Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Piotrl_lp

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane IV
  • Silnik
    1.2 TCE
  • Przebieg (tys.km)
    10

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Kolego goku. Jestem użytkownikiem MIV z silnikiem 1.2 Tce od niespełna dwóch lat. Auto ma obecnie przejechane około 22 tys. Do tej pory nie miałem z nim właściwie żadnych problemów. To znaczy fatalne spryskiwacze pseudo mgiełkowe zostały w ASO nieodpłatnie zamienione na mniej fatalne 3 strumieniowe. Działanie tych spryskiwaczy pozostawia wiele do życzenia, ale to generalnie nie one same są problemem tylko wydajność pompki i brak zaworów zwrotnych na przewodach z płynem. Nie sądzę żeby do liftingu to zostało zmienione. Klapa bagażnika praktycznie w 90% aut jest do korekcji i ASO robi to mniej lub bardziej skutecznie, ja właśnie jestem w trakcie takiego zabiegu choć u mnie to niespasowanie było minimalne. Niestety po okresie gwarancji już tego nieodpłatnie nie zrobią. Zobaczymy jaki efekt auto będę miał na dniach. Autem jeździ się przyjemnie (zestrojenie zawieszenia neutralne), jest dobrze wyciszone (tu mogę porównać z nową astrą czy Mazdą 3). Silnik 1.2 jest dość dynamiczny (astra 1.4 Turbo czy auta z grupy VW 1.2-1.4 maja nieco lepsze osiągi), ale na pewno nie jest mistrzem oszczędności. Niskie średnie spalanie na poziomie 6l możliwe tylko przy bardzo delikatnej jeździe. Przy normalnej eksploatacji z jazdą 50% miasto i 50% poza średnie spalanie 7,5-8L. Materiał i spasowanie są OK, może nie klasa Mazdy czy VW, ale według mnie od Opla np. lepsze. Design to juz kwestie indywidualne - mnie się bardzo podoba i był to duży + przy decyzji o zakupie. Wnętrze nie tak obszerne jak w oplu zwłaszcza z tyłu. Denerwuje mnie to, ze nie można na stałe wyłączyć systemu START/STOP , ale chyba w większości nowych aut tak jest. Obecne modele są już nowymi chyba nieco żwawszymi silnikami i pewnie o mniejszym spalaniu. Czas pokaże. Jeśli polityka cenowa i rabatowanie było by jak do tej pory to kupiłbym ponownie MIV. Teraz jest dobry czas na zakup auta bo salony mają sporo zarejestrowanych nowych aut, przed zmianą metod homologacji. Myślę, że da się sporo utargować.
  2. Koledzy dajcie spokój z takimi teoriami, że na elastyczność Nm nie mają wpływu, a tylko moment zmiany biegu. Tak to pisać może ktoś kto nie jeździł autem które ma wyższy moment maks. Proszę spróbować porównać przyspieszenie na V biegu np. od 80 do 120 1.6 SCE z 4 osobami na pokładzie i np. 1.5 DCI 90KM też z 4 osobami. Wysoka elastyczność to włąśnie zdolność przyspieszania bez konieczności redukcji biegu. I w tym przypadku TCE z SCE jest wyraźnie lepsze. Faktem natomiast jest, że dopłata w Renault 6000 pln, by zamiast 1.6 kupić 1.2 jest zbyt duża. Natomiast bez porównania przyjemniej użytkuje się auto z silnikiem 1.2 TCE. Miałem do tej pory 3 auta z silnikami 1.6 wolnossącymi i mimo to wybrałem na nowe droższy 1.2 turbo. Hałas podczas szybszej jazdy albo wyprzedzania (kręcenia silnika na wyższe obroty) jest zdecydowanie niższy, zwłaszcza w trasie jest to odczuwalne. Jeśli "pilnujesz" nogi i nie auto spali naprawdę mało (jak nie pilnujesz i przy każdej okazji kręcisz je na max to spali dużo). Co do awaryjności i problemów to silnik 1.2 Tce już kilka lat na rynku jest i nie słyszałem żeby miał jakieś istotne powtarzalne usterki. Na tym forum jakoś częściej widzę wpisy o problemach z jednostkami 1.6 SCE. Przypuszczam za tym, że awaryjność obu jest na podobnym poziomie. MIV z 1.6SCE ma na pewno jedną zasadniczą przewagę nie ma START-STOP co według mnie bardziej niszczy silnik niż powoduje że jazda jest bardziej ECO. Także jeśli ktoś użytkuje auto tylko w mieście i zwłaszcza na niedługich odcinkach (gdzie silnik jest często niedogrzany, używa się najczęściej biegów 1-4, a elastyczność i ogólnie lepsze osiągi mają drugorzędne znaczenie) SCE będzie lepszym wyborem.
  3. Myślę, że w Intens jest juz zestaw separowany, ale jakiej jakości trudno powiedzieć. Kilka miesięcy temu słuchałem w salonie radia w wersji Intens z głośnikami Arkamys i taki zestaw gra już całkiem ładnie. To było auto z 2018 roku. W starszych wersjach z tego co wiem były inne głośniki (dużo gorsze). Boczki po demontażu nie trzeszczą. Możliwe jest przy demontażu zerwanie kołków dystansowych więc konieczna wtedy ich wymiana na nowe (bez problemu dostępne w ASO).
  4. Możliwe jest podłączenie każdego subwofera ze wzmacniaczem którego możemy "zasilić" wysokim sygnałem z oryginalnego radia. Nie jest to trywialne do wykonania, ale też nie przesadnie trudne. Pracy jednak jest sporo. Ja mam zamontowany sub Focal ze wzmacniaczem i wymienione wszystkie głośniki. To jest robota dla dwóch doświadczonych osób na 5-8h. To prawda oryginalne podstawowe głośniki (nie arkamys czy bose) to najtańsze rozwiązania oferujące mizerną jakość muzyki. Jeśli nie chcesz eksperymentować to polecam zestawy oferowane w salonach renault firmy FOCAL (bardzo dobrej w swych produktach zresztą). Niestety w salonach ceny ich produktów bardzo wysokie, a poza salonami mała dostępność. Rozwiązań Focal dedykowanych (adaptery montażowe i gniazda) do MIV jest kilka. Od samych głośników po cały zestaw sub ze wzmacniaczem i 8 głośników (taki posiadam). Wymiana nawet samych głośników daje wyraźną poprawę brzmienia systemu. Wymiana samych głośników jest najprostsza bo tylko demontowane są boki drzwi. Instalacja suba/wzmacniacza to sporo więcej zabawy. Jeśli jesteś zainteresowany to mam do sprzedania zestaw 4 głośników do MIV z serii Focal Music Drive 165 mm. Więcej info na priv.
  5. Według mnie tak. Dostępne są suby Focal wersje ISUB 20 i ISUB 2.1 z dostępnymi kablami do MIV. Według mnie dobry serwis CarAudio poradzi sobie też bez przejściówek. Podłączenie Sub-a możliwe po tzw. "wysokim" (sygnale) bo radio w MiV nie ma chyba wyjść RCA.
  6. Do 500 to ciężko coś nowego markowego będzie kupić. Trochę ponad tą kwotę kupiłem http://allegro.pl/poprzeczki-dachowe-renault-megane-iv-hatchback-i7151370713.html?snapshot=MjAxOC0wNS0wN1QxMDo1NjowOS41OTJaO2J1eWVyO2M5ZDg4N2M2OWNhM2ZkNjRiOWIzNmMxNGU4NGFhNzY5ZmQzNTU3NTk5NDcxMmY3YzdlYzBhYjNhNGRmNGM2NDA%3D Sprawuje się pod dwoma rowerami dobrze. Do 500 znajdziesz rozwiązania firmy CRUZ np.
  7. Piotrl_lp

    Megane IV - Belki dachowe

    Zerknij na ranty w otworach drzwiowych. Tam są otwory do mocowania belek.
  8. Piotrl_lp

    Megane IV - Belki dachowe

    Właśnie zamówiłem takie oryginalne Renault. http://allegro.pl/poprzeczki-dachowe-renault-megane-iv-hatchback-i7151370713.html?snapshot=MjAxOC0wNS0wN1QxMDo1NjowOS41OTJaO2J1eWVyO2M5ZDg4N2M2OWNhM2ZkNjRiOWIzNmMxNGU4NGFhNzY5ZmQzNTU3NTk5NDcxMmY3YzdlYzBhYjNhNGRmNGM2NDA%3D Cena w miarę normalna choć dostępne są też inne marki Cruze tańsze. Wybrałem te oryginalne bo zakładam, że będą najlepiej pasować i nie będzie problemu z montażem. Do belek zamówiłem uchwyty pod rowery Thule 591 bo są polecane, a na allegro są też dość dobre oferty na nie.
  9. Czy ktoś z forumowiczów miał już okazję jeździć autem z silnikiem 1.3 TCE? Jeśli tak to proszę o podzielenie się spostrzeżeniami. Z tego co widziałem to silnik jest dostępny w SCENIC i CAPTUR.
  10. To prawda 1.2 Tce wystarczy tylko do spokojnej jazdy, ale już niedługo nowe silniki i większy wybór mocy. Mnie osobiście najbardziej denerwuje fatalne działanie spryskiwaczy szyb (nawet po wymianie dysz) oraz drobiazg w postaci mało widocznej wskazówki prędkościomierza (wystarczyłoby jakby miała inny kolor niż skala). Słabe spasowanie klapy cz drzwi to choroby wieku dziecięcego. A i jeszcze jedno - fatalne głośniki podstawowe. Do wymiany od razu. Może te wersje Arkamys i Bose lepsze, ale podstawowe są fatalne.
  11. Nie wiem czy warto TCE 130 na 145 (205>220), ale jeśli modyfikacja Evorider jest sprawdzona i nie wpłynie (wyraźnie) na trwałość to modyfikacja TCE 100 na ~140 (175>240) ma sens bo to wyraźny wzrost osiągów. Wydaje mi się, że zmiana momentu z fabrycznych 205 (TCE130) do 230-240 to już jest wyraźnie w codziennej eksploatacji odczuwalne. Wydaje mi się patrząc po konkurencji (VW, Ford, Opel, PSA), że zestrojenie silników TCE jest asekuracyjne, a jakichś oszczędności paliwa wcale przez to nie ma. Pewnie te nowe silniki 1.3 będą miały więcej jadu. Nawiasem mówiąc ciekawe czy są różnice w budowie TCE100 i TCE130, np inne turbiny i osprzęt. Czy różnica to tylko inne softy (mapy) silnika? Evorider masz jakąś wiedzę w tym temacie?
  12. Kolego Evorider mam do Ciebie pytanie (możesz na PRIV pisać). Gdzie modyfikowałeś swoje auto (box czy nowy soft), jaka cena i czy były jakieś problemy z tym? Czy po modyfikacji oprócz osiągów zauważyłeś zmiany w spalaniu? Pytam bo mam takie auto i po gwarancji też rozważam modyfikacje. Mało w necie na razie informacji i ofert dla Megane IV z 1.2 TCE. A wracając do tematu wątku ja wyciągnąłem licznikowe max 187 km/h, myślę, że udało by się dociągnąć do 190. W sumie to takie parametry jakie podaje producent biorąc pod uwagę niedokładność pomiaru licznika. REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  13. Pum4 Silnik TCE w stosunku do 1.6 wolnossącego ma większy moment przy znacznie niższych obrotach. To robi różnicę. W codziennej eksploatacji różnica w jeździe jest wyraźnie odczuwalna. Jedynie w okolicach prędkości maksymalnych mocniejszy 1.6 będzie jechał szybciej. Szczerze mówiąc miałem wcześniej dwa auta 1.6 wolnossące o mocy ponad 100KM, ale przyjemniej jeździ się tym TCe. Według mnie na plus w TCE względem wolnossącego: - elastyczność !!!, - hałas we wnętrzu praktycznie przy każdej prędkości sporo niższy niż w wolnossących, a na minus: - większe skomplikowanie silnika - potencjalnie bardziej awaryjny (choć na razie nic na ten temat nikt nie pisze), - duży rozrzut w średnim spalaniu zależny od charakteru jazdy , a w praktyce 1.2 Tce średnie spalanie ma na tym samym poziomie lub nawet wyższym niż większy 1.6 wolnossący, O cenie się nie wypowiadam. To polityka producenta nie tylko Renault uzasadnienia sensownego taka różnica nie ma. REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  14. Piotrl_lp

    Megane IV phI Klapa Bagażnika

    Kolego na czym polegała korekta źle spasowanych drzwi? Czym objawiała się usterka? Jak została usunięta i czy jest poprawa. Pytam bo niedługo będę w serwisie i też się chcę przygotować.
  15. Cześć, odpisz proszę jak wyglądał nie spasowanie drzwi u Ciebie? z obu stron z jednej, przód tył? REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
×