Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Piotrl_lp

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane IV
  • Silnik
    1.2 TCE
  • Przebieg (tys.km)
    10

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Koledzy dajcie spokój z takimi teoriami, że na elastyczność Nm nie mają wpływu, a tylko moment zmiany biegu. Tak to pisać może ktoś kto nie jeździł autem które ma wyższy moment maks. Proszę spróbować porównać przyspieszenie na V biegu np. od 80 do 120 1.6 SCE z 4 osobami na pokładzie i np. 1.5 DCI 90KM też z 4 osobami. Wysoka elastyczność to włąśnie zdolność przyspieszania bez konieczności redukcji biegu. I w tym przypadku TCE z SCE jest wyraźnie lepsze. Faktem natomiast jest, że dopłata w Renault 6000 pln, by zamiast 1.6 kupić 1.2 jest zbyt duża. Natomiast bez porównania przyjemniej użytkuje się auto z silnikiem 1.2 TCE. Miałem do tej pory 3 auta z silnikami 1.6 wolnossącymi i mimo to wybrałem na nowe droższy 1.2 turbo. Hałas podczas szybszej jazdy albo wyprzedzania (kręcenia silnika na wyższe obroty) jest zdecydowanie niższy, zwłaszcza w trasie jest to odczuwalne. Jeśli "pilnujesz" nogi i nie auto spali naprawdę mało (jak nie pilnujesz i przy każdej okazji kręcisz je na max to spali dużo). Co do awaryjności i problemów to silnik 1.2 Tce już kilka lat na rynku jest i nie słyszałem żeby miał jakieś istotne powtarzalne usterki. Na tym forum jakoś częściej widzę wpisy o problemach z jednostkami 1.6 SCE. Przypuszczam za tym, że awaryjność obu jest na podobnym poziomie. MIV z 1.6SCE ma na pewno jedną zasadniczą przewagę nie ma START-STOP co według mnie bardziej niszczy silnik niż powoduje że jazda jest bardziej ECO. Także jeśli ktoś użytkuje auto tylko w mieście i zwłaszcza na niedługich odcinkach (gdzie silnik jest często niedogrzany, używa się najczęściej biegów 1-4, a elastyczność i ogólnie lepsze osiągi mają drugorzędne znaczenie) SCE będzie lepszym wyborem.
  2. Myślę, że w Intens jest juz zestaw separowany, ale jakiej jakości trudno powiedzieć. Kilka miesięcy temu słuchałem w salonie radia w wersji Intens z głośnikami Arkamys i taki zestaw gra już całkiem ładnie. To było auto z 2018 roku. W starszych wersjach z tego co wiem były inne głośniki (dużo gorsze). Boczki po demontażu nie trzeszczą. Możliwe jest przy demontażu zerwanie kołków dystansowych więc konieczna wtedy ich wymiana na nowe (bez problemu dostępne w ASO).
  3. Możliwe jest podłączenie każdego subwofera ze wzmacniaczem którego możemy "zasilić" wysokim sygnałem z oryginalnego radia. Nie jest to trywialne do wykonania, ale też nie przesadnie trudne. Pracy jednak jest sporo. Ja mam zamontowany sub Focal ze wzmacniaczem i wymienione wszystkie głośniki. To jest robota dla dwóch doświadczonych osób na 5-8h. To prawda oryginalne podstawowe głośniki (nie arkamys czy bose) to najtańsze rozwiązania oferujące mizerną jakość muzyki. Jeśli nie chcesz eksperymentować to polecam zestawy oferowane w salonach renault firmy FOCAL (bardzo dobrej w swych produktach zresztą). Niestety w salonach ceny ich produktów bardzo wysokie, a poza salonami mała dostępność. Rozwiązań Focal dedykowanych (adaptery montażowe i gniazda) do MIV jest kilka. Od samych głośników po cały zestaw sub ze wzmacniaczem i 8 głośników (taki posiadam). Wymiana nawet samych głośników daje wyraźną poprawę brzmienia systemu. Wymiana samych głośników jest najprostsza bo tylko demontowane są boki drzwi. Instalacja suba/wzmacniacza to sporo więcej zabawy. Jeśli jesteś zainteresowany to mam do sprzedania zestaw 4 głośników do MIV z serii Focal Music Drive 165 mm. Więcej info na priv.
  4. Według mnie tak. Dostępne są suby Focal wersje ISUB 20 i ISUB 2.1 z dostępnymi kablami do MIV. Według mnie dobry serwis CarAudio poradzi sobie też bez przejściówek. Podłączenie Sub-a możliwe po tzw. "wysokim" (sygnale) bo radio w MiV nie ma chyba wyjść RCA.
  5. Do 500 to ciężko coś nowego markowego będzie kupić. Trochę ponad tą kwotę kupiłem http://allegro.pl/poprzeczki-dachowe-renault-megane-iv-hatchback-i7151370713.html?snapshot=MjAxOC0wNS0wN1QxMDo1NjowOS41OTJaO2J1eWVyO2M5ZDg4N2M2OWNhM2ZkNjRiOWIzNmMxNGU4NGFhNzY5ZmQzNTU3NTk5NDcxMmY3YzdlYzBhYjNhNGRmNGM2NDA%3D Sprawuje się pod dwoma rowerami dobrze. Do 500 znajdziesz rozwiązania firmy CRUZ np.
  6. Piotrl_lp

    Megane IV - Belki dachowe

    Zerknij na ranty w otworach drzwiowych. Tam są otwory do mocowania belek.
  7. Piotrl_lp

    Megane IV - Belki dachowe

    Właśnie zamówiłem takie oryginalne Renault. http://allegro.pl/poprzeczki-dachowe-renault-megane-iv-hatchback-i7151370713.html?snapshot=MjAxOC0wNS0wN1QxMDo1NjowOS41OTJaO2J1eWVyO2M5ZDg4N2M2OWNhM2ZkNjRiOWIzNmMxNGU4NGFhNzY5ZmQzNTU3NTk5NDcxMmY3YzdlYzBhYjNhNGRmNGM2NDA%3D Cena w miarę normalna choć dostępne są też inne marki Cruze tańsze. Wybrałem te oryginalne bo zakładam, że będą najlepiej pasować i nie będzie problemu z montażem. Do belek zamówiłem uchwyty pod rowery Thule 591 bo są polecane, a na allegro są też dość dobre oferty na nie.
  8. Czy ktoś z forumowiczów miał już okazję jeździć autem z silnikiem 1.3 TCE? Jeśli tak to proszę o podzielenie się spostrzeżeniami. Z tego co widziałem to silnik jest dostępny w SCENIC i CAPTUR.
  9. To prawda 1.2 Tce wystarczy tylko do spokojnej jazdy, ale już niedługo nowe silniki i większy wybór mocy. Mnie osobiście najbardziej denerwuje fatalne działanie spryskiwaczy szyb (nawet po wymianie dysz) oraz drobiazg w postaci mało widocznej wskazówki prędkościomierza (wystarczyłoby jakby miała inny kolor niż skala). Słabe spasowanie klapy cz drzwi to choroby wieku dziecięcego. A i jeszcze jedno - fatalne głośniki podstawowe. Do wymiany od razu. Może te wersje Arkamys i Bose lepsze, ale podstawowe są fatalne.
  10. Nie wiem czy warto TCE 130 na 145 (205>220), ale jeśli modyfikacja Evorider jest sprawdzona i nie wpłynie (wyraźnie) na trwałość to modyfikacja TCE 100 na ~140 (175>240) ma sens bo to wyraźny wzrost osiągów. Wydaje mi się, że zmiana momentu z fabrycznych 205 (TCE130) do 230-240 to już jest wyraźnie w codziennej eksploatacji odczuwalne. Wydaje mi się patrząc po konkurencji (VW, Ford, Opel, PSA), że zestrojenie silników TCE jest asekuracyjne, a jakichś oszczędności paliwa wcale przez to nie ma. Pewnie te nowe silniki 1.3 będą miały więcej jadu. Nawiasem mówiąc ciekawe czy są różnice w budowie TCE100 i TCE130, np inne turbiny i osprzęt. Czy różnica to tylko inne softy (mapy) silnika? Evorider masz jakąś wiedzę w tym temacie?
  11. Kolego Evorider mam do Ciebie pytanie (możesz na PRIV pisać). Gdzie modyfikowałeś swoje auto (box czy nowy soft), jaka cena i czy były jakieś problemy z tym? Czy po modyfikacji oprócz osiągów zauważyłeś zmiany w spalaniu? Pytam bo mam takie auto i po gwarancji też rozważam modyfikacje. Mało w necie na razie informacji i ofert dla Megane IV z 1.2 TCE. A wracając do tematu wątku ja wyciągnąłem licznikowe max 187 km/h, myślę, że udało by się dociągnąć do 190. W sumie to takie parametry jakie podaje producent biorąc pod uwagę niedokładność pomiaru licznika. REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  12. Pum4 Silnik TCE w stosunku do 1.6 wolnossącego ma większy moment przy znacznie niższych obrotach. To robi różnicę. W codziennej eksploatacji różnica w jeździe jest wyraźnie odczuwalna. Jedynie w okolicach prędkości maksymalnych mocniejszy 1.6 będzie jechał szybciej. Szczerze mówiąc miałem wcześniej dwa auta 1.6 wolnossące o mocy ponad 100KM, ale przyjemniej jeździ się tym TCe. Według mnie na plus w TCE względem wolnossącego: - elastyczność !!!, - hałas we wnętrzu praktycznie przy każdej prędkości sporo niższy niż w wolnossących, a na minus: - większe skomplikowanie silnika - potencjalnie bardziej awaryjny (choć na razie nic na ten temat nikt nie pisze), - duży rozrzut w średnim spalaniu zależny od charakteru jazdy , a w praktyce 1.2 Tce średnie spalanie ma na tym samym poziomie lub nawet wyższym niż większy 1.6 wolnossący, O cenie się nie wypowiadam. To polityka producenta nie tylko Renault uzasadnienia sensownego taka różnica nie ma. REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  13. Piotrl_lp

    Megane IV phI Klapa Bagażnika

    Kolego na czym polegała korekta źle spasowanych drzwi? Czym objawiała się usterka? Jak została usunięta i czy jest poprawa. Pytam bo niedługo będę w serwisie i też się chcę przygotować.
  14. Cześć, odpisz proszę jak wyglądał nie spasowanie drzwi u Ciebie? z obu stron z jednej, przód tył? REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  15. Tankowałem kilka razy 98 na BP, Shell i Orlen. Przejechałem w sumie na 98 może 3-4 tys w różnych warunkach. Szacuję ze około 70% to jazda miejska i podmiejska, a 30% to jazda autostradą (szybka). Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika, osiągach czy zużyciu paliwa. Jedynie rachunek za paliwo nieco wyższy. Wydaje mi się że żeby mieć realny obraz z takich testów to potrzeba przejechać dwoma autami (zatankowanymi 95 i 98) w takich samych warunkach i tak przynajmniej z 500 km i wtedy porównywać.
×