Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


Recommended Posts

Jego wystarczy podważyć po wykręceniu śrubki.

4 minuty temu, szwagier24a napisał:

Zawór najprawdopodobniej jest do wymiany - wyprzedzenie zapłonu za duże ale i też podciśnienie z wysokie.

To jest obliczone i może być, ze w tej chwili pozwalają tylko na zjazd awaryjny. Kondycja zaworu ujawni się po założeniu nowego czujnika.  

  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem spirytusem czujnik wałka, nie było ma nim opiłków. Podłączyłem zawór zmiennych faz, skasowałem błędy, odpaliłem i doszedł kolejny błąd DF119 - tym razem wskazuje wprost na błąd czujnika wałka.

Screenshot_20211012-173827.thumb.png.91e89351e5b876ade95f45db5afb7f91.png

Poza tym odczyty przy jałowym i po przegazowaniu.

Czujnik wałka będzie jutro, wymienię i dam znać.

 

 

 

Screenshot_20211012-173857.png

Screenshot_20211012-173912.png

Edytowane przez 4pablo
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wałka rozrządu wymieniony (VERNET), sytuacja uległa małej zmianie - drgnęła wartość korekty na biegu jałowym. Po przegazowaniu do 2600 wraca na wartość 0.

Błąd pozostał i zauważyłem wczoraj, że nie mogę obu błędów (DF080 i DF232) skasować. Pyclip dostaje odpowiedź ze sterownika wtrysków 54FF00.

Na wyświetlaczu pozostał BŁĄD WTRYSKU. Czy kolejny krok to już wymiana zaworu zmiennych faz?

 

Screenshot_20211013-174504.png

Screenshot_20211013-174526.png

Screenshot_20211013-174927.png

Edytowane przez 4pablo
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, 4pablo napisał:

Czy kolejny krok to już wymiana zaworu zmiennych faz?

Jeszcze nie. Błąd wtrysku nadal wynika z braku odczytu czujnika wałka. Niewłaściwy punkt zapłonu w stosunku do klawiatury. Widzisz, że nadal jest nieaktywne sterowanie elektrozaworem. To należałoby potwierdzić w jeździe przy przyśpieszaniu - zakładam, że go nadal nie ma. Wymieniłeś czujnik na nowy. Sterownik go zasila prawidłowo (brak błędu), ale odczytu wartości nadal brakuje. Być może połączenie sygnałowe nie łączy ze sterownikiem i stąd anomalia pracy silnika.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak w Pyclip zrobić ciągły zapis parametrów do pliku podczas jazdy?

 

W końcu znalazłem chwilę na diagnostykę. Odpiąłem komp, przedzwoniłem wszystkie kable do zaworu i czujnika wałka od wtyczki do wtyczki - wszystko ok, zarówno +, jak i -. Na ile dałem radę przeczyściłem piny od strony komputera. Przy okazji odpięcia akumulatora wykasowały się wszystkie błędy. Niestety, po odpaleniu stan jak na załączonych screenach - w zakładce WTRYSK 5 błędów, tych samych, co wcześniej :(( Po wykasowaniu zostały (póki co) tylko dwa.

Chyba pow wymianie czujnika wałka coś drgnęło w pozycji PR093 - wartość kąta zmienia się - przy wysokich obrotach dochodzi do ponad 70, na wolnych jest 1-3.

Natomiast nie wiem dlaczego, ale świeci się ET064 BŁAD WTRYSKU - 1    TAK. Silnik pracuje normalnie, równo, żadnych szarpnięć, przy przyspieszaniu też ok.

Screenshot_20211019-172353.png  Screenshot_20211019-173055.png  InkedScreenshot_20211019-173519_LI.jpg  InkedScreenshot_20211019-173432_LI.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spojrzał bym na bezpieczniku wtrysku, przekaźnik zapłonu. Ten sam plus zasila cewki, grzałki sond, elektrozawór zmiennych faz rozrządu, położenie wałka rozrządu. Sprawdzanie wiązki przeprowadzać żarówką nie miernikiem.

Pisałeś, że wymieniałeś czujnik położenia wałka, jak dla mnie wygląda na do wymiany. Sprawdził bym rezystancję grzałek sond lambda.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przewody sprawdzałem brzęczykiem z żarówką zasilaną baterią 9V.

Zauważyłem ciekawą rzecz - przy wyłączonym zapłonie na obu pinach wtyczki zaworu i czujnika wałka jest minus. Po włączeniu zapłonu to się zmienia.

 

Mam podejrzenie, że oba czujniki wałka (stary i nowy) są ok. Być może ich odczyt nie pasuje komputerowi.

 

I jeszcze jedno - przyjrzałem się dokładniej wtyczce od zaworu ZFR - zmieniła kolor na lekko brązowy, wnętrze gniazda jest z kolei lekko zapocone olejem. Nie stał tam olej, ale był widoczny. Czy to może być przeciek z cewki czy też to efekt bliskości wlewu oleju i przy nalewaniu dostał się do środka wtyczki? Sam zawór sprawdzałem już na początku, działa.

Edytowane przez 4pablo
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, szwagier24a napisał:

Pisałeś, że wymieniałeś czujnik położenia wałka, jak dla mnie wygląda na do wymiany.

Dlaczego? Jest odczyt 2,25 stopnia przy zamkniętym elektrozaworze kzfr ( prędzej było 0,0 - czyli nie działał).

Moją wątpliwość wzbudza jedynie odczyt wartości 70 stopni.

Ponadto jest bardzo duże podciśnienie. Jakby przepustnica miała wartość mniejszą od 11,7-11,9 stopnia 

1 minutę temu, 4pablo napisał:

Przy wyłączonym zapłonie na obu pinach wtyczki zaworu i czujnika wałka jest minus. Po włączeniu zapłonu to się zmienia.

Wszystko ok.  Jest mały opór z masą.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym 70 to był odczyt mojego syna - teraz patrzę do pliku CSV i nie było więcej niż 7 :) plik z krótkiej przejażdżki (jeszcze sprzed sprawdzenia przewodów) w załączeniu

21_10_19_14_47_18_10536_SP_System_parameters_KONTROLA_SILNIKA_OBIEG_POW._(DOŁAD_SSANIE).zip

Edytowane przez 4pablo
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak olej we wtyczce to czas zamówić zawór Pierburga. 

Zobaczyłbym co jest na wyjściu czujnika wałka.  Na pracującym silniku to będą impulsy.

To podciśnienie jest wysokie. Profilaktycznie warto przeczyścić i uszczelnić.  Trudno się demontuje, można go ułamać.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co przeczyścić i uszczelnić?

 

Też skłaniam się w stronę zaworu, ale wolałbym wcześniej zrobić test z podmianką z innego auta. Bo jak się okaże że to na nic (bo rozrząd przestawiony), to szkoda tych 300zł.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, 4pablo napisał:

Z tym 70 to był odczyt mojego syna - teraz patrzę do pliku CSV i nie było więcej niż 7 10 kB · 1 pobranie

Tam maksymalna wartość mogłaby być 42 stopnie (V).

Przy zaworze bez sterowania może dochodzić do 8 stopni na bardzo wysokich obrotach.

Zawór blokuje wypełnianie koła prawidłowo. Z odczytu wynika, że nie ma on sterowania. Sterownik nie podaje na niego impulsów do otwarcia. Dlaczego - na to pytanie nie potrafię odpowiedzieć.

4 minuty temu, 4pablo napisał:

 

Warto go dla próby podmienić, chociaż nie wierzę, że to coś zmieni. Sam rozrząd z odczytu wynika, że jest prawidłowo. Po zamontowaniu nowego czujnika wałka zimny odpala tak jak przed wymianą?

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, na zimnym jest tak samo. Pali praktycznie od pierwszego, rzadko zdarza mu się po 1-2 sekundach zgasnąć, ale przy drugim już chodzi bez problemu.

Sterowanie (minus przy odłączonej wtyczce) sprawdzałem wcześniej, ale tylko przegazowując na postoju. Brak świecenia żarówki.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!