Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Po wymianie simmeringu na wale cały czas z niego cieknie. Simmering wymieniany kilkukrotnie. Miałem rysy na tulejce odległościowej, ale zostały one wyszlifowane. Sprężynka na simmeringu aktualnie skrócona o ok.5mm. Mam silnik oznaczony : k7m a 7/02( różnica od silnika w pierwszym poście: nie ma oznaczenia na głowicy podczas ustawiania paska klinowego, nie ma kwadratu dociskowego. Elementy w zamieszczonym rysunku: 1,2 i 3 występują jako jeden element; 5 i 6 także jako jeden element ). Pozbycie się defektów na tulei polegało na zdjęciu bocznej pokrywy silnika i docieranie tulejki papierem ( kończąc na papierze 2000 ). Niemożliwe jest jej wyjęcie bo jest połączona ( ewentualnie zapieczona) z kołem zębatym pompy olejowej. Rysy miały głebokośc mniejszą niż 1 mm. Czy wyciek może być spowodowany zbyt mocno naciągniętym paskiem klinowym ? Jest naciągnięty na "90 stopni". Czy należy jeszcze bardziej naciągnąć spręzynkę ( podejrzewam że powstały rowek na tulei był spowodowany wcześniejszym skróceniem sprężynki o ok 1cm).

 

Niecierpliwie czekam na odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

post-28737-0-61014800-1337188959_thumb.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam

czy przy wymianie uszczelniaczy wałka rozządu oraz uszczelniacza wału korbowego trzeba spuszczać olej silnikowy ?

Czy uszczelniacze elring sa dobre ?

I czym zablokować koło zębate wałka rozzadu?

Edytowano przez Szeryf94
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 months later...

Według podanego schematu nie zgrywają mi się znaki na wale ze znakami na kole rozrządu tzn jak ustawię koła na kreski które są na pasku to po ustawieniu koła pasowego wału na godz 6, górne koło (znak zgrany z kreską na pasku) ustawia się na godz 11... nie pasuje na znak na pokrywie rozrządu. Po zakręceniu kołem nic nie czepia ale silnik się nie uruchamia... Auto jest po pęknięciu paska, głowica zrobiona. Ma ktoś pomysł co tu zrobić? Ustawić na godz 6 i 12 i nie patrzeć na znaki z paska?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ustawia się rozrządu wg znaków na pasku, tylko wg kół pasowych (wału i wałka). To, jak wypadną przy tym znaki na pasku, jest nie istotne.

Przy okazji, weź pod uwagę to, że podczas napinania paska napinaczem, koła się przestawią. Proponuję przesunąć jedno koło o jeden ząbek tak, aby po napięciu paska wszystkie znaki pasowały.

Edytowano przez Kreciq
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kreciq dzięki za podpowiedź. Sprawdzę jeszcze czy przy uderzeniu czasem nie ścięło klina na kole rozrządu (o ile taki jest) a później jeżeli nie sprawdzi się moje podejrzenie ustawię po twojemu i sprawdzimy efekt:)

 

Dodano: 11 gru 2013 - 20:31

Jeszcze raz dzięki Kreciq, sprawdziłem kliny, oba całe, ustawiłem tak jak pisałeś na godzinę 6 i 12 nie patrząc na znaki na pasku i renówka chodzi:) Nie rozumiem tylko po co to oznaczanie paska - wg producenta paska znaki na kołach powinny się pokrywać ze znakami na pasku... Ale to nie ważne, najważniejsze, że silnik działa:)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 years later...

Witam

 

Zabrałem się za robienie rozrządu według podanych instrukcji. Kupiłem nawet do tego celu specjalistyczne blokady za parę złoty. Sprawa wygląda tak, jestem na etapie przy blokowaniu wałków. Znaki na kołach zębatych zgadzają się (godzina 12 na górze, 6 na dole). Teraz tak, kręciłem wałem korbowym do momentu jak był jeden ząbek przed właściwym ustawieniem, wsadziłem blokadę wału korbowego - nie idzie dalej więc dobrze zapiera. Natomiast pod zdjęciu plastikowej zaślepki przy wale głowicy rozrządu moim oczom ukazał się taki widok:

glowica.jpg

Może mi ktoś wytłumaczyć gdzie leży błąd i jak sobie z tym ewentualnie poradzić? Oczywiście nie luzowałem napinacza paska rozrządu ani samego paska, jedyne co zrobiłem to zdjąłem obudowę.

Samochód to Megane 1.6 8V 98r.

 

Pozdrawiam

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wykręć świecę na pierwszym cylindrze i wsadź do środka czujnik zegarowy albo jakiś dłuższy pręt. Potem kręć wałem tak żeby czujnik pokazał maksymalną wartość. To znaczy że tłok jest w górze. (Ewentualnie pręt wysunięty) Potem sprawdź czy blokada da się wsunąć. Jak nie możesz wsunąć to znaczy że ustawienie rozrządu się rozjechało.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!