Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic I phII Scenic I phII automat a krótkie trasy


Recommended Posts

Witam, mam pytanie do doświadczonych użytkowników - praktyków posiadających ASB w swoich Scenicach. Czy można jednoznacznie określić jaki wpływ na trwałość i awaryjniść skrzyni w dłuższym okresie czasu będzie miało użytkowanie automatu na bardzo krótkich trasach (ok 2X1km dziennie+weekendowe zakupy - miesiecznie ok. 200 km)?

Czy w takim przypadku automat w ogóle powinien być brany pod uwagę?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nie będziesz mocno deptać to nie widzę przeszkód, pamiętaj, że do momentu nagrzania silnika skrzynia nie będzie bocznikowała sprzęgła hydrokinetycznego. Sam tak użytkuję samochód, co prawda granda, który swoje waży, więc spalanie mam duże.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info! Mam jednak pytanie - o znaczy w praktyce (dla użytkownika- laika;-)że "skrzynia nie będzie bocznikowała sprzęgła hydrokinetycznego"? Nie będzie wyłączała sprzęgła h-k - tzn. cały czas jazda na "niby" półsprzegle - coś jak by wrażenie ślizgającego się sprzęgła?

Co do spalania - na tych trasach oszczędny t.diesel palił do 11/100 (a na trasie 5,5) i po roku takiego katowania padła turbina - koszt naprawy - 1200zł (tylko). Więc jak by benzynowy automat palił nawet 12+ to w paliwowym budżecie miesięcznym byłaby to zmiana nieznaczna, którą w bilansie długoterminowym i tak by była na + dla benzyny bo nie zniwelowałaby jej pewna awaria turbiny z powodu małych przebiegów ;-)

Edytowano przez idoru
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzisz i dokładnie dlatego wybrałem 2 litrowego benzyniaka a nie diesla. Ostatnie tankowanie miałem 4 tygodnie temu i wciąż mi jeszcze pokazuje 10 litrów. (Poza tym benzyniaki są ok £1500-2000 tańszy od wersji dieslowskich i o nieporównywalnie mniejszym przebiegu).

 

Co do skrzyni biegów. Scenic I Ph II miał instalowaną skrzynie DPO, ale moga sie tez trafic starsze AD4. Jak poznać DPO? Z zewnątrz - brak bagnetu oleju. Ze środka: na wyświetlaczu od góry P-R-N-D-2-1 i guziczek D3 na lewarku.

Skrzynia zmienia biegi następująco:

jedynka,

dwójka (duże zmiejszenie obrotów silnika),

blokowanie hydrokinetycznego (zmniejszenie obrotów może być niezauważalne lub znaczące w zależności od obciążenia silnika - tylko na rozgrzanym silniku),

trójka, czwórka.

 

Na zimnym silniku na wyższych biegach po puszczeniu gazu obroty spadają na 1200-1500, na rozgrzanym trzymają się takie jakie były (hamowanie silnikiem). Brak objawów ślizgania się sprzęgła. Podobnie rzecz się miała w Mercu A, który również bocznikował sprzegło (ale żarł więcej niż mój stary scenic), a zupełnie odwrotnie w nowym KIA Ceed, która bocznika nie miała i wrażenie ślizgania była bardzo duże (i ciut wkurzające).

Edytowano przez sanfran
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!