Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z uruchomieniem rozgrzanego silnika


Recommended Posts

Witam

Może ktoś mi coś doradzi bo mam problem z uruchomieniem silnika gdy jest rozgrzany. Czasem nie chce się uruchomić, następoje to dopiero po kilku próbach. Rozrusznik kręci, pompa działa bo sprawdzałem (załącza się - przynajmniej słychać tak jakby się załączałą). Problem występuję tylko jak silnik jest gorący. Przy zimny silniku pali normalnie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam ten sam problem.Megane '96 1,4 8V.Nie pali jak jest rozgrzana, chyba ze na pych.Objawia sie to niespodziewanie co okolo dwa do czterech tygodni i trwa okolo pieciu dni.Podem jej odwala i jest ok.W zeszlym tygodniu wymienilem cewke.I nic.To samo.Jutro idzie do mechanika na wymiane czujnika polozenia walu.Jak cos sie zmieni to napisze.Mam tez pewne przeczucia co do przewodu wysokiego napiecia (cewka-rozdzielacz) moze byc zasniedzialy lub tez inne cuda moga sie z nim dziac.Wiem tylko ze obiaw tego typu jest bardzo rzadko spotykany i od paru miesiecy nic konkretnego nie moge znalesc na necie.Tak jakby nikt nie mial z tym problemu :shock: .Ale nie zycze tego nikomu bo wiem jak wlasciciel moze sie meczyc z powodu nieperfekcyjnosci wlasnego pojazdu tym bardziej tak waznej podczas codziennej eksploatacji.Za pare dni jak sie wyjasni sprawa z czujniczkiem to napisze.Trzymajcie kciuki

 

[ Dodano: 2007-04-18, 21:44 ]

No i odebralem samochod od mechanika.Czujnika nie wymienilem bo po zakupie okazalo sie ze dobry model tylko niestety z mojego wychodza kable bezposrednio a ten nowy ma gniazdo na przewod.No i lipa.Ale mechanik wyczyscil ten stary i zamontowal go z powrotem.mialem dzisiaj duzo jezdzenia i na razie (odpukac) wszystko ok, ani razu nie mialem problemu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam

Mam ten sam problem.

Kiedy silniik jest zimny jes ok, natomiast kiedy jest rozgrzany musze go dłużej kręcić żeby odpalił.

Jeden mechanik powiedział że to dlatego że mam włożony gaz, że jest żle ustawiony zapłon itp.

Widzę że rozwiązaliście ten problem :-)

Powiedzcie mi proszę jaki jest koszt naprawy tego czujnika.

Pozdrawiam

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tego czujnika się nie naprawia. Można go obczyśćić z zewnątrz i to wszystko. Jeśli to nie pomaga, trzeba wymienić. Koszt czujnika ok 100zł. Wyniana banalna.

Spróbuj jednak przed zgaszeniem silnika przełączyć go na benzynę i dopiero po chwili zgasić. Może jednak tu jest problem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i czujniczek wymieniony. :-) Pali od pierwszego zakrecenia.Teraz mam nowy problem, ale to inny dzial.Wymiana czujnika jest na prawde banalnie prosta. ;-)

 

[ Dodano: 2007-04-28, 02:00 ]

A i jeszcze cos.Jeden mechanik mi wciskal ze to zawory sa do regulacji i wszystko bedzie w porzadku.Cos mi sie nie podobalo bo dwa miesiace nazad mialem przez niego planowana glowice i zawory tez regulowal bo silnik chodzil jak diesel.Nota bene objawy z niezapalajacym silnikiem na cieplo mialem od okolo 6 miesiecy.

:evil: Zdzierca

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi gdzie jest ten czujnik?

Szukałem go dzisiaj i nie widać nic z góry...

Trzeba zanurkować do kanału czy nie?

 

Proszę uzywać wyszukiwarki. Umiejscowienie czujnika położenia wału było opisywane kilkukrotnie - Lewy

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...
  • 12 lat później...

Panie i Panowie, po czasie odświeżam temat...

otóż Meganka 2001 1.4-16V zagazowana

Jest problem z odpaleniem gorącego silnika. Tuż po wyłączeniu silnika (lub kiedy sam zgaśnie, co nie rzadko bywa na wolnych obrotach) kiedy ponownie chcę go uruchomić nie kręci rozrusznik, tak jakby całkowicie był rozładowany akumulator (akumulator ma "oczko" na zielono, napięcie ładowania na wolnych obrotach 14,3). Autko postoi 10 minut i wtedy trochę z oporem, ale zakręci i odpala! A jak sobie postoi godzinkę, to kręci, odpala bez zająknięcia!

Co może być przyczyną???

Akumulator ma 2 lata, oczko wskazuje że naładowany...

i przy okazji jeszcze pytano...

gorący silnik zaraz po uruchomieniu próbuje gasnąć, (dzieje się to na gazie i na benzynie) trzeba go gazem potrzymać chwilę ( 2-3 minutki) na średnich obrotach i  później jest ok. jak puścić pedał gazu, to normalnie spadają obroty ale już nie gaśnie.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do przeglądu rozrusznik. Gaśnięcie gorącego wskazuje na czujnik położenia wału. Uszkodzony czujnik będzie powodować problemy z rozruchem, brak trzymania wolnych obrotów.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, edz napisał:

Meganka 2001 1.4-16V zagazowana

Czy silnik ma ;

   - krokowca?

   - 2-wie sondy lambda?

   - przepustnice elektroniczną?

3 godziny temu, edz napisał:

Tuż po wyłączeniu silnika (lub kiedy sam zgaśnie, co nie rzadko bywa na wolnych obrotach) kiedy ponownie chcę go uruchomić nie kręci rozrusznik, tak jakby całkowicie był rozładowany akumulator (akumulator ma "oczko" na zielono, napięcie ładowania na wolnych obrotach 14,3).

Autko postoi 10 minut i wtedy trochę z oporem, ale zakręci i odpala!

A jak sobie postoi godzinkę, to kręci, odpala bez zająknięcia!

Zakręć gaz na butli, pojeździj na benzynie,

Oczko zielone; - świadczy tylko o celi w której jest to oczko,

Pomierz napięcie na  akumulatorze;

  - przed rozruchem,

  - w trakcie rozruchu

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.07.2021 o 19:14, Andrzej-2010 napisał:

Czy silnik ma ;

   - krokowca?

   - 2-wie sondy lambda?

   - przepustnice elektroniczną?

Zakręć gaz na butli, pojeździj na benzynie,

Oczko zielone; - świadczy tylko o celi w której jest to oczko,

Pomierz napięcie na  akumulatorze;

  - przed rozruchem,

  - w trakcie rozruchu

Andrzej-2010

1. Silnik ma:

krokowca,

na 95% jedną sondę lambda

przepustica elektroniczna??? a co to jest??? jest normalnie linka gazu i porusza dżwigienkę... więc chyba... przepustnica nie jest elektroniczna.

 

2. Jeździłem, z wyłączonym gazem, też jeździłem bez gazu z pustą butlą. Praca na gazie czy na benzynie nic nie zmienia. Nie zauważyłem żadnej różnicy. Jak wyłączę (po przejechaniu dwudziestu czy stu dwudziestu kilometrów) gorący silnik to rozrusznik nie ma siły zakręcić...

 

3. Sprawdzę jeszcze napięcia na akumulatorze bezpośredni przed... i w trakcie próby kręcenia rozrusznikiem.

 

 

W dniu 19.07.2021 o 17:01, szwagier24a napisał:

Do przeglądu rozrusznik. Gaśnięcie gorącego wskazuje na czujnik położenia wału. Uszkodzony czujnik będzie powodować problemy z rozruchem, brak trzymania wolnych obrotów.

 

Szwagier24a, dlaczego rozrusznik do przeglądu? co może być w nim uszkodzone że, męczy się od jeżdżenia, a kiedy "odpocznie" to kręci?

Czy ten czujnik wału można w prosty sposób sprawdzić? czy wymieniać w ciemno?

 

 

Dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam, Edz

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 20 lat - rozrusznik, alternator należałoby przejrzeć. Temperatura robi swoje po zakończonej jeździe.

Czujnik wału jest indukcyjny i ma określoną rezystancję około 270 Ohm. Często brudzi się czoło, zbierają opiłki. Gdybyś kupował nowy to: kolor gniazda czujnika ma znaczenie, kierunek w który jest zwrócone jest gniazdo, gniazdo ma określone wycięcia.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!