Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

szmydu

Użytkownik
  • Zawartość

    138
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phI Grandtour Dynamique
  • Silnik
    1.6 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    75000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Odkopię temat, ponieważ muszę kupić nowy akumulator. Stary (7 lat) już nie wyrabiał w mrozy w zeszłym roku. Zastanawiam się tylko czy rzeczywiście w tym samochodzie musi być taki mocny akumulator ? Ja mam Fiamm 60Ah/600A, który w porównaniu z katalogami producentów jest zdecydowanie za mocny. Być może obecność hands free wymaga mocniejszego akumulatora ? Drugie pytanie to na jaki najlepiej wymienić ? Centra futura, Varta silver, bosch silver, czy jesczez coś innego ?
  2. szmydu

    Megane III phI Ceramizer do skrzyni

    To nie jest ta sama skrzynia. Tutaj czujnik jest u góry skrzyni. Teraz mam przebieg 92 tys. Hałasuje np. przy zjeżdżaniu z górki na 2 biegu (hamowanie silnikiem). Po wciśnieciu sprzęgła robi się momentalnie cisza.
  3. szmydu

    Megane III phI Ceramizer do skrzyni

    Olej w skrzyni wymieniałem 5 miesięcy temu więc kolejną wymianę sobie daruję Ale przy okazji skontroluję jego poziom.
  4. Ze względu na irytujące wycie skrzyni przy obciążeniu zdecydowałem się na dodanie ceramizera. W poprzednim samochodzie przyniósł oczekiwany efekt. Pytanie tylko, którędy najlepiej go zaaplikować ? Czy dobrym pomysłem będzie przez otwór od czujnika wstecznego biegu ?
  5. szmydu

    Megane III phII Spalanie Megane (2014) 1.6 16V 110 KM

    Zdążyłem przetestować z temperaturą na zewnątrz 29 stopni
  6. szmydu

    Megane III phII Spalanie Megane (2014) 1.6 16V 110 KM

    To nie dynamika jazdy była przyczyną takiego spalania a nieszczelny zawór koła zmiennych faz. Samochód był zmulony w dolnym zakresie obrotów i nusiałem go mocno kręcić. Po wymianie zaworu spalanie z klimą w mieście spadło do ok. 11.5
  7. Zawór kzfr wymieniony. Z pierwszych wrażeń, to silnik jest trochę mocniejszy, jest to lekka różnica bez większego szału ale jest :). Ustabilizowały mi się za to obroty i przestały spadać obroty przy dojeżdżaniu do świateł. Dzisiaj przy 27 stopniach i jeździe po mieście z klimą spalanie ok 11.5l więc jest różnica. No i przy pierwszym odpaleniu po wymianie zaworu kzfr zaterkotało koło, czego wcześniej, przy wyciąganiu starego zaworu nie było :( No i zmieniły się korekty długie (mam lpg). Na starym zaworze tendencja była na +4,7% a na nowym jest na -4.7%. Widać więc, że coś się w pracy zaworów dolotowych zmieniło. Zauważyłem jeszcze jedna rzecz. Przed wymianą zaworu przy dużym obciążeniu np. rozpędzanie na drugim biegu pod lekkie wzniesienie było słychać terkotanie. Podejrzewałem że to skrzynia a po zmianie zaworu jest cisza
  8. Czyli rozumiem, że nie ma wątpliwości że mój zawór jest zepauty i trzeba zamówić nowy ? PS.Jak zawór jest odpięty to ma być niemożliwe poruszanie tłoczkiem, tak? U mnie się obraca i mogę go o 1mm przesunąć jeszcze w dół śrubokrętem. Druga sprawa to jak wygląda ewentualna regeneracja i czy ma sens ? Chodzi mi o rozkucie I naciągnięcie sprężyny.
  9. Podłączyłem zawór do 12v i chyba mówimy o różnych modelach zaworów. Mój po podłączeniu przesuwa się w dół a nie w górę. Nagrałem też film i udostępniłem tutaj: Link Dodatkowo zauważyłem, że tłoczek mogę obracać jak jest w pozycji zamkniętej co chyba nie jest prawidlowym objawem ?
  10. U mnie z klimą ok. 7l przy 90km/h na 6 biegu. Bez klimy najniżej udało się zejść do 5.4l. Wyciągnąłem zawór i potwierdzcie czy jest on rzeczywiście otwarty ? Te szczeliny w dolnej części otworów chyba mają być bo tłoczek przesuwa się w dół.
  11. A czy parametr kąt wyprzedzenia zapłonu coś może w temacie zapłonu powiedzieć ? Zauważyłem że na wolnych obrotach jest w granicy 4-7. Przy pełnym obciążeniu okolice 20 a przy normalnej jeździe 20-35. Co do spalania przy 90 km/h to może jutro sprawdzę. Dodam, że nie mam żadnych problemów ze startem silnika, co chyba powinno mieć miejsce przy zablokowanym kole/zaworze?
  12. W takim razie nie mam pojęcia dlaczego po odpięciu zaworu nie mam aż takiego spadku mocy. Może koło się zablokowało. Przy podpiętym zaworze jak i odpiętym, czasy przyspieszania od 80 do 120 są prawie takie same jak na tym filmiku Link. Czy mógłbyś sprawdzić jak to u ciebie wygląda po odłączeniu zaworu ?
  13. Czy ten pisk nie wydobywa się okolicy któryś drzwi ? Jak tak to pewnie któraś uszczelka się już odkształciła.
  14. Piszesz to z własnego doświadczenia? Pytam bo sam odpiąłem zawór u siebie i oprócz checka na desce, nie zauważyłem różnicy. Porównywałem przyspieszenie na 3 biegu od 2 tyś. do 3.5 tyś. obrotów oczywiście z pedałem gazu wciśniętym w podłogę. Czy rzeczywiście te brakujące 10km powinno być aż tak czuć? PS. Zgodnie z informacją z tej strony link różnica pomiędzy silnikiem 1.6 z kołem i bez to raptem +3Nm, +10KM i -0,1s do 100 km/h czyli prawie nieodczuwalne
×