Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ryszard33

Megane II phI Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu

Recommended Posts

zmieniłem koło na nowe kzfr i elektrozawór obroty co prawda już tak nie spadają jak wcześniej, oscylują w okolicy 700+- 15, samochód nie gaśnie po odpaleniu

jak się puści pedał to ładnie spadają ale silnikiem zaczyna trząś po chwili

 

w clipie też jak poprzednio wyskakuje bład układ zmiennych faz rozrządu 03 def . kasuje go i znowu się pojawia. coś pisze że elektrozawór jest w pozycji 3

 

ustawiłem rozrząd na blokadach :wału, wałków rozrządu i tej co się blokuje oba koła razem. wcześniej było ustawione tak że aby otwory pasowały do blokady tych kół trzeba było cofnąć koło kzfr wraz z wałkiem w lewo, rozpinając rozrząd ale już wtedy nie pasowała ta blokada wałków rozrządu.

jak ustawiałem to jednocześnie zablokowałem blokadami wałki rozrządu i koła z przodu i wał korbowy jak powinno być no ale ten błąd o zmiennych fazach nadal sie pojawia

 

czy część koło kzfr ustawia się jeszcze na osi wałka ? znaczek na części pasowej ustawiłem pionowo do góry tak jak powinno być używając tego przyrządu

 

https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-renault-1-4-1-6-16v-geko-pl-7825586867

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, racyl napisał:

ustawiłem rozrząd na blokadach : wału, wałków rozrządu i tej co się blokuje oba koła razem.

wcześniej było ustawione tak, że aby otwory pasowały do blokady tych kół trzeba było cofnąć koło kzfr wraz z wałkiem w lewo, rozpinając rozrząd ale już wtedy nie pasowała ta blokada wałków rozrządu.

Poczytaj  kolego;  Wymiana paska rozrządu w Renault Megane 1.6 (silnik K4M)

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

to nic nie wnosi ten link. tam nie ma żadnej szczegółowej wiedzy

na żadne markery nie ustawiałem rozrządu

-wał ustawiłem w gmp aż oparł się o blokadę

- włożyłem blokade wałków. wycięcia w wałkach rozrządu od skrzyni tzw" poniżej osi "pasują tylko w jednym położeniu

- zołożyłem koła wałków rozrządu i pasek przy pomocy blokady kół 

- ustawiłem i kilkakrotnie sprawdziłem naciąg paska

-skontrolowałem  dojechanie wału i oparcie o blokadę następnie włożyłem blokade wałków i prawie leciutko się zamontowała. blokada kół też się pokrywała z otworami. koła rozrządu znaczkami pionowo do góry

 

I wywala błąd 3def błąd pozycji urządzenia przesuwającego wałek.

silnik nie gaśnie jak wcześniej, nie są to drgania jak wcześniej ale są

 

zmieniłem koło kzfr, zawór kzfr i ustawiłem oznaczenia kół pionowo do góry jak powinno być a błąd dalej jest i po skasowaniu dalej się pojawia

 

przed wymianą kzfr na poprzednim ustawieniu blokada wchodziła poprawnie w wałki ale znak na kzfr na założónej blokadzie nie był pionowo do góry

tak jak poniżej wcześniej wyglądało ustawienie kół przy zamontowanej blokadzie wałków

 

 

20200108_084538.jpg

Edytowano przez racyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, racyl napisał:

w clipie też jak poprzednio wyskakuje bład układ zmiennych faz rozrządu 03 def .

Wg ;clipa powinny być błędy typu;

    -  " DF119 "  -   błąd czujnika wałka rozrządu - oraz np;  01def ; 02 def

    -  " DF080 "  -   błąd elektrozaworu KZFR,

Przy tego typu błędach, rozrząd przestawiony o 1 ząbek,

1 godzinę temu, racyl napisał:

I wywala błąd 3def błąd pozycji urządzenia przesuwającego wałek.

 

To jest opis do błędu, którego nie podajesz. 

  • Zwycięzca 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

mi wyskakuje błąd df080

 

tylko jak to możliwe jak po wykonaniu kilku obrotów wał się opiera o blokadę, płaska blokada wchodzi w wałki i ta poniżej też wchodzi w koła

oba koła rozrządu były zdejmowane. ta blokada poniżej nie daje czasem idealnego ustawienia kół rozrządu pionowo do góry ?

 

tu nigdzie nie ma klinów ani kresek na pasku, pozostają tylko blokady o ile są dobre. o jeden ząbek się nie da przestawić co najwyżej można rozkręcić i obrócić wałek dolotowy o ułamkowe  części stopnia ale czy to miałoby to znaczenie jak blokada wałków wchodzi w wałki ?

 

nie ma czasem znaczenie ustawienie kzfr a w szczególności o tą część co jest połączona z wałkiem dolotowym ?

bo ta część co jest pasowa jest niby ustawiona jak trzeba przy pomocy tego przyrządu poniżej

Przechwytywanie.PNG

Edytowano przez racyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
45 minut temu, racyl napisał:

tylko jak to możliwe jak po wykonaniu kilku obrotów wał się opiera o blokadę,

1/ Przeczytaj podaną instrukcje ze zrozumieniem,

2/ Wał należy obrócić zgodnie z instrukcja o dwa obroty po demontażu blokad;

  • demontujemy blokadę wałków rozrządu oraz blokadę wału korbowego;
  • obracamy wałem korbowym o dwa obroty i raz jeszcze montujemy blokadę wału korbowego i wałków rozrządu;
  • ponownie sprawdzamy czy wskaźnik (13) pokrywa się z nacięciem (14). Jeżeli nie, należy skorygować ustawienie                                      i dopiero wtedy dokręcić „na gotowo” nakrętkę napinacza paska rozrządu momentem 27 Nm.

3/ W tych silnikach najsłabszy punkt rozrządu to przesuniecie się wału względem koła, 

     Jeżeli wyjmiesz zaślepki wałków i rowki będą w poziomie a blokada w bloku nie spasuje, to błąd,

4/ Koło pasowe wału korbowego dokręcamy z nową śrubą ;

     – najpierw dociągamy ją momentem 40 Nm,

     -  po czym dokręcamy jeszcze o kąt 145˚±15˚;

 

 

 

Edytowano przez Andrzej-2010
  • Zwycięzca 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

napinacz kilkakrotnie sprawdzałem czy jest ustawiony prawidłowo w wycięciu zarówno przed dokręceniem ostatecznym jak i wcześniej i jest w wycięciu po kręceniu kilkakrotnym w prawo tak jak jest w instrukcji

 

ja sprawdzam rozrząd  tak :

- kiedy widzę że oznaczenie koła rozrządu dochodzi do oznaczenia na obudowie wkręcam blokade wału w blok następnie obracam wałem w prawo aż przeciwwaga oprze sie o wspomnianą blokade

- następnie sprawdzam czy blokada wałków wchodzi swobodnie w wycięcia wałków

 

sprawdzałem blokady już po dokręceniu ostatecznym i po kilku obrotach

i ta blokada od kół też pasuje w wycięcia

 

 

nie mam pomysłów co tu jeszcze można zrobić

ustawiałem i robiłem kontrolę rozrządu przy wkręconych świecach żeby dokładnie wyczuć moment dojechania wału do gmp ale czy to miałoby znaczenie

 

 

 

Edytowano przez racyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, racyl napisał:

ustawiałem i robiłem kontrolę rozrządu przy wkręconych świecach,

żeby dokładnie wyczuć moment dojechania wału do gmp, ale czy to miałoby znaczenie

Nie za bardzo rozumie to co napisałeś!!!!

Położenie tłoka 1 cylindra w GMP, należy sprawdzić za pomocą suwmiarki, śrubokręta, po wykręceniu świec. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi że ustawienie robiłem na wykręconych swiecach

jak nie ma blokady wału wkręcanej w blok owszem suwmiarką czy śrubokrętem sprawdzamy GMP

 

wkręcona blokada w blok jest właśnie przy 1-szym cylindrze. przeciwwaga wału właśnie uderza o blokadę i wtedy mamy GMP

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, racyl napisał:

wkręcona blokada w blok jest właśnie przy 1-szym cylindrze. przeciwwaga wału właśnie uderza o blokadę i wtedy mamy GMP

Po stwierdzeniu momentu GMP, wkręcamy blokadę, a nie odwrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja Renault mówi dokładnie tak jak to robi @racyl. Skąd masz takie wiadomości o suwmiarce i śrubokręcie, to nie są lata siedemdziesiąte ubiegłego wieku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
34 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Po stwierdzeniu momentu GMP, wkręcamy blokadę, a nie odwrotnie.

 

wkręcamy kiedy widzimy że tłok 1-go cylindra zbliża się do GMP. daje to nam że słyszymy jak wał się oparł o blokade i jest idealnie ustawiony GMP.

ja nie twierdze że wkręcamy blokade w dowolnym punkcie obrotu wału bo jakby tak było to by połamał blokadę. tak jak napisałem przed minimalnie gmp

 

Tak jest we wszystkich instrukcjach renault, continental. wszelkich magików polskich czy ruskich na youtube

robiłem tak silniki dci i było ok

 

 

silnik jeżdził z wcześniej z przestawionym kołem kzfr ( gdzieś na godzinie 2 a nie jak powinno być na 12) może to coś popierdzieliło w sterowniku

ja koło kzfr założyłem nowe i nowy zawór

 

zastanawia mnie czy ta część wewnętrzna kfzr co ją się dociska do wałka powinna być w jakieś konkretnej pozycji

ja założyłem tylko aby znaczek na części zewnętrznej  pasowej był ustawiony na godzinie 12

 

nic nigdzie nie mogę wyszukać jak ta wewnętrzna część powinna być ustawiona

 

koło kzfr tak działa że kąt ustawienia  faz zmienia się  w zakresie 0-43 stopnie wału korbowego

 

nie wiem czy dobrze kojarzę ale na 1 obrót wałka rozrządu przypada 2 wału korbowego. czyli koło działa w zakresie 21,5stopnia wałka rozrządu

 

 

 

 

moja blokada ma te 69,5

 

Edytowano przez racyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, racyl napisał:

ja koło kzfr założyłem nowe i nowy zawór

 

Czy zawór jest oryginał?

  - Tu może być błąd;

       -  DF080 oraz 03def - błąd pozycji urządzenia przesuwającego wałek.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze może być brak ciągłości zasilania elektrozaworu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

złączki we wtyczce przygięte

 

gdyby były braki w ciągłości zasilania to wydaje mi się kontrolka serwice by migała czy sie zapalała jak po zdjęciu wtyczki z elektrozaworu

 

czy koło kzfr nie powinno być zablokowane przed montażem ? co takiego jest ponoć w silnikach 2l f4r czy volvo i montowaniu używanych kół. trzeba dokręcić koło do wału bodajże obrócić w lewo aż sie zablokuje. potem odkręcić i zaczać ustawiać te koło wg znaków na obudowie. 

ja tego nie sprawdzałem bo koło jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...