Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

chucky80

Użytkownik
  • Zawartość

    243
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

27 Super

Samochód

  • Auto
    Renault Megane IV
  • Silnik
    1.2 TCE 130
  • Przebieg (tys.km)
    -

Ostatnio na profilu byli

1134 wyświetleń profilu
  1. Najpierw mechaniczny spławił mnie do blacharskiego a blacharski do mechanicznego. Na szczęście tylko telefonicznie. A że do blacharskiego mam na drugi koniec Warszawy to przycisnąłem mechaniczny, który mam 10 min od domu - okazało się że jednak dali radę.
  2. U mnie skończyło się naprawą gwarancyjną. Ok. 3 tygodnie temu w serwisie dostałem informację, że jest na to jakaś "akcja naprawcza". Dwa tygodnie czekałem na dodatkowe uszczelki i w tym tygodniu była robocizna. Więcej szczegółów nie znam. Póki co nie miałem okazji sprawdzić. Jedynie w aucie mocno czuć silikon.
  3. Nic nie widać. Stop, kierunek i wsteczny są klasycznymi zarnikowymi żarówkami. I to wynika wprost z instrukcji. Te można wymienić samemu. Na wymianę pozycyjnych instrukcja odsyła do ASO i nie precyzuje jakiego są typu. Ale ogólnie żarówki typu LED to nie jakaś kosmiczna technologia i nie oznacza ze na schematach ich nie widać. Zreszta nawet ten rysunek pokazuje ze nie są to żarówki z klasyczna „bańka”. Można sobie pójść do sklepu i kupić LEDy, tyle ze rodzajów jest wiele jak i sposobow montażu. W przypadku Megane można polegać na tym co mówi ASO, foldery (Edge 3D LED) lub można rozebrać. Jak ktoś ma czas i chęci można zarejestrować jak świecą światła kamera i wtedy będzie można poznać jaki typ oświetlenia maja. LEDy będą „mrugaly” na nagraniu co wynika z zasady działania. Prawdopodobnie efekt będzie lepszy przy rejestrowaniu większej liczby klatek na sekundę. Ktoś tu chyba na sile szuka sensacji. Przy ciągłym trybie świecenia montaż klasycznej żarówki która wymienia się tylko w ASO bylby strzałem w stopę dla producenta i nie podejrzewałbym o to nawet Renault.
  4. A jakieś konkrety do powyższego? Widać ze to LEDy po czasie zapalania świateł pozycyjnych. Chyba ze w tzw tanich wersjach znowu jest inaczej, choć wątpię.
  5. Tyle ze w mojej Megance wkurzają mnie najbardziej nie systemy, a takie rzeczy jak przeciekające drzwi, słabe spasowanie czy skrzypienie tu i ówdzie. A to nie są systemy które przenosi się z nowszych modeli tylko błędy projektowe (ew cięcie kosztów) specyficzne dla konkretnego modelu. W szkodzie ;) będzie podobnie.
  6. Moje dwa lata z Renault opisałem tutaj. Mimo, że samochód wciąż mi się podoba, to do wad dorzucę jeszcze przeciekające tylne drzwi, z którymi nie mogę wybrać się do serwisu z powodu braku czasu. I to właściwie jest główny problem Renault - na ten samochód po prostu trzeba mieć czas aby bujać się z nim po serwisach. Co dla mnie jest zaprzeczeniem koncepcji kupowania nowego samochodu. Z leciwą Alfą 147 miałem mniej powodów do odwiedzania serwisu niż z nowym bądź co bądź jeszcze Renault. Najgorsze jest to, że Renault wcale tańsze (a już na pewno znacząco) od konkurencji nie jest. Nic dziwnego, że regularnie pojawiają się na forum głosy rozczarowanych osób. Sam jestem rozczarowany, zwłaszcza, że zarówno mój brat jak i rodzice mają w sumie cztery Renówki i mnie bynajmniej nie zniechęcali. W każdym razie dojrzałem już do faktu, że planowanych ok. 5 lat raczej tym samochodem nie przejeżdżę bo po prostu nie będę miał dla niego wystarczająco serca. Wstępnie pójdzie pod młotek w przyszłym roku z przebiegiem pewnie ok. 35tyś km i jeszcze dwuletnią gwarancją. W praktyce pewnie najgorszy moment na sprzedaż :/ Mimo wszystko, jako że będę miał okrągłą rocznicę urodzin to nieco zwiększę sobie budżet i z tej okazji rozważę zakup czegoś nieco bardziej porywającego... Grunt to mieć odpowiednią motywację
  7. Zakładam że średnio zdolna małpa dałaby sobie radę z taką operacją więc i serwis mechaniczny też da radę. Zobaczymy ;)
  8. "Moje" ASO nie ma serwisu blacharsko lakierniczego więc odesłali mnie do innego, oczywiście na drugim końcu miasta. Ci telefonicznie stwierdzili, że do takiej naprawy wystarczy serwis mechaniczny i odesłali mnie z kwitkiem. Chyba, że chcę czekać do pocz. lipca bo to dla nich niski priorytet i są zarobieni. Wróciłem więc do mojego ASO i generalnie zdecydowali się na przyjęcie, pytanie czy cokolwiek zrobią. Z tego co rozumiem, ta poprawka to żaden rocket-science jak to się mówi. Usterka wystąpiła po niecałych 23tys przebiegu....
  9. Okazało się, że po ostatnich deszczach problem dotknął i mnie. Woda pod tylnymi drzwiami, zarówno prawymi jak i lewymi. Pytanie do tych z Was po naprawie, czy poradził sobie z naprawą zwykły serwis mechaniczny czy potrzeba było blacharsko lakierniczego?
  10. Aż uśmiechnąłbym się do kogoś kto jest na bieżąco z DD4ALL ;) Ew. przypomni ktoś w co warto się zaopatrzyć? Dzięki z góry!
  11. Jak mu wcześniej nie rąbną;) Akurat tu Megane ma jedną solidna zaletę - można go zostawić otwartego a nikt się nie zainteresuje. Mazda potrafi zniknąć po kilku godzinach od zakupu. Co ma swoje konsekwencje w kosztach ubezpieczenia. Nadto, pomimo, ze jest ładnym samochodem, to jest jeszcze o wiele bardziej niepraktyczna od Megane. Polecam test od Marek Drives na YT.
  12. Jasne ze nie ma. Tak samo jak nie ma przepisu który zobowiązuje wyprzedzanego do zachowania dystansu celem umożliwienia bezpiecznego wyprzedzania a jedynie bezpiecznego dystansu od poprzedzającego samochodu. Przepisy w Polsce nie definiują natomiast jaka jest to odległość. Wiec to na wyprzedzającym spoczywa obowiązek wykonania manewru tak aby nie stwarzać zagrożenia a takim jest zmuszanie do gwałtownego hamowania. I jeszcze jedno. W turbodoładowanych silnikach tez trzeba redukować. Bo wyprzedzanie na 6 biegu przy prędkości ok 90km to tez droga przez mękę i nie ma mowy o żadnym odejściu.
  13. No I najlepsze jest to “wciskasz się w lukę” gdzie inni kierowcy jadą sznurkiem jeden za drugim. Sorry, ale komfortowe to może jest wtedy ale tylko dla Ciebie. Bo na pewno nie bezpieczne. Albo bierzesz wszystkich albo nie. To, ze czasem jedzie sznur samochodów jeden za drugim przez wiele kilometrów wcale nie musi oznaczać, ze wszystkim to odpowiada albo ze maja są słabe samochody. Może po prostu brak okazji aby wykonać manewr przepisowo. Wciskanie się do przepisowych raczej nie należy. Z 1.3 tez żaden demon prędkości. Takie przyspieszanie z miejsca to tylko może w RS uświadczysz. Ewentualnie zostaje motocykl. A jak ktoś 1.6 nie potrafi wyprzedzać to po prostu do.a z niego a nie kierowca;)
  14. No ale słabe zbieranie się a słaba kultura pracy to chyba dwie różne rzeczy? Ale może ja się nie znam...
×
×
  • Utwórz nowe...