Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dlaczego są dwa rodzaje kolektorów


bialak666

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w scenicu pęknięty kolektor i jest głośno więc coś trzeba z tym zrobić. Można spawać ale jest z tym problem no i można kupić inny używany na Alledrogo. W moim scenicu jest taki kolektor zintegrowany z katalizatorem a na allegro można kupić (taniej) taki zwykły bez katalizatora. Wyglądają jak zamienne wobec siebie więc chyba wybiorę taki bez kata bo tańszy.

 

Ale dlaczego są dwa rodzaje kolektorów w tym samym modelu i roczniku?

 

[ Dodano: 2010-05-08, 11:32 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To jeszcze mały problem jest inny rozstaw kanałów wylotowych i śrub jak przyłożysz to na ostatnim kanale różnica około 5mm tak wiec może być jeszcze ciekawiej ...

Ja tego doświadczyłem i w coupe byl spawany koszt 40pln tez z zintegrowanym katalizatorem i rocznik 99 ma rożne kolektory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[myślałem że nikt się nie odezwie na tego posta ;) ]

Dobrze wiedzieć że jest taka różnica, oczywiście ja jak niewierny Tomasz, jak sam nie zobaczę to nie uwierzę ;). Na razie jako środek zastępczy skleiłem kolektor (pasta + "bandaż") dlatego że miałem kłopot z wymontowaniem tego kolektora - zapieczone te trzy szpilki na dole i jednocześnie obrobione są nakrętki.

W wyniku pęknięcia kolektora urwała się szpilka więc do spawania trzeba będzie kolektor zamontować na płycie aby w wyniku spawania nie powyginał się.

 

Robiłeś "łatkę" z blachy czy tylko spaw ?

Jesteś z Lublina, gdzie spawałeś i czym? Elektroda do żeliwa, TIG, migomat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , jestem z Lublina.Pojechałem do mechanika u którego zawsze coś robię z autami, a on skierował mnie do swojego kolegi zajmującymi się maszynami rolniczymi i on pospawał ( w Marysinie). Wyprosił nas na czas spawania ale widziałem ze elektroda to robił pękniecie miałem koło 4 cylindra i dość długie. Obdzwoniłem pól Lublina i w jednym miejscu znalazłem że spawają koszt około 100-150pln w zależności od długości spawu( założę sie ze jak by co policzyli by 150 albo więcej ) gdzieś na kunickiego albo zemborzycka. Kolektor do scenica z zintegrowanym kolektorem maja w Garbowie kolo dawnej cukrowni koszt 250 pln .Ale do mnie nie pasował, mam inny rozstaw. Tam facet sam ci powie ze są dwa rozstawy i nie bądź zbyt niewierny - ja już sprawdziłem osobiści bo kupiłem nowy przywiozłem i dupa nie pasował - zwrot. Nikt nie wie dlaczego tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dzisiaj wymieniłem kolektor z katalizatorem na taki bez katlizatora, pasował idealnie :!: 8-)

 

Jest dobrze <ok> cisza ... jak na Scenica oczywiście :-P i widaje mi się że lepiej jedzie to znaczy przyspiesza :( . Może ten katalizator dusił silnik bo wczesniej tak od 100km/h robiło się głośno, huczało od silnika. Myślałem że to skrzynia ale teraz jest cisza więc to nie skrzynia.

 

Okazuje się ze te dwa kolektory sa zamienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!