Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Geble

Użytkownik
  • Zawartość

    166
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane IV GrandCoupe Intens
  • Silnik
    1.2 TCE EDC
  • Przebieg (tys.km)
    23000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. W poprzednim samochodzie miałem 16'', więc różnica była na pewno, ale myślałem, że będzie gorzej. Po czasie się przyzwyczaisz. Wczoraj jednak odebrałem zastępcze Megane na 16'' i trochę smutno się zrobiło, że można jeździć tak komfortowo ;)
  2. Ciekawe jak sprawuje się silnik w warunkach miejskich mając na uwadze, że jest wyposażony w filtr cząstek stałych.
  3. Proszę bardzo, tak to wygląda w wersji Intens z 18''. Nie ma żadnego wozu drabiniastego. Prześwit normalnie wygląda. Komfort? No cóż, jak na 18'' to i tak jest dobrze. Dopóki nie będziesz miał przyjemności przejechać się 16'' lub 15'' to zapomnisz jak to jest wygodnie podróżować po polskich drogach
  4. Jak to nie ma na co wymienić, bez problemu zamieniłbym teraz moje Reno na... Porsche Panamerę Turbo Każdy jeden egzemplarz, który wyjeżdża z fabryki jest dokładnie testowany przez kilka godzin. Kiedyś czytałem o produkcji i całym systemie testowania jakości w fabrykach Porsche. Miałem dwa Ople i z każdego byłem niezwykle zadowolony. Astrą 3 zrobiłem prawie 100k i oprócz elementów eksploatacyjnych miałem jedynie problem z sondą lambda, którą wymieniałem dwa razy. Drugi raz z winy mechanika, bo za pierwszym razem włożył nie tę co trzeba. Najbardziej zadowolony byłem z Insigni, którą też zrobiłem prawie 100k km i tam nie działo się nic poza wymianą oleju itp.
  5. Kolejna aktualizacja. Wczoraj wymieniony lewy łącznik stabilizatora. Czyli średnio co ~6k km padają, raz lewy raz prawy. Gurwa co za żart Pan serwisant stwierdził, że mają pełno łączników stabilizatora na stanie, bo co chwile ktoś wymienia w Talismanach, Megankach i Espace'ach. Bardziej martwi mnie to "strzelanie" w kole przy skręcaniu w lewo. Pojawia się co jakiś czas. Na szczęście przy jeździe ze specjalistą udało się doprowadzić do takowego stanu chyba z 3 razy, więc zostało to zaakceptowane. Podejrzewa, że coś z kolumną MacPhersona. Trzeba rozebrać podszybie i kilka innych elementów żeby się tam dostać i ocenić czy coś się tam dzieje. Może coś się "odkręciło" Teraz się boję tego oddać, bo jak już mi zaczną grzebać przy tych elementach to po ponownym złożeniu podszybia nie mam pewności, czy nie zacznie mi trzeszczeć wszystko. Tak więc bardzo szybko wyleczyłem się z Reno. Wystarczyło zaledwie ~29k km. Dojechać do końca gwarancji i bon voyage. Ładny samochód, ale nie na moje nerwy.
  6. Dla mnie też to jest niezrozumiałe. Skoro można domknąć szyby, to dlaczego nie można ich otworzyć?
  7. Czy ktoś posiada informację jaki rodzaj skrzyni (chodzi mi o kod) jest w naszych Megankach? Jedyne co znalazłem to DC4001, czyli EDC w Megane 3 oraz Scenic 3. Nic o IV niestety nie potrafię znaleźć.
  8. Pozwolę sobie nieco odświeżyć temat, jako że za kilka tygodni stuknie mi 30k km i zastanawiam się co dalej z EDC, jak z eksploatacją. W internecie naprawdę jest bardzo mało informacji o tej skrzyni, także na zagranicznych forach. Wiadomo, że w ASO nic się nie dowiemy lub usłyszymy to co większość użytkowników na innych forach jak próbowałem zgłębić temat, czyli informację o tym, że EDC jest bezobsługowe... Nie potrafię nawet znaleźć informacji jaki olej jest w tej skrzyni. Skoro, tak jak napisał kolega @LTar, skrzynia w GC jest mokra to tym bardziej wymaga wymiany oleju po jakimś czasie. Olej się zużywa, traci swoje właściwości. Od jakichś 2 k km zauważyłem nadmierne szarpanie skrzyni przy zmianie 1->2, 2->3. Było od nowości, ale wiedziałem, że ten typ tak ma. Skarżą się wszyscy, nawet w Talismanach. Nie jest to nie wiadomo jakie szarpanie (nie jest to na pewno szarpanie jak w walniętej skrzyni, że wbija głowę w zagłówek), po prostu coraz bardziej czuć, że skrzynia zmienia biegi. Od 3->4 wzwyż nie czuć praktycznie nic. Pytanie czy to oznaka, że warto już wymienić olej w skrzyni? Jakie są wasze doświadczenia w kwestii EDC? Ktoś ma jakieś informacje?
  9. Czy w tych super tajnych opcjach oprócz włączenia AA, jest może Apple CarPlay? Sprawdzał ktoś? Ktoś coś słyszał?
  10. Przycisk numer 1 to nic innego jak zmiana wyświetlania informacji na wyświetlaczu przed Tobą (ale z tego co widzę to masz wersję bez wyświetlacza, więc u Ciebie nic to nie robi po prostu). W zależności od wyboru pokazuje na przykład listek ECO, aktualnie grany utwór, stację radiową, czy na przykład wykorzystanie Nm. Co do przycisku numer 2 to jest tak jak mówisz, ale u mnie to kompletnie nie działa. Nie wiem jak z Androidem, ale na iOS kompletne echo.
  11. No i znowu czeka mnie wyprawa do ASO. Teraz jestem już pewien, że zawieszenie w MIV jest niedorozwinięte. No gurwa co za tragedia. Znowu minęło ~6 miesięcy i wszystko tłucze na nierównościach. Pewnie zaś belka do wymiany i łączniki. To jest jakiś żart. 30 tys. km i co pół roku odzywa się zawieszenie.
  12. Geble

    Megane IV phI Wyciek oleju z obudowy rozrządu

    Bardzo dużo zależy od użytkowania. To jest mały litraż + turbo. Generalnie jest to kombinacja, która nie lubi butowania, szczególnie na zimnym. Ja mam już prawie 30k i nic się nie dzieje. Oczywiście nie można wykluczyć wady konstrukcyjnej.
  13. No przecież to nie może tak działać Guzikiem otwierania/zamykania na karcie otwierasz/zamykasz wszystkie drzwi w aucie, a nie jedynie kierowcy.
  14. Geble

    Megane IV phI Gwiżdżące turbo

    Zdecydowanie ten typ tak ma. Moje turbo gwiżdże od nowości, a już za niedługo 30k km stuknie. Nic się nie dzieje. Inne Meganki spotkane podczas spacerów też gwiżdżą :)
  15. U Ciebie nie będzie podświetlenia, przecież nawet nie ma tam miejsca na listwę. Boczki też masz niepodświetlone.
×