Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

MarcinDe

Użytkownik
  • Zawartość

    424
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

21 Super

Samochód

  • Auto
    Megane IV PhI
  • Silnik
    1,2 TCE 130
  • Przebieg (tys.km)
    11

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Aha - mój błąd, czyli te najtańsze wersje nie mają nawet chromu na grillu. To już jest przeginanie pały. Ja chyba muszę sobie taką taniznę obejrzeć - ciekaw jestem jak to w środku wygląda skoro na takich listewkach oszczędzają. Jeśli te allegro są montowane jak oryginały to nic im się nie powinno stać. Ja tylko poszukałbym tych listewek na aliexpress - bo pewnie te stamtąd są, a cena będzie 50% niższa.
  2. Nie bardzo rozumiem co chcesz nakładać. Przecież takie nakładki ma Meganka IV normalnie na grillu.
  3. Dokładnie o to chodzi - nie o wielkość miasta, tylko o rozwiązania komunikacyjne w tym mieście. Jak jest w Łodzi wiem , bo syn tam studiuje i zawsze mówi, że tam się nie da jeździć. Niestety nasze arterie w miastach są projektowane w latach 70-80 - a wtedy samochód to był luksus i można było Warszawę z jednej strony na drugą przejechać w 40min. O Radomiu nie wspomnę - bo tu z Południa na Michałów można było w 10 min. dolecieć. Jak miałem pierwsze auto to jeszcze mogłem z Południa (gdzie mieszkałem) do dziewczyny na Michałów w godzinach szczytu w 15min. A teraz to można zapomnieć żeby w 40 dojechać. Przy tankowaniu w sobotę skasowałem dane i na razie jest 8,1/100 u żony na kompie.
  4. Przyjedź ze swojego Olsztyna do Radomia i spróbuj uzyskać taki wynik - życzę powodzenia. Szczególnie jak do pracy jedziesz miedzy 7-10 i wracasz miedzy 15-18 i pokonujesz 5 km w 20-25min.
  5. Gdzie by nie brała udziału Megane IV w porównaniach z innymi autami klasy kompakt, to zawsze jest oceniane, że jest ciasna w środku - i nie ważne czy to Motor, AutoŚwiat, youtube czy jakiekolwiek inne źródło.
  6. Lol19pl i masz prawie dokładnie takie wyniki jak wychodzą mojej żonie w MIV - jeździ tylko ona bo każdy w domu ma swój. Niestety te nowe silniki przy normalnej jeździe ekonomiczne nie są - "turbo żyje, turbo pije"
  7. Mówię o HB - ma najmniejszy rozstaw z całej rodziny HB - 2669 kombi - 2712 GC - 2721 i w tych rzeczywiście będzie wygodniej.
  8. Niestety jest dokładnie jak napisałeś. I nie jest to przypadłość tego silnika, tylko wszystkich wysilonych "turbo-kosiarek" - niezależnie od marki. Dlatego wolę mieć pod maską 2,0 F4RT (jak miałem w LIIGT) - bo tam pali 20% więcej, ale jest zabawa - a w tych wszystkich 1,2-1,4T - przy ciśnięciu pali 9-10, a fun'u niestety brak. Przy jeździe w trasie MIV też mam 6 z przodu (4 u mnie nieosiągalna - nie potrafimy z żoną jeździć na kapelusza), ale w mieście żona ma 8 lub 9 z przodu - a to już niestety jest chore. To ja wolę jednak moje 300C 5,7 - bo tu mam w trasie przy 140 z tankowania 14-14,5l LPG, a w mieście przy mojej nodze 20-21l LPG - ale mam fun cały czas i na każde żądanie (a auto waży 2070kg). Mnie to spalanie nie dziwi - bo kurde MIV waży 1250kg - to też jest chore. Jak miałem Tipo 1,4 to tam było 990kg ( a auta wielkościowo podobne) - no możę jednak nie do końca bo Tipo krótsze o te 30cm, ale rozstaw osi tylko 12cm w MIV większy. Tylko z drugiej strony - tera mamy klimy, grzane dupy, koła 17", ABS'y, systemy hamowania i inne wspomagacze, które swoje ważą.
  9. Ja rozumiem o co Ci chodzi - niestety rynek używanych jest jaki jest. Sam jak kupowałem MIV to stałem przed dylematem - nowe czy używane. Akurat wtedy był problem z kupnem używanego bo praktycznie nie było na rynku nic co mnie interesowało z pełną fakturą VAT (inaczej nie ma sensu myśleć przy leasingu). Porównując ilość miejsca w LIII a w MIV to niestety w MIV jest go dużo mniej - co do pasowania - wszystko zależy od postury kierowcy i ewentualnych pasażerów. MIV jest w środku taka "mocno dopasowana". Jak się jeździ w 2 osoby - jest OK - można jako pasażer odsunąć fotek i nie jest źle. Jednak jazda w 3 lub komplet (a szczególnie jak ktoś ma powyżej 180-185cm) to już kicha. Wczoraj tego doświadczyłem z rodziną - żona ma 167cm, ja 171, młodszy syn 13lat 1,56, starszy jest wyrośnięty i ma 191cm. No i teraz: młody siada za żoną (kierowca) i jest ok, a starszy jak usiądzie z tyłu to z przodu kicha dla mnie, a jak ja usiadłem z tyłu a on z przodu to kicha dla niego - nie da się przy takim wzroście tak ustawić foteli, żeby i przód i tył miał wygodnie - niestety brakuje centymetrów. Obecnie jakbym brał samochód w leasing to bym się dobrze rozejrzał za klasą wyżej (czyli D) z normalnym silnikiem - używaną. Jest teraz dużo ofert z pełnym VAT'em - i nie ma problemu z leasingiem. Ale każdy ma swoje przemyślenia i preferencje i to jego pieniądze i decyzja.
  10. Jacek co ty porównujesz - to są auta rożnych klas. Nie da rady ich do siebie porównać - musisz wybrać - czy chcesz jeździć kompaktem (ciasnawym) czy już klasą średnia (całkiem fajny wózek - ale poczytaj forum Peugeota żeby wiedzieć "co w trawie piszczy").
  11. Mez ogólnie rzecz ujmując - robota bez sensu - koszt praktycznie nieznany, a rozebrać trzeba "pół auta". Wolał bym pozbyć się tego i kupić z wymaganym wyposażeniem. Wyjdzie taniej w ogólnym rozrachunku.
  12. No w sumie tak - tylko ciekawe jak to jest tak do końca z tymi rozliczeniami między producentem a dostawcą części. A w sumie to chłopaki w ASO przynajmniej mają robotę.
  13. Tuscan i sam sobie odpowiedziałeś. Druga strona medalu - księgowi na etapie projektowania - koszty tniemy gdzie tylko się da, a potem są efekty. Jak oni to liczą to ja nie wiem - przecież takie poprawki w końcowym rozrachunku wyjdą drożej niż porządne wyprodukowanie od razu.
  14. I zaczyna się!! Da radę wyłączyć tylne światła (znajomy mechanik na próbę Clipem wyłączał - nie wiem tylko w którym oknie - bo mnie w sumie to guzik interesowało). Dla mnie takie właśnie ustawienie jak fabryczne jest super - przynajmniej widać to auto z daleka od tyłu. A że jest to oparte o LED'y to ni cholery nie widzę powodu żeby te światła wyłączać - ani żadnej oszczędności na spalaniu , ani na żywotności (bo LED ma żywotność w granicach 50000h) - to za moich czasów tyle nie będą świeciły.
×
×
  • Utwórz nowe...