Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

onomatopeja

Użytkownik
  • Zawartość

    582
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

22 Super

Samochód

  • Auto
    scenic 3
  • Silnik
    1.4 tecee
  • Przebieg (tys.km)
    1

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. to zostaje mechanik, jak w silniku nie ubywa oleju tzn że z skrzyni cieknie... w skrzyni są niecałe 2L jak dobrze pamiętam (chyba 1.8L).
  2. Jeżeli nie leci nigdzie z góry to albo puścił zimer od strony skrzyni albo silnika, gdzieś w skrzyni pewnie jest jakiś otwór rewizyjny sprzęgła. Odkręcić i kamerką endoskopową sprawdzić.
  3. instrukcja mówi co 40 tyś jak dobrze pamiętam lub raz do roku.
  4. 1sza rzecz podepnij jakiś program do renówek bo błędy Cxxxx ciężko znaleźć w necie. Wg 2 opisów jeden mówi: moduł sterujący pompą podciśnienia wspomagania hamulców uszkodzony lub przerwa w obwodzie a drugi błąd czujnika ABS w którymś z kół (brak odczytu/uszkodzony). Co do wspomagania, nawtet clipem go nie zdiagnozujesz, clip go wykrywa ale nie da się do niego podłączyć, więc pewnie program którym skanowałeś auto wyrzuca taki błąd bo się z nim połączyć nie umie.
  5. Twój fachowiec od klimy niech zacznie pierogi kleić a nie się klimami zajmuje Co on napełnia klimy przemysłowe w warsztacie że ci inny czynnik niż R134A nabił. Albo nabił po taniości nowym czynnikiem chłodniczym o tajemniczym skrócie LPG :>?
  6. Cokolwiek na bazie glikolu, może być dynagel 2000, K2 cokolwiek co jest mieszalne z innymi płynami. Barwa nie ma znaczenia. Ja mam układ zalany płynem G12+ a dolewki robiłem G13 (-40*C jak dobrze pamiętam:D).
  7. Jak się włączy wentylator na 2gi bieg to czuć mocno wibracje, na 1szym biegu lekko też czuć. To nie VAG tu nie masz napisanych warotści prawidłowych przy czujnikach, więc skąd wiesz że on akurat dobrze pokazuje ? jak będzie walnięty powinien być błąd. To norma do tego silnika że na zimnym lubi poszarpywać do lekkiego zagrzania. To wina softu a nie komputera. Jedynie co zostaje to zaktualizować soft i się modlić że to pomoże.
  8. może przez pierścienie ściekać do oleju, kto wie. Możliwe też że chłodniczka oleju puściła choć w tych silnikach to się raczej na zdarza.
  9. pewnie tak samo jak wada skrzyn TL4 dot. huczenia mechanizmu różnicowego, choćbyś nie wiem co robił on huczy, a dokładnie koła a nie łożyska. Pewnie TTTM skoro masz skrzynię po regeneracji (domyślam się że jakiś janusz-auto nie regenerował jej w garażu, tylko ktoś kto się na tym zna).
  10. uszczelka na 99.999% Jak wykręcisz świece to powinno być widać wypłukany tłok (potrzebna kamerka endoskopowa) przy takim ubytku już powinno go wypłukać. Oby cylinder był cały. Tu zazwyczaj płyn przedostaje się do cylindra a nie miesza z olejem, po czym rozsadza cylinder (pęka). Jak zacznie ci uciekać płyn w ilościach zbiornik na dzień - dwa to już pewne że cylinder pęknięty :F.
  11. Widzę, że w zielonej górze poziom świadczenia usług przez tamtejsze aso stoi na bardzo wysokim poziomie O_x, a moze to to a może tamto i tak wymieniają części w ciemno licząc na to że kiedyś trafią. Ja bym na reklamację jechał jakoże usterka nie usunięta i wymienione zostały dobre części. Jak nie umieją albo nie wiedzą to niech się zajmą sprzedażą placków mrożonych a nie naprawami aut.
  12. lub uszkodzonym czujniku temp. parownika co w efekcie daje zamarzanie parownika i brak przepuszczania powietrza do środka.
  13. ja ostatnio czyściłem map sensora benzyną ekstrakcyjną ale był w sumie czysty pokryty niewielką mgiełką olejową. Jak będzie jakiś nagar to albo środek do czyszczenia hamulcy albo do czyszczenia gaźników/przepustnic (ten super rozpuszcza nagar) i jakiś delikatny pędzelek z miękkim włosiem. JA swojej połówce buchnąłem pędzelek do makijażu :DDDD
  14. ehhh.... pytaj się inżynierów reno projektujących ten silnik, ale pewnie albo jest jakiś czujnik który zbiera dane i potem komputer podstawia do jakiegoś wzoru i wypluwa moment. Najwidoczniej silnik 2.0 wybrany w ustawieniach (podobnie było jak wybrałem 1.2Tce), daje odczyt z tego czujnika który jest potrzebny żeby torq wyświetlił moment obrotowy na ekranie smartfona. Mi tyle wystarczy i nie zagłębiam się w to. Sam torq nie ma w ogóle wyświetlania momentu dopiero dodanie tej wtyczki mi to umożliwiło. A wybór silnika we wtyczce dodaje PIDy (czyli wtyczka łączy się z odpowiednimi czujnikami w aucie których sam torq nie posiada) i jest w stanie wyświetlić mi dane z nich na wyświetlaczu co w tym skomplikowanego?. Tak nie muszę ciągle z laptopem i clipem latać do garażu tylko sobie komórką sprawdzam to co mnie interesuje i wiem że torq to obsłuży. Mi wyszło że czujnik sterowania turbiną nie steruje gruchą (po uprzednim sprawdzeniu gruchy strzykawką że jest sprawna), tak jak powinien sterować (doładowanie miałem koło 0.4-0.5 bar max). Po wymianie zaworu sterowania turbiną, wyczyszczeniu MAP sensora (nie był bardzo ubrudzony ale wyczyściłem) i wymianie czujnika doładowania (tu wymiana pro-forma był sprawny ale nowy oryginalny kupiłem za 90 zł w dużej promocji).
  15. ja mam sciagniete, nie ma silnika 1.4 tce, wybralem chyba 2.0 benzin, i mam m. in. moment obrotowy generowany przez silnik i jak jeżdżę a mam fona w uchwycie to na bieżąco monitoruję doładowanie, moment obr i temp powietrza (ostatnio trochę walczyłem z niskim doładowaniem ale problem już opanowany). Najpierw jeździłem z laptopem i logowaniem w clipie (torq nie pokazywal mi momentu), a teraz clip w domu i se ogladam na komorce. Dodatek darmowy się zwie Advanced TL for renault. REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01
×
×
  • Utwórz nowe...