Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.9 dCi 130KM (2011r.)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj po raz pierwszy "zapalił się" komunikat: "UZUPEŁNIJ OLEJ" (poziom sprawdzany manualnie wykazał, że poziom mieści się pomiędzy min. a max), do przeglądu (przy 30tys.) mam jeszcze sporo czasu więc muszę kupić olej na "dolewki", w instrukcji obsługi oraz w warunkach gwarancji mam napisane, że zaleca się stosowanie oleju ELF wg klasy w zaleznosci od temp. zewnętrznej....np. przy -20 C 5W30, 5W40... przy -30 C jeszcze inny...

Jaki polecacie olej do tego silnika, może być ELF tylko jaki? Jeśli to możliwe proszę o podanie dokładnego symbolu oleju.

Z góry dziękuję za odppwiedź i przepraszam za "dziecinne pytanie, ale to mój pierwszy diesel więc nie mam doświadczenia w obsłudze takich silników.

Pozdrawiam

Tom_myPL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proponuję koledze jak najszybciej wymienić olej na świeży. I nie patrzeć, że renault zaleca wymianę przy 30tys km. Jest tam taki mały dopisek, że zaleca się skrócić czas między wymianami jeżeli auto jeździ na krótkich trasach i w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

ok, jak najbardziej wiem o skróceniu czasu między wymianami, ale ja jeżdżę przeważnie "po trasie", po mieście raczej sporadycznie... więc z punktu widzenia jak użytkuję samochód nie powinienem jeszcze wymieniać oleju.

Tom_myPL

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 - cytowanie

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po raz pierwszy "zapalił się" komunikat: "UZUPEŁNIJ OLEJ" (poziom sprawdzany manualnie wykazał, że poziom mieści się pomiędzy min. a max)