Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

jack3226

Użytkownik
  • Zawartość

    67
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

7 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1.6 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    63

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Mając źle opisane auto możesz dostać błędne porady. Megane I phl ma mechaniczną przepustnicę, silniczek krokowy, półsekwencyjny wtrysk, ma spełniać normę EURO2. Megane I phlI ma elektroniczą przepustnicę, ma spełniać chyba już normę EURO 3, może mieć2 sondy Lambda, wtrysk chyba już też sekwencyjny. W ogóle ma więcej elektroniki.
  2. Ja od kilku miesięcy mam uchwyt link
  3. Ale nie ma go w Megane, gdzie powinien zastąpić 1.6 dci. "Nowy cykl pomiarowy (WLTP) jest dłuższy, zamiast niecałych 11 km samochody przejeżdżają ponad 23 km, ma 4 fazy zamiast dwóch, przyspieszenia są większe, a uzyskiwane prędkości – wyższe, ściśle określona jest temperatura, przy której trwa pomiar w laboratorium. Najważniejsze jednak jest to, że każda kombinacja silnika, skrzyni biegów i wyposażenia, która ma istotny wpływ na spalanie (i tym samym emisję CO2), musi być badana osobno. I to jest klucz do problemów europejskich producentów. Dawniej w każdym cenniku występowała „bieda-wersja” z wąskimi oponami i niemal bez wyposażenia dodatkowego, którą badano w teście NEDC, a następnie uzyskany wynik trafiał do danych technicznych wspólnych dla wszystkich wariantów wyposażeniowych. Teraz każdą możliwą kombinację (jeśli ma wpływ na spalanie) trzeba przebadać od nowa, a zatem jeżeli producent pozwalał dotąd dowolnie konfigurować samochody (a to była jedna z głównych przewag europejskich, zwłaszcza niemieckich producentów), to teraz musi z tym skończyć. Przynajmniej do momentu, gdy uzyska homologację na wszystkie wersje, które chciałby sprzedawać, tyle że wąskim gardłem są dostępne w Europie laboratoria badawcze. Homologacje zaczyna się od najpopularniejszych wersji,"
  4. Wg mnie trzeba jeszcze poczekać. Może nawet do Nowego Roku. Chyba jeszcze nie wszystkie wersje i silniki są homologowane. Np. gdzie są 1.7 dci i 2.0 dci? Nie ma też wersji Bose. O ile dobrze pamiętam jakiś artykuł dotyczący badań homologacyjnych to wszystkie europejskie instytucje robiące te badania mają zajęte wszystkie terminy do końca października albo listopada.
  5. Mylisz 2 systemy. Start stop nie ma nic wspólnego z odzyskiwaniem energii. Ma ograniczać zużycie paliwa przez wyłączenie silnika. Nazwy tego drugiego nie pamiętam.
  6. Opony za sztukę będą wyraźnie droższe. Rozmiar 205/50 R17 jest dużo mniej popularny. Ale odpada koszt felg i czujników ciśnienia. Wielu kierowców tak robi. Jest to rozwiązanie trochę mniej komfortowe (przechowywanie opon, czekanie w kolejkach do wymiany, koszt przełożenia opon, ryzyko uszkodzenia czujników ciśnienia przy wymianie) ale w gratisie masz wyważanie kół przed każdym sezonem.
  7. Z tą opinią się nie zgadzam. Oczywiście okazja roku czy miesiąca to nie jest, ale jeżeli będziesz chciał sam dobrać zbliżony jakościowo zestaw, wiele nie zaoszczędzisz. Pewnie ASO zaproponowało opony Nokian WR D4 205/55 R16? Ja z tańszych, od tej opony, nie polecę niczego. Nad tym Nokian-em się zastanawiałem, ale ostatecznie kupiłem Continental-a. Chociaż przy następnej konieczności zakupu Nokian-a będę ponownie rozważał. Najwięcej możesz zaoszczędzić na felgach decydując się na stalowe. Alumy (szarosrebrne) w katalogu Renault kosztują 469 zl i do tej ceny wybór felg jest spory, ale wg mnie trudno będzie znaleźć podobną jakościowo felgę. Tanie alumy dość łatwo odkształcić (sprawdziłem osobiście ). Na koniec nie zapomnij o kosztach przesyłki przy zakupach w necie i koszcie montażu kół.
  8. W tym zawieszeniu nie ma sprężyn. Za resorowanie odpowiadają drążki skrętne ukryte w belce zawieszenia. Uszkodzonych drążków skrętnych chyba nie zobaczysz bez demontażu elementów. A to one są podejrzane, jeżeli tył siadł i tak został. W Megan I były 2 typy tylnej belki jedno i dwu rurowa, W Classic-u chyba stosowano tylko dwu rurową tylną belkę. Masz ABS? Jeżeli nie to może to być korektor siły hamowania tylnej osi.
  9. jack3226

    Ogólne Megane IV ?

    A może po prostu nie zdążyli z testami homologacyjnymi tych wersji? Wg obecnych przepisów musi być homologowana każda wersja z cennika.
  10. jack3226

    Megane IV phI Co dalej z Megane GT?

    Bardziej stawiam na opcję, że nie zdążyli przetestować wg nowej normy tej wersji. Wg obecnej dyrektywy testowana ma być każda wersja oferowana w cenniku. Instytucje testujące mają podobno zajęte wszystkie terminy do końca października?
  11. jack3226

    Kto kupuje elektryki, np. ZOE Renault ?

    Obecnie dostępne auta na wodór to póki co też elektryki, tylko zamiast baterii mają własną elektrownię (ogniwo paliwowe). Na razie problemem jest, z tego co pamiętam, tania przemysłowa metoda pozyskiwania wodoru bez wykorzystania paliw kopalnych.
  12. Według informacji ze strony http://blog.obd2diy.fr/2018/01/02/renault-can-clip-174-100-confirmed-to-work-perfect/ "GENERAL INFORMATION: Starting with version CLIP 173, Windows XP is no longer compatible with CLIP." Masz już nową sondę?
  13. Nie, ale jeżeli jest zatkany to woda może wpłynąć do obudowy nagrzewnicy. Odpływu szukaj w komorze silnika na grodzi czołowej w okolicy serwa hamulców.
  14. To była Megane I i jak szukałem to najtaniej wychodziły oryginały w ASO. Ale to było kilka lat temu.
  15. Ja staram się wymieniać mniej więcej co 7 lat. Właśnie ze względu na starzenie gumy.
×