Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam

Mam pytanie może ktoś demontował rurke cienka od chłodnicy do grodzi.

Jak to zrobiś czy podeść od dołu czy od góry, co zdemontować jakie elementy.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat, ponieważ nabrał nieprawdopodobnie dużego znaczenia dla mnie, tyle że w Megane II phI.

Podobno w Krakowie, gdzieś na azorach jest facet, który się specjalizuje w klimie Renault, zna ktoś?

Darek66, udało Ci się rozwiązać temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odkopię temat bo akurat musiałem wymienić rurki od klimy :

Przed zakupem chłodnicy ,czy przewodów warto zerknąć albo do auta,lub do katalogu by dobrać właściwe części . Do Scenica 1.6 16 V pasuje chłodnica Valeo 817608 ,rurki dobierałem wedle dialogysa,ale zauważyłem, że pasują też inne numeracje .

thumb_hosting_zdjec_1399561571__beztytulu.jpg

2-przewód klimatyzacji

8200385296 ,8200247445

3-rura wysokiego ciśnienia parownika

8200245175

4-przewód klimatyzacji

8200247436

5-rura sprężarki klimatyzacji

8200170331,8200681254,8200404540

8-czujnik ciśnienia klimatyzacji

7701205751

1-akumulator

8200247360

thumb_hosting_zdjec_1399561259__dsc_1238.jpg

Warto też założyćnowe oringi by mieć pewność,że układ zachowa szczelność ,koszt 1 szt w ASO to jakieś 12 zł ,tanio nie jest :mrgreen:

thumb_hosting_zdjec_1399559214__dsc_1224.jpg thumb_hosting_zdjec_1399559263__dsc_1226.jpg thumb_hosting_zdjec_1399559314__dsc_1227.jpg thumb_hosting_zdjec_1399559355__dsc_1225.jpg

Gdy mamy potrzebne części zamienne ,możemy wziąć się za wymianę .Najpierw należy ściągnąć zderzak :

 

1. ściągamy osłonę pasa przedniego,jak ktoś ja ma :mrgreen: -obracamy kołek ,który trochę się wykręci ,a potem podważamy i wyciągamy

thumb_hosting_zdjec_1389612632__dsc_1029.jpg thumb_hosting_zdjec_1389612743__dsc_1030.jpg

 

2.wykręcamy kilka śrubek torx i wyjmujemy kołki mocujące zderzak do pasa

thumb_hosting_zdjec_1389612777__dsc_1031.jpg

3.po obu stronach nadkola kluczem 7mm wykręcamy po 2 wkręty

thumb_hosting_zdjec_1389612838__dsc_1032.jpg

4.pod zderzakiem odkręcamy 3 śruby mocujące zderzak i osłonę silnika do podwozia

5.Po odkręceniu wszystkich śrubek i kołków pozostaje nam wypiąć zderzak z zatrzasków ,zaczynamy od boków,ciągniemy do siebie a następnie w kierunku przodu auta

thumb_hosting_zdjec_1389612970__dsc_1035.jpg

Następnie od przodu auta ciągniemy zderzak do siebie :

thumb_hosting_zdjec_1389613089__dsc_1036.jpg thumb_hosting_zdjec_1389613118__dsc_1037.jpg

Z prawej strony wypiąć jeszcze wtyczkę halogenów

thumb_hosting_zdjec_1399559570__dsc_1230.jpg

Gdy mamy zdjęty zderzak dostęp do chłodnicy jest już banalny ,odpinamy plastikową kierownicę powietrza z lewej strony i mamy dostęp do śrub mocujących rurki do chłodnicy .wystarczy zdjąć tylko lewą osłonę .

Kluczem 10 mm ,wykręcamy śruby mocujące i oddzielamy rurki od chłodnicy .

thumb_hosting_zdjec_1399559801__dsc_1231.jpg thumb_hosting_zdjec_1399559862__dsc_1232.jpg thumb_hosting_zdjec_1399560095__dsc_1234.jpg

Po odkręceniu rurek wyjmujemy chłodnicę z uchwytów ,nie jest ona niczym przykręcona .

thumb_hosting_zdjec_1399560156__dsc_1235.jpg

Nową chłodnicę wkładamy w uchwyty ,

thumb_hosting_zdjec_1399560466__dsc_1239.jpg

następnie jeśli mamy dobre,szczelne przewody możemy założyć oringi i rurki przykręcić do chłodnicy ,jeśli jednak ,rurki są nieszczelne ,należy dokonać wymiany .U mnie była uszkodzona dolna rurka ,więc wymagała wymiany .

thumb_hosting_zdjec_1399560021__dsc_1236.jpg

Aby wydobyć z auta dolną rurkę ,jest sporo pracy ,ale wykonalne we własnym zakresie .

Należy ściągnąć prawe koło ,następnie nadkole , i metalową osłonę przy podłużnicy :

 

thumb_hosting_zdjec_1399560651__dsc_1245.jpg

rurka jest poprowadzona przy podłużnicy i w okolicy mocowania osłony przykręcona jest jedną opaską .

Teraz pozostało odłączyć ją z mocowania za silnikiem ,w tym celu trzeba ściągnąć całe podszybie ,wraz z wycieraczkami i mechanizmem wycieraczek ,wtedy mamy dostęp do odkręcenia rurki .

Po odkręceniu lewej strony podszybia (przykręcone jest nakrętkami na klucz 10 mm i po jednym wkręcie torx po obu stornach ) mamy dostęp do wycieraczek, zdejmujemy kapturki osłaniające nakrętki i je odkręcamy .Następnie ściągamy wycieraczki ,u mnie zeszły po pociągnięciu ręką :mrgreen:

thumb_hosting_zdjec_1372266042__dsc_0613.jpg thumb_hosting_zdjec_1372266169__dsc00051.jpg thumb_hosting_zdjec_1372266225__dsc00050.jpg

Po zdjęciu wycieraczek jest dostęp by zdjąć resztę podszybia

thumb_hosting_zdjec_1399560968__dsc_1246.jpg

po odkręceniu śruby na klucz 10 mm ,wyciągamy rurkę ,od strony nadkola ,jest ona wyprofilowana tak,żeby ją wyjąć trzeba ją obracać podczas wyciągania ku dołowi .Gdy wyjmiemy rurkę ,to zakładamy drugą uprzednio czyszcząc jej końcówkę

thumb_hosting_zdjec_1399561120__dsc_1237.jpg Podczas wkładania drugiej rurki warto jej koniec zabezpieczyć przed zabrudzeniami ,np. oklejając taśmą .Przed przykręceniem usuwamy taśmę smarujemy rurkę smarem i nakładamy oring ,następnie przykręcamy rurkę .Pozostało nam założyć oring na rurkę od strony czujnika ciśnienia klimatyzacji i przykręcić rurkę do chłodnicy .Po wykonaniu testu szczelności i napełnieniu układu czynnikiem ,możemy skręcić podszybie ,założyć koło oraz zderzak .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pdf-a na Download :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, stas_k napisał:

to jest za blachą jeszcze?

 Odkręcasz blachę. 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cos wyczuwalem wlasnie tam palcem ale ciezko dojsc.

Witam panowie,

 

Po cennych radach i przeczytaniu kilku postow odnosnie wymiany tej "dlugiej" rurki klimatyzacji postanowilem podejsc do tematu sam i sprobowac na wlasna reke ja wymienic. Posiadam Scenica II 2007R LIFT 2.0B, byla nieszczelna dluga rurka zaraz przy mocowaniu z chlodnica,
Znalazlem w nienagannym stanie taka rurke na OLX, postanowilem ja kupoc i wymienic. Oczywiscie nadkole prawe i kolo zdjete, zderzak itp rowniez, a takze podszybie aby dostac sie do mocowania rurki za silnikiem.
Wymontowalem stara, zamontowalem nowa, najwazniejsze ze udalo mi sie ja wsadzic i przykrecic za silnikiem, bo na prawde trzeba sie pogimnastykowac ale jest to do zrobienia w swoim zakresie.
Ogladalem rurke moja i ta ktora przyszla do mnie z OLX wyglada identycznie itd... Wszystkie zagiecie dlugosc weza taka sama.
A tu zonk mi wskoczyl jak by brakowalo mi rurki do polaczenia z chlodnica juz, nie mam pojecia czy cos zle zrobilem czy jak... Ale gdy podlacze waz do chlodnicy to wydaje mi sie ze jest on zagiety (za duzo? Czy moze mi soe wydaje ...) przy osusaczu, chyba ze ja go jakos zle puszczam? Pokaze na fotkach ...
 
1. https://i.postimg.cc/43p30Gb3/20200917-100449-2.jpg
2. https://i.postimg.cc/vTZHDVR1/20200917-100453-2.jpg

3. https://i.postimg.cc/PJJTdnZY/20200917-100513-2.jpg

4. https://i.postimg.cc/SK44JMCy/20200917-100516-2.jpg

5. https://i.postimg.cc/pT13Yhh5/20200917-100520-2.jpg

6. https://i.postimg.cc/28prPMyb/20200917-100548-2.jpg

7. https://i.postimg.cc/GhkdrKTM/20200917-100541-2.jpg

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...