Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

@mlodyporszak lej na max dla dobra silnika i KZFR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mialem na max i cisnienie wywaliło olej do plynu chłodzacego he teraz po remoncie mojej megi mam na bagnecie do polowy a czujnik pokazuje tylko jedna kropke pusta po odpaleniu po nocy ☺

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 literki PL. - mireczek01

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, mlodyporszak napisał:

Ostatnio mialem na max i cisnienie wywaliło olej do plynu chłodzacego he

Nie zwalaj tego na wysoki poziom oleju. Coś innego musiało być powodem tej awarii.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna byl podtlenek lpg he remont zrobiony i zas 200tys nalata.

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 literki PL. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@mlodyporszak a o co chodzi z tym Twoim "he"? To jakaś nowoczesna forma interpunkcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój ma słabą kompresję,słyszałem że dobrze jest zalać 10 w 60 .Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Akurat dzisiaj widziałem w "101 napraw" test porównawczy płynności 0w30 i 10w60. W temperaturze -5st.C 10w60 spływał 2x dłużej z pojemniczka niż 0w30. Z kolei 10W60 dużo wolniej spływał od 0w30 nagrzany do 130st.C ale pewnie rzadko kiedy olej w Twoim silniku taką temperaturę osiągnie. Po tym co zobaczyłem już raczej nigdy nie wleję do silnika 10w, za to zastanawiam się nad zmianą na 0w40.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po wlaniu przez mechanika 10w40 castrol magnatec i docelowo wymianie na 5w40 bez płukanki mobil 1 w końcu docelowo zalałem po 3 wymianie Liqui Moly Top Tec 4100 5W40, jak myślę zostanę przy tym oleju chyba, że zacznie "pić" to przerzucę się na coś tańszego. Olej średnio wymieniam co 12tyś staram się jak najbliżej 10, ale nie zawsze się uda :(. Olej 0w30 a dokładnie Selenie 0w30 lejemy do naszych firmowych Ducato 2.3 180KM  taki olej zaleca producent i powiem wam niby bus niby duże auto, a chyba przez ten olej nagrzewa się bardzo szybko, ale czy jest sens lania do meganki oleju 0w @pbet to szczerze nie wiem u mnie meganka nagrzewa się bardzo szybko ( nie wiem od czego ma to związek ) więc chyba już zostanę przy tym który kupiłem zwłaszcza, że znów kupiłem 6l i jednak tak jak wyżej koledzy pisali wchodzi równe 5 bo w końcu mechanik litrę zostawił więc nie wiem co wcześniej robił zlewał sobie czy magicznie wchodziło więcej ? :D. Szukałem tego zalecanego przez producenta Elfa, ale ma tyle oznaczeń :rolleyes: poza tym w inter cars w którym kupuje części nie mieli na stanie na już, a wiadomo jak przeczekam to zaraz zrobię kolejne 4tyś :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tam do swojej leję 5W40 Valvoline MaxLife i wymiana co 11-12k km :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja planuje wymienić olej w najbliższych dniach. Kupiłem ELF Evolution 900 SXR 5W40.

   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdy kupiłem meganke 1.6 miałem zalany olej shell 5 w 30 i teraz na wymianie mechanik również zalał mi shell 5 w 30 . Dużo osób pisze że jeździ na 5 w 40. Czym to się różni? Teraz założyłem lpg. Powinienem zmienić na 5 w 40? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@wg86 lepsze smarowanie przy wyższej temperaturze względem w30, chcesz to zmieniaj Ja jeżdżę na 5w40 wcześniej jednorazowo miałem 10w, i w tym przypadku autko faktycznie teraz łapie lepiej temperaturę, a i masła pod korkiem nie mam zimą :D. Co do sprawdzenia różnicy między w30/40 nie jestem w stanie ani tego sprawdzić, ani ocenić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.02.2019 o 06:24, Piotr.. napisał:

 Kupiłem ELF Evolution 900 SXR 5W40.

   

Nie eksperymentuję i w benzynach go stosuję wymieniając raz do roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W niemczech raz lali 5w40 a potem 5w30 i teraz mechamik mi wlał 5w30 ponownie schell taki jak był ostatnio w niemczech. Teraz już będe sam wymieniać i z Waszych wypowiedzi wychodzi na to że każdy jeździ na 5w40. Ja mam megane 3 1.6 110 km w lpg to następnym razem lepiej będzie 5w40?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Też mam 1.6 LPG auto kupiłem, i mechanik wlał mi 10w40 zrobiłem na tym 12tyś, i przy następnej wymianie miałem już swój 5w40 ( tak wyczytałem, że ten olej jest zalecany, a 10w w ogólę do tego silnika) bez płukanki zalał mi 5w40 śmigam i jest ok, a zrobiłem od tamtego czasu już z 23tyś. Jestem już po 2 wymianach na 5w bo w przeciągu roku wymieniłem olej 3x  po około 12tyś (dlatego nie robiłem płukanki przy takich wymianach samo z siebie się w końcu wypłuczę :D ), autko śmiga oleju praktycznie nie bierze nic, jakieś znikome ilości głównie po przegnaniu na autostradzie :D. 5w30 nigdy nie lałem, ale skoro 5w40 jest lepsze przy wyższej temperaturze to nic nie tracisz, a nawet zyskujesz :)

Edytowano przez czik3n

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, żeby nie zaczynać nowego:

 

Generalnie sytuacja następująca: silnik bliźniaczy 1.6 100 K4M 848, aktualnie jeździ na Elf SXR 900 5W40 czyli oleju na bazie syntetyku, chciałbym zalać na syntetyka Liqui Moly  Leichtlauf High Tech 5W-40, jak wygląda w praktyce zmiana oleju z tego na bazie syntetyka na pełny syntetyk? Lepkość ta sama, normy RN0710 spełniają oba ale czy mogą być jakieś negatywne skutki ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz śmiało zmienić, nic się nie będzie dziać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam . Trochę z innej beczki, ale widzę że tutaj coś się dzieje. Mam takie pytanko. Czy ktoś z was miał problem głośnej pracy skrzyni biegów w megane III 1.6 benzyna? Przeczytałam na innym forum że to dość częsty problem w tym silniku I że ten typ tak ma... z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz trochę przebiegu. Olej w skrzyni powinno się zmienić. Trzeba zwrócić uwagę, czy nie ma wycieku od strony półosi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłam u mechanika stwierdził, że wszystko jest w porządku.  Sprawdził olej w skrzyni I jest ok. ... może zmiana na jakiś inny olej by pomogła ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Martynaa93 napisał:

Byłam u mechanika stwierdził, że wszystko jest w porządku.  Sprawdził olej w skrzyni I jest ok.

To, że poziom oleju w skrzyni jest ok nie oznacza, że nie warto byłoby pomyśleć nad jego wymianą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej z wyższej półki, niż ELF? 5W40, powiedzmy max 150 zł. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

 Liqui Moly polecił mi do Meganki sprzedawca jak i mechanik zamiast tego syfu Elfa. Wiadomo, droższy jest przynajmniej u mnie, 5l okolo 200 zl. A co do skrzyni to już nie pamiętam jaki inny niż Elf. Jak się dowiem to dam znać bo tamten schodzi szybciej z półek niż Elf. Dolać można ceramizera, prawdopodobnie uciszy trochę( wypełni luki w zużytych elementach) koszt w granicach 70 zl za ceramizer. 

Edytowano przez Renia08

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Renia08 napisał:

 Liqui Moly polecił mi do Meganki zamiast tego syfu Elfa. Wiadomo, droższy jest przynajmniej u mnie 5l Okolo 200 zl. A co do skrzyni to już nie pamiętam jaki inny niż Elf. Jak się dowiem to dam znać bo tamten schodzi szybciej z półek niż Elf. Dolać można ceramizera, prawdopodobnie uciszy trochę( wypełni luki s zużytych elementach) koszt w granicach 70 zl za ceramizer. 

Stosował Pan ten ceramizerw swoim aucie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...