Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic Grand 2.0T - na co się przygotować


KarolMarcin

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukując samochodu dla rodziny (która powiększyła się niedawno) trafiłem na ciekawą ofertę samochodu Scenic II Grand, rocznik 2005, silnik benzynowy 2.0 Turbo, przebieg 100.000 km.

 

Czy w Krakowie lub okolicy możecie polecić kogoś (czy pozostają mi tylko autoryzowane serwisy?) gdzie można sprawdzić taki samochód i realnie ocenić jego stan.

 

Na co powinienem się przygotować kupując ten samochód z przebiegiem ok. 100.000 km, jakieś znane problemy, wady. Jaka jest żywotność jednostki napędowej Turbo. Na co zwrócić szczególną uwagę. Samochód mogę przed zakupem "pożyczyć" nawet na kilka dni.

 

Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie.

 

--

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum zobacz sobie jaki serwis w Krakowie lub w okolicy polecają forumowicze- ale tam to na końcu. Na początek o w dowolnej stacji kontroli technicznej ( przeglądy rejestracyjne ) zobacz analizę spalin. To już będziesz wiedział czy silnik już umiera czy jest w dobrej kondycji, potem hamulce zawieszenie amortyzatory i jak wygląda pod spodem- koszt niewielki chyba stówa max. To na początek żeby było wiadomo czy się warto w ogóle napalać Po takim początku można się nim przejechać czy po prostu samochód będzie Ci ogólnie pasował i czy to jest to czym chciałbyś się przemieszczać. Jeżeli tak to ogląd samochodu w ASO najlepiej - jeżeli był serwisowany w ASO to sprawdzamy co i jak z nim było. Już po sprawdzeniu grubości lakieru na elementach nadwozia i rocznikach szyb będzie wiadomo czy miał krasz-test lub inną przygodę. A w ASO sprawdzą porządnie co z nim jest i co trzeba zrobić już albo co Cię czeka. Po wykonaniu takiej usługi bezwzględnie żądaj protokołu wykonanego przeglądu w którym ma być wyszczególnione co zostało poddane kontroli i jaki jest jej wynik !!!!!!!!!! ...... Hmmmm 100 000 Km .....20 na rok ..... jakoś mało ..... ale jeżeli przebieg jest udokumentowany to dużo nie jest. I nie żałuj tych paru stek na przeglądy bo potem to albo będziesz tylko tyle w plecy albo będziesz gryzł palce jak wielu którzy myśleli że trafili na samochód cudo i teraz się zastanawiają co dalej !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie, zacznę od diagnostyki i zobaczymy co w nim siedzi. Generalnie autko jest w bardzo dobrym stanie. U mnie samochód też nie będzie robił więcej niż 15-20 tyś rocznie. Właściciel oprócz książki przeglądów udostępnił mi komplet faktur z ASO za wszystkie przeglądy i naprawy. Oprócz typowych wymian, olejów, filtrów, żarówek, wycieraczek w maju ubiegłego roku przy 81 tysiącach wymienione były tarcze i klocki zarówno z tyłu jak i z przodu.

 

Do sprawdzenia amortyzatory i pewnie w ciągu paru miesięcy do zrobienia rozrząd (ASO zaleca co 120 tys, lub 5 lat).

Najbardziej obawiam się tego silnika z turbiną i masy elektroniki. Szukam opinii użytkowników na temat ew. słabości tego modelu.

 

--

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do turbiny to potrafią ją zdiagnozować w ASO lub w warsztacie który się takimi rzeczami trudni. A co do elektroniki to z uwagi na to że ma 5 lat to raczej uszkodzenia wieku niemowlęcego ma już za sobą. Tego tematu nie obawiał bym się aż tak bardzo, z rzeczy które lubią padać to na pewno na pierwszym miejscu sonda lambda - no ale na nią to nie ma reguł, bo pracuje w takich warunkach że nie znasz dnia ani godziny - co nie znaczy że samochód zaraz stanie ( przejdzie w tryb awaryjny i z wyświetlonym błędem będzie pracował dalej , ale żarł będzie paliwo jak smok ! ) no i oczywiście że zaraz nie musi Ciebie to spotkać. Mieć oczywiście zapasowe cewki zapłonowe które też sobie lubią padać - a i tu to nie jest reguła to jak są Sagemy to może być różnie ( są po prostu nędzne ) Deso lub Beru i zdecydowanie zero kłopotów. Co do rozrządu to od początku nie czekał bym na wiek i przebieg tylko wymiana i to całość razem z pompą wodną - kolejne 100 tyś. bez problemów, oczywiście części górna półka. Co się zakłada poszukaj na forum - pewnie się jeszcze znajdzie ktoś kto Ci zaproponuje wymianę stosunkowo tanio. I na koniec - jak sprzedający udostępnił Ci całość papierów to raczej nic specjalnie nie ma do ukrycia, co nie znaczy że na te przeglądy jedź bo a nuż .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!