Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

EnD

Megane II phI Wypadanie zapłonu - objawy jak cewka

Recommended Posts

2 godziny temu, airbites napisał:

Nie papuguj.

Łatwo powiedzieć... Koszt silnika to jakieś 800-1200 zł plus robocizna mechanika. Gdybym miał gdzie dokonać takiej operacji to może i bym się podjął ale w swoim silniku mam już zrobiony rozrząd z pompą i kołem, świeżutki olej i filterki. Auto kupiłem 3 miesiące temu, nakulane mam już 8 tys. a ogólnie 224 tys. Więc lepiej naprawić to co się ma niż pakować się w używki ;)

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.10.2017 o 08:57, Andrzej-2010 napisał:
Dnia 23.10.2017 o 20:29, P_r_z_e_m_o napisał:

Bzdury piszesz. Zawory mają popychacze hydrauliczne.

Popychacze hydrauliczne też ulegają awarii.

 pavo88 napisał  " Szybka diagnoza wypadania zapłonu na nieszczęsnym 4 garze - brak kompresji... Marne 4 bary na niskich obrotach. Na 2 cylindrze, 12 barów a reszta idealnie. Nie pytałem czy robili próbę olejową, ale stwierdził ( mechanik ) ze musi być wypalone gniazdo zaworu wydechowego, bo to najczęściej się dzieje przy LPG." 

Wniosek ; wypalenie tylko jednego zaworu, wyraźnie świadczy wg.mnie o uszkodzeniu popychacza zaworu na zaworze wydechowym. Jestem za demontażem głowicy i sporządzeniu dokładnego kosztorysu naprawy.

Argumentacja pavo88 jest b.racjonalna.

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Argumentacja pavo88 jest b.racjonalna.

 

Tego typu argumentacja bardzo racjonalna była by w przypadku silnika w Scenicu mojego ojca. Auto od 8 lat w rodzinie, 200tys z 300 całkowitego nastukane przez niego i całkowita pewność dobrego stanu reszty motoru.

W przypadku silnika który mamy od 3 miesięcy powinno się podejść do tematu weryfikując wcześniej stan papierowych panewek od francuza, stanu tłoków i samego cylindra.

Argumentacja @pavo88 jest co najwyżej racjonalna i nikt mu nie da gwarancji, że nawet po wymianie całej głowicy na nową z nowym osprzętem nie okaże się, że mu panewki obróci bo były wypiłowane. Rozrząd będzie i tak do wymiany po zdjęciu głowicy. Filterki czy ole można przelać do nowego motoru.

 

Warto określić ogólny stan silnika przed remontem. Jeśli nie jest jakoś nadwyraz dobry jak na te 200tys może lepiej kupić silnik, zrobić tam co trzeba i wymienić na świeżą jednostkę.

 

A w temacie to u mnie okazało się, że uszkodzony na 90% jest wtrysk (nie ma sygnału powrotnego ani rezystancji na wtrysku - słowa mechanika). Dziwne, że mimo przełożenia z 2. do 4. cylindra komputer dalej pokazywał błąd na 2. cylindrze.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego hwfreak, wg.mnie jesteś nie konsekwentny w swoich diagnozach ;

- z jednej strony zachęcasz do zakupu silnika używanego, czyli mówiąc po naszemu " kota w worku ". Napisałeś; Warto określić ogólny stan silnika przed remontem. Jeśli nie jest jakoś nad wyraz dobry jak na te 200 tys, może lepiej kupić silnik, zrobić tam co trzeba i wymienić na świeżą jednostkę.

  - z drugiej strony ; W przypadku silnika który mamy od 3 miesięcy powinno się podejść do tematu weryfikując wcześniej stan papierowych panewek od francuza, stanu tłoków i samego cylindra.

Mając silnik w aucie przez 3 miesiące, wg.mnie masz większe rozeznanie jego stanu technicznego, aniżeli silnika zakupionego z ogłoszenia. Jakie masz gwarancje ???  Należy " zrobić tam co trzeba i wymienić na świeżą jednostkę." 

Napisałem wyraźnie ; Jestem za demontażem głowicy i sporządzeniu dokładnego kosztorysu naprawy. 

Nie za bardzo rozumie Twoje stwierdzenie ; A w temacie, to u mnie okazało się, że uszkodzony na 90 % jest wtrysk.

Ponownie, wg.mnie wyraz Twojej niekonsekwencji.( to są tylko uwagi grzecznościowe i nie musisz ich uwzględniać ) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 w moim przypadku zostały wymienione wtryski między cylindrami, po czym komputer dalej pokazywał wypadanie zapłonu na 2. cylindrze. Sprawdzenie w warsztacie wykazało, że jednak nie pracuje inny cylinder i winny jest wtrysk. A komputer dalej pokazywał wypadanie na 2. cylindrze. Po to oddałem do warsztatu bo nie byłem w stanie sam tego zdiagnozować. Kolega wyżej, też nie umiał sam poradzić sobie z problemem i oddał do warsztatu.

 

A w temacie wymiany silnika na inny poddaje pod wątpliwość remontowanie na ślepo silnika którego stan znamy na zasadzie "działał 2 miesiące, potem przez miesiąc wypadał zapłon", bez głębszego sprawdzenia jego stanu. Poza tym, że wypadał zapłon nie znamy zupełnie stanu tego silnika. W przypadku zakupu innego silnika możemy podremontować, zdjąć miskę na spokojnie i sprawdzić panewki itp. Nawet jeśli zakupimy taką jednostkę od sprzedawcy mając potwierdzenie nawet mailowe, że jednostka jest w nienagannym stanie, możemy potem odwołać się do niezgodności i dogadywać się na zwrot części ceny albo wycofanie całej transakcji. Powinieneś sam to rozumieć, szczególnie, że swego czasu polecałeś przy zakupie zdjęcie miski olejowej, żeby sprawdzić panewki, sprawdzenie kompresji i ciśnienia oleju.

Z jednej strony mówiłem, o tym, żeby przed podjęciem decyzji o remoncie/wymianie oszacować stan i kosztorys remontu obecnej jednostki. Z drugiej mówiłem, że... w sumie mówiłem to samo. Najzwyczajniej sugerowałem sumienne sprawdzenie tego co mamy bo szkoda wpakować kilka set złotych albo i więcej w remont głowicy i za pół roku mieć inny problem bo ogólnie jednostka była w średniej kondycji, a nam nie chciało się sprawdzić reszty silnika. Jeśli po zdjęciu głowicy okazało by się, że uszkodzony cylinder jest w kiepskim stanie a po zdjęciu miski wyjdzie, że panewki i wał są wyrobione to poważnie zastanowił bym się czy warto niemal "budować" silnik od podstaw. Szczególnie, że jeśli były luzy na panewkach to korbowody (o ile są łamane a nie cięte, mogę się mylić) też będą do wymiany. Wtedy wystarczy poszukać skasowanego anglika i tam kupić motor. A takie zdarzają się wbrew pozorom często, szczególnie, że mamy do wyboru jednostki ze Scenica, Laguny, kilku Daci i chyba któregoś Clio. Można przebierać.

 

Przyznaję, że masz spore doświadczenie i "nosa" ale często idzie za nim też duża arogancja i pogarda do opinii innych użytkowników jeśli są inne od Twoich. Doskonałym potwierdzeniem tego jest przykład gdzie moją uwagę, że pomysł z remontem wspomnianego silnika jest co najwyżej racjonalnym podejściem do tematu a nie bardzo racjonalnym bo pokrywającym się z Twoim poglądem spowodował potrzebę rozszatkowania mojego wpisu i próbę totalnego obalenia jej sensu nawet posiłkując się wycinaniem konkretnych zdań z kontekstu całej wypowiedzi.

 

A teraz zakończmy ten offtop. Jeśli dalej na siłę chcesz udowadniać że Twoje 1+2=3 jest bardziej poprawne niż 2+1=3 innych użytkowników lepiej przenieść to do innego tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z nierówną pracą silnika od samego początku od odpalenia samochodu, po chwili zapala się kontrolka check engine i potem błąd systemu ASR/ESP. Przez ELM 327 można odczytać błąd o wypadaniu zapłonu w 2 cylindrze. 

Zdemontowałem 2 cewkę licząc od strony skrzyni biegów i w kanale, w którym jest wkręcona świeca i na gumowej osłonie cewki było trochę oleju (przelało się z otworu odmy (?)  - na pokrywie zaworów widoczny  w okolicy mocowania cewki był też ślad oleju). Oczyściłem zabrudzenia kanału świecy, cewki (w tym jej styki) - bez poprawy, podmieniłem też cewki 2 i 3, ale po zresetowaniu błędów w komputerze w dalszym ciągu wyświetla się bład zapłonu w 2 cylindrze i silnik pracuje tak samo. Świeca w 2 cylindrze wygląda ok jeśli chodzi o barwę (kawa z mlekiem). Problem występuje niezależnie od tego, czy auto jest zasilane benzyną, czy gazem.

Czy obecny w kanale świecy olej mógł się przyczynić do wystąpienia tego problemu, czy jest to raczej tylko zbieg okoliczności? Co jeszcze mógłbym zrobić, by spróbować zaradzić problemowi? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić ciśnienie sprężania. 

U mnie problem nie ustąpił po naprawie głowicy lecz objawy się zmniejszyły. Sterownik silnika się rozlegulował od jazdy na gazie. Prawdopodobnie rozjechały się czasy wtrysków. 

Obecnie jeżdżę tylko na PB i obserwuje czy jest poprawa po przejechaniu całego baku. Jeżeli nie to podmiana sterownika mi zostaje... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Zalecam;

-oprócz czystości istotne jest; stan fajki świecy, izolatora cewki,

-zakręcić gaz przy butli i obserwuj pracę silnika na samej benzynie,

-jeżeli nic się nie zmieni to należy zamienić wtryski benzynowe miejscami,

-następna czynność to pomiar kompresji na gorącym silniku.

 

pavo88 

- czy popychacz na 4 cylindrze był OK? czy to wina wtrysku gazowego ?

Większość problemów odnośnie eksploatacji auta następuje od momentu niefachowej/druciarskiej metody instalowania LPG. Najważniejsze, aby był kumaty gazownik/droższy i blisko domu.

Kierunek postępowania wg.mnie właściwy.

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem miejscami świece oraz przetestowałem działanie silnika na benzynie z odłaczonym przewodem gazu od listwy wtryskiwaczy lpg - bez różnicy i błąd w OBD wyświetla mi ten sam.

Sprawdzę też co się stanie po podmianie wtryskiwaczy benzynowych (muszę znaleźć, jak się do nich dobrać) i tu nasuwa mi sie pytanie - czy jeśli któryś wtryskiwacz benzynowy byłby niesprawny, to czy mogłoby to powodować też nieprawidłową pracę silnika na gazie?

 

Czy uszkodzony KZFR też może w jakiś sposób powodować tę usterkę? Już wcześniej występował u mnie czasami przy opalaniu ten charakterystyczny klekot przez kilka sekund i wtedy czasami silnik gasł oraz praktycznie stale od jakiegoś czasu - szarpanie samochodem przy szybkiej zmianie biegów lub gwałtownym puszczeniu pedału gazu - podejrzewałem, że może to być spowodowane właśnie kołem zmiennych faz i planowałem się tym zająć wiosną, bo tedy akurat zaplanowalem wyminaę rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ostatnio zmieniłeś olej?

Na jakim oleju jeździsz?

Jaki stan oleju masz w misce?

Z wymianą rozrządu ( paska ) nie ma co odwlekać, pasek może przeskoczyć, ulec zerwaniu.

Poczytaj ; KZFR czy elektrozawór zmiennych faz?

 Wtryskiwacz benzynowy niesprawny na 100 % powoduje nieprawidłową pracę silnika na gazie i vice versa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Używam Elf 5w40, ostatnio zmieniałem w lecie - robię to w ok. 20 tys. interwale, zasze pilnuję, by stan na miarce był nieco poniżej maksimum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koło ma olbrzymi wpływ na wypadanie zapłonu. Wiadomo, że terkotanie oznacza brak powrotu przesuniecia zapłonu. Jeśli słyszysz spalanie stukowe (praca diesla) to wiesz, że następuje przedzaplon i błąd sygnalizuje dobra, pierwsza sonda lambda ze względu na za niska temperaturę spalania. Cylinder z tą świeca nieco odbiega kompresja od pozostałych.

Sama cewka również jest rod znakiem zapytania, ale jeśli podmieniany to tylko na pewną, a nie z przekładania z innego cylindra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej należy wymieniać co 10.000 do 12.000 km.( nie ma olejów wytrzymujących taki interwał kilometrowy, a olej elf to jeden ze słabszych jakościowo olejów).

Cewkę oraz świecę na drugim cylindrze, zalecam zastosować nowe.

Wymienić rozrząd i ewentualnie KZFR.

Pomierzyć kompresje silnika, ale wcześniej kumaty mechanik powinien określić czy czasem na drugim cylindrze nie uległy uszkodzeniu popychacze hydrauliczne zaworów ( interwał wymiany oleju za długi ).

Zamienić wtryski miejscami.

Przyjrzeć się sterownikowi gazu, ponieważ sterownik jest podłączony pod cewkę zapłonową.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dokładniej wyliczyłem, to interwał mi wyszedł tak bardziej w okolicach 16 tys., samochód służy mi głównie do jazdy weekendowej w dalsze trasy a nie krótkie dojazdy, ale i tak pewnie warto częściej zmieniać olej. Co zamiast Elfa poleciłbyś stosować do tego silnika?
 

Dlaczego cewkę i świecę stosować nowe, jeśli po podmianie z sąsiedniego cylindra nie ma różnicy?

 

Jak będę wymieniać rozrząd, to chyba warto jednak od razu zmienić KZFR - to też jest element eksploatacyjny podobnie jak pompa wody czy rolki paska - w kwietniu będą 4 lata od wymiany - ale zrobię to, jak wykluczę, że z silnikiem nie podziało się coś złego (zawory, gniazda, pierścienie tłoków).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

VALVOLINE SYNPOWER 5W-40 ; Opinię

Życie, praktyka pokazała, że dopiero wymiana na nowe usunęła usterkę.

Już starożytni rzymianie znali maksymę " Stare, to dobre jest wino i skrzypce "

Podjedź do kumatego mechanika z clipem i wykonaj zalecane zabiegi.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem komplet świec, podkusiło mnie by sprawdzić stan stan gumowego elementu cewki i przy próbie demontażu uszkodziłem ją. Zakupiłem więc dwie używane cewki Denso i umieściłem ja świecach cylindra 2 i 3 - nie przyniosło to poprawy. W międzyczasie od długiego postoju rozładował mi się akumulator - podpiąłem go do prostownika a międzyczasie wymieniłem filtr powietrza. Po podłączeniu aku ku mojemu zdziwieniu silnik zaczął pracować prawidłowo - skasowałem błąd wypadania zapłonu w komputerze i następnie po przejażdżce w okolicy komputer nie zarejestrował nowego błędu.

Czyżby był to jednak błąd komputera i wymagał on zresetowania? Zauważyłem ponadto, że jeszcze przed wystąpieniem tej awarii dojeżdżając np. do skrzyżowaniu i wrzuceniu luzu obroty jałowe utrzymywały się przez moment w okolicach 1000, by po krótkiej chwili spaść poniżej 700 i następnie wzrosnąć do typowych wartości. Teraz odbywa się to płynnie.

 

Nie wpadam póki co w hurraoptymizm, powinienm mieć wkrótce manometr, to sprawdzę z ciekawości kompresję, przyjrzę się kolektorowi od środka, no i wymienię olej, zobaczę też, czy sprawny jest przełącznik KZFR, bo to chyba dość łatwo sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat jak liczy się cewki w Renault Megane 2 1,6 16v od rozrządu 1-2-3-4 czy od skrzyni bo program info tech znowu pokazuje 1-3-4-2 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cylindry liczy się od skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×