Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Czy wymieniał ktoś może sam zawór rozprężny (dyszę dławik) znajdujący się w przewodzie skraplacz-parownik. Pytam bo w Lagunie 2 można wymienić sam dławik. Koszt przewodu z zaworem ponad (600pln),używany nie bardzo mi pasuje (wiadomo)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Serwisówka podaje, że ze względu na swoją "koncepcję" samego zaworu nie można wymienić. Należy wymienić cały przewód.

Ja bym się nie wzbraniał przed kupnem używanego, jest tak zwana gwarancja rozruchowa w razie czego. A płacić za nowy 600 zł to spora przesada. <czerwona>

A swoją drogą skąd weźmiesz nowy sprawny zawór rozprężny w rozsądnej cenie?

Edytowano przez aniewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A na przykład z http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/dysza-dlawiaca-w-ukladzie-klimatyzacji/ albo http://www.climateam.com.pl/product_info.php/manufacturers_id/29/products_id/2769 . Normalnie to jest chore żeby coś co kosztuje od 10-35pln płacić pareset pln. Używany OK, ale skąd mogę wiedzieć że nie będzie tak samo zapchany albo nie sprawny jak mój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

czy ma ktoś informację, gdzie w Scenicu II phI 1,9 dCi jest zawór rozprężny?

Robię klimę w takim aucie, silnik wyjęty z auta i chciałbym ten zawór wyczyścić, dopóki mam dobry dostęp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawór (tutaj raczej dysza) jest zabudowany wewnątrz rurki, zaraz za czujnikiem ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

można to jakoś sprawdzić czy jest sprawne? Czy musze klimę złożyć w całość i dopiero będzie taka możliwość?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dopiero po złożeniu będzie wiadomo.

Można jednak przedmuchać dyszę powietrzem pod niskim ciśnieniem.

Jeżeli jednak układ był szczelny, to żadnego syfu tam nie powinno być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie uruchamiałem klimy przed demontażem silnika, także nie wiem czy była szczelna. Przy wejściu rurki do chłodnicy klimy widać było biały proszek, tak jakby utleniło się gniazdo na rurkę. Nie wiem, czy uszczelka będzie w stanie to uszczelnić. Zastanawiam się, czy nie byłoby lepiej od razu wymienić chłodnicę na nową. Ewentualnie spróbuję złożyć to na uszczelkę + silikon. Chłodnica wygląda ok, poza tym gniazdem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już masz wyciągnięty silnik, to wyciągnij też chłodnicę i obejrzyj ją z obu stron.

Często gniją nie z przodu, tylko z tyłu i trudno to zauważyć.

Poświeć też na chłodnice lampką UV, jak układ był nabity z markerem, to może coś ciekawego wyjdzie.

Jeżeli chłodnicy nie jesteś pewien, to warto się zastanowić nad jej wymianą.

Pamiętaj o założeniu nowego osuszacza, ale bezpośrednio przed nabiciem klimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Odgrzewam temat. Czy sam zawór (dyszę da się wymienić) - do Laguny można kupić taką dyszę, która wygląda identycznie i jest wymienialna.

Czy ktoś się orientuje czy fizycznie jest możliwe wyjęcie tej dyszy z przewodu (jakimiś szczypcami) i włożenie nowej? Pewien gość od klimy mówił mi, że to powinno być do zrobienia, ale że jeszcze tego nie robił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×