Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie obroty jałowe - padnięty komp? 1.4 1


pawjer

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

W moim M2 są za wysokie obroty biegu jałowego, zwłaszcza po rozgrzaniu silnika. Wszystkie typowe rzeczy typu czujnik temperatury, przepustnica, kontrola komputerem, itp, zostały sprawdzone. Na diagnostyce jest CZYSTO. Jedyny wątpliwy szczegół to żądanie komputera do uzyskania ~750 obr/min na biegu jałowym, podczas gdy obroty te wynoszą 1200-1700. Poza tymi obrotami, samochód jeździ prawidłowo, mało pali, skład spalin prawidłowy, żadna kontrolka się nie świeci.

 

Nad samochodem siedziały już 2 serwisy specjalizujące się w Renault, teraz autko jest w znajomym ASO Renault i też po 3 dniach dłubaniny nie wiedzą co z tym zrobić. Wstępna diagnoza to padnięty komputer wtrysku(!!!). W ASO mówią o koszcie 1500-3000 zł! :-) Jeden z nieautoryzowanych serwisów podejrzewał uszkodzone UPC i szacował koszt na ~850 PLN.

 

Moje pytanie jest takie, czy UPC i komp o którym wspominają w ASO to to samo? Czy taki komputer da się naprawić? Są przecież serwisy specjalizujące się w naprawie komputerów wtrysku.

 

A może ktoś z Was ma pomysł co jeszcze można sprawdzić? Może to jakiś drobiazg który powoduje taki efekt podniesionych obrotów?

 

Będę wdzięczny za pomoc bo czekające mnie wydatki powodują gęsią skórkę...

 

Pozdrawiam,

 

pawjer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz uwaga wyżej

W rzeczy samej nie ma sliniczka krokowego. Przepustnica sprawdzona, czujnik temperatury sprawdzony. Czujnik przepływu powietrza sprawdzony (choć w M2 nie jest to przepływomierz), układ dolotowy szczelny, pompa hamulcowa OK. Na diagnostyce wszystko wygląda git, a obroty wysokie :-) Jeden serwis twierdził że to według nich coś z "interpretacją" przez komputer obciążenia elektrycznego/poboru prądu (choć obciążenie jest w normie) i dlatego podnosi obroty. ASO Renault twierdzi (choć nie skończyli szukać) że to najpewniej sterownik silnika :-|

 

Mam nadzieję że to jakaś pierdoła która sobie "robi jaja". Dlatego odwołuję się do Waszego doświadczenia gdzie jeszcze szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawjer, zajrzyj tu:

http://megane.com.pl/megane-ii-phi-autko-c...ie+przepustnicy

Może kol. arka3 sobie z tym poradził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawjer, oczywiście nie masz lpg? Pisałeś, że przepustnica sprawdzona. Opiszesz jakie czynności były wykonywane? Musi być wyczyszczona, ponownie zaadaptowana i szczelna. Akumulator jest NA PEWNO dobry? Umierający akumulator potrafi niezłe cuda wyprawiać z autem, na forum jest kilka przypadków w tym mój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawjer, zajrzyj tu:

http://megane.com.pl/megane-ii-phi-autko-c...ie+przepustnicy

Może kol. arka3 sobie z tym poradził.

Wysłałem do Kolego maila z pytanie czy sobie poradził. Wielkie dzięki za wskazanie wątku.

 

[ Dodano: 2010-07-13, 09:49 ]

pawjer, oczywiście nie masz lpg? Pisałeś, że przepustnica sprawdzona. Opiszesz jakie czynności były wykonywane? Musi być wyczyszczona, ponownie zaadaptowana i szczelna. Akumulator jest NA PEWNO dobry? Umierający akumulator potrafi niezłe cuda wyprawiać z autem, na forum jest kilka przypadków w tym mój.

 

Samochód jest bez LPG.

 

Sprawdzana i czyszczona była przepustnica. Sprawdzany był czujnik temperatury w układzie dolotowym. Sprawdzony był czujnik przepływu powietrza. Sprawdzone były i są nadal sprawdzane wszystkie połączenia z/do komputera(ów). Sprawdzona była szczelność układu dolotowego. Sprawność i szczelność przewodów od serwa pompy hamulcowej. Pewnie sprawdzanych było wiele innych elementów ale akurat tego nie byłem świadkiem. Wątek z akumulatorem jest w rzeczy samej bardzo ciekawy i akurat tego nie robiłem. Aku jest w samochodzie od nowości, tzn. ponad 6 lat, nigdy nie był ładowany, bo nie potrzebował być. Zapala bez problemu, choć autko nie jeździ przez ostatnie lata jakoś szczególnie dużo. Stoi w garażu więc może dlatego nie odczuwam problemów z akumulatorem.

 

Pogadam z serwisem aby to sprawdzili.

 

Dzięki za sugestie i... czekam na jeszcze więcej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Tak jak odpisywałem już komuś w mailu, u mnie winny był komputer UPC. (wymiana na taki sam używany - 350zł)

Tyle że właśnie próbują dojść do tego wydałem tak lekko z 1000zł na różne czujniki itp.

Naprawdę polecam znaleźć elektronika specjalizującego się w Renault i umówić się na podmianę skrzynki UPC. Przełożenie jej to 10-15 minut, a w moim przypadku efekt był natychmiastowy nawet bez jazdy próbnej. Jak będzie dobrze, to płacisz i jesteś zadowolony, jak nie, to niech elektronik dalej kombinuje :mrgreen:

Z mojej strony polecam wizytę u tego elektronika:

Pan Darek tel: 501 536 453

Pracuje w miejscowości Zakręt k/Warszawy od 10-16

Zasugerować mu skrzynkę UPC i mój przypadek (pewnie będzie pamiętał), ma na pewno na składzie parę sztuk UPC w danej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest już sprawny więc ku pogłębianiu wspólnej wiedzy informuję jaka była przyczyna a było nią uszkodzenie regulatora napięcia w alternatorze. Tzn. napięcie było prawidłowe tylko (według serwisu) uszkodzenie polegało na tym że wysyłał do sieci elektrycznej zakłócenia i multipleksówka durniała w postaci zgłoszonego problemu.

ASO chciało za oryginalny regulator do alternatora Valeo ~500 zł! Sporo, zwłaszcza że za 600-700 możnaby kupić nowy alternator :-|

Szczęśliwie dostałem taki regulator w jednym z łódzkich sklepów specjalizujących się w częściach do alternatorów. W sklepach z częściami Renault takiego podzespołu nigdzie nie mieli; według katalogów Valeo dokładnie taki regulator również nie jest dostępny dla "szaraków" jak my :mrgreen:

Koszt zamiennika to 140 zł.

Autko odebrałem. Obroty idealnie jałowe :P

Dzięki za pomoc w poszukiwaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

mam kłopty z wysokimi obrotami w Megane II. Mój zaufany mechnik próbował wszystkiego... w zasadzie wszystko o czym napisaliście powyżej. Siedział nad Renatą tydzień i stwierdził, że się poddaje... Mieszkam na warszawskiej Pradze Południe. Macie może namiary na jakiegoś mechanika w mojej okolicy, który mi pomoże? Renault Polska się wypowiedział, że napodstawie wskazań komputera silnik działa cudownie... a jak zapytałem o obroty, odpowedzi nie usłyszałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np_33, kolega arka3, napisał

Pan Darek tel: 501 536 453

Pracuje w miejscowości Zakręt k/Warszawy od 10-16

Gdybyś czytał dokładniej to byś znał odpowiedź.

Jeszcze jedna rzecz to może być wadliwy pedał gazu. Tam też jest elektronika.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!