Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

crockett

Megane III phI Renault Megane III 1.9 dci 130 chiptuning 170KM 400NM TEST

Recommended Posts

Witam

Chciałem podzielić się z użytkownikami forum nie tylko ogólnymi wrażeniami, ale również testami drogowymi z różnymi pomiarami czasów przyspieszeń, aby każdy miał lepszy obraz tego czego może oczekiwać po chiptuningu Meganki.

 

1. Zaślepienie zaworu EGR

Temat zaślepienia EGR w przypadku obecności filtra cząstek stałych jest dość kontrowersyjny i niejednoznaczny. Z jednej strony zawór podczas ograniczania emisji tlenku azotu zwiększa emisję sadzy, z drugiej zaś strony może brać czynny udział podczas wypalania filtra poprzez dotlenianie spalin w układzie wydechowym. Z wiedzy zasięgniętej z tego forum wynika, że po zaślepieniu zaworu przynajmniej do tej pory, nikt nie miał problemów z wypalaniem filtra.

W moim modelu z rocznika 2010 z zaślepieniem EGR nie ma najmniejszego problemu. Nie jest już wymagana wypukła blaszka jak w starszych modelach z tym silnikiem. Ja użyłem zwykłej miedzianej blaszki. Zaślepienie zaworu EGR nie powoduje wyświetlania błędu na desce rozdzielczej.

Po modyfikacji ewidentnie czuje się różnicę, chociaż czasy sprintów i przyspieszeń pozostały bez zmian. Efekt najbardziej odczuwalny jest przy każdej zmianie biegu, gdy auto przyspiesza w sposób ciągły bez ułamka sekundy zastanowienia. Poza tym auto wykazuje lepszą reakcję na każde dodanie gazu.

 

2. Filtr cząstek stałych FAP

W Renault filtr cząstek stałych działa zdecydowanie mniej problematycznie niż w innych markach samochodów słynne filtry DPF. Jako, że lubię mieć diesla, który nie kopci jak parowóz postanowiłem nie ruszać filtra FAP. Dobrze zrobiony chiptuning nie powinien skrócić żywotności filtra.

 

3. Chiptuning

Osiągi jakie zmierzyłem przed wizytą w warsztacie były następujące:

 

0-100: 9.6 s

60-100 (III/IV): 5.5 s / 6.3 s

80-120 (IV/V): 7.5 s / 8.8 s

 

Do przeprowadzenia chiptuningu wybrałem znaną krakowską firmę tuningową, która posiada duże doświadczenie, ale cenowo to niestety górna półka.

Na początku dokonano pomiaru aktualnej mocy: 136KM i 320Nm. Potem dostałem informację, że programowanie komputera przez złącze może rozkodować wtryski, tempomat i wyzerować licznik, który odlicza ile zostało do następnego przeglądu, dlatego wszelkie modyfikację wykonano na wyjętym komputerze (2 razy). Cała wizyta trwała 3 godziny i kosztowała 1440zł. Efekt końcowy - prawie 170KM i 400Nm!

 

Wyniki testów drogowych po kilku próbach na prostej drodze, kierowca + 1/2 baku paliwa:

 

0-100: 7.9 s

60-100 (III/IV): 4.2 s / 4.9 s

80-120 (IV/V): 5.4 s / 6.5 s

 

thumb_hosting_zdjec_1416050262__chip.jpg

Edytowano przez crockett

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak mierzyłeś te czasy ? jeżeli z stoperem w ręku wg prędkości licznika to mało dokładne te pomiary, jak byś się kiedyś nudził to zmierz aplikacją proponuje: "Measurement of acceleration" w opcjach wybierz "use GPS" test od 0-100 i od 0-140 potem równa prosta droga i będzie do czego porównywać ;)

 

Dodano: 25 lis 2014 - 21:12

tu aplikacja na androida jak by ktoś chciał

Measurement of acceleration.rar

Edytowano przez newfsw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nieźle...

całkiem zmieniona charakterystyka silnika po chipie. jak wygląda teraz apetyt na paliwko? No i ciekawe jak z trwałością silnika i skrzyni po takich operacjach..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

crockett, a mógłbyś wymienić z nazwy tą znaną krakowską firmę tuningową?

Jest ich w Krakowie i okolicy (Wieliczka) kilka. Wszystkie znane ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mógłbyś wymienić z nazwy tą znaną krakowską firmę tuningową?

A wystarczy spojrzeć na wykresy z hamowni ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

cięcie

 

No akurat wykresu nie otwarłem, bo wystarczyła mi pomniejszona wersja ;-)

Teraz już wiem, dzięki :notacrook:

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci się śmiga kilka miesięcy po chipie?

Jakieś problemy mechaniczne?

Czy miałeś do wyboru poszczególne stage? Czy "robimy na maxa"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś napisać jak po takim czasie od chip-a samochód się zachowuje ? czy z którymś z elementów silnika / osprzętu po chip-owaniu miałeś problem ? sam mam taki silnik i zastanawiam się nad chip-em. Z góry dzięki za pomoc.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja robilem chipa ponad rok temu, u mnie wyszło 167 Km i 370 N ( przed chipem było 132 Km ). Spalanie w Warszawie w korkach to 7,5 , w trasie jadac szybciej niz inni ( bez napinki ) ok 6 - 6,5 .

Przed chipem było ciut wiecej.

Edytowano przez rafwid

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafwid a masz DPFa czy nie ? , na wiosnę chcę zrobić program ale zastanawiam się jak z filtrem (nie chciałbym go wycinać).
W necie jest sporo terorii na temat żywotności DPFa po programie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...