Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


szmydu

Użytkownik
  • Zawartość

    144
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phI Grandtour Dynamique
  • Silnik
    1.6 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    75000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Pewnie wynika to z uboższej wersji wyposażenia i cięcia kosztów w egzemplarzach na polski i wschodni rynek.
  2. Już w pierwszym zdaniu z artykułu który wymieniłeś, wynika że dobrze wybrałem 600A 60 Ah. Napisane jest "Nieprawidłowy dobór akumulatora obniża jego żywotność i skuteczność działania, dlatego przy zakupie nowego akumulatora należy się kierować zaleceniami producenta samochodu i / lub dedykowanymi do tego celu wyszukiwarkami". A producent do mojej wersji wyposażenia zaleca właśnie 600A 60Ah bo taki poszedł na pierwszy montaż
  3. Mam to samo i też dotyczy lewego głośnika. Zdejmowałem boczek i tam niczego złego nie znalazłem. Podejrzewam, że problem jest w kabinie lub na łączeniu z drzwiami lecz nie miałem kiedy tego sprawdzić Ogólnie głośnik gra ale czasem "traci basy".
  4. Jakby ktoś potrzebował, to akumulator o wymiarach 242mm x 175mm x 190mm mieści się bez problemu. Co ciekawe mój stary fiamm ma wlaśnie takie wymiary a nowy Fiamm o tych samych parametrach jest juz mniejszy
  5. Ponieważ taki był fabrycznie Fiamm 600A 60Ah (samochód z rynku niemieckiego). Mam np. Hands free i może dlatego taki mocny dali, w końcu system cały czas czuwa czy się zbliżam z kartą
  6. Orientujecie się może czy zmieści się do skrzynki akumulator o wymiarach 242mm x 175mm x 190mm ? To są wymiary aku Banner Power Bull PRO (P63 40). W acumeo.pl Jest w atrakcyjnej cenie :)
  7. Odkopię temat, ponieważ muszę kupić nowy akumulator. Stary (7 lat) już nie wyrabiał w mrozy w zeszłym roku. Zastanawiam się tylko czy rzeczywiście w tym samochodzie musi być taki mocny akumulator ? Ja mam Fiamm 60Ah/600A, który w porównaniu z katalogami producentów jest zdecydowanie za mocny. Być może obecność hands free wymaga mocniejszego akumulatora ? Drugie pytanie to na jaki najlepiej wymienić ? Centra futura, Varta silver, bosch silver, czy jesczez coś innego ?
  8. szmydu

    Megane III phI Ceramizer do skrzyni

    To nie jest ta sama skrzynia. Tutaj czujnik jest u góry skrzyni. Teraz mam przebieg 92 tys. Hałasuje np. przy zjeżdżaniu z górki na 2 biegu (hamowanie silnikiem). Po wciśnieciu sprzęgła robi się momentalnie cisza.
  9. szmydu

    Megane III phI Ceramizer do skrzyni

    Olej w skrzyni wymieniałem 5 miesięcy temu więc kolejną wymianę sobie daruję Ale przy okazji skontroluję jego poziom.
  10. Ze względu na irytujące wycie skrzyni przy obciążeniu zdecydowałem się na dodanie ceramizera. W poprzednim samochodzie przyniósł oczekiwany efekt. Pytanie tylko, którędy najlepiej go zaaplikować ? Czy dobrym pomysłem będzie przez otwór od czujnika wstecznego biegu ?
  11. szmydu

    Megane III phII Spalanie Megane (2014) 1.6 16V 110 KM

    Zdążyłem przetestować z temperaturą na zewnątrz 29 stopni
  12. szmydu

    Megane III phII Spalanie Megane (2014) 1.6 16V 110 KM

    To nie dynamika jazdy była przyczyną takiego spalania a nieszczelny zawór koła zmiennych faz. Samochód był zmulony w dolnym zakresie obrotów i nusiałem go mocno kręcić. Po wymianie zaworu spalanie z klimą w mieście spadło do ok. 11.5
  13. Zawór kzfr wymieniony. Z pierwszych wrażeń, to silnik jest trochę mocniejszy, jest to lekka różnica bez większego szału ale jest :). Ustabilizowały mi się za to obroty i przestały spadać obroty przy dojeżdżaniu do świateł. Dzisiaj przy 27 stopniach i jeździe po mieście z klimą spalanie ok 11.5l więc jest różnica. No i przy pierwszym odpaleniu po wymianie zaworu kzfr zaterkotało koło, czego wcześniej, przy wyciąganiu starego zaworu nie było :( No i zmieniły się korekty długie (mam lpg). Na starym zaworze tendencja była na +4,7% a na nowym jest na -4.7%. Widać więc, że coś się w pracy zaworów dolotowych zmieniło. Zauważyłem jeszcze jedna rzecz. Przed wymianą zaworu przy dużym obciążeniu np. rozpędzanie na drugim biegu pod lekkie wzniesienie było słychać terkotanie. Podejrzewałem że to skrzynia a po zmianie zaworu jest cisza
  14. Czyli rozumiem, że nie ma wątpliwości że mój zawór jest zepauty i trzeba zamówić nowy ? PS.Jak zawór jest odpięty to ma być niemożliwe poruszanie tłoczkiem, tak? U mnie się obraca i mogę go o 1mm przesunąć jeszcze w dół śrubokrętem. Druga sprawa to jak wygląda ewentualna regeneracja i czy ma sens ? Chodzi mi o rozkucie I naciągnięcie sprężyny.
×