Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Natalia twoja megana niezła pijaczyna jeśli tak olej lubi :)

 

skoro masz nowe/młode autko i je lubisz to jedz wymień olej na nowy wraz z filtrem

ty będziesz spokojniej spała a i megana też będzie zadowolona

 

aczkolwiek w sytuacji awaryjnej jeśli będziesz musiała nalać oleju to każdy się nada bo lepsze to niż jazda bez

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezła pijaczyna to mało powiedziane. Jak zobaczylam na bagnecie ile zostało to myślałam,że rąbnę tyłkiem o ziemię. Szczękę miałam już gdzieś przy kostkach :D

Bo poziom oleju na bagnecie sięgał ledwo dwóch kropeczek.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

nie wiem co inzynierowie inżynierowie z renault odstawiają z zaleceniami wymiany oleju w dieslu co 30kkm jest to stanowczo za długi okres jak na nasze warunki, dopuszczalny byłby gdyby nasze samochody eksploatowane były wyłącznie w warunkach autostradowych, ale nie w ruchu (ciężkim)miejskim czy mieszanym. nichlubana Niechlubną opinia 1.9dci wzięła się własnie właśnie z interwału wymiany oleju co 30kkm wiązało się to z padającymi sprężarkami czy obróconymi panewkami,

W przypadku Natalii bez zastanowienia wymianiał wymieniał bym olej co max 15kkm i lał tylko 5w40 elfa (hydrokrak) lub zainwestowałbym w Motula filtry polecam purfluxa bo jest to wyrób o wysokiej jakości ale o przyzwoitej cenie. przy okazji wizyty w ASO poproś panów by zmienili inspekcję olejową w kompie z tych nieszczęsnych 30kkm na 15 lub w ostateczności 20kkm

Edytowane przez kociamberek
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Sprawa z olejami jest tak naprawdę banalnie prosta. Patrzysz do książki serwisowej jaki olej przewidział producent (przy dci z FAP to zawsze będzie 5W30 z normą RN720 - i może to być olej dowolnej marki, najważniejsza to lepkość i norma RN. Producentów olejów w europie jest kilku, natomiast liczą się dodatki dodawane do olejów i tu różne marki - różne cuda. Na nasze szczęście zalecany ELF FullTech FE RN 720 ma chyba najniższą cenę z powszechnie dostępnych. Więc problem rozwiązuje się sam. Co do częstotliwości wymian oleju: masz turbo - zmieniaj co 15tys km. Koszt oleju nie jest taki wysoki, bańka 5l u mnie w sklepie 138zł, filtr oleju 32zł, wymiana za 10. Tu nie warto oszczędzać.

Edytowane przez aston76
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesięcy temu...

Lanie półsyntetyka 10w40 full saps do silnika z filtrem cząstek stałych to proszenie się o kłopoty. Potem nie ma się co dziwić, że ludzie mają kłopoty z autami. Na tzw. olejach syntetycznych jeździmy przez całe życie auta aż do zezłomowania. Można i milion km zrobić na syntetyku i będzie dobrze a jeśli zacznie brać olej to dolewki oleju o lepkości 10w40 tylko przyspieszą zgon silnika a jedyne co ewentualnie zyskamy to mniej oleju potrzebnego na dolewkę.

Elf Full tech 5w30 jest faktycznie chyba najtańszy z olei z normą RN0720 ale jakość jego jest raczej przeciętna więc można zainteresować się jakie są alternatywy. Wymieniać olej należy co max. 15 tys, chyba, że jeździmy na prawdę dużo w trasie to wtedy ewentualnie można przeciagnąć do 20 tys. ale interwał 30 tys. to już przesada i to zdrowa i główny powód usterek mechanicznych w 1.9 dci.

  • Zwycięzca 1
  • +1 2
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Posiadam megane mk3 1.5 dci hatchback 86 km KM bez dpf. Przebieg 100 000 km. Chciałbym wymienić olej ale nie wiem na jaki, również nie wiem jaki olej poprzedni właściciel wlewał. Chciałbym wlać Elf, tylko jaki?

Edytowane przez aston76
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego chcesz akurat Elf-a? Jak nie masz DPF-a (FAP-a) to olej normy producenta i kieruj się przede wszystkim klasą lepkości (5w30 ewentualnie 5w40).

Edytowane przez aston76
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 lata później...

Koledzy oleje 5w30 to oleje tzw lekkobieżne które mają za zadanie oszczędzać paliwo i i oczywiście nasz DPF bo to oleje low saps, czyli niskopopiołowe. Jeżeli nie posiadamy DPF  został wycięty itp to ZAWSZE lepszym olejem będzie 5w40 bo ma lepsze smarowanie. Przy olejach 5w30 jak dobrze pałujesz w podłogę dochodzi do chwilowego zerwania filmu olejowego bo są tak rzadkie i mają mniejszą smarowalność od olei 5w40. Sam mam Megane 2cc i gość zalewał ją 5w30 liqui moly to naprawdę dobry olej ale silnik 2.0 16v został wymyślony 20 lat temu kiedy olei 5w30 nie było i nic ten olej nie wnosi w tym silniku.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

Witam

Kupiłem właśnie Megane 1.9

Jak sprawdzić czy ma DPF??

Bo nie wiem jaki olej wybrać, poprzedni właściciel lał elfa ale nie wie jakiego.

W skrzyni chciałem wymienić, na jaki??

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!