Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Geble

Użytkownik
  • Zawartość

    341
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

15 Dobry

Samochód

  • Auto
    Renault Megane IV GrandCoupe Intens
  • Silnik
    1.2 TCE EDC
  • Przebieg (tys.km)
    23000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. W Kadjarze LEDy świecą dalej bo najzwyczajniej w świecie są wyżej posadowione. W MIV świecą niżej, bo buda jest niższa, ot co. Nie da się tego sensownie wyregulować, bo jak podniesiemy strumień w MIV to będziemy ładować wszystkim po oczach. Jakiś czas temu jak jechałem z ojcem X-Trailem to też byłem zachwycony tym jak jego LEDy daleko świeca, ale wynika to tylko i wyłącznie z tego, że X-Trail jest dużo wyższy.
  2. Tak, stukały niemiłosiernie przy najmniejszych nierównościach. Serio masz po 170k km dalej łączniki, na których odjechałeś z salonu? To jest wręcz niemożliwe.
  3. Domyślam się, że chodzi o błyskanie długimi przy włączonych dziennych "wąsach".
  4. Obecnie mam 9.2, Katowice centrum codziennie w godzinach szczytu. Średnia prędkość 24 km/h.
  5. A powinno być i ładnie i jasno, jak w innych markach.
  6. Stukanie to było wcześniej, wymieniali łączniki już po 2 razy na stronę. Objawem było skrzypienie jak stara kanapa praktycznie cały czas podczas jazdy, nie ważne czy nierówności, czy prosta równa droga. Najbardziej skrzypiało przy skręcaniu kołami. Oczywiście pierwsza diagnoza była taka, że trzeba nasmarować. Miałem już dość i z natury jestem mega spokojnym człowiekiem, ale nie wytrzymałem i powiedziałem co sądzę o tym ich wiecznym smarowaniu wszystkiego co się da. Niestety nasmarowali i powiedzieli żeby sprawdzić. Na szczęście nie musiałem sprawdzać, bo jak nim wyjeżdżali z hali po nasmarowaniu to wszyscy w około się obracali co tak skrzypi. Skończyło się na tym, że go wzięli i stwierdzili, że to będzie jednak cały stabilizator do wymiany. Myślę sobie "gurwa stabilizator do wymiany po 40k km?" Gość też był zdziwiony, ale wymienili, dalej nic. Skrzypi jak stara kanapa, w dodatku buja nim niemiłosiernie na drodze, czuć, że trzyma się drogi dużo gorzej niż jakiś czas temu. Jest też dużo głośniej. W końcu wymieniają wahacze z przodu i eureka - cisza. Ogólnie miałem już wymienione pół zawieszenia łącznie z całą belką z tyłu, która skrzypiała już po około 2-3k km od wyjechania z salonu. Zawieszenie (przynajmniej w GC) jest tragiczne i to potwierdza każdy.
  7. Niestety nie, ale sądząc po tym co załączam poniżej, to musi być to samo. To jest ta sama technologia włożona w inną lampę, nie robią przecież różnej mocy modułów LED. Jak już wspominałem, poniżej porównanie Kadjara w wersji LED oraz halogen. P-O-R-A-Ż-K-A. Halogen świeci mocniej. https://cdn.francuskie.pl/wp-content/uploads/2019/06/renault-kadjar-led-102.jpg
  8. Winna nie jest barwa LED'a, a niska wartość emitowanego strumienia świetlnego. Według testów LED w M4 generuje nawet mniej niż 2000 lm, co w przypadku świateł LED jest trochę kpiną.
  9. U mnie ostatnio wymieniali przednie wahacze... przy 42k km. Także jeśli chodzi o zawieszenie w MIV to mnie już nic nie zdziwi.
  10. Fakt jest taki i było to tutaj niejednokrotnie omawiane, LEDy w MIV są dużo słabsze niż ich odpowiedniki w samochodach innych marek. Sam obserwuje to codziennie, bo wracam z pracy późnym wieczorem i LEDy w Mondeo, Passku, czy nowych Fokach świecą dużo jaśniej i przede wszystkim dalej. Ilekroć ktoś z wymienionych mnie mija to mam wrażenie, że moje świecą na pół gwizdka. Uprzedzając, tak mam nowe fabryczne i nie są popsute, znajomy mający MIV z tymi samymi światłami ma snop światła taki sam. To są po prostu jakiś bieda LEDy. Samopoziomowania nie ma w LEDach w MIV, podobnie jak spryskiwaczy, ponieważ mają dużo mniejszą moc niż Bixenon.
  11. Pojawiają się powoli informacje dotyczące liftu MIV, który ma być jakoś w połowie tego roku. Oczywiście tak jak większość obstawiała (niestety) powodem braku full LED z tyłu i kierunków na przedzie mimo posiadania lamp "Full LED Pure Vision" jest fakt, że takowe pojawią się... w wersji poliftowej. Dodatkowo każda (nawet golas) ma posiadać LED dzienne w postaci wąsów.
  12. Ręcznie też nie zawsze załączysz sprężarkę jeśli temperatura na zewnątrz jest ujemna, o czym zresztą również jest w tym artykule. Ochrona przed zamarznięciem parownika. Pamiętam, że w jednym z moich poprzednich samochodów (dokładnie w Astrze H) sprężarka nie chciała się załączać już przy 7 stopniach, co przy bardzo dużej wilgotności było dość uciążliwe, bo bardzo wolno dało się pozbyć pary na szybach.
  13. Wszystko spoko, też mam kontrakt serwisowy na 5 lat, ale zalecana wymiana oleju w ASO jest po 30k km
  14. To akurat nie jest prawda, używanie trybu Auto cały rok jest najlepszym rozwiązaniem i najbardziej zmniejsza ryzyko wystąpieniu awarii układu klimatyzacji. Jeśli znajdę artykuł to podlinkuję, kiedyś o tym czytałem. EDIT: Co by nie być gołosłownym -> https://moto.pl/MotoPL/7,88389,22972561,czy-zima-nalezy-uzywac-klimatyzacji-samochodowej-warto-by.html
  15. Nie będziesz miał żadnych problemów jeśli wlewasz olej taki jaki masz w zaleceniach i masz na niego fakturę/paragon. Było przerabiane tutaj na forum wielokrotnie.
×
×
  • Utwórz nowe...