Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
wiadom

Megane II phI Złamany bagnet oleju!

Recommended Posts

Witam Wszystkich,

proszę o radę. Gdy chciałem dziś sprawdzić poziom oleju w swojej megi ułamał mi się bagnet oleju. Kurna nie wiem co mam z tym zrobić. Czy macie jakieś sugestie?

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupić nowy bagnet, kawałek starego pewnie jest w misce i trzeba go wyciągnąć. Czyli najlepiej było by odkręcić miskę i go wyciągnąć. Może wystarczyło by spuścić olej ale nie wiem czy wyleci, zależy jaki jest duży. Można też zaryzykować i jeżdzić, może zablokuje się w filtrze oleju, tylko nie wiem co na to pompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Z tego co zauważyłem to ten ułamany kawałek będzie miał 20 - 25 cm i zastanawiam się czy nie został on w tej metalowej rurce doprowadzającej go do silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak jest taki duży to może być w tej rurce, spróbuj może wyciągnąć go magnesem albo spróbuj zdemontować tą rurkę. Jak nie to pozostaje zdjąć miskę olejową i go wyciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Magnesem? A w 1.5 DCi nie jest plastikowy? Smok pompy olejowej ma "sitko" więc czegoś tak dużego nie ma prawa zassać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Magnesem? A w 1.5 DCi nie jest plastikowy?

 

Jest plastikowy, mój błąd <ok>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy orientuje się ktoś czy można zdemontować tą rurkę bez większej ingerencji w silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1978104649_bagnetRENAULTPATENT.thumb.jpg.c38af5425c596e9c6c8bcaa72a7cea9c.jpg

 

Witam,  złamał mi się bagnet przy sprawdzaniu oleju .

Wymyśliłem prosty sposób jak go wyjąć bez żadnych demontaży .

Wystarczy pancerz linki hamulcowej roweru może być stary zużyty . Potrzebna jest nam ta wewnętrzna część w postaci sprężynki . Trochę rozgiąłem jego koniec aby dopasować do średnicy bagnetu robi się to na tym co nam się udało wyciągnąć .

Potem delikatnie wkręca się tą sprężynkę na tą część co jest w silniku jak pojawi się delikatny opór czujemy , że nakręciła się na ten plastik po czym wystarczy lekko wyciągać .

Operacja zajęła jakieś 5 min . Szukałem wcześniej w necie były różne pomysły ale takiego patentu nikt jeszcze nie zrobił . ASO sugeruje oczywiście zdjęcie miski jako jedyną opcje :))

 

Co więcej zamierzam zrobić z takiej spiralki nowy bagnet .

Wystarczy ją wkręcić na ten kawałek z uchwytem i dla pewności zalać klejem a potem zrobić znaki na odpowiedniej długości .

Jest elastyczna ułoży się w rurce i nigdy już nie złamie mi się

tak jak nowy „ORYGINAŁ” za 100zł .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Motofan46 napisał:

Co więcej zamierzam zrobić z takiej spiralki nowy bagnet

Gdy miałem SC II to taki właśnie bagnet z pancerza sobie zrobiłem. Starego nie wyjmowałem bo wpadł poza obręb rurki prowadzącej. Był dużo lepszy od oryginału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...