Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


MarcinDe

Użytkownik
  • Zawartość

    286
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

12 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane IV PhI
  • Silnik
    1,2 TCE 130
  • Przebieg (tys.km)
    11

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Regulujesz najpierw uchem na słupku (tak się zawsze robiło). Jak już jest tak wytrzaskane że nie daje rady uchem, to się wtedy zaczynało zamkiem regulować (ale to było przy starych auta). Liczba 8,8 to wytrzymałość śrub. A te cyferki to albo oznaczenia producenta (śrub), albo jakieś pomocnicze dla logistyki.
  2. MarcinDe

    Megane IV phI System Start-Stop TCE

    Nad czym Wy dywagujecie - to jest wymysł eko-oszołomów. Jaka to jest oszczędność jak wychodzi średnio z 20 tyś. km - 0,2l. Żona jeździ praktycznie tylko po mieście i nie pamięta żeby wyłączać SS - tyle jest dobrego, że zauważyłem że jednak oprogramowanie tego pilnuje żeby nie wyłączać silnika jak ma słabe warunki (ale np. akumulator musiałem w tamtą zimę raz doładować).
  3. Azol bo pewnie Pablo albo kataryniarz myśleli pewnie o poważnych rysach, a nie takich pierdołach. Tego niestety nie unikniesz takich rysek jak masz.
  4. Azol musiałbyś nie użytkować auta, żeby takich efektów nie mieć. To jest normalne i nie da rady tego uniknąć - chyba że od razu na początku nakleisz taką folię ochronną.
  5. Piano Black ładnie wygląda w salonie i folderze - gorzej w codziennym użytkowaniu. Tak syf ściąga i widać każdy dotyk, że głowa mała - trzeba by ciągle czyścić miktofibrą, a to powoduje znowu ryski i kółko się zamyka - szajs jakich mało.
  6. Szwagier handluje autami ponad 20 lat i VW przerzucił tysiące - jeździłem od Polo po Phaetona, T6 itp. Do tego wszelkie Audi (poza Suv'ami). Dla mnie nie ma tam nic nadzwyczajnego - a nie dał by za to tyle ile żądają. To jest tylko taka "legenda" u nas - VW. Zwykły samochód bez żadnego polotu stylistycznego - awaryjny jak każde inne nowe auto. Jak mi Lagunę w 2016 rozbili to dostałem nowego Passata - w życiu bym tego nie kupił. I nie mówię o stylistyce - co akurat dla mnie ma znaczenie.
  7. No właśnie w ASO jest wsad zamawiany w centrali - wiem jak to wygląda bo chłopaki w Citroenie wymieniali soft w C4 (i to nie jednej) bo jakiś syf się wkradł w pewnej serii. Wsady pobiera się z serwera centralnego firmy. Żadna nowość - bynajmniej tak działało w Citroenie. Sam im to pobierałem - bo nie mogli sobie dać rady (zajmuję się informatyką zawodowo od 20 lat, a prywatnie od 20paru). A pracowałem jako handlowiec bo stwierdziłem, że muszę sobie zrobić przerwę i spróbuję mojego drugiego konika (motoryzacja). Jakby nie patrzeć - każdy mądry człowiek zgrałby stary wsad - w Citroenie byłą taka opcja podczas wgrywania nowego (stary lądował na serwerze PSA).
  8. A gdzie to ta Skoda fajnie wygląda - weźcie pod uwagę że tam są zdjęcia studyjnej Vision RS - znając życie produkcyjna będzie wyglądała jak każda Skoda - ciosana siekierą (jak każdy VAG)
  9. Widzisz robiłem zmianę softu w innym aucie i wiem jak to wygląda profesjonalnie. Hamownia i ustalenie stanu silnika i osprzętu, zgranie wsadu ze sterownika, pisanie wsadu pod parametry silnika, wgranie nowego wsadu, hamownia, jazda próbna (ewentualne błędy i poprawki) - dopiero po tym dostałem auto (byłem przy całym procesie i trwało to kilka godzin). Żeby było lepiej to po całym zabiegu okazało się, że kumpel prywatnie pisze wsady i robi elektronikę w autach - więc wiem jak to działa bo sam brałem w tym udział. Tak że pisanie jaki to "rodak jest lekarz, polityk i mechanik samochodowy" może dotyczy Ciebie. Wiem jedno w ASO albo pracują ignoranci albo gów..o potrafią. I dotyczy to wielu ASO (nie tylko Renault) - pracowałem w Citroenie jako handlowiec to wiem kto robił na serwisie. Po drugie mam kilku znajomych mechaników, którzy pracowali w ASO i twierdzą jedno, że tam jest wymienialnia, a nie serwis mechaniczny. Co do spalania - niestety takie są te nowe silnik - jak jeździsz jak emeryt to palą mało, jak tylko przyciśniesz to pala jak 2,5L. I dotyczy to wszystkich marek - wystarczy pooglądać testy i poczytać gazety/fora. Piękny urok downsizingu.
  10. U mnie jest od początku ustawione Perso (kierownica, wydech - sport, silnik chyba neutral - musiałbym sprawdzić). Na Eco to bym chyba szajby dostał jakbym miał jeździć. Jak żona w ASO poruszyła temat spalania to jej tak serwisant radził - wyśmiała go jak chłystka żeby sobie sam tak jeździł. Na chwilę obecną jest 8,8 (wczoraj żona była we stolicy i spadło z 9,0). Ale jak pisałem - moja żona ma ciężkawą nogę (lubi po prostu zapier..ć). Najlepsze jest to że po zmianie softu silnika to spalanie zamiast spaść wzrosło. Kiedyś żona zgłosiła na ASO problem odnośnie za wysokiego naszym zdaniem spalania i stwierdzili, że zrobią podmianę softu - miało być lepiej, a wyszło jak zwykle. Najciekawsze jest to jacy debile w tym ASO pracują - przed podmianą softu podobno nie zgrali pierwotnej wersji i po tym jak stwierdziliśmy że jest jeszcze gorzej to nie mogli podegrać nam wersji pierwotnej. Od tamtej pory już ze 3 razy grzebali w tym sofcie - i jest trochę lepiej, ale do pierwotnej wersji nie wróciło (na początku było mniejsze spalanie - niewiele ale jednak zawsze (w granicach 0,5-0,7l/100).
  11. Nawet piechotą nie pozostanie - bo możesz się o nierówność chodnika potknąć. Ja swoja różne prędkości osiągałem i nigdy nie zauważyłem żeby mi maska falowała. Co do obecnych samochodów - każda marka ma coś na sumieniu i w każdej są powody do narzekania - nawet Ferrari. Ostatnio wzywali do serwisów Bentleye - tak że można sobie nogi uchodzić a i tak nigdy nie kupi się samochodu bez jakichkolwiek wad.
  12. Poustawiałeś coś od masażu siedzeń - tak wynika z wpisu na ekranie. Jak tak czytam kod programu - to chyba ustawiłeś że nie masz, a powinno być że masz. Chociaż pewny nie jestem - niech się wypowie ktoś kto w tym już grzebał i jest bardziej obeznany.
  13. No jak zalogował się tylko żeby dostać info co z fantem zrobić. Navi zaczęła działać to koniec z wizytami na forum.
  14. NO to ja mam taki UCHWYT i kosztował ułamek tego co w przykładach powyżej.
  15. A to akurat nie jest żadna nowość - na Aliex.. jest w sprzedaży od ponad roku. Kiedyś gdzieś wrzucałem linka na forum. żeby było lepiej to jest tego 2 albo 3 wersje.
×