Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Recommended Posts

Witajcie,

 

Przymierzam się do zamontowania samodzielnie haka holowniczego w Megane Hatchback z 2014 roku. Mam w związku z tym dwa pytania:

1) Czy posiada ktoś informację w jaki sposób zdjąć tylny zderzak najbezpieczniej tak aby nie uszkodzić go mechanicznie? Dodam jeszcze, że mam podłączone fabryczne czujniki cofania.

2) Czy Megane III z 2014 roku posiada system kontroli np. przepalonych żarówek? Pytam o to w kwestii tego, czy trzeba kupować jakieś dodatkowe moduły czy wystarczy standardowa instalacja, którą się wepnę w tylną lampę.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że nie stracisz gwarancji jak zrobisz to sam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien. Mam odpowiedź zarówno z Renault Polska jak i od dealera Renault, że samodzielny montaż haka nie wpływa na gwarancję samochodu. Gwarancje bym stracił gdybym założył hak bez homologacji, ale to jest oczywiście wykluczone. Jako ciekawostkę powiem tylko, że hak Thule w sklepie to koszt ~700 zł, a ten sam hak w Renault 1500 zł + 1000 zł za montaż :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Thule? Możesz mi powiedzieć coś więcej o tej firmie? sam szukam haka do swojego auta i nie wiem na jaką markę się zdecydować. Słyszałem że do większości marek haki robi firma Westfalia, do Renault też. Nawet czasem mają logo Westfalii zamiast Renault. I tez można je znaleźć za kilka stówek fabrycznie nowe na allegro. A za ponad tysiąc to już wypinane automaty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ostatecznie po zapoznaniu się z różnymi opiniami zdecydowałem się na hak firmy Auto-Hak Słupsk (http://www.autohak.com.pl/). Jest to polski produkt z wszelkimi atestami i nienaganną opinią. Za hak z wiązką i modułem dałem 466 zł więc tanio jak barszcz :-) Mam już wszystko zamontowane i działa aż miło, wszystko dobrze spasowane, żadnych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby się tylko nie okazało, że Ci woda do bagażnika nacieka. Różnie to bywa z takimi wynalazkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Thule jest jedną z lepszych firm, ale jak sam wspomniałeś fabrycznie najczęściej montowane są te z Westfalii. Powód jest prosty, Westfalia robi haki wypinane pionowo, a Thule nie. Przez co hak wypinany z Westfalii unika widocznego podcinania zderzaka a po wypięciu nic nie widać, a w Thule widać "bebechy". W hakach odkręcanych też jest równica - Westfalia maluje katodowo, a thule tylko proszkowo. Poza tym Westfalia w hakach odkręcanych na śruby ergonomicznie umieszcza gniazdo od elektryki - tak, że nie wisi ono przed zderzakiem, ale jak się uda, to jest fajnie pod spodem umieszczone. Od 2010 jest w Polsce oddział Westfalii z magazynem i od tego czasu zarówno haki odkręcane, jak i automatyczne można znaleźć w cenie porównywalnej do Thule (Brink). Czyli odkręcane koło 600 zł a automaty koło 1100 zł. Najlepiej przepatrzeć allegro albo dystrybutorów z mapli na westfalia-polska.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sporo mi wyjaśniłeś z Thule i tą Westfalią, skoro większość aut seryjnie ma montowane ich haki to coś musi być na rzeczy. Chyba przejrzę ich ofertę i poszukam jakiegoś haka dla siebie. Polecacie haki wypinane, czy raczej elektrycznie chowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby się tylko nie okazało, że Ci woda do bagażnika nacieka. Różnie to bywa z takimi wynalazkami.

Woda do bagażnika? Ale gdzie? Z całym szacunkiem, ale widać że nie masz pojęcia o montażu haka w Megane III. Co do stwierdzenia "z takimi wynalazkami" to mam już drugi hak tej firmy i jest pełne zadowolenie (wcześniej Peugeot 307). Thule montowałem z ojcem w Scenic II i okazało się, że nie był idealnie spasowany więc bez przesady. O ile za belki dachowe uważam, że warto dopłacić do Thule o tyle w przypadku haka płaci się za znaczek.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale widać że nie masz pojęcia o montażu haka w Megane III

No i po co wyskakujesz z takimi podjazdami? Skoro tak się świetnie znasz, to po co zakładałeś temat? Trzeba było zamontować od razu chińszczyznę, jak w poprzednim aucie byłeś tak zadowolony.

 

PS. Jak nie uszczelnisz otworów, to woda będzie się dostawać.

Edytowano przez Jottar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sporo mi wyjaśniłeś z Thule i tą Westfalią, skoro większość aut seryjnie ma montowane ich haki to coś musi być na rzeczy. Chyba przejrzę ich ofertę i poszukam jakiegoś haka dla siebie. Polecacie haki wypinane, czy raczej elektrycznie chowane?

Z elektrycznymi nie miałem styczności osobiście, a te wypinane wiem, z doświadczenia że z czasem lubią łapać luzy i stukać. Również w przypadku nie wypinania po dłuższym czasie jest problem z takim hakiem, że nie da się go wypiąć. Myślę, że z Thule nie powinno być takich problemów (przypadek w rodzinie), ale koszt takiego haka do Megane to ~1500 zł więc całkiem sporo.

 

Dodano: 18 mar 2015 - 15:10

PS. Jak nie uszczelnisz otworów, to woda będzie się dostawać.

Gdzie będzie się woda dostawać? My chyba mówimy o dwóch różnych samochodach - ja mówię o Megane III Hatchback z 2014 roku.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto-Hak jest tanią firmą, słyszałem że ich haki czasami trafiają do warsztatów z zardzewiałymi kulami albo zapieczonymi gwintami mocowniczymi do belki. Do sporadycznego ciągania przyczep lepiej już kupić używkę, ale renomowanej firmy jak Thule czy Westfalia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto-Hak jest tanią firmą

Zgadza się, jednak mają wszystkie certyfikaty oraz homologację więc w kwestii bezpieczeństwa to jest to to samo co Thule i Westfalia.

 

słyszałem że ich haki czasami trafiają do warsztatów z zardzewiałymi kulami

Jak kupisz nie ocynkowany Thule tylko lakierowany na czarno to w trakcie użytku zdrapie się farba i również zacznie rdzewieć. Mogę podesłać zdjęcia jak wygląda hak Thule w Scenicu po 3 latach użytkowania :-)

 

Do sporadycznego ciągania przyczep lepiej już kupić używkę,

Osobiście bym się nie odważył. W sumie to nawet nigdy nie słyszałem, żeby ktoś zdemontował hak w aucie. No chyba, że miał coś do ukrycia, ponieważ np. niektórzy nie lubią kupować aut używanych z hakami bo boją się czy silnik nie będzie zarżnięty lub może z auta po wypadkowego ale wtedy jest ryzyko, że coś, gdzieś może być zgięte.

Powiem tak żeby było jasne, ja nikogo na Auto-Hak nie namawiam. Jak masz kasę to sobie kup Thule i tyle. Ja do ciągnięcia raz w roku przez dwa tygodnie przyczepy campingowej nie inwestowałem w hak za 1500 zł bo to dla mnie była strata kasy. Pozdrawiam i szerokiej drogi!

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak w megance III jest rozwiązane mocowanie haka do nadwozia, ale w II to odkręcało się wspornik aluminiowy i w jego miejsce mocowało się elementy haka do nadwozia w miejsca fabryczne. I trzeba było dokładnie uszczelnić właśnie to miejsce po zdemontowanym wsporniku aluminiowym, bo o dziwo woda przez to miejsce dostawała się do bagażnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy używane haki nie stanowią takiego samego zagrożenia jak haki tańszych firm?

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ryzyko jest podobne, ale chyba nic nie da takiej gwarancji jak producent i nowy certyfikowany produkt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie. Tańsze produkty mają homologację i masz gwarancję producenta, że taki hak nie odpadnie po kilku kilometrach. Przy produktach z 2 ręki już takiej gwarancji nie ma. Warto się zastanowić przed zakupem czemu ktoś pozbywa się haka, skoro mógłby po prostu odczepić kulę i wozić ją w bagażniku/trzymać w garażu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby nad czym się tutaj zastanawiać? Przestał mu być potrzebny to go sprzedaje. Tak mi ię przynajmniej wydaje. Jak jestem w błędzie to proszę, niech ktoś skoryguje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lub np. z demontażu z rozbitka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby nad czym się tutaj zastanawiać? Przestał mu być potrzebny to go sprzedaje. Tak mi ię przynajmniej wydaje. Jak jestem w błędzie to proszę, niech ktoś skoryguje

 

Wiesz ile zabawy jest żeby zdemontować hak? Zresztą po takiej operacji zostają dziury w konstrukcji samochodu. W życiu nie słyszałem aby ktoś ściągał hak bo już nie potrzebuje. Za ile niby sprzeda taki używany hak? To gra nie warta świeczki. Zresztą tak jak było wypomniane wcześniej z używanym nigdy nic nie wiadomo, a jak kupisz nowy, nawet taki najtańszy to masz gwarancję i homologację więc gadanie w stylu, że jak tańszy to się coś urwie jest nie na miejscu. Oczywiście mówiąc o tanich hakach mam na myśli sprzęt jakiś znanych firm, a nie hak kupiony na AliExpress :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta,

Czy ktoś jest obecny kto zakładał samodzielnie hak w MIII ph III ?

Czy przykręca się coś od strony wanny na koło zapasowe ? mam tam butlę i stąd też pytanie czy trzeba ją będzie demontować ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od wewnętrznej strony podłużnicy się przykręca? Aż nie chce mi się wierzyć że trzeba wyjąć całą wannę na zapas do montażu haka 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przykręca się od wewnętrznej strony podłużnic. Ja sam montowałem hak w MII i o ile dobrze pamiętam było ciasno, żeby wsadzić śruby od haka w lewej podłużnicy. Ale nie było potrzeby demontażu wanny. Myślę, że w MIII jest podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem u siebie nowy hak do Grandtoura III ph I. Kupiłem hak firmy Steinhof, według mnie całkiem przyzwoicie wykonany.  Wszystko pasowało do fabrycznych otworów, największym problemem był delikatny demontaż zderzaka :) Pamiętajcie o uszczelnieniu wyjścia wiązki do złącza przyczepy (u mnie była fabryczna przelotka po lewej stronie pod zderzakiem, nie wiem jak jest w hb). Faktycznie, butla gazowa w kole może trochę przeszkadzać przy wkręcaniu śrub w podłużnice, ale samej wanny nie musiałem wyciągać.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×