Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 TCE możliwość LPG ?


mayn

Recommended Posts

Witam.

 

Od razu do obsługi forum - nie ma możliwości wyboru opcji "Megane III" więc użyłem najnowszej z możliwych.

 

Czy jest możliwość założenia instalacji LPG do Megana III z silnikiem 2.0 TCE ? Myślę nad Meganem 2.0 TCE, wszystko fajnie zwłaszcza wykresy mocy, lecz czytając posty o spalaniu dochodzącym 13 - 14 litrów w mieście budzi abstynencję co do zakupu. A więc ma ktoś informacje o 2.0 TCE + LPG ? Jak się to sprawuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że się da założyć... tylko sekwencja, na dobrej, szybkiej listwie - Matrixy / nowe Valteki 34 ew. MagicJet II tłoczkowe z podgrzewaniem. Reduktor - hmmm... może Zavoli a komp. Stag 300 ew. Stag IV z autokalibracją. Jak dobry gaz-magik założy to musi latać... a spalanie - przy butowaniu to pewnie ok. 14-16l/100 ale 1l za 2.10 zł <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MagicJety z podgrzewaniem?? Jak chcesz założyć podgrzewanie na cylindryczne wtryskiwacze? Jeśli Zavoli, to w wersji "S". To będzie dobry wybór. Elektronika tak jak napisał poprzednik, tyle że raczej coś z gamy Staga300, tyle że raczej Stag300+. Będzie możliwość korekt po temperaturze i obrotach, a nie wiadomo co będzie potrzebne w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o najnowsze sekwencje jest konieczność co jakiś czas regulacji czy mamy święty spokój ? Co myślicie również o najnowszej V generacji instalacji wtrysku w fazie ciekłej (lotnej ?) ? Reasumując rozumiem iż silnik 2.0 TCE (turbo benzynowy) 180 KM można spokojnie zagazować w przeciwieństwie do silników IDE które miały być innowacją a skończyły mianem bubla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silnikami z bezpośrednim wtryskiem (np. IDE) faktycznie jest problem. Wtryskiwacze benzyny muszą być co jakiś czas uruchamiane podczas pracy na LPG. Silniki TCE momożna zagazować tradycyjną instalacją IVgen. Można oczywiście pokusić się i na Vgen. czyli wtrysk fazy ciekłej. Ma to swoje plusy jak i minusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie powinno dziać, przecież to będą 2 oddzielne układy zasilania. A 2.0 TCE gazuje się tak jak inne autka PB z Turbo, choćby Hondy / Toyoty czy koncern VW (sam zastanawiałem się nad Skodą Superb 1.8T/150KM. Co do "bezobsługowości" - wszystko zależy od "gaz-majstra", jak dobrze założy i wyreguluje to będzie latać bezawaryjnie przez lata. Nie wszyscy chcą się podejmować gazowania uturbionych benzyn, najlepiej poszukać jakichś rekomendacji na lpg-forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No nie omieszkam skomentować i nie będzie to komentarz pochlebny.

Jeśli rozważasz kupno nowego auta z takim silnikiem z założenie gazu do niego to są tylko dwie możliwości:

1) robisz sobie jaja i czekasz na wymyślne odpowiedzi innych gazowników

2) "polujesz" na bity rocznik '08-'09 w cenie max do 55 tyś złotych, ale na benzynę już cię nie stać.

 

Ja zrobiłam ponad 270 tys km megane i nigdy nawet przez chwilę nie pomyślała o gazie!

Ci z moich kolegów i kolezanek którzy zagazowali auta i jadących za nimi szybko się z nimi pożegnali :) Jak jesteś oszczędny to naucz się eco jazdy lub kup coś tańszego uzywanego w dieslu.

 

Serdecznie dosyć mam gazowników, bo:

1) gaz śmierdzi jak się za nim jedzie!

2) to pola dla reanimacji szrotów 15-to i więcej letnich

3) to kupa złomu, która niepotrzebnie korkuje miasta

4) dobry zarobek dla mechaników i producentów instalacji

5) wdychanie gazu nie jest zdrowe - proszę poczytać w necie jak dzieciaki zażywają ten specyfik i odlatują razem z płucami

6) dźwięki jakie wydają gazowniki są okropne dla uszu - tłumiki itp.

 

Skrót LPG - synonim ubóstwa...

 

Gaz ...owszem, ale napisze nieładnie, z pupy i do tego w dobrym towarzystwie. :)

 

Temat głupi jak gaz śmierdzący.

 

Dziękuję (nie wdaje się w dyskusje - mam to już za sobą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel za to śmierdzi rybą i starym olejem ;]

Jazda na gazie się opłaca i nie ma z tym tyle problemów ile się mówi. Opłaca się i to bardzo.

Nawet gdybym kupił mustanga to bym zagazował, bo przez gaz nie straci 300KM a jazda będzie tania i przyjemna =)

Przepraszam za wypowiedź poza temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrót LPG - synonim ubóstwa...

 

Gaz ...owszem, ale napisze nieładnie, z pupy i do tego w dobrym towarzystwie. :)

 

Temat głupi jak gaz śmierdzący.

 

Dziękuję (nie wdaje się w dyskusje - mam to już za sobą)

 

Obraziłaś tym wielu userów . Należy Ci się za to nagroda. I proponuje popracować nad swoim ego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klarabuch, Szanuje twoje zdanie, choć ubolewam, że niestety temat LPG jest Ci obcy (na podstawie tego co napisałaś) a tak radykalne stawiasz twierdzenia.

Cóż, dla bardzo bogatych ludzi, jeżdżenie Renaultem lub dieslem, też może być oznaką ubóstwa, więc nie ma co się tak rzucać.

Na koniec życzę przyjemności z jazdy i owocnej pracy nad własna kulturą osobistą, którą pokazujesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!