Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MarcinDe

Użytkownik
  • Zawartość

    461
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

27 Super

Samochód

  • Auto
    Megane IV PhI
  • Silnik
    1,2 TCE 130
  • Przebieg (tys.km)
    11

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Mlodyrochu jeśli chcesz kupić MIV to szukaj już z 1,33 - na pewno jest lepszy niż 1,2 - mam to info od kumpla co pracuje u nas w ASO. Pracuje na lakierni, ale jak to w ASO wszyscy gadają o wszystkim. Ja jak kupowałem to niestety nawet o tym silniku jeszcze nie myśleli. Jak się skończy leasing na obecną to pewnie będzie Renault Zoe (to nowe).
  2. Pitrek, a założysz się ze mną, że jeśli wstawisz normalny kwasowy do Meganki IV z SS to go szlag trafi szybciej niż ta gwarancja obowiązuje. A gwarant (czyli producent aku), po zapoznaniu się w jakim aucie pracował napisze Ci, że uszkodzenie z winy użytkownika (a w nawiasie wpis, że do SS używa się innych akumulatorów i tu podadzą Ci jaki model aku od nich jest dedykowany) - o to mi chodziło z gwarancją. Zwykły akumulator kwasowy nie jest przystosowany do cykli pracy jakie panują w aucie z SS. Co będzie po gwarancji na Megankę to mnie nie interesuje za bardzo (mam przedłużoną na 4 lata do końca leasingu), bo po leasingu idzie do sprzedaży, a biorę następny w leasing. Ja mam swój od nowości - czyli 06.2016 (bo wtedy auto wyszło z fabryki, ja kupiłem 12.2016) - auto jeździ głownie po mieście (żona do firmy ma 5km w jedną stronę). Czyli robi małe przeloty i w sumie mógłbym stwierdzić, że jest raczej na deficycie prądowym nonstop. A dział jak trzeba i nic się nie dzieje - z tym że ja raz na jakieś 6 m-cy podłączam go pod prostownik automatyczny (bo żona wtedy stwierdza zazwyczaj, że chyba trzeba bo się SS nie odpala po mieście często). I samochód jeździ z SS cały czas - bo nie chce się żonie ciągle po odpaleniu tego systemu wyłączać (a może wie ktoś czy da się go Clip'em wyłączyć na stałe).
  3. Wiecie co jak czytam wpisy w tym poście to mi się śmiać chce - do systemy SS wkładać zwykły akumulator - życzę powodzenia. Kur...a następne druciarstwo - kupiło się samochód z SS to trzeba mieć na wymianę akumulatora dedykowanego pod taki system. Najpierw cuda się wyprawia, a potem plącz że gwarancji nie chcą uznać. Ciekawe Czajkus, w której to Megance IV z SS jest zwykły akumulator - chyba że ktoś na salonie przytulił oryginalny, a w jego miejsce włożył normalny (bo różnica w cenie jest galanta). Ja w swojej Intense z SS mam taki jak na załączonym zdjęciu - czyli EFB.
  4. Jak ja kiedyś w Tipo zamieniłem bieguny to np. szlag trafił alternator.
  5. To uszkodzone biało/szare to jest chyba osłona termiczna do przewodów (zazwyczaj z włókna szklanego) - a kabelek nie jest od jakiejś sondy lub czujnika. Najprościej wjechać na kanał lub podnośnik i zobaczyć co to jest.
  6. No i po wymianie szyby i dołożeniu kamery - trzeba to jeszcze skalibrować - koszt taki łącznie, że nie ma sensu ekonomicznego.
  7. Ciekawe jak to wyjdzie - bo mogą naprawdę ładnie podskoczyć.
  8. Cena pewnie pójdzie w górę bo tak jest zazwyczaj u każdego producenta. No ale nawet po zmianie norm emisji (chodzi o to że jak średnia dla gamy modelowej przekroczy 95g/km CO2 to będą płacić za każdy gram nad normę 95euro od każdego zarejestrowanego auta) to nie powinna cena skoczyć o 25%. Też czytałem że tak ma być, ale jak by nie liczyć to aż tyle nie powinno wyjść - z tym że najłatwiej jest w taki sposób uzasadnić tak duże podwyżki. Tu jest dobry artykuł o tym - https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/ile-bedzie-kosztowac-nowe-auto-od-stycznia-2020-roku-i-dlaczego-nie-tyle-ile-jest/jqctf7z Ciekaw jestem do czego ta EU doprowadzi - walą w ch.. po całości. A może by się tak wzięli za te gałęzie przemysłu/transportu/rolnictwa, które produkują właśnie najwięcej CO2. Dla mnie ci "zieloni skur..le" zabijają motoryzację, a maja w dup... to że np. chów bydła daje pięknie do atmosfery. A tu jest ładnie rozpisane kto ile daje - https://www.green-projects.pl/najwieksi-emitenci-co2-niechlubny-ranking/
  9. Na pierwszy montaż idzie węglowy, to na przeglądzie powinien być taki sam - ale kij ich wie. potwierdzam, że wyjęcie tego wkładu oryginalnego to jest jak na tym filmiku (i tak wyszarpując oczywiście że wyjdzie, tylko cały syf z niego wpada do obudowy i ciekawe jak z niej to wyciągnąć jak tam odkurzaczem nie ma jak podejść). A ten wkład Filtrona widzę, że jest dużo lepiej pomyślany i jak będę zmieniał sam następnym razem to kupię taki. Bo jak wymieniałem ostatnio na taki oryginalny to myślałem, że mnie szlag trafi - w końcu rozebrałem bok tunelu żeby był dobry dostęp (bo nie chciałem tego filtra zniszczyć przy wkładaniu). Co za debil wymyślił ten próg na otworze na filtr (otwór jest mniejszy niż wkład i trzeba go ścisnąć żeby wszedł) - jakie mięso leciało w garażu na francuskiego projektanta to mu chyba dupa spuchła.
  10. Piotr.fy - weź się zastanów - jest inny osprzęt, a np korby w wersji 160KM są inne niż w 115KM. Wystarczy przejrzeć dokumentacje serwisową i dialogys (no inne numery części składowych silnika).
  11. Sadistic dobrze pisze - te dwa na boku zderzaka (czy tył czy przód) są od systemu wspomagania parkowania/martwego pola
  12. Pewnie jak w każdym module led'y są połączone w szereg i jak jeden padnie to nie świecą wszystkie (tak jak w żarówkach led domowych). Trzeba by tego wąsa wyjąć i go obejrzeć - pewnie dałoby radę wymienić sam jeden led.
  13. Właśnie w pokonywanych dystansach do pracy jest problem - moja żona ma 5km przez miasto (często zdarza się że trafi korki), a lubi jeszcze dynamiczną jazdę - to takie spalanie wychodzi. Chociaż coś jest chyba nie tak, bo jeszcze przed wakacjami było 9 albo trochę mniej, a teraz ma 10,5 na R-linku.
  14. Żeby na rzęsach stawał to nie ma takiej szansy (nie w wolnossaku). W uturbionym po takich modach jak napisał (odnośnie tego 1,4T Fiata) to nic nadzwyczajnego nie osiągnął (jak z silnika oryginalny został blok).
  15. 1,6 Tce to jest całkowicie inna jednostka niż 1,6Sce. Jak w wolnossaku podniesie moc zabiegami jak w tym artykule o 30% to ja jadę do niego w ciemno - kurde takich głupot to jak żyje nie słyszałem. To tak jak w Maluchu się podnosiło moc (do 40KM) zakładając "turbinkę Kowalskiego" i grzebiąc w dolocie. Co prawda ta "turbinka" działała - i są na to dowody, ale nie w takim zakresie (dawała 1-2KM). Z 1,6Sce da się wycisnąć więcej - ale to już grzebanie w głowicy i dole silnika - a w sumie to bardziej wpłynie na przebieg mocy/momentu, co będzie miało przeniesienie na odczucia z jazdy.
×
×
  • Utwórz nowe...