Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

onomatopeja

Użytkownik
  • Zawartość

    238
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

5 Neutralny

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    skontowni
  • Województwo
    śląskie

Samochód

  • Auto
    scenic 3
  • Silnik
    1.4 tecee
  • Przebieg (tys.km)
    1
  1. No więc ja jestem jakiś czas już po wymianie i powiem szczerze, że z Clipem jest bajecznie łatwo. Jest tam oczywiści procedura wymiany klocków (znalazłem ją ;d). Co prawda robiłem to u mechanika ale pokazałem mu w programie gdzie to jest. Po załączeniu procedury clip cofa tłoczek dalej niż przy zwykłym odhamowaniu przyciskiem (dłużej pracuje zacisk). Potem oczywiści trzeba tłoczek jeszcze wcisnąć trochę. Na koniec załącza się procedurę "wymiana ukończona" czy cuś takiego i zacisk sam się kalibruje pod nowe klocki.
  2. Nie zostaje ci nic innego jak umówić się z mechanikiem i zrobić przegląd, którego twoje auto prawdopodobnie nie przejdzie lecz dostaniesz kwit na 2 tygodnie (tyle masz czasu żeby usunąc usterkę i przyjechać na ponowne badanie które kosztuje 20 zł).
  3. raczej nie bo szwankuje ci prawdopodobnie czujnik ABS w kole (lub wiązka/wtyczka). Jak było podpięte pod kompa to trza było się połączyć z ABSem i zobaczyć czy ten czujnik w ogóle reaguje czy zrywa połączenie czy co się dzieje. Nawet jak to skasujesz to jak tylko ruszysz to od razu błąd się wyświetli a z błędem ABS obecnie raczej ci nikt nie podbije :S (chociaż mi się udało parę dni temu podbić przegląd z lampą pasażera z wersji UK ;D - nie w sceniku co prawda ale...). Diagnosta stwierdził, że dziś mam od niego prezent ale mam lampę wymienić jak najszybciej :DDDD Za to kolega był tydzień temu i diagnosta nie chciał mu podbić przeglądu (inna stacja) bo miał "czek endżajn'a".
  4. taka przypadłość nowych aut spod znaku reno. Nie wyłączysz w ogóle ESP a ASR wyłączasz do pewnej prędkości a potem sam się aktywuje dbając o Twoje bezpieczeństwo. Nic z tym nie zrobisz w "cywilnej" wersji auta. chyba że znasz sie na oprogramowaniu reno, masz odpowiedni sprzęt i sobie to przekodujesz. Zaraz napiszesz, że idzie wyciągnąc bezpiecznik - owszem ale pod ten bezpiecznik jest podpięte więcej rzeczy i będziesz mieć choinkę na desce.
  5. Moja karta slotu nie widziała od miesięcy, siedzi potulnie w portfelu. Też mi po ponad roku w zimę wyskoczył komunikat po odpaleniu auta że bateria jest słaba. Po tym przez 3 dni jeszcze jeździłem i komunikat nie wyskoczył już ani raz. Do świętego spokoju baterię wymieniłem. Tak jak piszą wyżej tych baterii się poprostu nie ładuje bo lubią wybuchać przy ładowaniu ;) W slocie masz induktor, który wzbudza kartę w przypadku np. słabej baterii żebyś auto odpalił (nie wiem czy bez baterii auto odpali nie sprawdzałem).
  6. Jak na luzie po przegazowaniu jest ten sam dźwiek, tj wciśniesz pedał do oporu i puszczasz (nie trzymając go w podłodze), to jest dźwięk powietrza w przepustnicy przy nagłym szybkim otwarciu. Jak to inny dźwięk to nie wiem ;d
  7. ło chłopie zanim to się zatrze to te auto na złomie będzie lub u innego właściciela, co nie zmienia faktu że spora korozja powierzchowna.
  8. Megane III phI Uszczelka pod głowicą do wymiany

    a co ma tutaj dorzeczy twój silnik 1.2 jak temat dotyczy 1.4 ? O_o ??????
  9. Pewnie w PH2 były; to samo zrobili z scenikami potem ph2 jest duuuuuużo ładniejsza z przodu.
  10. w 1.6 lubi puszczać uszczelka pod termostatem, tam są podobno jakieś kanały olejowe i oring (dość nietypowy) lubi puścić, od tego bym zaczął a potem dopiero UPG ;)
  11. Megane III phII 1.4 TCE , nowa mapa silnika/chiptuning

    hmmm a jak sprawdzić w Clipie jaki się ma soft kompa z silnika? :>
  12. Megane III phI Uszkodzona tylna sonda lambda

    Akurat sondy powinno się stosować oryginalne (moja opinia i doświadczenia), bo zamienniki szybko padają (uniwesalna bosh w lacetti padła po miesiącu), a inne zamienniki głupiały. Dopiero oryginalna używana sonda dała rady.
  13. pamiętajmy, że Niemcy nie kończą się na oplu ;) który już niemiecki nie jest jak wiadomo ;D a skrzynie te są stosowane w miarę nowych oplach więc w koncernie PSA xD. Nie zmienia to faktu że reno nie popisało się z tymi skrzyniami.
  14. Powiem ci że nie jesteś sam, jeżeli chodzi o buczenie skrzyni biegów w Tce. U mnie też buczy, wyje czy jak tam to zwiesz. Nie przeszkadza to bardzo ale jak się wyłączy radio to słychać. U mnie buczy przy powiedzmy 50 potem koło 76-85 i potem już chyba jest cisza. Buczenie mam niezależenie czy pod obciążeniem czy na luzie niezależenie od biegu. Prawdopodobnie mechanizm różnicowy sobie jęczy, ale w granicach rozsądku. Olej wymieniałem zaraz po zakupie jakoś przy 120 tyś km. Po wymianie tak samo sobie buczy jak przed wymianą oleju, a że nie narasta ten dźwięk i nie ma żadnych wibracji przy większych i mniejszych prędkościach to temat olewam. Nie zmienia to faktu że francuzi skrzynie mogliby kupować od niemców (w fabi z 2004r. skrzynia chodzi 10000000000000% lepiej - zreszta w corsie D tak samo - niż w mojej renówie), nauczyć się ich do porządku projektować lub kupować od firm które się na tym znają a nie zaczynają dopiero swoją karierę.
×