Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
knq

Megane I phI Szarpanie po zmianie biegów

Recommended Posts

Witam.

Mam kolejny problem ze swoja Megane. Czasami po zmianie biegow, juz po puszczeniu sprzegla (chwile po) samochod mocno zaczyna szarpac. Jest to tak mocne, ze az slychac jak tlumik prawie sie urywa. Trwa to chwile. Wczoraj np po redukcji samochod mocno szarpal przez jakies 3 sekundy. Nie dzieje sie to jednak zawsze.

Osobiscie podejrzewam siadajace sprzeglo (ale wtedy przy szarpaniu obroty robilyby sie wysokie?), ew. cos z wtryskiem paliwa/gazu? Prosze poradzcie cos, bo juz na prawde zaczynam miec dosc swojej Meganki...

 

 

"alt" się kłania-popraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi jak szarpał to okazało się, że filtr paliwa był do wymiany - brudny od naszego cudownego paliwka ze stacji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jeździłem na benzynie. Wtedy przy przyspieszaniu czuć takie delikatne szarpnięcia (nie zawsze, dość rzadko i są one naprawdę delikatnie wyczuwalne - jakby w ułamku sekundy nie podano paliwa). Jednak na gazie nie da się kompletnie jeździć... Nawet na biegu jałowym przy przegazowaniu obroty są mało stabilne - przegazuje a przy opadaniu wskazówka opada prawie do samego dołu i dopiero się podnosi. Po ruszeniu i zmianie biegu wygląda to mniej więcej tak jakby samochód chcial jechać raz do przodu raz do tyłu, a szarpanie jest naprawdę bardzo mocne. W momencie szarpania tłumik szarpie tak jakby miał sie urwać i dochodzą z niego dźwięki jakby strzały.

Poduszki wykluczyłem. Ja obstawiam cewki, ewentualnie zawór EGR, a swoją drogą muszę jechać do gazownika na zmianę filtra gazu i regulację...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Noo właśnie, może źle szukasz, być może wina w gazie - źle wyregulowana, lub problem z kablami, świecami, cewkami..bo to w sume taki typowy objaw właśnie dla gazu (jest czulszy).

I z tego co wiem ale nie masz zaworu EGR..., to chyba bardziej diesli dotyczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to auto z podpisu, to tam nie ma zaworu EGR.

Po kolei do sprawdzenia: świece zapłonowe, przewody i kopułka z palcem.

Warto też wymienić filtr powietrza, jak już od dawna siedzi w aucie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bylem u gazownika, gazownik stwierdzil, ze to cos z ukladem zaplonowym :) Czyli do sprawdzenia mam: swiece zaplonowe, przewody WN (te obie rzeczy wymienialem rok temu, a jezdze malutko - mozliwe, ze padly?), kopulka, palec... Mam pytanie w czy w moim aucie sa cewki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jedna cewka na podszybiu, za zbiorniczkiem płynu chłodniczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...