Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

krzysko888

Scenic II phI nie odpala po 2 dniach postoju. pomóżnie znaleźć przyczyne

Recommended Posts

Witam. i na wstępię życze spokojnych i wesołych świąt :D

przejde do sedna, może ktoś będzie w stanie mi doradzić.

 

Po 2 dniach postoju w garażu nie moge odpalić auta. Wyświetlają sie dwa komunikaty

"low battery i low oil pressure" + załącza się wentylator chłodzenia silnika i dwa komunikaty głosowe biosu ( dwa pikniecie jedno sekundowe ) , nie zapala się nawet kontrolka od grzania świec jak i nie słychac pompy paliwa. komputer nawet nie kreci rozrusznikiem.

próbowalem sie połączyc z autem przez elm327 co kiedys robilem bez problemu a teraz nie moge.

Ktoś kto ma serwisowy kabel łączy się z całym autem prócz z silnikiem. nie może połączyc sie z komuterem silnika.

Akumulator sprawny, podmieniany na inny a stary nawet ladowany. bezpieczniki pod maską wszystkie sprawne. wtyczni na skrzynce bezpieczników nie mają zasniedziałych bolców jak i wszystkie siedza dobrze w gniazdach. komputer za akumulatorem ( za co on jest odpowiedzialny?) także dobrze siedzi w klamrach z przewodami.

Macie jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem ? już nawet wymieniłem w akcie desperacji baterie w karcie i dolalem paliwa bo byla rezerwa dosyc spora.

moż to być wina zablokowanego sterownika silnika? gdzie ten komouter się znajduje ? bo to chyba nie jest ten za akumulatorem ?

z góry dzieki za rady i pomysły ... póki co czekam az przyjdzie mi ze sklepu sruba cholująca to podciągne auto do okolicznego magika choć wątpie ze się podłączy pod komputer i coś zdziała.

w razie koniecznosci wymiany komputera. jaki będzie pasować? musi byc z tymi samymi numerami? czy wystarczy pojemnosci silnika i rocznik od daty produkcji mojego auta w góre.

Scenic II 1.9 dci 131 KM 2005r. phI

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Następnym razem przed wysłaniem przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowano przez krzysko888

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli do tej pory autko odpalało i jeździło wzorowo to komunikaty wskazują jednoznacznie przyczynę: niskie napięcie aku. Drugim komunikatem na razie się nie przejmuj dopóki nie odpali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

akumulator ładowałem okolo 20 godzin. nie pomogło. wstawiłem od iunnego auta 700ah z auta ktore odpala na"dotyk" i to samo.

przewody na klamrach aku ściągnąłem i przeczyściłem. może to wina któregoś z bezpieczników na plusowej(+) klemie od aku? można chwilo te bezpieczniki jakoś obejść albo sprawdzić czy sa sprawne?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Następnym razem przed wysłaniem przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przedewszystkim bezpieczniki na klemie plusowej akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zaraz sprawdze jak znacie jakis sposób ich sprawdzenia. sprawdza się je tak samo jak zwykle bezpieczniki ? kabelek i zarowka i jakis zrodlo prądu ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Następnym razem przed wysłaniem przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdza się jak zwykłe bezpieczniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w razie koniecznosci wymiany komputera. jaki będzie pasować

Dlaczego chcesz wymieniać? Tylko dlatego,że auto stało 2 dni?

Nic nie napisałeś czy do tej pory chodziło bez zarzutu. Nie napisałes też jednoznacznie czy po prostu jeździłeś,przyjechałeś,zgasiłeś i po dwóch dniach nie chciał odpalić. Nie napisałeś też czy po nieudanej próbie odpalenia coś było grzebane. Napisałeś tylko,że ładowałeś aku. Przy rozładowanym aku i dużym spadku napięcia mogły zresetować się ustawienia radia,sterownika..o tym też nie wspominasz czy takie coś wystąpiło.Nie napisałeś też czy po naładowaniu aku kręcił rozrusznik i grzały świece. Gdyby problem tkwił w samym postoju to po kilkutygodniowym postoju w salonie każde auto powinno zaczynać od serwisu ASO.

 

Dodano: 25 gru 2012 - 16:14

załącza się wentylator chłodzenia silnika

Nie powinien jezeli sterownik widzi właściwą temp. przekazywaną przez czujnik. Edytowano przez tom2125

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

auto działało bez zarzutów. wstawilem do garażu. po 2 dniach nie odpala nie grzebiąc przy nim wcześniej.

pierwsze co podłączyłem go pod prostownik na całą noc.

rano ku mojemu zdziwieniu auto nie odpalilo wiec odpiąłem do od klem auta i znów ładowania okolo 15 godzin. także bez rezultatów. wstawiłem aku 700 ( ja mam 720) który smiga w mk3 bez problemów i tez nie odpala. te same objawy. radio automatycznie się zresetowało po odpieciu klem na czas ładowania.

klemy minusowe i kable ktore do niego są przyłączone odkrecilem i przeczyscilem. wszystkie bezpieczniki pod maską też. wyciągałem kompa i sprawdzalem połączenie z 3 wtykami do komoa. wszystko ciasno siedzi.

wentylator włącza się zaraz po wybiciu błędów na wyswietlaczu ... myśle ,że to jakiś kod błędu ( dwa komunikaty, dwa piknięcia plus wentylator)

wentylator wyłącza się po okolo 2 minutach po wyjeciu karty. zaraz smigam sprawdzić bezpieczniki na plusowej klemie. ale nie obstawiał by na nie.

nie moge połączyc się ze sterownikiem silnika swoim kablem ktorym kiedys bez zproblemu się łączyłem. jakis elektro magik także swoim serwisoym kablem nie moze sie połączyć wiec obstawiam ze cos z modułem sterującym silnikiem... tylko tak jak wspomnieliscie. dziwne ze nie padł podczas jazdy tylko po 2 dniowyum przestoju. jedno wyklucza drugie.

 

nie da rady odpalić auta kablami rozruchowymi innym autem. te same komunikaty.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Następnym razem przed wysłaniem przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podłączyłem go pod prostownik na całą noc.

rano ku mojemu zdziwieniu auto nie odpalilo wiec odpiąłem do od klem auta

No to teraz zrób to samo,dodatkowo podłącz voltomierz i ładuj. Sprawdź jakie napięcie osiągnęła instalacja na tym Twoim prostowniku pod koniec ładowania.Mogło przekroczyć wartość krytyczną dla sterownika. Śmiało,więcej nic nie zepsujesz a przynajmniej się dowiesz, bo rozumiem,że ładowałeś w aucie bez odłączania klem od aku.Trafiają się ,,trefne'' prostowniki osiągające w stanie jałowym do 20V..podczas ładowania przy dużym obciążeniu napięcie spada na nich do 12-13V ale po naładowaniu dają coraz wyższe napięcie aż do tych 20V...i coś mogło siąść w sterowniku. :D :D Edytowano przez tom2125

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ładowałem bez odłączania klem prostownikiem 3,8 A

potem drugim prostownikiem 4A juz z odłączonymi klemami.

co mi da ładowanie go jesczze raz skoro na sprawnym i dobrym aku z innego auta nie odpala ?

sory za "głupie"pytania. jestem w temacie zielony.

mam dostęp jeszcze do jednego starszego prostownika który ma wmontowany wskażnik napięcia V i chyba o to urządzenie Ci chodzi. co moge wykluczyć ładując z takim urządzeniem bo nie do końca zrozumiałem

Edytowano przez krzysko888

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co mi da ładowanie go jesczze raz

Nic...ale czytałeś dokładnie? Chodzi o stwierdzenie czy Twój prostownik nie,,wpuścił'' zbyt wysokiego napięcia po naładowaniu w instalację.Wtedy można domniemywać,że uszkodziłeś sterownik.Bez tego możemy i 100 postów wyprodukować nie dochodząc do niczego. Edytowano przez tom2125

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok. dzis podłącze pod prostownik na podłączonych klemach i sprawdze jakim napięciem ładuje... na ile go tak zostawić ?

załóżmy ,że nie zepsułem nic ładowaniem wcześniejszym. przychodzą do głowy jakies warianty jeszcze usuniecia usterki ? co moze powodowac ze nie moge sie połączyć akurat ze sterownikiem silnika. (załóżmy ze ładowanie odbyło sie prawidłowo) moze sie zablokować ? moge kupić jakis sterownik i sprawdzic czy to jest to później do oddać. warto? który sterownik to sterownik silnika? ten za akumulatorem z bosha ? czy jakis z siemensa który widze na allegro. na jednym i drugim ludzie pisza ze to sterownik silnika a wygklądają inaczej. jest ich pewnie kilka ... tych komputerów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znam za bardzo tych silników ale sterownik to sterownik..wazne żeby był do dCi i wtyk taki sam..a czy to będzie Bosh,Siemens czy inny to chyba szczegół. Tylko ładuj tym samym prostownikiem i na tych samych ustawieniach prądu jeżeli takie są..chociaż, 3,8A sugeruje iż jest to ten mały automat z Lidla za 60zł..ja takim ładuję i jest ok. ale sprawdź napię cie pod koniec ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie to ten automat z lidla. właśnie sprawdziłem bezpieczniki na klemie + . wszystkie 3 sprawne.

podpowiesz mi który to sterownik silnika? ten za akumulatorem ? pod siedzeniem mierowcy tez cos jest z tego co wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o stwierdzenie czy Twój prostownik nie,,wpuścił'' zbyt wysokiego napięcia po naładowaniu w instalację.Wtedy można domniemywać,że uszkodziłeś sterownik

Z tego też jedynie wyjdą przypuszczenia.

Podłącz auto pod CLIP-a, a nie wynalazki typu ELM czy DDT, które nie dość że nie zdiagnozują poprawnie to jeszcze i szkód mogą narobić.. (takie info jest w którymś z postów, w dziale o interfejsach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłącz auto pod CLIP-a,

Tak..ale taka diagnoza kosztuje tyle co połowa sterownika :D. Jeszcze nie słyszałae żeby ELM-em można było narobić szkód..DDT-2000 można coś tam poprzestawiać ale nie jest tak,że porobimy masakrę w samochodzie.A info od,,prawdziwego mechanika'' z ,,prawdziwym CLIP-em'' że ELM czy DDT zepsuje samochód jest tyle samo warte co każde inne. To tak jakby twierdzić,że mój śrubokręt jest naj a każdy inny przekręci gwint. :D Edytowano przez tom2125

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A info od,,prawdziwego mechanika'' z ,,prawdziwym CLIP-em'' że ELM czy DDT zepsuje samochód jest tyle samo warte co każde inne.

Jakoś tych prawdziwych mechaników na tym forum nie widać, widać za to opinie użytkowników jednych i drugich urządzeń. Zwróć uwagę, że CLIP obecnie nie tylko jest domeną ASO, można powiedzieć, że "zawitał pod strzechy", tak jak te inne wymienione.

Faktem jednak niezaprzeczalnym jest, że dla Renówek TYLKO CLIP ma pełną wartość przy diagnostyce i naprawach naszych aut.

By wytrącić Ci z zasobów argument, że klienteli szukam, to oświadczam, że mechanikiem nie jestem, urządzeń diagnostycznych, a nawet chęci ich nabycia i obsługi nie posiadam.

Przekazuję tylko to, co we wspomnianym dziale nie od dziś w tematach jest napisane, w ocenach ELM-a DDT2000 CLIP-a i MAX-cośtam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

magik który u mnie był chyba właśnie miał clipa. nie znam się dokładnie ale miał takie urządzenie wymiarów małego pudełka po butach (:D) z czego wychodził przewod do auta i do laptopa. oprogramowanie obsługiwało różne marki aut z tego co widzialem z listy którą szukał mojego auta. połączył się ze wszystkim prócz silnikiem do ktorego dostepu nie miał.

 

właśnie się dokształciłem ... clip jest tylko do reno. wiec on clipa nie miał. poszukam w okolicy kogoś z clipem.

Mam dojscie do sterownika ... po numerach identyczny jak mój, ten za akumulatorem. jest możliwość zwrotu jak by nie pomogło. trace tylko na przesyłce w dwie strony.

kupie po świetach , mam nadzieje ze tylko na sterowniku się zakończy

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Następnym razem przed wysłaniem przeczytaj i popraw. -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

By wytrącić Ci z zasobów argument, że klienteli szukam

Pisząc ,,prawdziwi mechanicy'' nie miałem na myśli Ciebie tylko wszelkiej maści cwaniaków warsztatowych udających wyrocznię motoryzacyjną. Ja po prostu mechanikowi wierzę tylko jeżeli mówi,że wahacz urwany i do wymiany bo to sam widzę..ale to co oni wyprawiają przy ,,diagnozowaniu'' elektroniki to się kwalifikuje do słynnego programu,,Usterka''..tu dopiero mają pole do popisu i wciskania kitu swoim,,pacjentom''.Działają często po omacku wymieniając wszystkie czujniki aż trafią,do wymiany sterownika włącznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.

Wyświetlany komunikat "low baterry" i " low oil pressure " + załączający się wentylator, sygnalizuje brak komunikacji ze sterownikiem silnika.

W moim przypadku okazała się uszkodzona wiązka przy CPU.

Na pewno bardzo przydatną rzeczą jest rozpiska pinów przy CPU i sprawdzanie pin po pinie czy wszystko jest w porządku ( jeśli chcemy zaoszczędzić na diagnostyce w serwisie oczywiście )

W pierwszej kolejności wypadało by sprawdzić :

 

2L4 - Masa

2L3 - Masa

2M4 - Masa

2E3 - + po zapłonie

1B4 - CAN

1A4 - CAN

1C3

 

pinologia ECU Scenic II

Oczywiście sprawdzając wcześniej wszystkie bezpieczniki po prawej stronie akumulatora, bezpieczniki na klemie plusowej AKU ( u mnie nie dało to rezultatu, ale warto od tego zacząć )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam prosiłbym o pomoc mam podobne ojawy jak kolega krzysko888 lecz u mnie po diagnozie clipem nie wykrywa sterownika wtrysku silniczek mam 1.9 dci scenik II 2004 r sprawdzałęm te piny ale chyba mam iny sterownik jeśli miał by ktos schenat sterownika bosch 0 281 011 776 jakie piny i gzdie posprawdzac bezpieczniki dobre podmieniałem cały zestaw s trtowy i skrzynke bezpieczników masy dobre proszę o pomuc

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi

Pawel

 

Dodano: 08 lis 2015 - 13:50

rozumię ale szybko pisałem pilna pomoc

Edytowano przez Pawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz sterownik EDC16 i poniżej na trzech rysunkach pinologia.

Do sprawdzenia zasilanie komputera:

+ 12 V sterowane czasowo przez UPC Ścieżka M2 złącze B komputera wtrysku

+ 12 V sterowane czasowo przez UPC Ścieżka G1 złącze A komputera wtrysku

+ 12 V zasilanie z UPC bezpiecznik 5D (5A) do czarnego złącza A ścieżka D1

Ścieżki G4, H4, H1 złącza A komputera wtrysku - masa akumulatora

post-4670-0-39382200-1446997293_thumb.jpg

post-4670-0-26914500-1446997294_thumb.png

post-4670-0-09801300-1446997295_thumb.png

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śliczne dzieki za podesłanie tego zaraz ide do samochodu to sprawdzić oby to było

 

Dodano: 11 lis 2015 - 12:38

Witam ponownie po przebadaniu zgodnie co mi podesłano nie mam zasilania + 12 V sterowane czasowo przez UPC Ścieżka M2 złącze B komputera wtrysku

+ 12 V sterowane czasowo przez UPC Ścieżka G1 złącze A komputera wtrysku w tych dwóch brak. Nie wiem czy dobrze robiłem pomiar bo zrobiłem to tak że załączyłem zasilanie w aucie i ściągnąłem wtyczki ze sterownika i robiłem pomiar

 

Dodano: 11 lis 2015 - 14:33

UPC Ścieżka M2 wchodzi do złącza 4 pinowego pph1 szre a to drugie UPC Ścieżka G1 jest do czarnego ppm1

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłoby dobrze gdybyś znał dokładnie wyznacznik silnika. Były w tym modelu między innymi F9Q - 803, 804, 812 i różnią się schematami zasilania komputera. W F9Q 803 był przekaźnik wtrysku montowany na płytce bezpieczników mocy znajdującej się pod skrzynką UPC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystkim za poświęcony czas i udzielona pomoc koledze aniewa szczegulnie za schemat pomugł usterka usunieta okazało się że we wiasce z przodu akumulatora po rozcięciu jej jeden mały przewód brązowy miał takie zgrubienie po przecieciu był skorodowany oczyszcenie zlutowanie i zabespieczenie pomogło silniczek odpalił przewud odpowiadał za sterownik swiateł dzienych tak był opisany co i dlaczego niemam pojecia ale pomogło i jest ok jeszcze raz za schemat dziekuję pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

Nawet nie chce mi się komentować.

P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×