Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

MarcinDe

Użytkownik
  • Zawartość

    404
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

20 Super

Samochód

  • Auto
    Megane IV PhI
  • Silnik
    1,2 TCE 130
  • Przebieg (tys.km)
    11

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. LTar - Cegła to jest Chrysler 300C 5,7V8 Hemi. Ja też mam ubezpieczenie w leasingu na wolnym rynku kupowane - wyszukane przez mojego doradcę finansowego. Pitrek i tu trafiłeś w sedno - jeżdżąc opłotkami i omijając miasta można uzyskać spalanie na poziomie 6-6,5l/100. Jeżdżąc 1,2Tce w mieście na krótkich odcinkach można o tym zapomnieć - liczba 8 nie schodzi z licznika. .
  2. No to byś się zdziwił - bo OC wyszło mi za Cegłe identyczne jak za Lagunę II PhII GT (a jak wyliczała mi znajoma to nawet jakbym wziął Meganke IV GT i na nią samo OC to mi wychodziło wyższe). Na moją Megankę mam pakiet (raz że nowa, dwa leasing) - wyszło coś ponad 3tyś. Koszt części i przeglądów - materiały na przegląd (filtry, olej itp) - praktycznie ta sama cena (pomimo że do cegły wchodzi 6,6L oleju i leję oryginalny Mopar) - różnica jest może z 30pln. (np. filtr kabinowy węglowy kosztuje 50pln - taniej niż do Meganki). Części zamienne - od 2 lat wymieniłem w niej: drążek i końcówki kierownicze (192pln całość - i nie dlatego że się zużyły tylko ucierpiały w wyniku kolizji, a były oryginalne jeszcze 270tyś przelotu), komplet hamulców (tył+przód klocki/tarcze - TRW 950pln), świece Champion (16szt - 250pln), łączniki stabilizatora (50pln/szt). Jak popatrzyłem po cenach części to tarcze TRW do Meganki kosztuje 300 na przód komplet - czyli tyle co do Cegły. Tak że temat kosztów ubezpieczeń/serwisu/części - to niestety w niektórych aspektach jest identycznie, a w niektórych Meganka przegrywa (bo nowa fura i nie ma zamienników, albo są ale ceny mają z kosmosu, po drugie jest gwarancja i nie mogę sobie robić jej gdzie chcę /pomimo GVO/).
  3. Standard w Polsce - zamiast się wziąć za robotę , to się odpieprza buble, żeby tylko kasę przygarnąć i utrzymać się przy żłobie. U nas nigdy nie będzie porządku w prawie przy takim ustawodawstwie.
  4. Darek a jeździłeś Lexusem hybrydowym - to dokładnie to samo co Toyota (chociaż twierdzą że skrzynia jest inna - a jest dokładnie taka sama - kumpel w ASO). Drze ryja jak depniesz - identyko jak w każdej hybrydzie Toyoty (różnica pewna jest, ale wynika z tego że Lexus jest lepiej wyciszony). Auto jest piękne, ale jakbym miał kupić to tylko i wyłącznie benzynę z automatem czyli IS300.
  5. Cegła przy 160 stałej jazdy pali według tankowania poniżej 19l/100 LPG. W mieście przy mojej jeździe (a mając Hemi lubię deptać) wychodzi w granicach 22-23, przy zabawach w zimę na parkingu wyszło 25. Do tej pory nie udało mi się uzyskać więcej jak 26l LPG średniej. Jak sobie porównuję Megankę to mi się śmiać chce - bo w sumie to przy normalnej jeździe w mieście 100km kosztuje więcej niż jazda Cegła. W Lagunie II PhII GT, którą miałem przed Cegła (i Meganką) średnio wychodziło z miasta 14l LPG (a tam jest 2l - 205KM/300Nm) - no to gdzie jest ekonomia w tych downsizing'owych silnikach. Wczoraj patrzyłem u żony - jest 8,9l/100 - ciekaw jestem jakby było w nowym silniku 1,3Tce. Najlepsze jest że było mniej, ale stwierdziliśmy z żoną że pali za dużo. ASO wgrało nowy program do silnika (miał obniżyć spalanie), a wyszło odwrotnie.
  6. Sarna ale jechałeś ile te 170 - cała trasę. Ja wjechałem na autostradę w nocy (pustą) i leciałem praktycznie cały czas 160 na odcinku praktycznie 100km, bo potem trochę wzrósł ruch i trzeba było wolniej (140), czasami trochę szybicje - spalanie wyszło w granicach 13 chyba. Dla mnie to jest dużo jak na silnik 1,2 - w podobnych warunkach moje 300C 5,7 pali 19LPG (czyli z 17Pb). Normalne że na długie szybkie trasy diesel najlepszy - tylko tak naprawdę mało kto cały czas robi trasy (najwięcej jest użytkowników miejskich).
  7. W żadnej marce CVT nie pracuje normalnie, w każdej powoduje przy dynamicznej jeździe wycie silnika - próbowałem w Subaru, Toyocie, Lexusie i Suzuki. Jak kupowałem Megankę z żoną to byliśmy na dniach otwartych w Toyocie - po przejechaniu 500m moja żona stwierdziła, że to auto nie dla niej. No i jeszcze jedno auto bym zapomniał - Audi z Multitronic'kiem (niby A6 a można było kur..cy dostać).. Prawda jest taka że każda marka ma coś za uszami. Toyota jest naprawdę ładna - mamy zamiar z żoną wybrać się teraz na dni otwarte Nowej Camry to sobie wtedy obejrzę i Nową Corolle od razu. Ciekaw jestem bardzo wyglądu deski i użytych materiałów.
  8. Kurde to nie jest rozsądna jazda - to jest normalna jazda ekspresówką - i w takich warunkach to nie jest żaden wyczyn. Wyjedź na autostradę i leć 160 stale - i zobaczysz jakie wtedy wyjdzie. Z jazdy w mieście nigdy takiego nie uzyskasz w 1,2. Niestety to jest urok tych turbokosiarek - delikatna jazda (emeryt w mieście) lub stała na ekspresówce/autostradzie z przepisowymi prędkościami daje normalne spalanie. Dynamiczna jazda w mieście (albo korki) i szybko po ekspresówce/autostradzie daje wynik załamujący. Ja już się przyzwyczaiłem, że u żony na wyświetlaczu jest zawsze 8 z przodu, a czasami nawet 9.
  9. NO ja nie myślałem że to aż tak się leje - no to ja chyba naprawdę trafiłem model składany chyba przez pracownika co się przykładał i nie był "na kacu". Odkąd przeczytałem ten temat po każdym myciu zaglądam i nigdy nic nie ma. Jak czytam forum to u mnie było tylko skrzypienie belki i łącznik stabilizatora (na tym po wymianie jest zrobione więcej niż na tym fabrycznym i jest cisza). Gadałem z chłopakami na ASO i powiedzieli że był błąd konstrukcyjny tych pierwszych łączników (złe materiały i błąd sworznia), a te po wymianie powinny wytrzymać normalne przebiegi. Oczywiście po odebraniu auta wychwyciłem wadę podsufitki, ale to ktoś uszkodził mocno naciskając na rogu przy łączeniu z osłoną słupka - było po prostu wgniecenie w podsufitce. I nie ma możliwości ustalenia czy to ktoś na montażu, a może ktoś przy transporcie, przestawianiu czy nawet przygotowywaniu do wydania docisnął. Wymienili bez najmniejszego gadania. Mnie rozbraja jak czytam że wstawiacie auta na naprawy gwarancyjne i nie dostajecie auta zastępczego - jeszcze mi się tak nie trafiło (chyba że po prostu sam nie chciałem brać). Meca - a u Ciebie to jest tak ja napisał Ci Komarek w tym temacie - po prostu sprzedaj to auto w cholerę i nie będziesz miał problemów - kupisz sobie jakieś inne (Opla, Forda, VW czy inną Skodę) i wtedy będziesz marudził na markę na innym forum.
  10. Dlatego właśnie kupiłbym ponownie Megane IV ale z tym nowym silnikiem. Bo 1,2TCe to jest pomyłka - przy jeździe "na kapelusz" pali rzeczywiście 6l/100, ale jak ktoś jeździ normalnie (albo trochę dynamicznie) to się roni 9l/100. To ja w swoim mam 5,7 i mi pali po mieście przy mojej nodze (a jak jest V8 to kusi bardzo i lubię to wykorzystywać) 18lPb/100, a że założyłem LPG to pali go 20-22l/100 i w rozrachunku jeżdżę Cegła 5,7 taniej niż Megane IV 1,2 - no to coś jest jednak nie tak z tym downsizing'iem.
  11. Chłopaki i o co ta spina. Takimi gadkami i tak nic nie wskuramy - teraz są takie standardy i możemy sobie ponarzekać (a producent i tak ma w du..ie to). Kumpel ma nowego Mietka E-klase (odebrany w listopadzie tamtego roku i był z 5 razy na serwisie już). Jak czytam te wszystkie posty dotyczące MIV to ja mam wrażenie że trafiłem jakiś szczęśliwy egzemplarz - u nie tylko była belka skrzypiąca (wymienili całą na nową) i łącznik stabilizatora. No nie i jeszcze z R-Linkiem był soft podgrywany. Jedna rzecz mnie tylko w tym aucie wkur..ia - spalanie, ale to już jest problem wszystkich downsizing'owych turbolotów (nawet soft silnika wgrywali nowy, ale nic to nie dało - nawet bym powiedział że wychodzi z kompa, że pali więcej). Tak naprawdę dużo zależy od ASO (u mnie robili naprawy bez gadania). Jest taki jeden gość od gwarancyjnych na serwisie co myśli że jest najmądrzejszy (i pieprzy jak potłuczony), ale my zawsze rozmawiamy z jedną dziewczyną i jest spoko. Za to ten gość w tamtym roku dostał od klienta w trąbę i podobno jest teraz spokojniejszy.
  12. Mnie chodzi cały czas o to że u mnie w Radomiu u Karasiewicza zapłaciłem za wymianę 80pln brutto, a u innych wychodzi po 180pln - no to coś jest chyba powalone.
  13. Piterek nie jesteś w stanie przewidzieć awarii, ale jesteś w stanie mieć wpływ na tą awarię. Szczególnie jak masz auto od nowości. A sens dwumasu w benzynie jest - w Lagunie II GT jest dwumas (w mojej miałem sprawny), a jeździłem identyczną tylko było sztywne z Trafica założone - komfort jazdy był nieporównywalny (zmian biegów, wibracje itp.).
  14. LTar bo w Oplu mają ciągle na tą wymianę promocję - ale właśnie to pokazuje jak inne marki walą klientów w rogi.
×
×
  • Utwórz nowe...