Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic III phI] Ważne info dla posiadaczy 1,4 TCe i nie tyl


Profit

Rekomendowane odpowiedzi

A więc tak Panowie i Panie. Nie chcę siać paniki ale możliwe , że padłem ofiarą jednej z bolączek nafaszerowanych elektroniką nowych aut. A mianowicie: pisałem już w poprzednim temacie << skontroluj układ wtrysku paliwa >> dotyczącym Scenica 1,4 TCe. Jak też wspomniałem usterka znikła ale pojawiła się kolejna << skontroluj hamulec postojowy<<. Dlatego po wizycie w serwisie Nawrot we Wrocławiu postanowiłem dodać nowy temat istotny dla posiadaczy nowych megane , sceniców z silnikami 1,4 Tce oraz również innych modeli z elektrycznym hamulcem postojowym.

odnośnie pierwszej usterki komputer zdiagnozował sygnał płynący z czujnika spalania stukowego co ponoć sugerowałoby , że paliwo było fatalnej jakości (osobiście wątpię - Shell V-Power Racing ) lub co ja podejrzewam - układ samodiagnozy nie potrafił dobrać odpowiedniego kąta wtrysku przy danym obciążeniu silnika i automatycznie wysłał info o błędzie. Jak wiadomo paliwo o wyższej liczbie oktanowej jest bardziej odporne na spalanie detonacyjne ale może zakres tolerancji kompa nie obejmuje paliwa o liczbie 100 oktanów. Tak sobie coś tam wymyśliłem. Nie wiem czy mam rację. Jezeli błąd się nie pojawi to znaczy ,że była wina paliwa. Jeśli się pojawi ponownie (teraz już mam w baku VERVE 98) to znaczy , że coś innego. I tu ważna informacja która wpadła mi dzisiaj w ręce: że silniki małolitrazowe z turbodoładowaniem o wysilonej konstrukcji są bardziej narazone właśnie na spalanie stukowe ( tu paliwo 98 powinno być niejako obowiązkowe a już napewno nie powinno zaszkodzić). Stąd VW w swoich 1,4 i 1,2 TSI mają wtrysk benzyny bezpośrednio do cylindrów bo to ponoć zmniejsza ryzyko spalania detonacyjnego.

I w końcu tak czy inaczej, nie bacząc na moje problemy informuję nieoficjalnie , iż firma renault dostała od producenta nowe oprogramowanie sterownika wtrysku i od czerwca daje nowe softy do np: scenica. Jednak jest małe ale: nie traktują tego jako akcję serwisową jak miało to miejsce w poczatkowej fazie produkcji Scenica i Megane tylko wgrywaja jak klient przyjedzie z usterką. (tak jak w moim przypadku). Niemniej jednak Renault wie o problemie bo zbiera dane z komputerów we wszystkich serwisach i zaowocowało to kolejna modyfikacją oprogramowania. Nie stety nie udało się wgrać nowej wersji do mojego auta bo coś tam nie pasiło i mam podjechać za dzień lub dwa. Zobaczymy.

 

Co do usterki hamulca postojowego to prawdopodobnie usterka mikro styku w przełączniku i nie zawsze kontaktuje przy lekkim pociągnięciu a jak nie ,,zastyka,, to komp wali jako usterka i do serwisu marsz. Mają sprowadzić przełącznik i wymienić. Zobaczymy.

 

Faktem jest również to iż możliwość wystąpienia takiej usterki też jest znana. Może się przydażyć gdy parkujemy z ręcznym na wzniosie, czyli pod lub z górki. I tu moje zdziwienie bo Pan w serwisie z łatwością wywnioskował iż usterka wystąpiła podczas postoju przy danym przebiegu na pochyleniu 5 stopni. I faktycznie tak było. Parkowałem na wzniesieniu :shock: Tak więc jeszcze trochę a serwisy będą wiedziały co i kiedy robiliśmy na tylnej kanapie <piwko> (w końcu są czujniki). Inna sprawa iż wiadome jest ile np. jeździliśmy na danej usterce a to może być już elementem dyskusyjnym w postępowaniu o unieważnienie gwarancji ( bo jak wiadomo z instrukcji trzeba natychmiast poinformować partnera renault o usterce).

 

[ Dodano: 2010-08-09, 19:46 ]

I jeszcze jedno. Jak wiadomo nie tak dawno była akcja serwisowa dla Scenica II na hamulec postojowy ( elektryczny oczywiście). Sądziłem iż firma Renault wyciągnęła wnioski i w nowym modelu przynajmniej ten element zostanie dopracowany. Na moje pytanie pan w serwisie odpowiedział iż jest to zupełnie inna konstrukcja (silniczki elektryczne zamiast mechanizmu linkowego) i nie było do tej pory żadnych kłopotów z tym mechanizmem. W sumie samych sceniców chyba jest mniej niż meganek to i przypadków nie było zbyt wiele. Poza tym nie kazde auto posiada elektryczny ręczny. Pojeździmy , zobaczymy. Gwarancja jest na 4 lata także mam nadzieję ,że przez ten czas Nawrot usunie wszelkie niedomagania :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd VW w swoich 1,4 i 1,2 TSI mają wtrysk benzyny bezpośrednio do cylindrów bo to ponoć zmniejsza ryzyko spalania detonacyjnego.

 

raczej nie chodzi tu o spalnaie detonacyjne a spalanie ładunku uwarstwionego (spalanie mieszanki ubogiej), co zmniejsza zużycie paliwa (ograniczenie emisji CO2, kosztem wzrostu emisji szkodliwych tlenków azotu (NOx)

 

i silniki fsi tsi gdi itd mają problem ze spalaniem stukowym i co ciekwasze maja problem z http://www.audizine.com/forum/showthread.p...Up-amp-Clean-Up ale o tym cisza bo niemeickie samochody są bezawaryjne

 

Poza tym paliwo w Polsce to ruletka i nawet schellu można sie przejechać do mechanika (doświadczenie ostatniej zimy i diesla gdzie na stacji dowiedziałem się że BP franczyzowej nie musi spełniać wymogów co do jakości paliw BP bo oni tylko płacą za znaczek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa informacja. Sam mam 1.4 TCE (9tys przejechane bez najmnijszego problemu). Tankuje w sumie od poczatku tylko 98 (BP/Statoil)

 

Apropos jakości paliwa - miałem raz mala wpadkę z BP Ultimate. Po zatankowaniu auto jeździlo jak przymulone - dla pewności zatankowałem na innej stacji (tez Ultimate) i sytuacja wrociła do normy. W każdym bądź razie tankuje teraz na Statoil (wiem, że to efekt Placebo, ale cóż, czegoż człowiek nie zrobi dla lepszego samopoczucia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już 3-go Scenika i przez te wszystkie lata stwierdziłem, że elektronika i ECU w Renówkach są zbyt "nadgorliwe"

Pierdniesz w fotel, a displeju wyskoczy komunikat, że norma Euro4 została przekroczona ;-)

ECU zapisuje usterki stałe i sporadyczne. Usterką stałą trzeba się zająć natomiast usterkę sporadyczną należy obserwować i mieć na uwadze, takie jest moje doświadczenie.

Jeśli wyświetli się błąd na displayu i nie zgaśnie sam po 200km to znaczy, że mamy do czynienia z błędem stałym, a jeśli zgaśnie sam to był błąd sporadyczny.

W moim poprzednim SI zapalał się komunikat sporadyczny od sondy lambda raz na 500-1000km sprawdziłem sondy i były OK, auto jeździ do dzisiaj i nadal wyświetla ten sam błąd.

Kilka dni temu mój SII zamienił się w amfibię i przejeżdżał przez 30-40cm kałużę i zapalił się błąd ABS i ASR, po ocieknięciu wody z czujników błąd zgasł sam.

Z innych ciekawostek tego typ polecam mój post "sprawdź emisję spalin" i jego dzisiejsze rozwiązanie.

http://megane.com.pl/scenic-ii-phii-komuni...3671.htm#185145

 

Was to też Panowie czeka <piwko> lecz będziecie już na to przygotowani. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!