Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


the_godfather

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    49
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    1.4 16V
  • Przebieg (tys.km)
    197

Ostatnio na profilu byli

260 wyświetleń profilu
  1. the_godfather

    Megane II phI Szarpie, dławi się na zimnym

    Braki już uzupełnione. Przepraszam za brak odzewu w poprzednich wątkach.
  2. Problem wydawał się zniknąć, ale powrócił wraz z pierwszymi przymrozkami. Temat można zamknąć, gdyż otworzyłem ten wątek: https://megane.com.pl/topic/78822-szarpie-dławi-się-na-zimnym/.
  3. the_godfather

    Megane II phI Złamany bagnet

    Udało mi się zdemontować prowadnicę i wyjąć bagnet. Temat do zamknięcia.
  4. Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem. Gdy silnik jest zimny, podczas przyspieszania na drugim lub trzecim biegu zamiast wzrostu obrotów przez kilka sekund czuć szarpanie, jakby silnik się dławił. Na postoju czuć, że silnik pracuje nierówno, poszarpuje, a wydech "kicha". Na rozgrzanym silniku problem nie występuje. Dzieje się tak, odkąd przyszły przymrozki. Co może być przyczyną?
  5. the_godfather

    Megane II phI Złamany bagnet

    Witam. Wczoraj chciałem sprawdzić poziom oleju, ale niestety złamał się bagnet. Próbowałem wyciągnąć rurkę. W tym celu odkręciłem śrubę u góry, ale rurka nie chce wyjść. Czy jest jeszcze jakiś sposób, by wyciągnąć bagnet bez ściągania miski olejowej? Dodam, że złamał się przy samej górze i wpadł niżej, bo go nie widać.
  6. the_godfather

    Megane II phI 1.4 16V - trzeci bieg zgrzyta

    Dzięki Póki co wymienię olej. Nie wiesz może, ile w przybliżeniu może kosztować wymiana skrzyni i czy da się ją wymienić w domowych warunkach? Na co zwracać uwagę przy zakupie używanej skrzyni?
  7. Witam. Jakiś czas temu zauważyłem, że trzeci bieg wchodzi z lekkim zgrzytem, chrupnięciem. Dzieje się tak, gdy przeciągnę dwójkę do ok. 55+ km/h lub przy prędkości 50+ km/h redukuję bieg z czwórki. Czy to oznacza koniec synchronizatora? Czy wymiana oleju może pomóc na jakiś czas?
  8. Prawdopodobnie w następnym tygodniu jadę na komputer. @Andrzej-2010: Cewki są różnych firm. Jedna Denso, jedna Bremi i dwie, których nazwy nie pamiętam (chyba trzyliterowa z "Germany" na końcu). W zapasie wożę jeszcze NGK. Wszystkie świece dokładnie obejrzałem przed montażem (nie zauważyłem żadnych uszkodzeń, a pilnowałem też, by klucz nie odstawał w którąś stronę). Prawdopodobnie wezmę się też za mapsensor i odmę, planuję także zdjąć oraz wyczyścić kolektor (jest trochę oleju w dolocie).
  9. Witam. Jakiś czas temu zauważyłem, że silnik w moim samochodzie pracuje nierówno. Zazwyczaj słychać to tylko na biegu jałowym, ale czasem zdarza się, że silnik lekko szarpnie, gdy jadę ze stałą prędkością. W zeszłym tygodniu wymieniłem świece zapłonowe (Bosch 0 242 235 666). Kolor elektrod poprzednich świec (NGK BKR6E) był "kawa z mlekiem" + od wewnątrz zielony nalot, a przerwa wynosiła ok. 1.05 mm. Dzisiaj zauważyłem, że kilkanaście sekund po odpaleniu obroty spadły do ok. 500-600, zaczęły lekko falować w tym przedziale i zaczęło lekko (ale wyczuwalnie z kabiny) trząść silnikiem. Oczywiście już od jakiegoś czasu świeci "check engine". Jeszcze przed wymianą świec nagrałem ten film. W sekundach od 5 do 10 słychać "kichanie" z wydechu. Wymiana świec nic nie zmieniła w tej kwestii. Sprawdzałem szczelność dolotu, wymieniłem kilka oringów, ale nic więcej nie znalazłem. Sprawdzałem jeszcze cewki (odpinając kolejne kostki). Co jeszcze może być przyczyną? Gdzieś czytałem, że taki test cewek nic nie wykaże. Czy sprawdzić je ponownie, innym sposobem? Zastanawiam się także, czy nie zajrzeć do czujnika położenia wału.
  10. the_godfather

    Megane II phI 1.4 16V - lewe powietrze?

    Witam ponownie. Dopiero niedawno znalazłem chwilę, by zająć się samochodem. Zrzuciłem całą puszkę filtra i zatkałem przepustnicę dłonią. Silnik zgasł. Ponownie szukałem źródeł lewego powietrza. Wymieniłem kolejny zużyty oring. Kupiłem i wymieniłem świece zapłonowe. Nie stwierdziłem większych zmian. Jakiś czas przed wymianą świec nagrałem ten film. Polecam zwrócić uwagę na dziwne dźwięki (trudne do opisania, coś jakby "prychanie") od 5 do 10 sekundy (na filmie dość trudne do usłyszenia). Wymiana świec nic nie zmieniła. Silnik w czasie jazdy pracuje normalnie, czasem czuć lekkie szarpnięcie silnika (podczas jazdy ze stałą prędkością). Sprawdzałem cewki zapłonowe - nie znalazłem żadnych nieprawidłowości. Zaczynam podejrzewać, że to któryś z czujników. Planuję w wolnym czasie wyciągnąć, sprawdzić i ewentualnie wyczyścić czujnik położenia wału. EDIT: Proszę o zamknięcie tego wątku. Założyłem nowy we właściwym dziale.
  11. the_godfather

    Megane II phI 1.4 16V - lewe powietrze?

    Próbowałem sprawdzić dolot plakiem. Niestety, nie miałem nikogo do pomocy, więc za kierownicą ustawiłem telefon z włączoną kamerą. Zauważyłem, że po zatkaniu dolotu bezpośrednio przy filtrze powietrza obroty spadały o 50-100, a przy pryskaniu plakiem (nie wiem, czy to akurat miało jakikolwiek wpływ) wracały powoli podnosiły się do 750 (normalnie wolne obroty mają 700). Nie wiem, czy mój test jest wiarygodny. Próbowałem czterech możliwości: kompletny dolot bez zatykania, dolot bez rezonatora: filtr powietrza zatkany ręką, filtr powietrza zatkany złożoną kilka razy szmatą (dość sporą) oraz filtr powietrza zatkany szmatą z dociskaniem dłonią. Wszystkie próby wykonane na rozgrzanym silniku. We wszystkich przypadkach wnioski podobne. Albo nie ma lewego powietrza, albo coś robię źle. I czy efekt próby z ręką nie powinien wyglądać tak (od 22;35)? Spróbuję jeszcze sposobu z wodą mydlaną.
  12. the_godfather

    Megane II phI 1.4 16V - lewe powietrze?

    Witam ponownie. Niestety, nie miałem możliwości sprawdzić szczelności plakiem. Wymieniłem te 3 oringi, ale po zatkaniu dolotu silnik wciąż nie gaśnie. Obejrzałem na szybko kolektor i okolice. Dostrzegłem w kilku miejscach, że na łączeniach powstały szczeliny. Czy przez takie odkształcenia może dostawać się lewe powietrze?
  13. the_godfather

    Megane II phI 1.4 16V - lewe powietrze?

    Ok. Póki co zauważyłem, że przewód podciśnienia ma luz przy przepustnicy, a mapsensor po lekkim poruszeniu został mi w ręce. Także na początek wymienię te 3 oringi.
  14. the_godfather

    Megane II phI 1.4 16V - lewe powietrze?

    W jaki sposób mogę to sprawdzić? Wystarczy popryskać dezodorantem, czy konieczna jest jakaś inna metoda? EDIT: Filtr powietrza wymieniłem miesiąc temu. Nie jest nigdzie przerwany, uszczelka przylega prawidłowo.
  15. Witam. W związku z pewnymi dziwnymi objawami (m. in. wspomniana kiedyś dziwna reakcja na pedał gazu) postanowiłem zrobić test - zatkać ręką dolot. Przy pierwszej próbie nie stało się nic, więc zdjąłem rurę wraz z rezonatorem i zatkałem dolot tuż przy filtrze powietrza. Tym razem jedynie lekko spadły obroty. Uszczelka filtra przylega prawidłowo. Czy to już w 100% oznacza lewe powietrze? W jaki sposób dalej szukać przyczyny? Podejrzewam kolektor, gdyż oringi przepustnicy wymieniłem w zeszłym roku. Proszę o radę, gdyż nie chcę szukać na ślepo i być może pakować się w zbędne wydatki.
×