Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diesel szarpie po starcie i skacze wskazówka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam megane 1.9 D z pompą wtryskową Lucas. Po odpalaniu na zimnym silniku, przez ok minutę silnik przerywa (tak jakby nie palił na wszystkie cylindry) i kopci na biało. Dziwne jest również to że do rytmu nierównej pracy silnika zaczyna skakać wskazówka prędkościomierza.

Po ok. minucie, gdy silnik przestaje przerywać, wskazówka prędkościomierza opada. Dodam że wszystkie świece mają dobrą rezystancję i wszystkie grzeją oraz że podczas jazdy gdy gwałtownie przyspieszam, prędkościomierz prawie że się zamyka.

Nie wiem czy usterki mam się dopatrywać w układzie podgrzewającym świece czy może w pompie wtryskowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie tylko dłużej to trwało.Mechanik wymienił mi jakiś zaworek w pompie i pomogło.Teraz czasami szarpnie i pokopci ale tylko z 2-3 sekundy.A przed wymianą potrafił z kilka minut jeżeli nie ruszałem i paliłem na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stałem to tylko lekkie wahania wskazówki obrotomierza a jak za wcześnie ruszyłem i dałem mało obrotów to były takie duże wahnięcia i silnik się dławił.Zawsze po ruszeniu dawałem więcej obrotów i po jakich 500 metrach normowało się z czasem jak silnik się rozgrzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

to proste co do odpolania

przy każdej zmianie rozrządu trzeba sprawdzić statyczny kąt wtrysku(moment)

 

w pompie lucas jest elektrozawór który cyka w czasie grzanie świec jak nie cyka to znaczy że jest martwy i nie ustawia dynamicznego kątu wtrysku często pada w volvo carismie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A czy ten elektrozawór odpowiada za zmianę kąta wyprzedzenia wtrysku tylko przy starcie silnika czy również w czasie jego pracy (podczas zmiany prędkości obrotowej czy obciążenia silnika)?

Czy przy wymianie wystarczy wykręcić stary i wkręcić nowy, czy trzeba potem coś dodatkowo ustawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten elektrozawór odpowiada za zmianę kąta wtrysku w czasie pracy silnika nieważne czy w czasie odpalani zmiany przyspieszenia itd)

ale żeby dobrze chodził to musi być ustawiony statyczny kąt wtrysku i mieć sprawny czujnik położenia wału i jeśli masz wtrysk sterujący to czujnik wzniosu iglicy, jak nie masz wtrysku z czujnikiem to potencjometr na dźwigni

lucasdpin.jpg

1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia

2. Pompa wysokiego ciśnienia

3. Dystrybutor główny

4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku

5. siłownik przestawiający kont wtrysku

6. Pierścień Krzywki

7. czujnik położenia dźwigni

8. elektrozawór stop

Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub korbowego) za pośrednictwem kół zębatych, łańcucha lub paska zębatego.

Paliwo jest zasysane do pompy wtryskowej przez pompę łopatkową (pompa niskiego ciśnienia) [1] i wewnątrz pompy ciśnienie jest regulowane poprzez zawór.

Nadmiar paliwa jest odprowadzany od pompy wtryskowej poprzez zawór przelewowy.

Paliwo tłoczone przez 2 tłoki obracające się w jednym wirniku [2] i dostarczone do wtryskiwaczy pod wysokim ciśnieniem przez dystrybutor główny [3].

Ilości wtryskiwanego paliwa jest kontrolowane przez mechaniczny regulator.

W przeciwieństwie do wcześniejszych pomp DPC Pompy DPC-N i DPI-N (N = numeryczne) wykorzystują techniki komputerowe do kontroli kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa.

Kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa jest kontrolowany przez elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku [4], który reguluje ciśnienie sterowania działające na siłownik przestawiający kąt wtrysku[5]. . Odmierzanie czasu siłownika jest zależne od pierścienia krzywki [6].

sensor pozycji wału korbowego (CKP) i sensor położenia igły wtryskiwacza używane są do monitorowania rzeczywistego kąta wyprzedzenia wtrysku co umożliwia zamknięta pętla sprzężenia zwrotnego.

Sygnały z czujnika położenia dźwigni [7], wraz z informacjami pochodzącymi z innych czujników pojazdu są wykorzystywane przez moduł sterowania silnikiem (ECM) do obliczenia kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa.

Po wyłączeniu zapłonu lub zadziałaniu immobilizera jeżeli pojazd nie jest wyłączony, elektrozawór stop [8] powróci do pozycji zamkniętej i silnik zatrzyma się

 

Tłumaczenie ze strony http://www.volkscity.com/...NT%20DIESEL.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój silnik to F8Q 620. Nie ma on jednostki sterującej. Jest tylko sterownik świec żarowych. Jedyne czujniki to: czujnik temp. silnika, cz. położenia dźwigni gazu. Jedyne elementy wykonawcze w silniku to: elektrozawór od zmiany wyprzedzenia wytrysku, elektrozawór stop, elektrozawór od EGR. Wszystkie te elementy (chyba oprócz elektrozaworu stop, są powiązane z sterownikiem świec żarowych)

Dziś rano sprawdziłem elektrozawór od wyprzedzenia wtrysku i opór był właściwy. Potem podpiąłem go "na krótko" i w pompie było słychać cykanie. Następnie sprawdziłem czy do elektrozaworu dochodzi prąd. Przekręciłem raz kluczykiem lecz prąd nie dochodził. Potem gdy świece się już zagrzały, odpaliłem silnik. Silnik odpalił tak jak zawsze czyli szarpiąc. Po ok minucie gdy zaczął równo pracować, ja zacząłem zwiększać obroty. Zwiększyłem do prawie 3500 tys. a woltomierz dalej nie pokazywał napięcia.

Doszedłem do wniosku że może być uszkodzony sterownik świec, ale podpiąłem dwa kolejne i efekt był ten sam. Kabel między sterownikiem a elektrozaworem jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozawór pracuje na prąd impulsowy i nie zmierzysz go woltomierzem zmiana amplitudy powoduje zmiana cisnienia które działa na siłownik przestawiający kąt wtrysku.

 

Pozatym kiedy ostatnio ustawiałeś statyczny kąt wtrysku??

 

[ Dodano: 2010-09-11, 20:59 ]

musisz mieć sterownik on wylicza z położenia dźwigni i z obrotów silnika kąt wyprzedzenia

 

 

Podobne rozwiązanie jest w fordzie i w volkswagenie

 

Co do szmelcwagena to źle ustawiony potencjometr na dźwigni powodował podobne objawy. Możesz poeksperymentować i lekko go przestawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!