Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

onomatopeja

Użytkownik
  • Zawartość

    518
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

18 Dobry

Samochód

  • Auto
    scenic 3
  • Silnik
    1.4 tecee
  • Przebieg (tys.km)
    1

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. No dziwny dźwięk, a po otworzeniu maski nie idzie mniej więcej lub dokładnie usłyszeć skąd dobiega dźwięk? Albo mniej więcej z jakiego obszaru? A czy po przegazówce ten dźwięk zmienia ton/znika?
  2. Jest elektryczna pompa cieczy do chłodzenia turbo ale ona pracuje cały czas. Nagraj ten dźwięj i wrzuć. Być może przepustnica na podwyższonych obrotach piszczy w pewnym zakresie.
  3. no gdy rama auta się "zegnie" lub podłużnica, wtedy auto stawia się na specjalnej ramie wyposażonej w siłowniki hydrauliczne i łańcuchy. Tam majster mierzy (tak się to robi fachowo) przekątne i poszczególne długości (powinien je znać z jakiegoś programu), i naciąga tymi łańcuchami ramę aby ją wyprostować. Nie raz trza dospawać jakiś element zaczepny do tego łańcucha. Czasami też prostuje się na "gorąco" grzejąc dany element palnikiem tlen/acetylen bo nie da się na zimno wyprostować. To tak po krótce jak wygląda taka naprawa. https://www.youtube.com/watch?v=mKI7iDYSHGM tu masz film jak to wygląda mniej więcej.
  4. heh akurat ktoś ten temat poruszył a mnie 10.05 spotkało to właśnie (mokry dywanik i zalany schowek w podłodze pasażera) po sporych opadach przez prawie godzinę. Byłem na działce i nagle lulnęło. Moje zaskoczenie gdy wsiadłem i klops mokro. W garażu demontaż wycieraczek, zaslpki pod nimi, silniczka wycieraczek zajęło mi ~25 min na stronę a poskładanie to było 5 min Miałem to już dawno temu robić (nawet kupiłem ściągacz do łożysk z 2 pkt podparcia Yato i bez niego za chiny ludowe bym wycieraczek nie ściągnął). Prawy odpływ był tak zatkany że szok ciężko było go przedziubać, w lewym tragedii nie było.
  5. Rno nie słynie z "dobrych" map wtrysku w silnikach turbo. Pewnie jak w poprzednich TCe zimny silnik będzie zalewany wiadrami paliwa. Tutaj pomogą odczyty LTFT i STFT z np. Torqa. Jak LTFT będzie na minusie (jak dobrze pamiętam) tzn że mieszanka zbyt bogata. Ja u siebie w 1.4 Tce tą wartość mam koło -10 więc silnik ciągle zalewany paliwem :S Tak się chyba reno zabezpiecza przed wypalaniem zaworów/gniazd/ topieniem tłoków. Wolą dolać paliwa niż uszkodzić silnik, resztę przepali katalizator.
  6. Stali stali nie równa, widać na czym przyoszczędzili albo jeździsz dużo nad morze...
  7. Moc silnika: 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 151 Nm przy 4250 obr/min No faktycznie niższy zakres obrotów... To już są obroty przy których silnik wyje jak wściekły. Od dołu fajnie ciągną silniki 8 zaworowe których już praktycznie się nie produkuje ale im za to brakuje u góry. Tu masz do porównania niższy zakres obrotów i moment ;): Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2250 obr/min 2.0 Tce Jak wiadomo turbinka robi swoje i stąd te niutki od dołu.
  8. to musisz kupić 2 zapasówki bo jak kupisz 15 cali a zmienisz na 17 cali to ni w ząb zapas nie będzie pasować. Po założeniu ESP będzie wariować nie mówiąć już o ASR (o ile systemy posiadasz) a ABS będzie przy każdym hamowaniu (o ile w ogóle będzie szło jechać z różnymi kołami na osi). Chyba że używasz jednego kpl felg to kupujesz taki jak masz + opona rozmiaru jaki posiadasz na feldzie co w tym trudnego ?. Nie wiem czy 17'' ci wejdzie do wnęki koła zapasowego. Ja w corsie też zmieniałem z zestawu naprawczego na koło i kupiłem felgę + opona jakisz szrot (to tylko zapas), w cenie 120 zł 3 lata temu ;D (felga nowa oryginalna z opla). Aha jak masz alufelgi założone to do stalówek porzebujesz inne śruby do kół bez ruchomego kołnierza (teoretycznie bo normalnie wszystko pasuje ale zwykłe śruby niby niszczą otwory przy dokręcaniu) - tak jest przynajmniej w oryginalnym zestawie jak auto miałeś na alusach a zapas na stalówce.
  9. troszki jak panewka po obrocie ;S
  10. a nie jest to "syrena" od HF czyli piknięcia gdy odchodzisz od auta i się zamyka ?
  11. niby tak ale ta pompa jest niby na większą ilość km zaprojektowana (ile w tym prawdy nie wiem), z 2ga rzecz taka, że nie trza rozpinać rozrządu i rozkopywać połowy auta żeby ja wymienić więc w sumie to jest chwilka roboty i pompka wymieniona, dłużej zajmie odpowietrzanie układu i zalewanie płynem ;)
  12. Ja nie wymieniałem pompy z rozrządem, zasadniczo nic się jej nie dzieje ciśnienie w układzie podaje dobre, nie cieknie i nie piszczy. Akurat z jej wymianą większego problemu nie ma bo tylko 3 śrubki i podmiana i tyle do zrzucenia tylko pasek akcesoriów. Obecnie 161 tyś km nalatane.
×
×
  • Utwórz nowe...