Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

odpowiednie przygotowanie i zasób wiedzy...


eilforte

Rekomendowane odpowiedzi

... jest podstawa udanego zakupu. Trochę nosiłem się z postawieniem tematu ale totalny rozgardiasz jaki przewertowałem przez 7 stron już obecnych tematów poniekąd mnie do tego zmusił. Mam tylko nadzieje ze nie narażę się adminowi a moja prośba zostanie poprawnie odczytana przez znawców samochodzików na R! Sytuacja wygląda następująco:

nosze się z zakupem autka i mam do wyboru głównie dwa:

volvo v50 2006r , 1,6 diesel (to jest pewna okazja ktora moze nie wypalic)

i obiekt moich obecnych rozważań Megane II combi,

pytanie gdzie tu problem? ano samochód ma służyć do tras Szkopy - Polsza głównie przez a4 wiec generalnie po dobrych drogach będzie śmigało jako ze przez tydzień stacjonować będzie w Vaterlandzie, dlatego moja gorąca prośba o wybór silnika który będzie najbardziej niezawodny, ekonomiczny i dynamiczny w miarę możliwości z roczników 2005/2006, i czy faktycznie jest to rocznik w który warto inwestować, oczywiście interesuje mnie combi i tylko diesel! czy mam wybierać PhI czy juz PhII? myślałem przez chwile o 100 konnym 1,6 albo 1,5 dci tak to chyba było (jakaś niemiecka stronka) i cena wydaje się być przystępna (okolice 5k ojro z 130k przebiegu), oczywiście przebieg autka względnie nie duży myślę ze jak na diesla na duże trasy to sensownie jest wybrać 100k-130k kilometrów?

 

Tak wiec proszę drogich użytkowników o podrzucenie mi sensownego silnika i modelu oraz rocznika, z którego autko należy zakupić w celu uskuteczniania wyżej wymienionych czynności ;-)

 

pozdrawiam

eilforte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslę ze miarę możliwosci finansowych powienieneś kupic jak najmłodsze auto. Ja bym rozglądał siena Twoim miejscu za Megane II ph II z 2006 r. - czyli juz po lifcie.

Silnik? No jak na długie trasy i głownie po autostradach to chyba najlepszym wyborem będzie 1.9 DCI (120 KM). silnik wystarczajaco mocny i elestyczny. Tylko siesel jak to diesel, mozę sprawiać kłopoty (ogólnie jestem zwolennikiem silników benzynowych).

Wersja wyposażenia? Hmm nie wiem co tak naprawdę potrzebujesz więc trudno mi tu cokolwiek podpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten 1.9 będzie bardziej ekonomiczny niż powiedzmy 1,6? wyposażenie to kwestia poboczna i na niej się nie będę skupiał. Chodzi mi głównie dobry silnik. Jeśli chodzi o diesla to dlaczego może sprawiać problemy R ma słabe diesle ? czy po prostu tak uważasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eilforte, ale 1.6 115 KM to benzyna, a 1.9 to diesle wiec porówn ywanie ich spalania nie ma niejmniejszego sensu, bo na pewno diesel bedzie palił mniej.

To nie Renault ma słabe diesle tylko ogólnie wspólczesne silniki diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Cmmon rail i turbiną są niedopracowane i to niezależnie od marki. Są po prostu ponadprzecietnie awaryjne w porówaniu z silnikami benzynowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eilforte, 1,6 w Volvo to ta sama jednostka co w Fordzie, Maździe i chyba Peugeotach. Brat ma ten silnik w Maździe 3 i sobie chwali, w trasie do 160-180 dzielnie sobie radzi ten silniczek. O spalanie mogę zapytać jeżeli jesteś zainteresowany.

Brat miał też v50 ale z 2-litrowym dieslem i to był kawał klocka, nie wiem jak sobie poradzi z nim 1,6.

Z moich obserwacji 1,9 Renówkowe dużo lepiej się zbiera niż te 1,6. Na autostrady wybrałbym 1,9 120KM.

A jeśli chcesz trochę miejsca z tyłu, wybierz Megankę, bo V50 to raczej sportowe, 4-osobowe kombi i na kanapie nie jest tam za wesoło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a co w przypadku samej wytrzymałości jednostki 1,9 w R? bo z tego co słyszałem to volvo jest dość OK. Co do miejsca z tyłu.. to racja jechałem tym volvo i słabo jest na tylnich siedzeniach. I jeszcze dwie sprawy skoro dyskusja już nabiera rozpędu:

-> ploty o zawieszeniu w R ? prawda ? jest awaryjne ?

-> spalanie 1,6 diesla w V do 1,9 diesla w R ? ktoś przetestował na własnej skórze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!