Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piotrl_lp

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane IV
  • Silnik
    1.2 TCE 1.. KM 2.. NM
  • Przebieg (tys.km)
    40

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ćwiczyłem u siebie temat. Miałem najtańszy z możliwych zestawów fabrycznych w swoim Megane IV. Wymieniłem na dedykowany zestaw Focal ze wzmacniaczem i SUB. Krótko mówiąc pomiędzy fabrycznym a nowym przepaść w jakości (zwłaszcza niskie pasmo). Niestety wąskim gardłem jest fabryczne radio, ale tu już nie chciałem ładować pieniędzy w wymianę. Słuchałem natomiast auta z Arkamys już po wymianie u siebie zestawu i było miłe zaskoczenie bo grało to już nie najgorzej. Co do Bose to ja nie miałem okazji słuchać, ale sprzedawca w salonie słuchając mój zestaw Focal stwierdził, że dla niego
  2. Tak możesz podpiąć pod głośniki w drzwiach lub na wiązce przy radiu, ale musisz zastosować filtr lub zwrotnicę. Jeśli nie wiesz jak ją dobrać podpytaj w sklepach car audio.
  3. Wymieniałem łączniki na nowe stalowe już po gwarancji, ale w trakcie trwającej umowy ES. Nie było żądnego problemu z wymianą, serwis dokładnie zna problem nietrwałych łączników I generacji (aluminiowych). Całość usługi trwała około 60 minut. Wymianę robiłem w ASO w Rzeszowie. Wymieniałem przy przebiegu około 30 tys. Lewy stukał bardzo, prawy zaczynał stukać. Wymienili oba na raz.
  4. Ja modyfikowałem audio u siebie. Dodam, że mam wersję ZEN z radiem zwykłym. Generalnie jak kupiłem auto to fabryczny zestaw brzmiał fatalnie (radio tragicznie, a z USB czy BLUETOOTH co najwyżej miernie). Po wymianie samych głośników (przód i tył) na zestaw Focal Music Drive (16 cm dwudrożne) była spora poprawa. Za jakiś czas udało mi się kupić okazyjnie zestaw Focal (6 głośników i subwoofer zintegrowany z zewnętrznym wzmacniaczem) i po wymianie na taki zestaw dopiero audio zaczęło grać nieźle. Nieźle to znaczy radio gra poprawnie, a USB i Bluetooth bardzo dobrze. Widzę, że niestety wąskim
  5. Jeśli to żaróka H7 z lampy światła mijania to wyciągasz normalnie. Ona jest wciśnięta w złącze, ale nie ma żadnych zatrzasków. Jeśli nie była jeszcze wyciągana to prawdopodobnie musisz użyć więcej siły. Później już nie ma problemu we wkładaniu/wyciąganiu.
  6. Koledzy czy orientujecie się czy skrzynie biegów manualne 6 biegowe w modelach z silnikiem 1.3 są takie jak w 1.2 ? Zna ktoś parametry tych skrzyń (max zalecany moment)?
  7. Pytanie - przy jakim przebiegu zaczęły wam stukać te łączniki stabilizatora? Jak ASO się na to zapatruje ? Czy nie traktuje tego jako element eksploatacyjny, który nie podlega wymianie w ramach gwarancji? Czy może jest jakaś akcja serwisowa na te elementy. Mam przejechane ~ 33 tys i właśnie zaczął stukać ten z lewej strony. Czy ktoś się orientuje jaki koszt tych zmodernizowanych łączników?
  8. Jeśli Focal 8.1 to zestaw subwofer oraz 8 głośników to ja taki montowałem. Głośniki seryjne w stosunku do tego zestawu to przepaść w brzmieniu. Generalnie głośniki seryjne w MIV to bardzo tanie głośniki. Co do samego montażu to fakt sporo potrzeba demontować (boczki, elementy konsoli centralnej, obudowa w rejonie h.ręcznego). Dostępne są instrukcje jak to zrobić (mogę podesłać na PRIV). Ja osobiście robiłem to w warsztacie CARAUDIO i zeszło im około 8h (w folderach Renault jest gdzieś info o czasie montażu około 3h - ha ciekawe jak). W ASO sami mi powiedzieli, że nigdy nie montowali
  9. Nie, nie ma żadnych mocowań typu zatrzask, gniazdo, itp. Jak pisze yod mocowanie jest na wcisk. Sprawdzę to niebawem. Jak sprawdzałem ostatnio to ani drgnęła. Załączam zdjęcie.
  10. Witam, a czy ktoś z z użytkowników wymieniał żarówkę (H7) światła drogowego w MIV? Ona jest inaczej mocowana niż ta mijania. Instrukcja lakonicznie opisuje to cyt.: " Światło drogowe z żarówką halogenową Aby zmienić żarówkę: - Otworzyć pokrywę komory silnika; - zdjąć osłonę A; - pociągnąć oprawkę żarówki 3; - wyjmij żarówkę. Typ żarówki: H7." Niestety ta żarówka nie drgnie, nie da się jej obrócić. Jest zatrzaśnięta tak jakby nasadzaną blaszką. Według mnie nie da się tego zrobić np. na trasie na stacji benzynowej bez dodatkowych narzędzi.
  11. Megane 1.2 TCE 100 przebieg około 30 tys. Po ostatnich wyjazdach wakacyjnych spalanie wychodzi Rzeszów - Mikołajki (jazda szybka z dwoma rowerami na dachu, dwie osoby): 7.6l/100 km. Spokojna (ale nie flegmatyczna) jazda po Mazurach bez bagażu, bez rowerów 5.4l/100 km na odcinku około 150 km. Obecnie dojazdy do pracy (60% miasto/40% drogi krajowe) 6.7-7.1l/100km przy jeździe zgodnie z przepisami i bez szaleństw.
  12. Moim zdaniem tankowanie paliwa 98 lub 100 (Vpower shell) lub innych tego typu ma jednak niepodważalną zaletę. Nie chodzi o ochronę przed spalaniem stukowym, to jest oczywiste, czy o lepsze osiągi. Te paliwa na większości stacji to paliwa premium z większą liczbą dodatków czyszczących. Dzięki regularnemu używaniu układ paliwowy jest po prostu czystszy. Nie mam na myśli tankowania za każdym razem, ale powiedzmy co 4-5 tankowań. Efekty tego oczywiście różne w różnych pojazdach. Jeden kierowca robi tylko trasy i silnik pracuje często w optymalnym zakresie obrotów i temperatury, ale inny jeź
  13. Kolego goku. Jestem użytkownikiem MIV z silnikiem 1.2 Tce od niespełna dwóch lat. Auto ma obecnie przejechane około 22 tys. Do tej pory nie miałem z nim właściwie żadnych problemów. To znaczy fatalne spryskiwacze pseudo mgiełkowe zostały w ASO nieodpłatnie zamienione na mniej fatalne 3 strumieniowe. Działanie tych spryskiwaczy pozostawia wiele do życzenia, ale to generalnie nie one same są problemem tylko wydajność pompki i brak zaworów zwrotnych na przewodach z płynem. Nie sądzę żeby do liftingu to zostało zmienione. Klapa bagażnika praktycznie w 90% aut jest do korekcji i ASO robi to mniej l
  14. Koledzy dajcie spokój z takimi teoriami, że na elastyczność Nm nie mają wpływu, a tylko moment zmiany biegu. Tak to pisać może ktoś kto nie jeździł autem które ma wyższy moment maks. Proszę spróbować porównać przyspieszenie na V biegu np. od 80 do 120 1.6 SCE z 4 osobami na pokładzie i np. 1.5 DCI 90KM też z 4 osobami. Wysoka elastyczność to włąśnie zdolność przyspieszania bez konieczności redukcji biegu. I w tym przypadku TCE z SCE jest wyraźnie lepsze. Faktem natomiast jest, że dopłata w Renault 6000 pln, by zamiast 1.6 kupić 1.2 jest zbyt duża. Natomiast bez porównania przyjemniej uż
  15. Myślę, że w Intens jest juz zestaw separowany, ale jakiej jakości trudno powiedzieć. Kilka miesięcy temu słuchałem w salonie radia w wersji Intens z głośnikami Arkamys i taki zestaw gra już całkiem ładnie. To było auto z 2018 roku. W starszych wersjach z tego co wiem były inne głośniki (dużo gorsze). Boczki po demontażu nie trzeszczą. Możliwe jest przy demontażu zerwanie kołków dystansowych więc konieczna wtedy ich wymiana na nowe (bez problemu dostępne w ASO).
×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!