kropelkę nie ustawił to wycieraczki machnął dwa razy i koniec (testowane w ulewy jadąc autem i drugi test lejąc wodę z myjki na dach, szybę przednią auta).
  12. Witam Wszystkich. Problem wygląda tak: za każdym razem gdy uruchamiam silnik przednie wycieraczki raz przecierają szybę, wcześniej tak nie było. Jakieś pomysły ? Podpinałem pod komputer i żadnego błędu z tym nie było, a żeby to wyłączyć też nie znalazłem takiej opcji.
  13. Bezpieczniki wszystkie ok. Już odkryłem o co chodzi. Wybaczcie za zawracanie głowy. Jak wkładam kartę to kierownica się nie odblokowuje, a przez to nie kręci rozrusznik, tylko po start + sprzęgło kierownica się odblokowuje włączają się kontrolki, natomiast jak wyciągnę kartę kierownica się sama blokuje. Czeka mnie wizyta u elektryka bo sam tego nie ogarnę. :/
  14. Na noc zostawiłem aku do ładowania i to samo, zero reakcji :/
×
×
  • Utwórz nowe...