Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Recommended Posts

Witam wszystkich.

od 2 m-cy jestem posiadaczem grand scenica 1.6dCi i ostatnio pojawił się problem migających/przygasających świateł oraz światełka wewnątrz kabiny (deska rozdzielcza ani drgnie).

Mrugnięcia pojawiały się i na postoju i w trakcie jazdy. Mechanik stwierdził problem z ładowaniem - alternator do wymiany i tak też uczynił. Założył nowy alternator i niestety nie pomogło - jest nieco lepiej bo mrugnięcia są rzadziej i zazwyczaj przy dociśnięciu gazu lub włączeniu dodatkowego urządzenia typu nawiew czy nawet przy zaciąganiu ręcznego.

Mam wrażenie natomiast że przygaśnięcie świateł jest mocniejsze - ale to może być tylko moje złudzenie.

Czy ktoś spotkał się z podobną przypadłością i podpowie gdzie szukać przyczyn?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Określenie przygasanie może być subiektywne, pomierz spadki napięcia to ocenimy czy są duże, czy małe. Poza tym koniecznie sprawdź napięcie ładowania alternatora. Możesz ewentualnie nagrać filmik i wrzucić na forum jako załącznik. Od czasu do czasu mam okazję jeździć VW z elektrycznym wspomaganiem i tam też widać, że pompa generuje duże obciążenie przy ruchu kierownicą i światło w kabinie delikatnie przygasa, widać to również w nocy na światłach mijania przy manewrowaniu parkingowym, ale jest to normalne zachowanie przy niskich obrotach silnika i trzeba się przyglądać, żeby je zauważyć. Im większe obroty, tym większe napięcie ładowania, więc w kabinie będzie ciutkę jaśniej.

Edytowano przez Krzychu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim 1.9dci miałem tak jak kończyło mi się koło pasowe;)

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez pomiarów niewiele da się stwierdzić jakie jest napięcie, regulacją napięcia zajmuje się UPC może kiepski styk ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adamson

W jaki sposób udało Ci się rozwiązać problem???

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adamson ,rozwiązałeś problem ze światłami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogła wymiana akumulatora. Zewnetrzne światła nie pulsują przynajmniej nie zauważyłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.Mam problem z nie wiem czy ładowaniem. Chodzi o to że jak rano odpalam auto to przy dodaniu gazu na chwilę światła rozbłyskują i świecą po chwili normalnie. I to samo dzieje się z wentylatorem jak dodaje gazu to zaczyna głośniej pracować a po chwili pracuje i normalnie. Ale to są jakby chwilowe skoki napięcia przy dodawaniu gazu. Myślałem że to może wina alternatora i wymieniłem na inny i to nic nie dało. Jakieś pomysły???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj co napisano ^^ choćby post przed twoim ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tAk ale czy to rozwiąże problem. ? A czy kolejna kasa na nowy akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz wyrzucać kasy podmień aku na inny i sprawdź czy problem dalej występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No tAk ale czy to rozwiąże problem. ? A czy kolejna kasa na nowy akumulator.

I jaka sytuacja??Podmieniłeś akumulator??

U mnie w Megane III to samo jest- choć zauważyłem, iż takie zachowanie jest szczególnie wyraźne jak silnik jest zimny. Przy ciepłym silniku jest mniej "widzialne" miganie świateł.

 

Dodano: 20 kwi 2017 - 11:42

Niestety po regeneracji alternatora (wymiana łożysk i szczotek-były już bardzo krótkie) i po założeniu do auta ładowanie było 14-14,8V (wolne i podwyższone obroty) a dzisiaj rano ładowanie już było tylko 12V na wolnych obrotach.\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Ciekawy objaw jest, że napięcie wzrasta jak "odejmujemy" gazu- wtedy wskakuje na 14-14,8V, po naciśnieciu gazu idzie na około 12,1V

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Panowie szybkie pytanie dodatkowe-co poza regulatorem napięcia w alternatorze steruje jeszcze "dawkowaniem napięcia"?????????

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj napięcie zmierzyć prosto z alternatora, że śruby co wychodzi na akumulator, mi w Oplu dwa razy przewód gubił napięcie. A że miga na zimnym spróbuj podmienić aku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Alternator był sprawdzany na "stole" u elektryka- co ciekawe na jednym stanowisku regulator napięcia reagował na zadawane polecenia zmiany napięcia, a na drugim stał w miejscu na 14,4 V i ani w dół ani w góry nie reagował.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Podmiana akumulatora chyba nie ma sensu skoro dzisiaj napięcie na "Voltomierzu" (podłączony pod zapalniczką) zachowywało się jak pisałem powyżej

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Chyba zostanę przy wariancie że TEN TYP TAK MA :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od jakiegoś czasu za obserwowałem w swojej Meganie III że na zimnym silniku zaczynają mi światła przygasać z przodu. Po przejechaniu kilku kilometrów spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Większy opór alternatora i pasek ci ślizga się. Trzeba naciągnąć pasek lub je wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Punktem odniesienia dla regulatora napięcia jest sztywny akumulator. ( nawet pięciolatek potrafi być sztywny - ma tylko mniejszą pojemność ).

Obwód sterowania regulatora napięcia przechodzi przez całą instalację aż do zapłonu.

Jeśli na tej drodze będą za duże spadki napięcia regulator nie potrafi ich wyrównać i napięcie na akumulatorze maleje.

Te spadki napięcia jeśli są w przedziale dopuszczalnym, zjawisko nie występuje bo regulator je skutecznie niweluje.

Co to oznacza w przedziale dopuszczalnym?

Dążeniem do ideału jest uzyskanie różnicy napięć na zaciskach akumulatora i w gnieździe zapalniczki przy normalnym poborze prądu z włączonymi światłami w granicach 0,3V (dla silnika pracującego na wolnych obrotach).

Oczywiście po wyeliminowaniu uszkodzeń mechanicznych napędu alternatora.

Jeśli po pełnym naładowaniu akumulatora napięcie w zapalniczce będzie niższe niż 13,5V to oznacza, że zaczynają nam się problemy.

Edytowano przez jabrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spawdzilem ładowanie chyba dobre po odpaleniu jest 12,8  i wzrasta po chwili do 14,28 to chyba dobrze? sam akumulator ma 12,1 przed uruchomieniem chyba tez dobrze?

Edytowano przez darekturek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, darekturek napisał:

spawdzilem ładowanie

A czy mierzysz je na klemach akumulatora?

Napięcie po odpaleniu wzrasta skokowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie było łatwiej też światła przygasały (laguna III),wymieniłem cały alternator na używany i po problemie.

Zakupiłem na znanym portalu za kwotę 150 PLN a za regeneracje wołali od 250 PLN .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×