Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

MarcinDe

Użytkownik
  • Zawartość

    371
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

18 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane IV PhI
  • Silnik
    1,2 TCE 130
  • Przebieg (tys.km)
    11

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. MarcinDe

    Megane IV phI Megane IV 1.3 115 hp FAP

    Na cenniki nie patrzyłem, ale jest to możliwe bo z francuskiego FAP to po prostu filtr cząstek stałych (sprawdziłem tłumaczenie) - i nie ma w tej nazwie rozgraniczenia diesel/benzyna. Tylko w angielskich/niemieckich nazwach jest rozgraniczenie benzyna/diesel. Moja pomyłka - przyznaję się Naprawdę czy to nie można jednej nazwy ogólnoświatowej określić.
  2. MarcinDe

    Megane IV phI Megane IV 1.3 115 hp FAP

    Jak zwykle wymyślili olej, którego sami nie mają. Tak dodatkowo - to jest pomyłka w tytule jak i w całym temacie - ten silnik nie ma FAP'a (takowy tylko w grupie PSA). Ten silnik ma - GPF (Gasoline Particulate Filter), oznaczane także jako OPF (Ottopartikelfilter). Ja wiem, że to taki pospolity synonim jak - klimatyzacja automatyczna to "klimatronic" - ale ktoś będzie szukał po prawdziwych nazwach i szukajka nic nie wyświetli.
  3. MarcinDe

    Megane IV phI 1.6sce wymiana oleju

    Gwro - no to policz sobie: filtr (wolny rynek z przesyłką) 32pln, co to za podkładka (jeśli chodzi o podkładkę - to masz na myśli uszczelkę korka spustowego) koszt 4pln. Czyli za zmianę oleju wzięli w przybliżeniu 175pln - koszt z kosmosu (skoro u mnie w Karasiewicz Radom zapłaciłem 80pln). Przy takich kosztach bym sam zmienił już - bo nie lubię być skubany z kasy przez palantów.
  4. Ja właśnie w środę tankowałem żonie Meganke (zabrałem jej żeby umyć). Dzień wcześniej zapalił się "komornik" - weszło 40L - kiedyś jak było ze 3 dni jeżdżone na rezerwie to udało się wlać 41,5.
  5. Niestety w nowych autach nie da rady zmierzyć ładowania tak łatwo jak kiedyś - tu jest układ zarządzania energią i on sobie steruje ładowaniem. Potrafi nawet wyłączyć całkowicie ładowanie w niektórych markach (nie wiem jak w Renault).
  6. MarcinDe

    Megane IV phI 1.6sce wymiana oleju

    Tak przeglądając tematy dotyczące wymiany oleju w ASO (ponad przegląd - czyli częściej niż 30tyś/2lata) to mnie zastanawia jak to jest z tymi ASO. Ja w swoim jak na przegląd po 1 roku zawiozłem swój olej i filtr (olej Elf, filtr oryginał z wolnego rynku) to zapłaciłem za wymianę 80pln - słownie osiemdziesiąt złotych (mam na to fakturę). Przeglądając wątki to widzę że niektóre ASO za to samo wołają nawet 300pln. To jak to oni robią, skoro wszystko jest w systemie technologicznym określone na roboczogodzinę - wynika że każde ASO ma swoja wycenę roboczogodziny (i niektóre po prostu przeginają pałę). Jakbym miał zapłacić za wymianę oleju powyżej 100 to też bym sam zmieniał - SAM (bo mam kanał i zajmuję to 30min z czekaniem na dokładne ścieknięcie starego oleju).
  7. MarcinDe

    Megane IV phI 1.6sce wymiana oleju

    Jeśli kupisz filtr sygnowany logien Renault np. taki to mogą Cię w "pompkę" ugryźć. Myślisz, że ktoś w ASO wie jaki akurat miałeś filtr z fabryki założony - idź do salonu i zajrzyj pod maskę 1,6 Sce w kilku egzemplarzach (tylko że to trzeba kilka salonów odwiedzić) i zobaczysz, że nie za każdym razem jest identyko. Zależy jaka partia akurat na montaż wjechał - przynajmniej tak było w Cytrynie.
  8. Rant błotnika "wypiaskowany" od syfu wyrzucanego spod koła - zgłoś w ASO na reklamacje. Muszę u siebie zerknąć jak wygląda - chociaż nie kojarzę nic. Tam powinno nachodzić nadkole żeby takie cuda się nie robiły, albo być taka naklejka zabezpieczająca (jak np, w Lagunie II PhII na tylnym błotniku).
  9. Ja na klimę jeżdżę od wielu lat w jedno miejsce w Radomiu (Złota), bo to są fachowcy - klimy robią od kiedy pamiętam. Kiedyś z gościem gadałem, że są maszyny co tylko spuszczają i potem wali się nowy z butli, a są takie co robią od razu filtrowanie.
  10. Sarna bo najłatwiej jest pisać jak się nigdy takim nie jeździło. Jeśli komuś nie pasują LED'y niech przejedzie się Audi w Matrix'ach - jest szok co te lampy potrafią (ale swoje kosztują).
  11. Mój ma wymieniany olej co roku na przeglądzie (wychodzi 10tyś) - sprawdzałem wczoraj (nie ubyło nic od ostatniej wymiany). Wcześniej też patrzyłem i nigdy nie było ubytku - a moja żona jeździ praktycznie tylko w mieście i lekkiej nogi nie ma.
  12. Patrzyłem na katalog - każda wersja nadwoziowa ma inny rozstaw osi. HB - 2669mm GC - 2721mm GT - 2717mm Czyli normalne że w GC jest najwięcej miejsca za fotelem kierowcy (przy identycznym ustawieniu fotela kierowcy) - przecież to jest 54mm więcej niż w HB. Co do LED'ów - naprawdę jest różnica między led'ami w poszczególnych markach (a nawet pomiędzy modelami w marce). Posiadając Meg'i z H7, po przejechaniu się Meg'i na LED'ach mogę powiedzieć jedno, lampy LED biją w MEg'i H7 na głowę (zasięg, jasność, rozkład światła). Niestety jak kupowałem (grudzień 2016) to nie było mojej konfiguracji z LED'em, a na zamówiony czekałbym 2 m-ce (a musiałem kupić auto do końca roku).
  13. Maszyna do obsługi układu klimatyzacji ściąga czynnik wraz z olejem, oddziela czynnik od oleju, filtruje je, uzupełnia ewentualne braki i z powrotem wpuszcza w układ. Z tego co się pytałem i pamiętam to przy wyciągnięciu automatycznie jest tworzona próżnia i maszyna sprawdza "szczelność".
  14. MarcinDe

    Co was ostatnio ucieszyło ?

    Pbet miałeś bezszkodowy rok i ogólnie trochę te ceny w tym roku spadły. Wreszcie nie chcą się nachapać od razu na nas.
  15. MarcinDe

    Megane IV phI Spryskiwacze

    Lubowitz a nie dostałeś przypadkiem protokołu wymiany (takiego świstka od nich z systemu), tam jest podane co robili i jeśli jest wymiana części to są numery.
×