Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


Recommended Posts

W dniu 30.10.2021 o 13:56, 4pablo napisał:

Po dojechaniu do celu miałem 3 błędy DF080, dwa mogłem wykasować, jednego nie.

Standardowo świecił się cały czas SERWIS.

Jeżeli błąd DF080 nie da się wykasować;

   - znaczy to przestawienie rozrządu o 1 ząbek

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby tak (sam już się z tym oswajam), ale jak była podłączona żarówka 21W do wtyczki od zaworu ZFR, to ten błąd się nie pojawiał, a SERWIS zapalał się po 2-3 sek. od uruchomienia silnika (teraz pali się stale).

Edytowane przez 4pablo
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Nie miałem czasu na grzebanie, dziś dopiero udało mi się zajrzeć. Nie dawało mi spokoju to, że przy podpiętej do wtyczki zaworu ZFR żarówce 21W nie generują się żadne dodatkowe błędy. Włożyłem więc we wtyczkę odizolowane kable od żarówki i wsadziłem tak do gniazda zaworu ZFR. Żadne błędy nie wyskakują, żarówka wyraźnie miga przy niższych obrotach (póki co tylko na postoju), na jałowym nie świeci się.

Mam pewne wątpliwości co do drugiej sondy O2. Stoi wciąż na wartości ok. 0.47 V (wiem, ma być stała, bo to objaw sprawnego katalizatora) - załączam zrzuty. I teraz moje podejrzenie - skoro obie sondy, czujnik wałka i zawór ZFR są podłączone na jednym obwodzie do ECU, który bez żarówki pokazuje zwarcie (tak chyba trzeba interpretować błąd DF080 C0, który jest od razu po włączeniu zapłonu, przy niepracującym silniku, i którego nie da się skasować, chyba że jest podłączona żarówka), a po podłączeniu żarówki błąd się  nie pokazuje, to może wtedy oporność obwodu pasuje ECU i nie wywala błędu? 

Screenshot_20211112-192828.png

Screenshot_20211112-193059.png

Screenshot_20211112-194700.png

 

I jeszcze krótki log z Pyclipa po podłączeniu równolegle żarówki (test na biegu jałowym).

 

21_11_12_19_47_08_10536_SP_System_parameters_KONTROLA_SILNIKA_OBIEG_POW._(DOŁAD_SSANIE).zip

 

 

 

Edytowane przez 4pablo
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Indeks CO przy błędzie DF080 oznacza obwód otwarty. Znaczy tyle, że sterownik widzi dużo większą rezystancję niz powinien. Może luźne piny albo cewka elektrozaworu ma za duży opór. 

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za skorygowanie, nie znalazłem tej informacji w instrukcji.

Piny we wtyczce sprawdzę - wygląda na dobry trop przy C0 jako otwartym obwodzie.

Zawór nowy, sprawdzałem na krótko działanie - wygląda ok (piszę o tym wyżej). Tylko żarówka leczy wszystko.... Chyba będę tak jeździć :))

 

 

EDIT:

Nie wytrzymałem i poszedłem przed chwilą do garażu. Odciąłem kable od żarówki zaraz przy wtyczce ZFR, odizolowane końcówki zostały we wtyczce. Odpaliłem, SERVICE pojawił się po ok. 2 sek. od zapalenia, ale... Nie ma błędu DF080! :))) SERVICE pewnie od nienapełnionej klimy.

 

Pytanie ostatnie - czy da się jakoś podgiąć blaszki we wtyczce od zaworu ZFR, żeby był dobry styk?

Edytowane przez 4pablo
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, 4pablo napisał:

Pytanie ostatnie - czy da się jakoś podgiąć blaszki we wtyczce od zaworu ZFR, żeby był dobry styk?

Każda wtyczka jest rozbieralna. Najpierw wyciąga się gumki uszczelniające przewody a potem resztę. Musiałbyś zobaczyć jak to ugryźć.

Brak ciśnienia w klimatyzacji ne powinien wyświetlać komunikatu SERVICE.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Udało się. Dopiero wygrzebane w necie zdjęcie rozebranej wtyczki pomogło zrozumieć jak ją rozebrać. Trzeba najpierw wyjąć żółtą cześć wtyczki (delikatnie podważyć od czoła zatrzaski wtyczki wsuwając igły pomiędzy szarą i żółtą część wtyczki, po obu stronach równocześnie), a później podważyć igłą boczne, plastikowe blokady pina i pociągnąć za kabelki.

Póki co spokój-żadne kontrolki się nie świecą, Service był spowodowany brakiem styku (a jakże inaczej...) we wtyczce bagów i napinaczy pod fotelem. Kontakt w spraju i ok.

 

Dziękuję wszystkim zaangażowanym w pomoc.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
2 godziny temu, grzechoo8813 napisał:

Hej. 

Wie ktoś może gdzie kupie w dobrej cenie zawór pierburg 7.06117.39.0  Nigdzie nie jest on dostępny. A jeśli jest to drogo sobie go cenią. A jeśli nie pierburg to co? 

Pierburga w dobrej cenie kupisz na AutoDoc. Najlepiej przez aplikację na telefon i początkiem tygodnia (zazwyczaj największe rabaty 40%+). Ja kilka miesięcy temu kupiłem za ok 300 zł - czekałem na paczkę niecałe 2 tygodnie bo nie mieli na stanie. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!