Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam po długiej przerwie od problemów z Megi...

Wsiadam dzisiaj do samochodu, żeby zawieść mamę do pracy, bo pada mocny deszcz. Samochód elegancko odpalil, chce włączyć wycieraczki... no i na chęciach sie skończyło. Dodam, ze wczoraj w ulewie sprawowały się bez zarzutu. Oczywiście baaaaardzo długo czekałem, aż możne załącza, no ale nie załączyły. Jedynie na chwile włączyła się tylna wycieraczka na bardzo wysokiej prędkości. Czy to możne być wina zamoczonego modułu sterownika (nie wiem jak się to nazywa) przy akumulatorze w podszybiu? Bo sprawdzałem i jest cały mokry, coś musi być nieszczelne bo cieknie tam woda. Z góry dziękuje za szybka pomoc bo miałem dziś jechać do mechanika z tłumikiem, bo chyba po raz 3 w ciągu 3 lat się urwał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przepalił się bezpiecznik w tej skrzynce to wycieraczki działać nie będą,bodajże przedostatni bezpiecznik ,w ksiązce Sam naprawiamjest opis :applause:

dsc00025ys.jpg

skrzynkaz.jpg

 

tą skrzynkę lepiej zabezpieczyć przed wilgocią i udrożnic odpływ wody,bo może jest zapchany,a woda niestety zawsze tam będzie .

Edytowano przez andrzej27r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem 2 ostatnie bezpieczniki i dziala :applause: Ale w trakcie jazdy nie bylo wycieraczek i kierunkowskazow. Po jakichs 30 minutach dzialalo juz dobrze i nic sie nie dzialo. Jak myslicie co to moze byc? Moglby ktos pokazac jakis przyklad zabezpieczenia tej skrzynki przed woda i wilgocia?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

 

P_r_z_e_m_o

 

 

Dodano: 30 Jul 2011 - 18:04

Problem niestety się ponawia. Wymieniłem wszystkie bezpieczniki i 90% czasu działają zarówno kierunkowskazy jak i wycieraczki. Jednak od czasu do czasu nie wiedzieć czemu nie działają. Ma ktoś jakieś pomysły? Może zaśniedziały te wtyczki? Proszę o szybką poradę, bo będę sprzedawał swoją Megane i chciałbym ją zrobić na cacuszko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj połączenia masy z karoserią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety kierunkowskazy i wycieraczki po 1,5 miesięcznym okresie spokoju znowu przestały działać na 1 dzień. Żeby było śmieszniej dziś działają normalnie. Byłem u elektryka i powiedział, że to na 90% moduł BSI. Ogólnie wystraszył mnie, bo powiedział, że to duże koszta itd.

Czy moduł BSI to rzecz pokazana na tym zdjęciu?

http://imageshack.us/photo/my-images/18/imag0025pn.jpg/

Jeśli tak to byłbym uratowany, bo mam w domu drugi taki moduł z usuniętym immobiliserem (powinien się przyuczyć).

Proszę o pomoc, bo Megi doprowadza mnie do szaleństwa jak każda prawdziwa kobieta :)

 

Zgodnie z regulaminem dodawania zdjęć fotki mają się wyświetlać na forum, popraw lik do zdjęcia.

 

Dodano: 12 lis 2011 - 09:29

Panowie proszę o pomoc, bo jestem załamany... Po 2 miesiącach, gdy wszystko było OK wycieraczki i kierunkowskazy znowu nie działają(samochód bez trudu odpala) Co to u licha może być? Ogrzewanie tylnej szyby również nie działa (wnioskuję po tym, że nie zapala się kontrolka). Reszta świateł działa OK (normalnie pokazują się też na tablicy rozdzielczej). Dmuchawa również OK. Dodam, że awaryjne też nie działają... Byłem u elektryka i coś mówił o rozwalonym BSI. Ma ktoś podobne doświadczenie? Proszę o każdą radę, bo w moim mieście raczej nikt nie jest w stanie mi pomóc...

 

Dodano: 12 lis 2011 - 11:25

Aktualizacja: Osuszyłem skrzynkę bezpieczników w podszybiu, poprawiłem bezpiecznik i kierunkowskazy przez chwilę dobrze działały. Teraz świecą ciągłym światłem. Słyszałem, że jeśli chciałbym wymienić tą skrzynkę to samochód by nie zapalał. Czy to prawda? Wcześniej zaobserwowałem, że woda kapie dokładnie na ten przedostatni bezpiecznik odpowiedzialny za wycieraczki i kierunkowskazy. Można to jakoś wyjąc i wyczyścić? Proszę o pomoc.

Edytowano przez knq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli woda tam kapie, to jest nie ciekawie.

Najlepiej wyjmij całe UCH i w domu porządnie wysusz.

Zalep czymś dziurę, którą leci woda, albo przyklej jakiś plastik nad UCH we wnęce, żeby na niego nie leciało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika. Popatrzył, popatrzył i stwierdził, że to najprawdopodobniej przekaźnik w kolumnie kierownicy i przerywacz czy jak to tam się nazywa. Jak myślicie, jest to możliwe? Czy wymienione części są drogie?

uchw.th.jpg

 

Czy to co jest w czerwonym kółku to jest UCH? Przepraszam, że się tak motam, ale już głupieję. Jeśli tak to mam w domu drugi taki działający moduł ze zdjętym immobiliserem.

Edytowano przez knq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To w czerwonym kółku, to komputer od silnika.

UCH jest zamontowany razem ze skrzynką bezpieczników, przy lewym kolanie kierowcy.

Całkiem możliwe, że jest to włącznik, ale musisz uważać, bo są włączniki Valeo i Lucasa, które nie są wzajemnie zamienne.

Valeo są bez problemu dostępne, tak samo jak ich zamienniki.

Przełączniki Lucasa są trudno dostępne i praktycznie nie ma zamienników.

Najczęściej się po prostu nadpalają styki w przełączniku.

Jeżeli masz wersje rozbieralną przełącznika, to można go spróbować przeczyścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oprócz suszenia warto by rozebrać i zobaczyć jak wygląda środek, czy nic nie jest przegniłe, bo to już od dłuższego czasu było zalewane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku chyba jednak chodziło o komputer silnika, a jego lepiej nie rozbierać, bo jest hermetycznie zamknięty :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zacząłem pisać to fotki jeszcze nie było (wiem, zeszło się) :D

Trochę dziwne, szczerze mówiąc, że zalanie komputera silnika wpływa akurat tylko na wycieraczki. Raczej trzeba zbadać, jak piszesz, manetkę i ewentualnie jeszcze czy same złącze przy silniku nie jest zaśniedziałe czy coś (jeśli manetka ok).

Edytowano przez fred

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doszło do pomyłki. Zalewało mi skrzynkę bezpieczników przy akumulatorze (na początku myślałem, że to jest UHC). Potem zacząłem myśleć, że komputer silnika (to co dałem w czerwonym kółku) to UHC. Rozumiem, że UHC jest wewnątrz kabiny pojazdu tam gdzie wewnętrzne bezpieczniki (lewe kolano kierowcy)? Da się to jakoś wymienić? Słyszałem, że po wymianie na inny samochód nie będzie zapalać. Jak droga może być naprawa lub kupno nowej takiej części? Jest mi ktoś w stanie polecić dobrego i taniego elektryka z Warszawy i okolic, który mi to zrobi? Bo niestety, ale w moim rodzinnym mieście każdy tylko rozkłada ręce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trakt Brzeski 172 (jeśli dobrze pamiętam i mam aktualne dane).

501 536 453

 

Robiłem u nich reset sterownika AIR BAG, ale z tego co się zorientowałem to UCH też robią. Czy są tani nie wiem, najlepiej zadzwoń i pogadaj.

Edytowano przez fred

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moglbym prosic o wrzucenie fotek na serwer... bo niestety nie wtswietlaja mi sie a ma problem z wycieraczkami, tzn. nie dzialaja mi czasowe i ustawienie predkosci.

Dziekuje i pozdrawiam, za wszelkiego rodzaju bledy przepraszam.

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, nie przepraszaj, tylko popraw swoją wypowiedź skoro zauważasz w czym problem. damiar

 

Dodano: 25 sty 2015 - 11:11

Może zacznę w ten sposób… kilka dni temu jechałem do pracy na noc, dodam że padało… i po owej nocy moja Renatka zwariowała ;) awaryjne same się włączały, szyba od strony kierowcy sama się opuszczała i podnosiła, zaczęła się zapałać kontrolka od podgrzewania przedniej szyby… a owego podgrzewania nie mam w aucie :P

Oddałem autko do elektryka, męczył się chłop 2 dni i powiedział że padł (jak coś pomylę to przepraszam) moduł UHC??(podobno był zalany) ale coś tam pogrzebał i autko wróciło do życia…, ale zauważyłem ze po owej naprawie nie mam wycieraczek czasowych.. ( na drugim i trzecim biegu wycieraczki normalnie pracują) ani ustawienia prędkości…

Więc drodzy koledzy proszę o pomoc gdzie mam zerknąć by naprawić ten problem.. niestety na obecnej stronie nie wyświetlają mi się fotki  nie wiem czemu, dodam że jestem nowym użytkownikiem forum .

Aha, moja Renia I PH I 2.0 benzyna/gaz 1999r

Pozdrawiam Marcin

Edytowano przez pinioczet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...