Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Mam pytanie dotyczące wycieraczek a konkretnie gdzie znajduje sie cały układ sterujący wycieraczkamie!problem objawia sie tym ze podczas pracy wycieraczkie staja na środku szyby i robią sobie przerwe <ok> !

a gdy są ustawione za prace z przerwami to chodzą jak chcą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

robaczek_p, Z opisu wynika, że problem jest z przerywaczem w przekładni napędu wycieraczek. (zatrzymuje się na środku szyby , a nie w położeniu krańcowym)

Przy przełączeniu na pracę przerywaną ta usterka nakłada się na prace przerywaną i wycieraczka zatrzymuje się w nieustalonym i trudnym do przewidzenia miejscu. (sterowanie pracą przerywaną działa poprawnie, a impuls z przekładni wprowadza zamęt)

Ja bym rozpoczął poszukiwanie przyczyny od sprawdzenia styków w przekładni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem, musisz wymontować cały układ wycieraczek, dostać się do przekładni, rozebrać przekładnię, wyczyścić całość wewnątrz i nasmarować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej i mnie dopadł ten problem, macie filmik ilustrujący to:

http://www.youtube.com/watch?v=CoC3bQ5qUuY

 

Wszystko zaczęło się dziać dziś rano jak wracałem od przekładania opon na zimowe...

 

Chodzi o przekładnie która jest zaraz przy silniku?

Zdjęcie poglądowe:

c59ee7f3.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, u Ciebie wygląda raczej jakby coś blokowało. No i te stuki, dochodzą chyba z przekładni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak włączę wycieraczki na 1 czy 2 bieg stuki dochodzą tylko z silnika tak jakby się przekładnia blokowała (zawieszała) nie miałaby siły i się zawiesza, może któreś z cięgien które idzie dalej i się blokuje. Gdyby nie ta pogoda już dawno bym to rozebrał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak u mnie chodzą ok tylko gdy je wyłacze to dochodzą do końca szyby i unoszą sie do połowy szyby gdy je opuszcze recznie spowrotem na dół to po przekreceniu zapłonu wskakują znó szybko na połowe szyby co to moze byc i czy da sie to naprawić pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damiansochaczew, a nie zdejmowałeś czasem ramion wycieraczek?

Bo wygląda mi, że są źle ustawione.

gdy je opuszcze recznie spowrotem na dół

Tego nie rozumiem! U mnie nie da się przesunąć ramion wycieraczek ręcznie.

Nie podałeś informacji, jak wycieraczki pracują ? Robią pełny cykl i się zatrzymują w połowie szyby? Czy za którymś razem zatrzymują się w dolnym położeniu, przy dolnej krawędzi szyby?

Sprawdziłbym, czy nie ramiona są dobrze nałożone na ośki, czy czasem nie są luźne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam . robią pełny cykl poczym podnosza sie do połowy szyby tak jak by czujnik jakiś za pużno wyłaczał je zgodze sie tez z toba ze jak jest zapłon to nieprzesuniesz ich ale gdy wyłacze to moge ruszac nimi rekami nigy nie były zdejmowane bo samochód mam od ciotki a ona ma go odnowośći

Zwracaj uwagę na pisownię postów :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy komuś udało się rozwiązać ten problem? U mnie jest to samo - wycieraczki robią pełny cykl, po czym podnoszą się do połowy szyby...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... i co dalej? Nie działają, działają? Jak działają?

Chcesz pomocy to napisz jak się zachowują.

Przyczyny, generalnie, są dwie;

1) uszkodzony mechanizm wycieraczek, np. zatarte

2) brak styku na styczniku silnika.

Trzeba zdjąć mechanizm i rozebrać żeby stwierdzić przyczynę nie działania wycieraczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szybki opis sytuacji: Wsiadłem do auta i zastałem niedziałające wycieraczki. Sprawdziłem bezpieczniki i były ok. Poszukałem w necie i znalazłem informację, że przyczyna może być w silniku wycieraczek. Wymontowałem go i okazało się, że była przerwana ścieżka/styki na tym plastikowym dekielku zakrywającym mechanizm. Ścieżkę połączyłem prowizorycznie blaszką, poskładałem wszystko i włożyłem do auta.

 

Teraz wycieraczki działają w każdym trybie - i czasowym, i normalnym, i szybkim i super szybkim. Działają w normalnym zakresie - nie wyjeżdżają ani za szybę, ani nie zjeżdżają na podszybie, więc są dobrze ustawione. Tyle tylko, że po pełnym cyklu jak dojadą do pozycji na dole szyby, kiedy normalnie powinny się wyłączyć to podnoszą się do połowy szyby.

Gdzieś znalazłem informację, że to kwestia jakiejś szczorki powrotu czy tam mechanizmu powrotu, ale na razie nie wiem gdzie tego szukać.. dlatego proszę o pomoc:) Chętnie przyjmę rady:) Może trzeba coś jeszcze zrobić z tymi stykami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz odpowiedź, sam ją znalazłeś.

Gdzieś znalazłem informację, że to kwestia jakiejś szczorki powrotu czy tam mechanizmu powrotu,

Musisz jeszcze raz rozebrać i odpowiednio ustawić na stykach, w tej chwili masz przesunięty moment wyłączania wycieraczek. Przypuszczam, że przekręciłeś dekielek ze stykami, o jedną śrubkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz doprecyzować o co chodzi z przekręceniem dekielka ze stykami o jedną śrubkę? Czy cały silnik źle przykręciłem na podszybiu? Czy namieszałem wewnątrz silnika? Dla jasności dodaję foto znalezione na forum. Zieloną strzałką zaznaczyłem miejsce, w którym dokonałem łączenia ścieżek na dekielku:)

post-63842-0-33362900-1428435626_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, zapomniałem już jak to wygląda. ;)

Robiłem to parę lat temu. Też miałem z tym zabawę, wszystko poskładałem, ale przesunąłem sobie ramie na silniczku. W efekcie wycieraczki wchodziły na maskę.

 

Rozumiem, że po złożeniu i ustawieniu wycieraczek w dolnej pozycji, po ich uruchomieniu wycieraczki robią ruch do słupka, potem jadą do maski i wracają w pozycję na środku szyby, i się zatrzymują. Kolejne włączenie wycieraczek powoduje taki sam ruch?

Jeżeli tak, spróbuj poluzować ramie ma mimośrodzie silniczka i ustaw go tak, żeby wycieraczki były ustawione w pozycji wyjściowej. Najlepiej zamiast wycieraczek załóż sobie kawałki miękkiego drutu. Pomoże to w obserwacji ruchu wycieraczek, tym sposobem nie porysujesz maski i nic nie będzie blokowało ruchu. Niestety, ale będziesz miał zabawę na jakiś czas. Mnie zajęło to jakąś godzinę :/

Inaczej nie pomogę, Będę rozbierał napęd wycieraczek, ale dopiero jak się zrobi cieplej. Znowu zaczynają mi się zatrzymywać gdzie i kiedy chcą. Prawdopodobnie znowu muszę wyczyścić ślizgi i dogiąć styki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...