Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ryszard33

Megane II phI Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu

Recommended Posts

NTY - niestety też to samo słaba sprężynka i pozostaje orginal za 250 chyba ze ktoś widzi inną opcję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, szyna222 napisał:

NTY - niestety też to samo słaba sprężynka

Sam ruch tłoczka nie świadczy o sprawności elektrozaworu ;

     -  może on przepuszczać olej i nie trzymać ciśnienia,

    -   w wyniku czego kzfr jest cały czas naprężone, 

     -  czujnik wałka przesuwa nadmiernie zapłon do przodu i auto słabnie oraz wzrasta zużycie paliwa,

Zużycie elektrozaworu - wpływa na szybsze zużycie kzfr ;

    -   jak czujnik wałka rozrządu jest uszkodzony to elektrozawór jest wyłączony,

   -    jak jest przestawiony rozrząd ( nawet o 1 ząbek ) to zestaw kzfr nie działa prawidłowo,

   -    jak kzfr jest uszkodzone i nie wraca do pozycji zerowej - to ciężko silnik odpalić,

   -    sprawny elektrozawór nie pomoże, jak kzfr nie wraca do pozycji zerowej,

   -    przy wymianie rozrządu, należy skontrolować sprawność działania kzfr.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem z ciekawości sprawdzić mój elektrozawór a tu co widzę zalany olejem, wtyczka też trochę oleju, czyli do wymiany i oryginał trzeba brać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zamówiłem Pierburga. Ma w zestawie uszczelniacz. Chyba jako jedyny różni się od pozostałych: ma siteczko zabezpieczone pierścieniem z drutu. I chyba różni się wyprofilowanie przy wtyczce.

Dziś wyciągnąłem z silnika chińczyka: silnik rzęził podczas hamowania silnikiem w okolicy 2000 obr.; gniazdo wtyczki zalane olejem, wierzch również. Tymczasowo założyłem 15 letni oryginalny z rozciągniętą sprężyną, wyczyszczony i rozruszanym rdzeniem i dziurawą obudową. Z odwróconego wtyczka w dół wycieka olej przy wtyczce.

Na zdegenerowanym silnik ciszej pracuje.

Taka uwaga: samo rozciąganie sprężynki zbyt wiele nie daje, jeżeli rdzeń jest zatarty. Może nie będzie rzęzić, ale pełnej mocy nie osiągnie.

Dlatego zdecydowałem się na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do kupna elektrozaworu,( nie biorę pod uwagę chińczyków za 150 zł ) -  wybór jest ogromny. Na stronie Renault-sklep jest do sprzedaży zawór firmy francuskiej Meilleur. Zna ktoś tą firmę ? Cena elektrozaworu atrakcyjna 220 zł, bo zawór Pierburga razem z uszczelką to kwota 500 zł.

Różnica ogromna, czy jakość idzie w parze z ceną? Będę Wam wdzięczny za pomoc i sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Omega - znalazłem tą stronę na allegro, faktycznie cena dużo niższa. Zawór chce wymienić bo po jego wyjęciu zauważyłem olej we wtyczce i mosiężny kolor rdzenia, zapewne wytarty. Koło zmiennych faz rozrządu wymienione 4 miesiące temu, bardzo głośno pracuje. Czy to wina elektrozaworu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu niestety Darek Ci nie pomogę, nie mam szczegółowej wiedzy na temat tego silnika, ale na pewno ktoś z kolegów coś mądrego wrzuci. Ja tylko mogę Ci polecić firmę PIERBURG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, darek653 napisał:

. Zawór chce wymienić bo po jego wyjęciu zauważyłem olej we wtyczce i mosiężny kolor rdzenia, zapewne wytarty.

Elektrozawór nie powinien przepuszczać oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja rozrząd miałem wymieniony w sierpniu. W kwietniu zainstalowany zamienny chińczyk. Faktycznie, działał dobrze, wyprzedzenie zapłony w przedziale -1 do 2 lub 3. Ale po 6-8 tyś. km zaczęły się kłopoty (w między czasie wymieniony rozrząd z kołem zmiennych faz). Wyprzedzenie na wolnych obrotach nadal mieściły się w/w przedziale, ale podczas hamowania silnikiem w zakresie obrotów 2500-1800 brzydko potrafił zarzęził (nie zawsze, głównie kiedy silnik był mocno rozgrzany, jeszcze około 15 stopni na zewnątrz). Jeszcze nie rozgrzany do czerwoności (pomimo osiągniętej temperatury) bez niepokojących objawów. Ale niespełna 2 tyg. temu zaczął rzęził niemiłosiernie.
Demontaż: olej w gnieździe wtyczki, zawór uchylony. Decyzja wymian. Opcje: 1. chińczyk (sprawdzony wytrzyma 10-12 tyś. ) 2. oryginalny (brak pewności co do konstrukcji - chińczyk?) 3. zamiennik.

Wybór padł na zamiennik. Na zamienniku już około 800-1000 km. Silnik pracuje wzorowo. Mam wrażenie, że ma wyższą moc. Przy ustabilizowanej prędkości, tzw. średnim obciążeniu, licznik pokazuje niższe chwilowe spalanie niż poprzednio co przekłada się na niższą średnią spalania.

Z ciekawostek budowy: siatka zamiast plastykowej ramki jest z arkusza cienkiej perforowanej otworami blaszki zgrzanej do obudowy; tłok o dużym skoku - chińczyk uchylał się może na 1 mm, tu dwukrotnie więcej.

Nie reklamuję Pierburga. Febi wydaję się być taki sam jak oryginalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie po odpaleniu auta głośno  pracuje albo kzfr albo ten nieszczęsny zawór. Kupiłem nawet stetoskop, aby określić dokładnie skąd dochodzi terkotanie i powiem szczerze - zgłupiałem.....nie wiem do końca ale to chyba koło.  Rozrząd wraz z kołem wymieniałem w czerwcu tego roku. Mam pytanie, czy po wymianie elektrozaworu ucichnie głośne terkotanie ??? Jak pisałem wcześniej, we wtyczce elektrozaworu znajduje się olej, niewielka ilość, ale jest. Zawór zamierzam zmienić na Pierburga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, darek653 napisał:

Mam pytanie, czy po wymianie elektrozaworu ucichnie głośne terkotanie ???

Warto ze zrozumieniem przestudiować mój zapis z 12 listopada/powyżej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie reklamuję firmy,

FEBI w silnikówce jest OK, ale już np. w zawieszeniu wypada blado. To dziś już wielki moloch, który robi (też zamawia i skupuje) wszystko. Warto poczytać o firmie: Strona główna | febi bilstein  Po prostu, trzeba wiedzieć co można z FEBI kupować a czego nie nie. PIERBURG Pierburg · Motorservice (ms-motorservice.com) jednak ma dużo węższy zakres i w swoich produktach mają wiedzę mocno ekspercką. Firma też obecnie jest częścią grupy MS MOTORSERVICE, bo dziś mały już nie da rady samotnie, ze względu na kapitał, logistykę etc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z zapisów na tym forum wynika, że olej we wtyczce równa się nowy zawór. Opisane to zostało przez kogoś na tym forum dawno temu, włącznie z sekcją zwłok.

Terkotanie przy rozruchu powinno, wg. mnie ustać. Podobny efekt miałem kiedyś po wymianie oleju. Ale jak wymiana oleju nie pomogła to trzeba bo wymienić koło.

@darek653: czy koło oryginalne czy NTY?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam problem z elektrozaworem. Auto gaśnie po odpaleniu po kilku sekundach. Wymieniłem elektrozawór jednak problem cały czas występuje. Zauważyłem, że gdy on jest podpięty słychać buczenie tak jak by dostawał cały czas prąd i mi zżera aku. Jakieś wskazówki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...