Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

Piotrl_lp

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutralny

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Rzeszów
  • Województwo
    podkarpackie

Samochód

  • Auto
    Renault Megane IV
  • Silnik
    1.2 TCE
  • Przebieg (tys.km)
    10
  1. Nie wiem czy warto TCE 130 na 145 (205>220), ale jeśli modyfikacja Evorider jest sprawdzona i nie wpłynie (wyraźnie) na trwałość to modyfikacja TCE 100 na ~140 (175>240) ma sens bo to wyraźny wzrost osiągów. Wydaje mi się, że zmiana momentu z fabrycznych 205 (TCE130) do 230-240 to już jest wyraźnie w codziennej eksploatacji odczuwalne. Wydaje mi się patrząc po konkurencji (VW, Ford, Opel, PSA), że zestrojenie silników TCE jest asekuracyjne, a jakichś oszczędności paliwa wcale przez to nie ma. Pewnie te nowe silniki 1.3 będą miały więcej jadu. Nawiasem mówiąc ciekawe czy są różnice w budowie TCE100 i TCE130, np inne turbiny i osprzęt. Czy różnica to tylko inne softy (mapy) silnika? Evorider masz jakąś wiedzę w tym temacie?
  2. Kolego Evorider mam do Ciebie pytanie (możesz na PRIV pisać). Gdzie modyfikowałeś swoje auto (box czy nowy soft), jaka cena i czy były jakieś problemy z tym? Czy po modyfikacji oprócz osiągów zauważyłeś zmiany w spalaniu? Pytam bo mam takie auto i po gwarancji też rozważam modyfikacje. Mało w necie na razie informacji i ofert dla Megane IV z 1.2 TCE. A wracając do tematu wątku ja wyciągnąłem licznikowe max 187 km/h, myślę, że udało by się dociągnąć do 190. W sumie to takie parametry jakie podaje producent biorąc pod uwagę niedokładność pomiaru licznika. REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  3. Pum4 Silnik TCE w stosunku do 1.6 wolnossącego ma większy moment przy znacznie niższych obrotach. To robi różnicę. W codziennej eksploatacji różnica w jeździe jest wyraźnie odczuwalna. Jedynie w okolicach prędkości maksymalnych mocniejszy 1.6 będzie jechał szybciej. Szczerze mówiąc miałem wcześniej dwa auta 1.6 wolnossące o mocy ponad 100KM, ale przyjemniej jeździ się tym TCe. Według mnie na plus w TCE względem wolnossącego: - elastyczność !!!, - hałas we wnętrzu praktycznie przy każdej prędkości sporo niższy niż w wolnossących, a na minus: - większe skomplikowanie silnika - potencjalnie bardziej awaryjny (choć na razie nic na ten temat nikt nie pisze), - duży rozrzut w średnim spalaniu zależny od charakteru jazdy , a w praktyce 1.2 Tce średnie spalanie ma na tym samym poziomie lub nawet wyższym niż większy 1.6 wolnossący, O cenie się nie wypowiadam. To polityka producenta nie tylko Renault uzasadnienia sensownego taka różnica nie ma. REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  4. Megane IV phI Klapa Bagażnika

    Kolego na czym polegała korekta źle spasowanych drzwi? Czym objawiała się usterka? Jak została usunięta i czy jest poprawa. Pytam bo niedługo będę w serwisie i też się chcę przygotować.
  5. Cześć, odpisz proszę jak wyglądał nie spasowanie drzwi u Ciebie? z obu stron z jednej, przód tył? REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  6. Tankowałem kilka razy 98 na BP, Shell i Orlen. Przejechałem w sumie na 98 może 3-4 tys w różnych warunkach. Szacuję ze około 70% to jazda miejska i podmiejska, a 30% to jazda autostradą (szybka). Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika, osiągach czy zużyciu paliwa. Jedynie rachunek za paliwo nieco wyższy. Wydaje mi się że żeby mieć realny obraz z takich testów to potrzeba przejechać dwoma autami (zatankowanymi 95 i 98) w takich samych warunkach i tak przynajmniej z 500 km i wtedy porównywać.
  7. Też jestem zainteresowany efektami podmiany bo i u mnie spryskiwanie szyby mało efektywne. Znalazłem też na necie spryskiwacze do MIV w wersji z 3 dyszami. http://allegro.pl/dysza-spryskiwacza-spryskiwacz-renault-megane-iv-i6841551032.html http://www.skleprenaultwarszawa.pl/pl/p/Spryskiwacz-szyby-przedniej-dysza-RENAULT-MEGANE-IV-nowy%2C-oryginalny/1604 Pytanie czy po wymianie na takie efekty będą zadowalające.
  8. Tak pod zegarem zaświeca się kontrolka ESP, choć samo działanie słabo wyczuwalne przy normalnej jeździe.
  9. Mam wersję 100KM z kołami 16". Przejechane jest 11 tys. jazda głownie na krótkich odcinkach spokojna. Powiedzmy statystycznie 60-70% jazd do jazda miejska w niewielkim ruchu spokojna, pozostałe 30% to jazda na dłuższych odcinkach, dynamiczna. Spalanie średnie teraz 7,6/100 z tym, ze rano zawsze te 4-6 minut rozmrażam auto. Jak było ciepło to spalanie ~ 7/100. Generalnie w jeździe mieszanej nie bardzo widzę by to auto paliło mniej niż 7. Za to na trasie przy spokojnej jeździe da się zejść poniżej 6.
  10. Megane IV phI nierówna praca/szarpanie

    Ta teoria "mała pojemność+turbo+zimny silnik+euro6" może być prawdziwa. Przy takiej konfiguracji silnika (małe masy wału, znaczna dynamika obciążeń - turbo, mapy wtrysku dla małego obciążenia żeby spełnić Euro6, że auto może dostawać tak mało paliwa, ze w niektórych momentach może szarpnąć. Np. przy małym obciążeniu silnika, podczas stabilnej jazdy. Wiem tak nie powinno być, ale Start/Stop to też po to by zmieścić się w Euro6, a na pewno na żywotność napędu i aku ma wpływ. Przy puszczam, ze szef aso miał po prostu na myśli jakiś warsztat który zajmuje się tuningiem = zmianom map wtrysku itp. Z tego co czytałem 1.2 Tce nie jest łatwe w tuningu, ale chyba nie ma takiego auta, którego by się nie dało poprawić. W większych silnikach turbo także zdarzają się takie szarpania, ale są niwelowane kołem dwumasowym, a ztego co się orientuję w MIV 1.2 Tce takowego brak.
  11. Ciekawy jestem kiedy wprowadzą w PL do Megane IV i czy jego najsłabsza wersja zastąpi wolnossący 1.6. Ciekawi mnie także jak będzie wyglądało realne zużycie paliwa nowego silnika. Użytkuję MIV z silnikiem 1.2 i muszę przyznać, ze oczekiwałem mniejszego zużycia. Szczerze mówiąc obecnie średnio spala mi auto tyle co wcześniej wolnossący 1.6 PSA. Z moich doświadczeń wynika, że 1.2 Tce pali mało jedynie przy bardzo spokojnej i równomiernej jeździe np. autostrada 130 km/h. Mam także do czynienia z Fordami Focus 1.0 i odnoszę wrażenie, że średnie spalanie w tych autach jest niższe choć moc i moment oraz masa zbliżone.
  12. Taka oto informacja pojawiła się na portalu Renault Powertrain odnośnie nowo wprowadzanej jednostki, która jest efektem współpracy z Mercedesem. https://media.group.renault.com/global/en-gb/groupe-renault/media/pressreleases/21201109/renault-lance-un-moteur-essence-de-nouvelle-generation-inaugure-sur-scenic-et-grand-scenic?utm_campaign=rss_press releases and press kits&utm_medium=rss&utm_source=media.renault.com Nawiasem mówiąc PSA tez ma rodzinę silników, które tworzyli razem z BMW. Silniki 1.6VTI i 1.6THP (doładowany) o wyśmienitych parametrach, ale niekoniecznie bezawaryjne. Oby Renault lepiej wyszła współpraca.
  13. JA w swoim aucie niedługo po zakupie wymieniłem głośniki bo te fabryczne to jakość nie do zaakceptowania (mam wersję ZEN). Wcześniej miałem Citroena C4 I i standardowy zestaw audio brzmiał w nim bez porównania lepiej niż ten w nowym megane. Musi być prawdą, że do Polskich salonów trafiają auta z jakimiś głośnikami noname (a dokładnie jakieś bazowe nissan/renault) bo trudno uwierzyć, żeby taki badziew był bazą we współczesnym aucie za ponad 60 tys. Zdecydowałem się na akcesoryjne głośniki FOCAL Music Drive 2.0. Te głośniki są razem z adapterami. Zamontowałem je w drzwiach z przodu i z tyłu. Serwisant z salonu car audio polecał mi głośniki z oddzielnymi twetarmi do deski rozdzielczej i w drzwiach. Niestety ja już nie miałem na to budżetu. Ponadto w mojej wersji i pewnie niższych do miejsc montażu głośników wysoko tonowych nie ciągnięte są żadne wiązki. Renault ma takie nazywają się FOCAL Music Live 4.0, a zestaw z SUB będzie jeszcze lepszy. Xiveris zwróć uwagę czy nie masz na stronie MY RENAULT voucherów, które dostępne są kilka miesięcy od zakupu i dają zniżkę przy zakupie akcesorii Renault, - ja je wykorzystałem. Zestaw montowałem poza ASO bo sami mnie do tego przekonali. Montowałem w znanym salonie/serwisie car audio w moim mieście. Jestem zadowolony z jakości montażu bo widać, że wiedzą co robią i nie oszczędzają np. na urwanych fabrycznych zatrzaskach tylko je dają nowe. Po montażu nic nie zniszczone, nie porysowane, nie skrzypi. Jakość dźwięku bez porównania lepsza. Firma FOCAL wcześniej mało mi znana jak się okazuje to marka premium w produkcji zestawów głośnikowych (do domu i do aut). Mają różne głośniki w ofercie także takie tańsze, ale jak widzę, a właściwie słyszę to żeby głośniki jako tako brzmiały muszą być solidne i przez to kosztować. Tak minimum 700-800 za 4 głośniki.
  14. To ja też dorzucę kilka informacji do statystyki spalania. Auto obecnie ma przejechane 8 tys. Zrobiłem nim w ubiegły weekend pierwszą dłuższą "trasę" Rzeszów - Wiedeń - Rzeszów w tym trochę jazdy po Wiedniu. Wyszło w sumie ponad 1300 km. Jazda w zdecydowanej większości autostradami. Spalanie przy średniej prędkości 113km/h wyszło 7,3l co uważam za dobry wynik. Uwzględniając korek w Katowicach i Krakowie oraz wolniejszą jazdę na remontowanych odcinkach w Czechach i Austrii by taką średnią utrzymać trzeba było jechać 140-150 km/h. Co mile mnie zaskoczyło hałas nie nie jest uciążliwy przy takiej prędkości w tym aucie. Myślę, że przy jeździe autostradowej bez korków i z prędkościami max 140 można zejść do 6l/100.
  15. czujniki TPMS w Megane IV

    Koledzy, a czy ktoś już sprawdził czy musza być oryginalne czujniki czy da się inne zastosować? Czujników tzw. uniwersalnych dostępnych jest co najmniej kilka modeli, ale czy ktoś już je stosował. Te w ASO z programowaniem to ponad 900 za komplet to sporo.
×