Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

szmydu

Użytkownik
  • Zawartość

    105
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutralny

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Rzeszów
  • Województwo
    podkarpackie

Samochód

  • Auto
    Megane III phI Grandtour Dynamique
  • Silnik
    1.6 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    75000
  1. Racja, to jest mikrofon. A czujnik temp. wewnętrznej jest jednak w obudowie lusterka, w m3 bez wiatraczka. Jest otwór pomiędzy lusterkiem i szybą. Zastanawiam się kto wpadł na tak idiotyczny pomysł żeby w tym miejscu dać czujnik temperatury wewnętrznej. Przecież w tym miejscu w słoneczny dzień temp. zawsze będzie znacznie wyzsza niż w pozostałej części kabiny. Przyklad z dzisiaj na zewnątrz 29. w kabinie 25 a czujnik pokazuje 43 stopnie. Po psiknięciu na nim sprężonym powietrzem (w sprayu) temperatura spadła na chwilę w okolocę zera i ponownie skoczyla do 40. Czujnik temp. więc jest sprawny i pomimo klimy automatycznej trzeba będzie przerzucić się na tryb manualny. Chyba że znajdę chwilę czasu i ten czujnik przeciągnę gdzieś w głąb kabiny
  2. Problem jak w temacie. Po ustawiniu temp. np. na 24 zauważyłem, że z kratek leci bardzo zimne powietrze i w kabinie rownież robi się zimno. Po podniesieniu temp. Do 26 w dalszym ciągu jest tak samo. 20 min takiej jazdy i musiałem wyłączyc tryb automatyczny bo nie dało sie tak jechać. Na zewnątrz bylo ok. 26 stopni. Podłaczylem się do sterownika klimy i czujnik temp. W kabinie pokazywał 42 stopnie co tłumaczy dzlaczego tak bardzo chciał schładzać. Wieczorem poszedlem sprawdzić jeszcze raz i gdy na zewnątrz bylo 20 stopni, to czujnik pokazywał ok. 21. Wygląda więc, że działa. Tylko reaguje coś z bardzo dużym opóźnieniem. Może to kwestia zabrudzenia, tylko jak się do niego dostać? Czytałem, że jest w obudowie lusterka wstecznego, co wydaje mi się dość dziwne, bo jakby tam miało sie dostać powietrze, skoro nie ma żadnych otworów ? W podsufitce, nad kokpitem, jest taka mała okrągła kratka, to tam szukać ? Jak tak, to jest jakiś patent na wyciągnięcie, żeby czegoś nie połamać?
  3. Megane I phII Dziwny halas przy rozrzadzie

    To pompa wody, u mnie nowa z zestawu firmy INA również wydaje ten dźwięk. Pytałem w ASO i nowe oryginalne pompy też czasem tak chodzą, dlatego nie napinają za mocno paska przy wymianie.
  4. Fluence I phI Wymiana świec w silniku zasilanym LPG

    Ponad rok ale co tam, odkopię ;) Przymierzam się do wymiany świec i zastanawiam się nad tymi irydowymi BOSCHA. Problem w tym, że zgodnie z katalogiem zalecane sa do silnika K4M 866. Ja mam K4M 858, który moc ma taką samą jak 866. Czy śmiało mogę je zakładać ? Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi świecami w silniku K4M 858 ?
  5. Podepnę się pod temat. Mam kremową maź w zbiorniku z płynem chłodzącym. Dodatkowo zauważyłem lekkie zapocenie na styku obudowy termostatu z głowicą i na jedej ze śrub znajdujących się w obudowie termostatu. Samochód ma 7 lat i 86tys przebiegu. Czy powinienem wymieniać samą udzczelkę czy też obudowę wraz z termostatem? Czy termostat rzeczywiście się tak czesto psuje, że lepiej profilaktycznie wymienić ? Druga sprawa to jak z wymianą obudowy termostatu ? Czy po spuszczeniu płynu wystraczy odkręcić śruby obudowy i gotowe, czy też trzeba coś jeszcze dodatkowo wykręcić? Planuję to wykonać na parkingu pod blokiem bo nie wyglada to na skomplikowaną czynność. Ps. Nie jestem mechanikiem, ale lubię czasem coś podlubać przy samochodzie. Z sukcesem wymieniłem uszczelki górnego kolektora ssącego, więc z termostatem też raczej dam radę. Chyba że o czymś nie wiem, to proszę o uświadomienie
  6. Podepnę się pod temat. U mnie też zauważyłem wahania temperatury. Przykład z wczoraj, na zewnątrz 22 stopnie i powrót z pracy do domu przez miasto (dystans 9 km). Przez całą drogę i postój na światłach temperatura wahała się w zakresie 78-83 stopnie. Klimatyzacja i nawiew wyłączony. Czy te temperatury nie są za niskie jak na panujące wtedy warunki ? Rano po odpaleniu i ruszeniu od razu, silnik osiąga temperaturę 82 stopni w ok. 5 min. po czym zaczyna ona skakać we wspomnianym przedziale. Druga sprawa, to biała maź na ściankach w zbiorniku z płynem chłodzącym. Płyn jest czysty, samochód pracuje dobrze, więc to pewnie uszczelka pod obudową termostatu puszcza,. Czy wymieniać tylko uszczelnienie, czy też przy objawach, które opisałem, pasowałoby też wymienić termostat ? Czy w ogóle można wymienić sam termostat, czy też konieczna jest wymiana wraz z obudową ?
  7. U mnie niewiele się zmieniło w temacie rozrządu. Dodatkowo po rozgrzaniu silnika, oprócz wcześniejszego dźwięku, pojawił się taki metaliczny szum. Sprawa skończy się w sądzie bo warsztat już zatrudnił kancelarię adwokacką do odpowiedzi ma moją i rzecznika praw konsumenta, korespondencję Oczywiście dźwięki te są słyszalne po zdjęciu paska osprzętu i wydobywają się z pod obudowy rozrządu. Oficjalnie oni nic nie słyszą niepokojącego i to jest nieistotna wada.
  8. Panowie pytanie co może być nie tak. Przy ostatnich mrozach padł mi akumulator. Wymontowalem i ładowalem przez noc. Rano podpiąłem I odpaliłem na benzynie. Po kilku minutach przełączyłem na gaz I jazda. Po rozgrzaniu silnika zauważyłem ze na wolnych obrotach trochę bardziej sie telepie silnik niż zwykle. Podłączyłem interfejs i się zdziwiłem bo korekta LTFT jest na 18.8 (wcześniej miałem po mięsie od -4.7 do 4.7) a po zsumowaniu stft i ltfr wychodzi ze waha się w zakresie od 20 do 30. Na zimnym silniku wartości są podobne ale na -. Jak odpalę silnik i jeżdżę na samej benzynie to efekt jest ten sam więc to raczej nie problem z lpg. Nie pierwszy raz odpinałem aku i takich jaj nie było. Fakt że jak to robiłem było -17 ale to chyba nie powinno mieć znaczenia. Oczywiście brak błędów. Mała aktualizacja. Wyłączyłem gaz i jeżdżę na benzynie. Na zimnym silniku korekty benzynowe (LTFT + STFT) są ujemne w okolicy -20 (+/-20). Po osiągnięciu przez płyn temp. 50 stopni C korekty oscylują w okolicy 0 (+/-20). Natomiast po rozgrzaniu silnika, temp. płynu 80 stopni , korekty są już dodatnie +10 (+/-20). Po rozgrzaniu silnika (80 stopni C) czuć większe wibracje silnika wewnątrz kabiny. Ktoś się spotkał z czymś takim ? Lewe powietrze mogłoby powodować takie zachowanie, czy szukać przyczyny gdzieś indziej ?
  9. Jak bezpieczniki i żarówki ok, to pozostaje wiązka, pewnie przewód strzelił na łączeniu klapy z nadwoziem (w tej gumowej przelotce). Mam nadzieję, że u mnie będą to żarówki bo nie chce mi się do wiązki dobierać
  10. Cześć. Jak w Twojej Megi ze spalaniem stukowym, możesz podać jakieś aktualne wartości ? Z tego co wie jeździsz na LPG. Prowadzę pewien spis ilości ss w zależności od km, mam już blisko 12 pomiarów z rożnych aut w tym 5szt. z naszej rodziny, reszta od klientów i ludzi z forum, o wynikach i spostrzeżeniach podzielę się ;-) Pozdrawiam Witman.

  11. Heh, mam to samo ale nie mam czasu się tym zająć. W UCH jest błąd o zwarciu masy, czy coś w tym stylu, odnośnie świateł przeciwmgielnych przednich, a te świecą bez problemu . Ten sam błąd mam dla świateł stopu i rzeczywiście jeden z 3 świateł stop mi się nie świeci. Dlatego w wolnej chwili sprawdzę po prostu żarówki Być może w przypadku tylnych przeciwmgielnych nie zapala się kontrola na desce, bo jest tylko jedna lampa i to nieświecąca (to takie moje gdybanie ;) )?
  12. Koledze raczej nie chodziło o pracę po odpaleniu czyli na zimnym silniku . U mnie również jest lekkie falowanie obrotów po rozgrzaniu silnika, kiedy zadane przez ECU obroty to 752 RPM. W takiej sytuacji co jakiś czas obroty lubią spaść do 700, co ciekawe ma to miejsce zaraz po zatrzymaniu, np. na światłach. Później już w miarę stabilnie jest pomiędzy 730 - 770. Też miałem wcześniej Astrę i nie było czegoś takiego
  13. Wygląda na to, że inaczej jest w M3 ph1 i M3 ph2 z silnikiem 1.6 16V.
  14. Sprawdziłem w innej megance z silnikiem 1,6 i efekt ze spadkiem obrotów do 600 po pompowaniu pedałem hamulca również wystąpił. Wygląda na to, że jest to kolejna "cecha" tego modelu .
×