Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

onomatopeja

Użytkownik
  • Zawartość

    595
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

22 Super

Samochód

  • Auto
    scenic 3
  • Silnik
    1.4 tecee
  • Przebieg (tys.km)
    1

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. 1.4 tce ma zmienne fazy na wałku ssącym, sterowane jest za pomocą ciśnienia oleju, a ono jest regulowane elektrozaworem. Ten układ jest raczej trwały, rzadko ulega uszkodzeniom. Ważny jest oczywiście olej (norma, klasa jakość itp itd...). Oczywiście jeżeli sam nastawnik jest uszkodzony to kapa. Trza wymienić a przy okazji rozrząd. Błąd może też wyskoczyć jak rozrząd jest rozciągnięty i nie ma synchronizacji wałka z tym co chce komputer. Tak czy siak trza zajrzeć w rozrząd jak grzechocze.
  2. Po co piszą osoby którym się wydaje. Minuta szukania w necie: Renault Megane 2009 1.4 TCe 130 – Generation: III (Z0) [2008 .. 2012] [EUDM] – Power: 129 hp | 96 kW | 131 PS – Engine: H4J, I4, Petrol – Wheel Fasteners: Lug bolts – Torque: 115 Nm – Trim Production: [2008 .. 2012] Natomiast instrukcja obsługi scenika mówi: Po opuszczeniu koła, dokręcić mocno śruby i jak najszybciej sprawdzić moment dokręcania (moment dokręcania 110 Nm) oraz ciśnienie w ogumieniu koła zapasowego.
  3. nie da się bez dołożenia jakichś tam uniwersalnych modułów. tylko przycisk na karcie (której jak się ma HF się zasadniczo nie ogląda zbyt często więc ten przycisk jest bez sensu :D).
  4. tyle tematów było z tym zagadnieniem. Wiadomo że pasują tryby z dizla i większość ludzi je pakowała. Wiadomo też że dynamika na 5 biegu znika całkowicie bo jest zbyt mało mocy. Wiadomo też że tempomat się kaszani i przestaje działać (nie we wszystkich przypadkach, czasami w ogóle nie działa a czasami na 5tym biegu go tylko wywala). Także twój wybór pozdrawiam :F
  5. wprawdzie po co piszesz skoro masz dizla który nijak ma się do 1.4 tce w benzynie :S i mieszasz w głowie. Teraz jeden z drugim będzie pod maską tce szukać EGRa którego tu nie ma...
  6. 1) "nie zapiętych" piszemy razem ;f Ale o które pasy ci chodzi? przód czy tył ? Jak tył to standardowo przełamane kable przy zapięciu pasów, przód rzadko się psuje.
  7. 2) nie będzie 3) już było kilka takich przypadków z tym silnikiem a także z 1.5 dci bodjaże, każda osoba pisała że wcisła ułamaną cześć do miski olejowej i tak jeździ. Jak kupujesz zamiennik to kup metalowy z plastikową końcówką.
  8. bo 1.6 to względnie stara jednostka, i tam większość energii przekształcana jest na ciepło a nie na pracę. Nowocześniejsze jednostki mają większą sprawność są zrobione z lepszych materiałów (bloki alu, głowice alu, tuleje cylindrów alu), mniejsze opory podczas pracy a to wszystko wpływa na czas nagrzewania. Pomimo iż turbo jednostki mają chłodnicę oleju (co też wpływa na czas nagrzewania), chłodzone turbo to i tak dość długo się nagrzewają.
  9. Na bloku silnika pewnie gdzieś oznaczenie jest ale dostęp pewnie mizerny żeby je odczytać. W apce tylko numer sterownika silnika odczytasz a to ci nic nie powie. Zadzwoń do serwisu i się dopytaj o oznaczenie silnika jaki ci wsadzili i tyle.
  10. oddać do lakiernika na ponowną naprawę. Szpachlę nakłada się niewielkimi warstwami jak jest jej dużo a nie od razu całą grubość, to właśnie powoduje jej późniejsze pękanie. Purchle tak samo zlikwidować zaszpachlować i ponowne lakierowanie. Koszta to sie dowiesz u lakiernika. Ale pewnie międzie 500-800 zł za element do tego cieniowanie zderzak i drzwi.
  11. Ja mam tyc w corsie niestety musiałem wymienić. Powiem tak świeci kiepsko, wiązka jest mocno rozproszone, do środka dostaje się skądś wilgoć i lampa non stop zaparowania. Ogólnie szajs ale niewiele kosztował a w ten czas nie było za bardzo używek oryginalnych.
  12. No i zasadnicza sprawa czyszcząc przepustnicę na aucie cały syf pójdzie w kolektor i cylindry, lepiej wymyć porządnie po demontażu.
  13. to poczekaj jeszcze aż przyjdzie zima (temp w okolicy 0 lub -) i wtedy ci szczena opadnie jakie będzie spalanie na tak krótkich odcinkach ;S
  14. to zostaje mechanik, jak w silniku nie ubywa oleju tzn że z skrzyni cieknie... w skrzyni są niecałe 2L jak dobrze pamiętam (chyba 1.8L).
  15. Jeżeli nie leci nigdzie z góry to albo puścił zimer od strony skrzyni albo silnika, gdzieś w skrzyni pewnie jest jakiś otwór rewizyjny sprzęgła. Odkręcić i kamerką endoskopową sprawdzić.
×
×
  • Utwórz nowe...