Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MarcinDe

Użytkownik
  • Zawartość

    544
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

39 Super

Samochód

  • Auto
    Megane IV PhI
  • Silnik
    1,2 TCE 130
  • Przebieg (tys.km)
    11

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ciekawe, myślę że nowe uszczelki to będą kosztowały "setki" pln. Nie wiem czemu ale te graty zazwyczaj są drogie.
  2. W Megance to tylko i wyłącznie dokładka z laminatu. Czyli musisz dorwać kogoś kto się w takie rzeczy bawi. Chyba że masz umiejętności techniczne i zrobisz to sobie sam - w sumie nie jest to trudne, ale myślę że pierwszy raz może być czasochłonny. Na youtube są filmiki, albo sobie obejrzyj "Duda kontra Klimek" z tej ostatniej serii co Cobre robią - tam własnie takie poszerzenia robi Duda.
  3. A to nie są odpowietrzniki lamp?? - chyba tak powinno być.
  4. Ten termik jest zaciskany do obudowy/styków w zaznaczonych miejscach - zazwyczaj daje się to odgrzać/odgiąć/rozciąć (najlepiej dremelem). A co do szczelnego sklejenia - silikon lub klej na gorąco twoim przyjacielem.
  5. na 99% padł ten element pod spiralą - standardowa przypadłość takich opornic. Jak miałem lancie Kappe to było to samo. Koszt tego elementu to kilka złotych, wymiana 30 min i jest zapasowa sprawna. Na tym elemencie powinny być napisane parametry elektortechniczne.
  6. Cały pic z jazdy mieszanej polega na tym w jakim mieście jest jazda.
  7. Najlepsze jest to, że to są tak proste rozwiązania, a ci debile w fabryce nie potrafią tego wyeliminować na etapie produkcji.
  8. No to wystarczy sprawdzić co teraz wkładają do Meganki IV - będzie ta sam klasa. Tylko to nie jest do porównania, bo technologia opon w przeciągu tych 14 lat to jest "niebo a ziemia".
  9. Znając francuzów - Michelin. Ale to też nie ma normy - bo potrafią co kraj zakładać inne, a nawet co seria produkcyjna/dzień produkcji. No i jeszcze jedna sprawa - teraz nie znajdziesz tych opon nowych, bo już dawno temu wyszły z produkcji. Przecież MIIPhI skończyli tłuc w 2006 - to od tamtego roku modele opon się z 10 razy zmieniły.
  10. Jak to skąd - z cennika swojego. Roboczogodzina kosztuje 200pln - a w ich programie (kurde zapomniałem nazwy) jest napisane że wymiana FP to jest np. 25min. - 83pln, do tego filtr za 80pln i masz 159. To że my ten filtr kupujemy na allegro/w sklepie za 45pln - guzik ich interesuje. Dlatego ja na przeglądy to co muszę dostarczam w bagażniku (olej co drugi przegląd), bo mam pakiet serwisowy wynegocjowany przy zakupie. Niestety takie są ceny na ASO - czasami z kosmosu (ale to ASO trzeba z czegoś utrzymać). EDIT. Już mi się przypomniało - DIALOGYS
  11. Komarek "ni ty ryty" - nie moje rejony. Dlatego pisałem że trzeba znaleźć speca w swoim rejonie, bo zdalnie to można komputer zdiagnozować (PC). Popytaj wśród znajomych - może ktoś ma zaufany zakład.
  12. Ja mam speca w Radomiu. A nie wiem skąd jesteś, bo przecież teraz nie widać naszych miejscowości (RODO). Eldom Radom, Złota 14, tel. 48 360 07 67
  13. Każdy taki dodatek jak GPF, DPF, dodawanie AddBlue - to jest wymysł ekooszołomów. Sam jestem za ekologią - ale nie za wszelką cenę i nie w taki sposób. Trują dup..., że transport tyle zanieczyszczeń powoduje i smog (a okazało się w marcu/kwietniu, że samochody praktycznie nie jeżdżą po miastach, a smog jak był tak jest - największy wieczorem i rano). Może niech się wezmą za to co naprawdę jest trucicielem. Ale najłatwiej jest doje..ć motoryzacji - bo jak już się przyzwyczailiśmy do wożenia tyłka, to trudno sobie tego odmówić - a zazwyczaj nawet nie ma możliwości (bo praca, dzieci itp.), no i po drugie tu są fundusze i da radę kasę ściągnąć. Powoduje to tyle że właśnie psuje silniki (rozrzedzanie oleju, zapychanie wydechów itp.). Przecież normalne że jak jest wydech OK to silnik ma lżej wykonywać swoją pracę - no ale najlepiej wsadzić DPF/GPF i jeszcze SCR - i silnik po 100tyś na złom. Ja wiem że to jest złoty interes - bo jak kiedyś auto starczało na 20 lat (wystarczy popatrzeć na nasze drogi), tak teraz nie wie czy do 5-7 dociągnie jak będzie serwisowane wedle zaleceń producenta (olej co 30 tyś, w skrzyni nigdy). A że z GPF'em może rozrzedzać olej - uważam że to będzie norma (jak w DPF) - bo jednak jest nawet tu zwiększenie dawki paliwa (oczywiście nie tak ogromne jak w dieslu). Druga sprawa co piszecie, że auto po odpaleniu ma obroty rzędu 1,5 tyś. - po co - ano też ekologia (żeby szybciej temperaturę złapał silnik i wydech/filtr GPF). No a, że jak jest ciepły to to do niczego niepotrzebne - to mają w poważaniu, bo tak jest łatwiej napisać program (zawsze kilka linijek kodu mniej). Mnie jak teraz patrze na te nowe samochody w Europie to się słabo robi - nie ma nic wartościowego (no chyba że wydasz min. 300 tyś - to wtedy można kupić coś z większym silnikiem). A tak to klasa C/D mają silniki max 1,8, a zazwyczaj kosiarki 1,2-1,5 z trylionem sprężarek/kompresorów - no żeby miało się co psuć i było na czym doić klienta po gwarancji.
  14. Niestety ale to wszyscy producenci by musieli takie informacje zamieszczać. To jest urok tych ukochanych przez zielonych downsizing'owych silniczków. Jak to ma normalnie jeździć (i służyć przez 300-500 tyś km) - skoro jest tak konstruowane, żeby było jak najbardziej ekologiczne (teoretycznie przy okazji ma być jeszcze ekonomiczne). Silnik jest składany aby stawiał mały opór wewnętrzny (czyli specjalne materiały i luźne pasowanie), olej rzadki jak woda, dokręcenie śruby jak tylko się da, żeby jak największą moc wycisnąć. W moim 11 letnim 300c HEMI - oleju nie przybywa (trochę ubywa od wymiany do wymiany), a jak policzę spalanie to też źle nie wychodzi - bo przeliczając ilość paliwa do frajdy z jazdy (i mocy/momentu obr.) to i tak jestem na plus. Skoro taka Meganka 1,2Tce - pali w mieście 9L/100 (ma 130KM)(a niektórzy tu piszą o 10 i lepiej), a moja Cegła pali w mieście 18-19L/100 (a ma 340KM) [w tym samy mieście, na tej samej trasie, w tych samych godzinach/warunkach ruchu - no może u mnie mocniej wciskany prawy pedał] - no to coś jest z tymi nowymi silnikami nie halo. A jak jeszcze policzę , że ja mam LPG i pali go 22L/100 - to już w ogóle jest z tym Megane - tragedia. 9Lx3,75 = 33,75 18Lx3,75 = 67,50 - na Pb 22Lx1,70 = 37,40 - na LPG I co najważniejsze ja mogę założyć LPG bez problemu, a do tych nowych "kosiarek" - to albo wydajesz 8 tyś (i dopala Ci Pb), albo jeździsz na Pb - bo innej opcji nie ma. I to też nie tak różowo - bo nie do każdego silnika downsizing'owego da radę ten LG założyć (bo nie ma współpracującej instalacji). No i nie doliczam wizyt w ASO - bo mi oleju przybywa i trzeba go odciągać (i robić wymianę co 5 tyś km w efekcie, albo częściej), bo jazda na rozrzedzonym paliwem oleju (który i tak jest rzadki) daje gwarancje, że ten silnik do 100 tyś nie dobije.
  15. Zadzwoń do najlepszego speca od klimy w Twojej okolicy i uzyskasz odpowiedź. Po drugie to tak jak pisze w postach - wystarczy przepłukać układ. A co do CO2 - przecież klimy w Mercach na tym chodzą.
×
×
  • Utwórz nowe...