Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

niebianskaskurwoala

Użytkownik
  • Zawartość

    387
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

27 Super

Kontakt

  • Strona www
    https://klinikasilnika.vxm.pl

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    2x 1,6 DCi
  • Przebieg (tys.km)
    93 i 125

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Gdyby (!) to było moje auto, to zacząłbym od porządnego przepłukania silnika (np. 2x K2 Engine Flush przez 10-15 minut) + zalanie wspomnianego przeze mnie oleju + dodanie do oleju ceramizera/cerateca. Nie mam pojęcia czy to pomoże (możliwe, że nie), bo nie wiem co tam Ci w aucie nie gra, no ale ja sam od tego bym zaczął aby wyeliminować jakąś prozaiczną przyczynę. W mojej drugiej megance, gdzie zacząłem taką kombinację stosować wcześniej niż w megance, w której wymieniałem rozrząd, mam póki co spokój z łańcuchem (mimo że dobiłem już do tego przebiegu).
  2. U mnie przy tym przebiegu było już słychać łańcuch, ale tylko na zimnym silniku jak jeszcze napinacz rozrządu nie był naciągnięty. Po zmianie rozrządu (tu moja historia) wszystko do dziś działa super. Tylko czemu u ciebie słychać na ciepłym, to wcale nie musi być rozrząd. PS. W polskich warunkach najlepszym olejem będzie 5W40. Od paru lat jeżdżę na Valvoline All Climate C3 5W40 i sprawuje się to naprawdę dobrze (mam dwa auta z tym silnikiem). Jest szansa, że zmiana oleju na taki jakoś ci pomoże te dźwięki zniwelować, choć przyczyny problemu raczej nie rozwiąże.
  3. Dobrym rozwiązaniem będzie 5W40, ale najlepiej wybierz Valvoline AllClimate C3 - to olej dedykowany do diesla (nawet jak nie masz DPF i EGR, to tak czy siak ma mniej popiołów). I nie baw się w żadne wymiany po paru tys. km, po prostu zalej dobrą płukankę lub nawet dwie przed wymianą.
  4. Problem rozwiązany. Pęk "wężyk między turbosprężarką, a DPF" (nie wiem czy i gdzie takowy jest, bo z góry go nie widać, ale mechanik pokazał mi ten wężyk uszkodzony). Koszt naprawy - 150 zł, czyli raczej sporo zważywszy, że koszt "części" to pewnie z 5 zł.
  5. W mojej megi zauważyłem awarię - ubyło mocy, w trakcie przyspieszania, mimo że turbo słychać (głośniej niż do tej pory). Na wolnych obrotach, po przyłożeniu ręki za silnik w zaznaczonym miejscu dmucha spalinami - jakby z turbosprężarki (?). Spotkaliście się z czymś podobnym? Oczywiście auto pójdzie do mechanika, ale może jest to jakaś przypadłość i przynajmniej uda się nie tracić czasu na diagnostykę.
  6. Opiszę tutaj swoją krótką przygodę z wymianą łańcucha rozrządu. Otóż najpewniej przez zbyt długi interwał w wymianie oleju (mam dziurę w książce serwisowej między 80 a 130 tys. km) łańcuch uległ rozciągnięciu i po uruchomieniu auta, przez około 3-4 sekundy słychać było metaliczny dźwięk z prawego nadkola. Sama praca silnika w porównaniu do innego identycznego auta (ale w którym nie ma tego dźwięku przy rozruchu) była nieco bardziej metaliczna. Z ważnych uwag: 1. Warto kupić: zestaw łańcucha rozrządu (130C10990R), koło i łańcuch pompy olejowej (150A09681R) i uszczelniacz wału korbowego (7701476858). Ale! Warto zwrócić uwagę na to, że jeśli wymieniamy w/w komplet, to są różnice w numerach (na takie, jak podałem) ze względu na to, że Renault zmieniło koło do pompy oleju (jest ponoć większe i ma klin), dlatego też zmienia się zestaw samego rozrządu (jest ten co podałem wyżej, a nie 130C18929R jak wynika z wielu katalogów). 2. Wspomniane koło i łańcuch pompy warto wymienić (przynajmniej w moim wypadku okazało się to uzasadnione), koło było aż ostre. 3. Wymiana nie wymaga wyjmowania silnika. 4. Koszt oryginalnych materiałów wyniósł mnie ok. 850 zł (razem z olejem i filtrem). Za robociznę mechanik policzył 1000 zł. 5. Mimo, że ASO zaleca wymianę osłony rozrządu (koszt to bagatela 1200 zł), to jest ona bez problemu do odzyskania. Raczej trudno ją uszkodzić (o ile ktoś nie wpadnie na pomysł jakiegoś podważania łomem). 6. Warto rozważyć wymianę zestawu paska wielorowkowego - ja tego nie zrobiłem, a po założeniu starego widać że jest popękany - wkrótce czeka mnie więc podwójny wydatek za robotę. Na koniec napiszę, że efekt po wymianie jest super. Auto startuje po cichutku, ma też jakby więcej mocy (może to być też złudzenie).
  7. Odma znajduje się w miejscu jak na obrazku (tak samo jak w 1.5 dci). Wąż gumowy (1) nie jest niczym przymocowany, wystarczy go zsunąć. U mnie czyściutko, więc nie było co czyścić.
  8. Z opisu wynika, że koszt naprawy powinien się zamknąć w kwocie od 10 zł do 2000 zł... naprawdę myślisz, że ktoś napisze cokolwiek sensownego przy takim opisie problemu?
  9. Nie jest łatwo go kupić, co nie znaczy, że nie warto poczekać / poszukać. Ja na swoją sztukę polowałem pół roku, bo zawsze ktoś mi ją podbierał. Miałem dla porównania 1.5 dci i po miesiącu sprzedałem, bo nie dało się tym jeździć (mając bezpośrednie porównanie do 1.6) i kupiłem drugie 1.6, też z polskiego salonu. No ale jak tam wolisz. Między tym 110KM (1.5) a 130KM (1.6) nie było dużej różnicy w dynamice (przy 90KM pewnie już będzie spora), za to w spalaniu paliwa była na poziomie 15-20% na korzyść 1.6. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6-dci-130km-dynamique-01-2015-salon-polska-fv23-bezwypadkowy-ID6zO1cr.html https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-megane-1-6-dci-energy-limited-ID6Anr94.html Cenowo nie są to okazje, wręcz są dość drogie :(
  10. Radzę poszukać silnika 1.6 dci. W porównaniu do 1.5 dci to niebo, a ziemia :)
  11. 10 letnia homologacja na butlę oznacza, że albo został założony 10 lat temu (i teraz jest nowa butla), albo też instalacja jest nowa (więc odpowiedz sobie na pytanie czemu ktoś założył instalację o wartości połowy auta i sprzedaje?).
×
×
  • Utwórz nowe...