Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

szmydu

Użytkownik
  • Zawartość

    127
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phI Grandtour Dynamique
  • Silnik
    1.6 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    75000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. A czy parametr kąt wyprzedzenia zapłonu coś może w temacie zapłonu powiedzieć ? Zauważyłem że na wolnych obrotach jest w granicy 4-7. Przy pełnym obciążeniu okolice 20 a przy normalnej jeździe 20-35. Co do spalania przy 90 km/h to może jutro sprawdzę. Dodam, że nie mam żadnych problemów ze startem silnika, co chyba powinno mieć miejsce przy zablokowanym kole/zaworze?
  2. W takim razie nie mam pojęcia dlaczego po odpięciu zaworu nie mam aż takiego spadku mocy. Może koło się zablokowało. Przy podpiętym zaworze jak i odpiętym, czasy przyspieszania od 80 do 120 są prawie takie same jak na tym filmiku Link. Czy mógłbyś sprawdzić jak to u ciebie wygląda po odłączeniu zaworu ?
  3. Czy ten pisk nie wydobywa się okolicy któryś drzwi ? Jak tak to pewnie któraś uszczelka się już odkształciła.
  4. Piszesz to z własnego doświadczenia? Pytam bo sam odpiąłem zawór u siebie i oprócz checka na desce, nie zauważyłem różnicy. Porównywałem przyspieszenie na 3 biegu od 2 tyś. do 3.5 tyś. obrotów oczywiście z pedałem gazu wciśniętym w podłogę. Czy rzeczywiście te brakujące 10km powinno być aż tak czuć? PS. Zgodnie z informacją z tej strony link różnica pomiędzy silnikiem 1.6 z kołem i bez to raptem +3Nm, +10KM i -0,1s do 100 km/h czyli prawie nieodczuwalne
  5. szmydu

    Megane III phII Spalanie Megane (2014) 1.6 16V 110 KM

    Mam pytanie czy spalanie w mojej megance (grandtour) jest w granicach normy ? Z tego co widzę to podawane tutaj spalania znacznie odbiegają od rzeczywistości, z którą ja mam do czynienia :). Jeżdżę raczej dynamicznie ale bez "pisków z pod świateł". Przy włączonej klimatyzacji gdy na zewnątrz są temperatury 30+ to po mieście potrafi mi spalić 13l /100KM. Miasto bez klimy to ok 11,8l/100KM. Przez miasto rozumiem drogę przez centrum, co chwilę światła, ze średnią prędkością maks 25km/h). Silnik chodzi w miarę normalnie, długie korekty benzynowe są na 0, czasem na chwilę wskoczy na +4,7%. Świece wyglądają normalnie, nie są okopcone.
  6. Jeśli masz dynamique wraz ze składanymi lusterkami, to powinnaś też mieć hands free i czujniki cofania. To wszystko było w ramach jednego pakietu dostępnego za dopłatą. Najwyraźniej przy okazji wymiany zderzaka ktoś zabrał sobie też moduł
  7. szmydu

    Fluence I phI 1.6 16V, ubytki oleju

    Jeśli parametry są te same i spełnia normę to według mnie nie ma problemu. Ja leję ELF'a i jak zrobię 10 000 to wymieniam.
  8. szmydu

    Fluence I phI 1.6 16V, ubytki oleju

    To ja odpowiem Mam ten sam silnik i po zakupie samochodu jeździłem kilka miesięcy na benzynie po czym założyłem gaz. Zanim założyłem gaz byłem na przeglądzie, głównie pod kątem stanu silnika w warsztacie specjalizującym się w samochodach marki Renault. Mechanik wtedy zapytał się mnie czy silnik bierze olej. Odpowiedziałem, że nie, na co on odpowiedział " jak Pan założy LPG to trochę zacznie". Tak też się stało i branie oleju traktuję jako normalny objaw, tym bardziej że 1l na 10 000 km to tyle co nic. Spala mi tyle samo oleju co u ciebie więc niema się czym przejmować
  9. " Jedynie na minus to, to że tylne mają za mocno wycięte części za szynami foteli. " bo tak jak te rigumy są do hatchback'a. Hatchback ma mniej miejsca z tyłu. Osobiście nie znalazłem dywaników, które byłyby zaprojektowane z myślą o grandtourze (co jest dość dziwne). Pozostają więc chyba tylko oryginały.
  10. Mam Rigumy w grandtourze i ich nie polecam. Po pierwsze nie zakrywają dobrze podłogi z tyłu (pusta przestrzeń za szynami fotela), co widać na dołączonych przez altair4 zdjęciach. Te dywanik są do hatchbacka. Dodatkowo po pół roku użytkowania dywanik kierowcy jest już przetarty i przed zima muszę kupić kolejny :(
  11. Sprawdziłem miernikiem czy jest połączenie pomiędzy ekranem zasilania kamery (czerwona wtyczka) i ekranem przewodu video) i jest. Więc wygląda na to, że ten czarny przewód może zostać niepodłączony. ------------------------------------- Podłączyłem i działa dzięki.
  12. Proszę o potwierdzenie czy połączenie widoczne na zdjęciu jest prawidłowe ? Moją wątpliwość budzi ten czarny nie podłączony przewód od zasilania kamery. Czy rzeczywiście nie ma być on podłączony do masy ?
  13. Ostatecznie zdecydowałem się na taką kamerę: kamera i teraz mam do was pytanie. O ile z podpięciem kabli do modułu (od kolegi cinas) nie mam problemu, to zastanawiam się gdzie najlepiej podpiąć masę od samej kamery ? Dobrze się domyślam, że - idzie od modułu przez czerwony przewód w kabelku video ?
  14. Niestety wymieniam się pismami z kancelarią adwokacką. Jestem na etapie przedsądowego wezwania do zapłaty a później sąd. No chyba, że rozrząd strzeli to wtedy nowy silnik i sprawa w sądzie o zwrot kosztów. Jeden z mechaników aso powiedział mi że takie dzwięki pojawiają się jak się za mocno napnie pasek i naciągnięcie paska na sam środek skali to dla tych silników już jest za dużo. On naciąga pasek na min.
  15. szmydu

    Fluence I phI Wymiana świec w silniku zasilanym LPG

    Właśnie zamiast kupować drogie świece, zdecyduję się na zmniejszenie odstępu do 0,7 na oryginalnych świecach. Pytanie tylko jak to zrobić żeby nie uszkodzić świecy ? Macie jakieś patenty?
×