Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy to prawda, że do samochodów z układem ESP i ASR musi być specjalny płyn hamulcowy przeznaczony do tych systemów? Ostatnio mam problem z hamulcem w Scenicu. Układ wydaje się jakby zapowietrzony. Pedał wpada dość głęboko przy hamowaniu.

Wymieniłem płyn na zwykły DOT4 i nie ma żadnej różnicy a nawet wydaje mi się, że działa gorzej.

W Meganie(sam ABS) ostatnio też wymieniałem też na zwykły DOT4 bo płyn hamulcowy wyglądał jak olej-czarny jak smoła. I tam jak lekko nacisnę to już hamuje. W scenicu też tak kiedyś było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to prawda, że do samochodów z układem ESP i ASR musi być specjalny płyn hamulcowy przeznaczony do tych systemów?
nieprawda.DOT4 jest jak najbardziej dobrym płynek hamulcowym do aut z ESP i ASR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Układy hamulcowe z systemem ESP wymagają płynu o niskich lepkościach w ujemnych temperaturach. Do ich eksploatacji wymagany jest specjalny płyn hamulcowy DOT 4-ESP."

Cytat z trwautoservice.pl Tak, że ja już nie wiem.

To zakładając, że płyn mam Ok to czemu tak kiepsko hamuje tzn na rolkach wyszło Ok ale pedał wpada głęboko. Ostatnio nawet zatrzymałbym się na zderzaku to tak późno zahamował Scenic.

I jeszcze są tam tarcze 300mm, miałem nawet problemy z kupnem nowych klocków bo nie mieli nawet w katalogu takich. I od Laguny/Escpace 2.2DCI pasowały dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Układy hamulcowe z systemem ESP wymagają płynu o niskich lepkościach w ujemnych temperaturach. Do ich eksploatacji wymagany jest specjalny płyn hamulcowy DOT 4-ESP."
z tego co się orientuję to od kilku lat wszystkie DOT4 są przystosowane do pracy z ESP.
tzn na rolkach wyszło Ok ale pedał wpada głęboko
na pewno nie wina płynu,może pompa pada?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem. A jak można ewentualnie sprawdzić tą pompe?

 

EDIT: Jaka jest w koncu kolejność odpowietrzania, takie coś znalazłem na innym forum:

Kolejność "kół" przy wymianie płynu w autach z ABS jest taka (wg. p.Etzolda z opla):

- przednie prawe

- przednie lewe

- tylne prawe

- tyle lewe

Bez ABS zaczynamy od tylnych kół, a kończymy przednimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumentacja serwisowa renault mówi ze w układzie hamulcowym z systemem ABS

bardzo wazne jest zachowanie kolejnosci

 

1; zacisk koła lewego przedniego

2; zacisk koła prawego tylnego

3; zacisk koła prawego przedniego

4; zacisk koła lewego tylnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu jest to objaśnione w 2 tematach. Odpowietrzanie układów wewnętrznych i odpowietrzanie poza systemem regulacyjnym. Do pierwszego potrzebny clip, drugi konwencjonalny kolejno:

-tył prawa strona

-przód lewy

-tył lewy

-przód prawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!